domeinnaam
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 65 keer
Aangezien ik zelf niet zo thuis ben in domeinen & domeinnamen, even volgende vraag.
Enerzijds wegens privacy, anderzijds om onafhankelijk te zijn van een of andere internet-provider, loop ik sinds geruime tijd met het id om een eigen domeinnaam aan te schaffen.
Deze zal vnml gebruikt worden om een 4 tal mailboxen op te configgen, pop3/imap, afhankelijk van wat er beschikbaar is.
Een beperkte webruimte is ook handig om eens een paar files op te droppen.
Zoals gezegd ben ik hier totaal niet in thuis, dus is de vraag: wat kost dit ongeveer, en welke providers zijn de dag van vandaag betrouwbaar ?
Enerzijds wegens privacy, anderzijds om onafhankelijk te zijn van een of andere internet-provider, loop ik sinds geruime tijd met het id om een eigen domeinnaam aan te schaffen.
Deze zal vnml gebruikt worden om een 4 tal mailboxen op te configgen, pop3/imap, afhankelijk van wat er beschikbaar is.
Een beperkte webruimte is ook handig om eens een paar files op te droppen.
Zoals gezegd ben ik hier totaal niet in thuis, dus is de vraag: wat kost dit ongeveer, en welke providers zijn de dag van vandaag betrouwbaar ?
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Goh, je kan er zoveel kiezen, gaande van zo duur en zo goedkoop als je zelf wilt...
one.com is een gekende, maar laat ook veel niet toe (bvb volledig beheer van dns).
combell.com heb je ook nog
one.com is een gekende, maar laat ook veel niet toe (bvb volledig beheer van dns).
combell.com heb je ook nog
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
- Bedankt: 31 keer
- Contacteer:
Om zo onafhankelijk mogelijk te zijn, zou ik de domeinnaam kopen bij een registrar die niets anders dan domeinnamen aanbiedt. Geen hosting, geen mail, ... Misschien juist dns. Een domeinnaam kost ongeveer 10 tot 13 euro per jaar voor .net, .be, .com... Er zijn extensies die duurder zijn.
Ik heb al mijn domeinen bij dynadot. One.com lijkt me niet aangeraden als je onafhankelijk wil blijven. Ik heb al horrorverhalen gehoord over transfers weg van one.com.
Ik heb al mijn domeinen bij dynadot. One.com lijkt me niet aangeraden als je onafhankelijk wil blijven. Ik heb al horrorverhalen gehoord over transfers weg van one.com.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
Tja, ik denk dat iedereen z'n eigen voorkeuren heeft. Ik ben zelf al jaren tevreden klant bij www.web-oke.nl. € 35,- /j voor een domein + 5Gb ruimte.
Goeie service, volledig beheer over je domein en erg stabiel.
Goeie service, volledig beheer over je domein en erg stabiel.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Je domeinnaam staat op jou naam... daar heeft One.com niets in te zeggen bij een transfer.depeje schreef:One.com lijkt me niet aangeraden als je onafhankelijk wil blijven. Ik heb al horrorverhalen gehoord over transfers weg van one.com.
Heb trouwens ooit bij One.com gezeten... prima voor de prijs die je ervoor moet betalen.
Maar er zijn hier genoeg topics over hosting... lees die eerst eens zou ik zeggen (voor iedereen nogmaals z'n lijstje gaat posten).
- xming
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 47 keer
5~10 euro voor een .be, mails kan je laten hosten door google *kuch*, andere hosting providers of een VPS met eigen software.
Ik heb persoonlijk een .be domein + VPS ( eigen name server, smtp server + web server) en dit alles for minder dan 20 USD/jaar.
Ik heb persoonlijk een .be domein + VPS ( eigen name server, smtp server + web server) en dit alles for minder dan 20 USD/jaar.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
- Contacteer:
Goedkoopste is volgens mij versio: €2,99 voor een .be (3,99 bij verlenging).
Eventueel kan je dit koppelen met google mail (eigen mail adres, maar gehost op de google servers).
Een andere oplossing is zelf webhosting afnemen, ook dit kan bij versio.
Hun goedkoopste pakker 1500Mb (schijfruimte) + 20 GB (dataverkeer) kost slechts 6eur per jaar.
[bij alle vermelde bedragen moet je wel nog btw betalen indien je particulier bent]
Ik zou hun hosting niet aanraden voor professionele doeleinden (daar is de prijs in mijn ogen te laag voor), maar zelf ben ik er heel tevreden van!
Eventueel kan je dit koppelen met google mail (eigen mail adres, maar gehost op de google servers).
Een andere oplossing is zelf webhosting afnemen, ook dit kan bij versio.
Hun goedkoopste pakker 1500Mb (schijfruimte) + 20 GB (dataverkeer) kost slechts 6eur per jaar.
[bij alle vermelde bedragen moet je wel nog btw betalen indien je particulier bent]
Ik zou hun hosting niet aanraden voor professionele doeleinden (daar is de prijs in mijn ogen te laag voor), maar zelf ben ik er heel tevreden van!
