Hallo,
Vermits ik steeds muziek belusiter via de pc en dan overbreng op de stereoinstallatie...
zoek ik het volgende:
vermits nu steeds mijn pc moet aanstaan...
Stel ik me de vraag of er geen toestelletje dat ik via lan kan aansluiten en dat dan mijn pc vervangt om die muziek op m'n stereo te krijgen?
dus zodat ik ook niet altijd heel die pc moet hebben aanstaan..
iemand die weet wat ik bedoel?
Groetjes,
vraag hardware muziek
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
bwa gewoon zo goedkoop mogelijk he is gewoon om te vermijden dat mijn pc moet aanstaan,en constant ellentriek opslorpt:-)
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Dan ga ik je moeten telleurstellen.
-display
-networked
-storage
-instant on
zijn zowat de keywords voor die dingen, dan kom je dus heel snel uit bij :
mp3 spelers ala ipod waar tonnen adaptors voor zijn
media centers ala zotac zbox of nano (met xbmc)
network music players ala sonos/squeezebox (met extra nas)
recievers met ingebouwde mogelijkheden (kijk eens bij Pioneer)
goedkoop zijn die dingen niet en ze missen allemaal 1 of meerdere van die keywords.
-display
-networked
-storage
-instant on
zijn zowat de keywords voor die dingen, dan kom je dus heel snel uit bij :
mp3 spelers ala ipod waar tonnen adaptors voor zijn
media centers ala zotac zbox of nano (met xbmc)
network music players ala sonos/squeezebox (met extra nas)
recievers met ingebouwde mogelijkheden (kijk eens bij Pioneer)
goedkoop zijn die dingen niet en ze missen allemaal 1 of meerdere van die keywords.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Goh, een Raspberry Pi met een USB HDD eraan en Squeezebox software erop (kan voor minder dan 100 euro).iceke schreef:goedkoop zijn die dingen niet en ze missen allemaal 1 of meerdere van die keywords.
- iceke
- Elite Poster
Het grootste nadeel van die dingen is dat ze eigenlijk gemaakt zijn voor video, het gebruiksgemak is dus heel wat minder dan de network music players (maar ook een pak goedkoper natuurlijk)
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Is ook iets dat ik nog dikwijls als vraag heb gekregen : plaatsen waar FM signaal erg slecht is (ruis etc) en ze het geluid van een pc willen zetten op hun stereo. Je kan dat simpel doen door de site van de muziekzender te bezoeken en daar op de "play live" klop te duwen maar inderdaad, dan staat altijd de pc aan. Het enige dat ik hun kon aanraden is om een telenet/belgacom digitale tv te nemen, en zo radio te luisteren (en dus de decoder aan te sluiten op de stereo). Echter wat zij willen heb ik nog niet gezien ... (met muziekstations binnen BE)
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Deel van't meubilair
Da's je enige kost (en natuurlijk de tijd om eraan te knutselen)... trouwens een harde schijf van 250 GB is ruim voldoende voor muziek (of hebben jullie zo'n enorme verzameling).iceke schreef:Pff, geloof ik niks van... voeding/sdkaart/Rasberry pi/hardeschijf
Waarom heb je dat nodig... bedien het gewoon met je smartphone !iceke schreef:Scherm of lcd/afstandbediening enz...
Wederom Raspberry Pi... dit zijn nu echt de typisch lichtgewicht dingen die je er perfect mee kan oplossen.krisken schreef:Je kan dat simpel doen door de site van de muziekzender te bezoeken en daar op de "play live" klop te duwen maar inderdaad, dan staat altijd de pc aan.
-
- Moderator
- Contacteer:
De PI kan dit inderdaad, maar dan moet je er altijd een scherm aan hangen. Er bestaan LAN-radio's met gewoon een simpel display en een pak radio's erbij. Enig nadeel : "hun" zender zit er niet tussen. De tweede manier (juist per PB gekregen) is een DAB radio. Maar dat kost weer een pakje
Telefonie = EDPnet + OVH
- iceke
- Elite Poster
We weten natuurlijk niet of de ts streaming wil of gewoon zijn mp3kes op z'n stereo wil afspelen...
