Misschien weet iemand van jullie het antwoord op volgende vraag, of kan iemand dit even uitproberen:
Moet de digibox of digicorder aangesloten zijn aan op de modem/router in functie van interactiviteit, om een of meerdere opties van het 'extra zenderaanbod', bv. sporting Telenet, van Telenet digitale tv te kunnen bekijken? Echte interactie of uitzendingen opvragen ofzo hoeft niet te kunnen, wel 'live' kijken.
Op zich kan je de digibox/digicorder op eender welk adres/locatie hanteren, zolang er maar een kabelaansluiting actief is op het adres en de smartcard in de digibox/digicorder geactiveerd werd. Kan je op deze wijze ook gebruik maken van bv. sporting telenet, waarbij je dus niet ook de router/modem mee moet verhuizen?
Alvast bedankt voor jullie reactie of feedback!
Telenet dig. tv + extra zenderaanbod=nood à interactiviteit
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 22 keer
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 23 keer
Hoi,
Ik weet dat mijn digibox niet meer deftig werkte zodra ik hem had uitgetrokken van mijn netwerk.£
Wat me wel opvalt is dat hij nu gewoon verbonden is met mijn router van mijn internetverbinding.
Ik ga dit nog wat langer testen maar als dat voldoende is dan trek ik die aparte moden van telenet gewoon uit, bespaart me wat elektriciteit op jaarbasis.
Tom
Ik weet dat mijn digibox niet meer deftig werkte zodra ik hem had uitgetrokken van mijn netwerk.£
Wat me wel opvalt is dat hij nu gewoon verbonden is met mijn router van mijn internetverbinding.
Ik ga dit nog wat langer testen maar als dat voldoende is dan trek ik die aparte moden van telenet gewoon uit, bespaart me wat elektriciteit op jaarbasis.
Tom
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Hoogstens enkele dagen... daarna gaan je extra zenders op zwart.::steven:: schreef:Kan je op deze wijze ook gebruik maken van bv. sporting telenet, waarbij je dus niet ook de router/modem mee moet verhuizen?
Tenzij het een combi modem/router is van TN is dit nutteloos... je moet rechtstreeks op een TN modem aangesloten zijn (zonder router).tom35 schreef:Wat me wel opvalt is dat hij nu gewoon verbonden is met mijn router van mijn internetverbinding.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Volgens mij gaat dat wel, maar dan alleen als er maar één toestel op je abonnement staat.::steven:: schreef:Misschien weet iemand van jullie het antwoord op volgende vraag, of kan iemand dit even uitproberen:
Moet de digibox of digicorder aangesloten zijn aan op de modem/router in functie van interactiviteit, om een of meerdere opties van het 'extra zenderaanbod', bv. sporting Telenet, van Telenet digitale tv te kunnen bekijken? Echte interactie of uitzendingen opvragen ofzo hoeft niet te kunnen, wel 'live' kijken.
Op zich kan je de digibox/digicorder op eender welk adres/locatie hanteren, zolang er maar een kabelaansluiting actief is op het adres en de smartcard in de digibox/digicorder geactiveerd werd. Kan je op deze wijze ook gebruik maken van bv. sporting telenet, waarbij je dus niet ook de router/modem mee moet verhuizen?
Alvast bedankt voor jullie reactie of feedback!
Dus heb je één HD digibox dan kun je bijv. Prime bekijken op dat toestel, ook als het niet aan de modem hangt.
Heb je meer dan één toestel op je naam staan (gekocht of gehuurd), dan zal de MSTB (multiple set top box) normaal gezien actief zijn, en zul je na een paar dagen enkel basisabonnement zien als er een toestel niet aan de modem hangt.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Boulder kan misschien gelijk hebben... al denk ik dat MSTB tegenwoordig standaard aanstaat (dus ook voor een enkele decoder).
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Volgens mij heeft boulder inderdaad gelijk (en als ik me goed herinner is deze issue hier reeds aan bod geweest en beantwoord door Charlotte).
Interactiviteit is absoluut niet nodig voor de goede werking van een digico(r)der. Het activeren van extra paketten kan via de klantendienst, en je digicorder of smartcard wordt vanop afstand (via de coax) geactiveerd.
Uitzondering bij actieve MSTB (die absoluut niet aan hoeft te staan als je maar één decoder hebt)
Interactiviteit is absoluut niet nodig voor de goede werking van een digico(r)der. Het activeren van extra paketten kan via de klantendienst, en je digicorder of smartcard wordt vanop afstand (via de coax) geactiveerd.
Uitzondering bij actieve MSTB (die absoluut niet aan hoeft te staan als je maar één decoder hebt)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.