-
- Moderator
- Contacteer:
Een VPS voor minder dan 20USD per jaar? Wat zijn de specs dan?
Hopelijk heb je dan nog een tweede VPS draaien als second nameserver...
Hopelijk heb je dan nog een tweede VPS draaien als second nameserver...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Die prijs zal wel per maand zijn.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
- Bedankt: 31 keer
- Contacteer:
In principe niet, maar in practijk wel. Om met een .net naam weg te gaan bij een registrar, moet deze registrar je actief helpen. Hier kunnen ze dus moeilijk doen: "we hebben helemaal geen mail gekregen." En er zijn ook registrars die je domein op hun naam registreren. Als je .be domein wel op je eigen naam staat, kan je oude registrar niets doen om een transfer tegen te gaan. Daar heeft dns.be betere procedures voor. De oude registrar wordt helemaal niet betrokken bij een transfer.r2504 schreef:Je domeinnaam staat op jou naam... daar heeft One.com niets in te zeggen bij een transfer.depeje schreef:One.com lijkt me niet aangeraden als je onafhankelijk wil blijven. Ik heb al horrorverhalen gehoord over transfers weg van one.com.
- xming
- Pro Member
-
- Moderator
- Contacteer:
128mb ram? Mja ik heb zo een "pay peanuts, get monkey's" gevoel
Moet je in elk geval niet proberen om er bvb mysql op te draaien...
Moet je in elk geval niet proberen om er bvb mysql op te draaien...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 22 keer
Zoals 2Flip al zegt, als het enkel voor mails is dan moet je bij versio zijn voor je hosting. Dat is meer als voldoende en ze zijn goedkoop.
Voor je domeinnaam te registreren kan ik internetbs.net en versio aanraden. internetbs.net is goedkoper voor .com domeinnamen en als je .be domeinen direct voor meer dan één jaar registreert.
Voor je domeinnaam te registreren kan ik internetbs.net en versio aanraden. internetbs.net is goedkoper voor .com domeinnamen en als je .be domeinen direct voor meer dan één jaar registreert.
-
- Moderator
- Contacteer:
Waarom staat je domein dan op een edpnet ip?xming schreef:Hehe, echt niet hoor zie http://buyvm.net/r2504 schreef:Die prijs zal wel per maand zijn.
Telefonie = EDPnet + OVH
- xming
- Pro Member
waarom niet? Ik heb een mysql server op een 64MB VM draaien,
Het gaat ook niet om server die +1K smtp/sec en +1K http+sql/sec te behandelen, natuurlijk krijg je voor wat je hebt betaald, maar voor een thuis/persoonlijke oplossing, is het voldoende (voor mij althans), als jij had gehoopt dat voor 15USD/jaar dat je meer dat 128MB/256MB kon hebben, tja.
Voor 15 per jaar en men krijgt een VS vast IP zodoende kan men al de VS stremming gebruiken is eigenlijk al geen slechte deal.
Er zijn natuurlijk ook nadelen met buyvm, het is is goedkoop, dus je moet wat reboot verduren, verwacht geen uptimes van jaren (zelfs maanden is soms veel gevraagd
Code: Selecteer alles
$ free
total used free shared buffers cached
Mem: 65700 64000 1700 0 15084 13612
-/+ buffers/cache: 35304 30396
Code: Selecteer alles
$ ps aux |grep mysql
mysql 3295 0.0 38.4 137852 25260 ? Ssl Apr06 0:31 /usr/sbin/mysq d --defaults-file=/etc/mysql/my.cnf --basedir=/usr --datadir=/var/lib/mysql --pid-file=/var/run/mysqld/mysqld.pid --socket=/var/run/mysqld/mysqld.sock
Voor 15 per jaar en men krijgt een VS vast IP zodoende kan men al de VS stremming gebruiken is eigenlijk al geen slechte deal.
Er zijn natuurlijk ook nadelen met buyvm, het is is goedkoop, dus je moet wat reboot verduren, verwacht geen uptimes van jaren (zelfs maanden is soms veel gevraagd
-
- Moderator
- Contacteer:
Op zich zeker geen slechte deal, maar het geeft wel meteen een idee over hoezeer ze hun nodes oversellen.
En als je sites/mail daarop draaien, wil je natuurlijk niet dat je om de haverklapt deze moet rebooten...
En als je sites/mail daarop draaien, wil je natuurlijk niet dat je om de haverklapt deze moet rebooten...
Telefonie = EDPnet + OVH
- xming
- Pro Member
Daar staat een andere VM, migratie naar buyVM is het doel.krisken schreef:Waarom staat je domein dan op een edpnet ip?xming schreef:Hehe, echt niet hoor zie http://buyvm.net/r2504 schreef:Die prijs zal wel per maand zijn.
- xming
- Pro Member
http is inderdaad vervelend, maar ik hecht weinig waardes aan mijn eigen site SMTP is echt niet zo erg zolang dat zo'n reboot niet dagen duurt. Ik heb buyvm nu al 6 maanden, alles geconfigd, getest en getuned naar die 128/256MB, een ook hun uptime in het oog gehouden, binnen enkelen maanden gaat de migratie door.krisken schreef:Op zich zeker geen slechte deal, maar het geeft wel meteen een idee over hoezeer ze hun nodes oversellen.
Uptime is niet slecht, geen uren downtime gehad, maar alleen de reboots (toch wel gemiddelde 1x a 2x per maand). En met weinig RAM heb ik geen problemen ermee, een vast VS IPv4 is alles wat ik nodig heb, als ik ooit meer RAM nodig heb dan kan het toch allemaal achter de VDSL2 lijn (reserve http proxy, smtp prefiltering met milter achter de VDSL2).
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
Is toch niet erg dat het OpenVZ is, wanneer je XEN hebt zal je van jouw 128MB RAM niet veel meer over hebben omdat bij OpenVZ je de kernels gaat sharen met de node. Dit werkt uiters efficiënt en zo bespaar je nog RAM! Voor lowend dingetjes die niet afhankelijk zijn van kernels, geen enkel probleem.xming schreef:nee, VPS is maar 15USD/jaar, spijtig genoeg is het een OpenVZ (geen Xen/kvm), 256MB burst/15GB disk/500GB, voor een secondary/3e/4e ns zijn er genoeg gratis servers.
Hou gewoon rekening dat je zelf beheer moet doen, maar dit is ook leuk om te leren.
- Goede mail kan je bij google apps hebben (gratis)
- Goede DNS kan je bij https://dns.he.net/ hebben, inclusief je IPv6 adressen, let op niet alle gratis services bieden dit aan!
- Heb je weinig RAM en wil je jouw VPS even wat meer rust gunnen? Zet er gratis https://www.cloudflare.com/ voor, zet hoogste caching aan en zo bespaar je resources en is je site ook sneller ! Dit is een CDN !
Domeinnamen, kan je zowat overal kopen, gewoon vragen om je NSen naar jouw eigen dns te laten verwijzen. Zelf goede ervaring met transip, niet de goedkoopste maar goede service. Ook al zijn er daar horrorverhalen van te horen
- xming
- Pro Member
Liever Xen of kvm voor mij, openvz is oversellen tot en met en geen mogelijkheid om eigen kernel te draaien.
Voor domein naam kan je kijken naar http://mijndomeinreseller.nl/, daar is het 7,2 euro voor .be per jaar (waar ik nu zit), of internetbs.net (waar ik nartoe ga verhuizen) met private whois 4.76USd voor transfer. Bijde hebben betere reputatie dan Vostro IMHO.
Voor domein naam kan je kijken naar http://mijndomeinreseller.nl/, daar is het 7,2 euro voor .be per jaar (waar ik nu zit), of internetbs.net (waar ik nartoe ga verhuizen) met private whois 4.76USd voor transfer. Bijde hebben betere reputatie dan Vostro IMHO.
-
- Moderator
- Contacteer:
Ikzelf heb héél goede ervaringen met in.be en jouwdomein.be voor registraties.
Telefonie = EDPnet + OVH
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Waar halen jullie domeinnamen goedkoper dan €5?
Ik betaal iets meer dan €5 bij OVH, maar ik dan ook volledig zelf de controle over DNS en nameserver.
Ze ondersteunen alle belangrijke record types inclusief AAAA en glue records. Meer heb je niet echt nodig zolang je niet de professionele toer opgaat.
Ik betaal iets meer dan €5 bij OVH, maar ik dan ook volledig zelf de controle over DNS en nameserver.
Ze ondersteunen alle belangrijke record types inclusief AAAA en glue records. Meer heb je niet echt nodig zolang je niet de professionele toer opgaat.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Ik heb momenteel mijn domeinregistraties bij Webreus.nl, die zijn flexibeler voor aanpassingen dan versio.
Hosting heb ik nog wel bij Versio, omdat je daar meerdere domeinen kan hosten met 1 pakket.
Hosting heb ik nog wel bij Versio, omdat je daar meerdere domeinen kan hosten met 1 pakket.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Het ging om aanpassingen aan de gegevens van de domeinhouder, en een anonieme whois.
Bij Versio moet je voor iedere wijziging, zelfs mail-adres, betalen. Bij Webreus is dat allemaal gratis.
Uiteindelijk is ook gebleken dat het een voordeel is om hosting en registratie bij verschillende bedrijven te hebben.
Je kan nameservers van beiden gebruiken, en dan heb je een backup als er één plat ligt.
Als de hoster plat ligt, kan ik de dns-settings bij de andere nog aanpassen om tijdelijk naar mijn eigen NAS te verwijzen.
Bij Versio moet je voor iedere wijziging, zelfs mail-adres, betalen. Bij Webreus is dat allemaal gratis.
Uiteindelijk is ook gebleken dat het een voordeel is om hosting en registratie bij verschillende bedrijven te hebben.
Je kan nameservers van beiden gebruiken, en dan heb je een backup als er één plat ligt.
Als de hoster plat ligt, kan ik de dns-settings bij de andere nog aanpassen om tijdelijk naar mijn eigen NAS te verwijzen.