Soit, als het ni veel geld moet kosten : een ipod
Als het wat meer mag kosten : een media center met xbmc (hoeft echt niet duur te zijn)
Als het puur om de muziek te doen is ; een squeezebox (Krisken, ik heb hier gewoon de vlaamse radiozenders over m'n squuezbox + spotify enkel voor mp3 hoef ik mijn pc/nas op te zetten)
Soit, als het ni veel geld moet kosten : een ipod
Als het wat meer mag kosten : een media center met xbmc (hoeft echt niet duur te zijn)
Als het puur om de muziek te doen is ; een squeezebox (Krisken, ik heb hier gewoon de vlaamse radiozenders over m'n squuezbox + spotify enkel voor mp3 hoef ik mijn pc/nas op te zetten)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Welke exotische zender is dat dan wel ? Ik heb hier veel meer zenders via internet dan via FM & DAB...krisken schreef:Enig nadeel : "hun" zender zit er niet tussen. De tweede manier (juist per PB gekregen) is een DAB radio. Maar dat kost weer een pakje
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Deel van't meubilair
Waarom moet daar een scherm aanhangen ? Besturing doe je gewoon via je smartphone zoals ik al aangaf... veel van besturing heb je vermoedelijk zelfs niet nodig, een playlist of een shuffle starten en eens een track skippen, of wil je ieder nummer z'n titel op de display zien (er zijn trouwens LCD's beschikbaar voor aan je Pi te hangen).krisken schreef:De PI kan dit inderdaad, maar dan moet je er altijd een scherm aan hangen.
En wat kost zo'n LAN radio... plus zoals je zelf aangeeft heb je over zo'n toestel geen controle.krisken schreef:Er bestaan LAN-radio's met gewoon een simpel display en een pak radio's erbij. Enig nadeel : "hun" zender zit er niet tussen.
De goedkoopste iPod nano met slechts 4GB kost je nog altijd zo'n 130 euro. Die heeft dan niets connectie (behalve manueel via iTunes aan je PC).iceke schreef:Soit, als het ni veel geld moet kosten : een ipod
-
- Moderator
- Contacteer:
r2504 : ik denk dat je mij verkeerd begrijpt : die mensen willen gewoon...radio luisteren. voornamelijk radio1. Dus dan is een scherm wel nodig (om op te starten, surfen naar radio1.be, "live" knop klikken). Tenzij je dat ding 24/24 laat aan staan.
Kan je een hele pi besturen met je smartphone? Wist ik niet?
Kan je een hele pi besturen met je smartphone? Wist ik niet?
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
Radio 1 ? Neem gewoon een internet radio ! Squeezebox bv.
Waarom zou je beginnen knoeien met een PI als je gewoon een kant en klaar gebruiksvriendelijk product kan kopen ? Zeker als die mensen geen techneuten zijn...
Ik gebruik deze: http://www.monitoraudio.co.uk/products/airstream/
Wel duur maar sublieme kwaliteit en zowel FM, DAB, Internet radio & media player functionaliteit.
Waarom zou je beginnen knoeien met een PI als je gewoon een kant en klaar gebruiksvriendelijk product kan kopen ? Zeker als die mensen geen techneuten zijn...
Ik gebruik deze: http://www.monitoraudio.co.uk/products/airstream/
Wel duur maar sublieme kwaliteit en zowel FM, DAB, Internet radio & media player functionaliteit.
-
- Deel van't meubilair
130 euro... mono speakers tenzij via een 3.5 mm jackje... maar voor een leek inderdaad ideaal. Begrijp trouwens niet dat Logitech gestopt is met z'n "Duet" toestel (dit was eigenlijk ideaal voor aan je HIFI te hangen, maar meteen ook dubbel zo duur dan een SB Radio).VOiD schreef:Radio 1 ? Neem gewoon een internet radio ! Squeezebox bv.
Dat is een persoonlijke keuze en daar kan ik niet over oordelen... kostprijs, flexibiliteit, kennis, experimenteer gehalte, ... zijn de factoren die je moet afwegen tegen elkaar. Tot op heden heb ik nog maar één factor gelezen en dat was "zo goedkoop mogelijk".VOiD schreef:Waarom zou je beginnen knoeien met een PI als je gewoon een kant en klaar gebruiksvriendelijk product kan kopen ? Zeker als die mensen geen techneuten zijn...
-
- Elite Poster
50€ ofzo ? Ik heb er zelfs eentje in de badkamer van 30€ (wel uit de UK).De tweede manier (juist per PB gekregen) is een DAB radio. Maar dat kost weer een pakje
Als het zo goedkoop mogelijk moet neem dan desnoods een FM zendertje en een goedkoop radio'tje.
-
- Moderator
- Contacteer:
Is dat maar 50 euro zo een dab'tje? Dacht toch met gemak het 3-voudige ervan.
Hmm toch ns melden aan hun...
Hmm toch ns melden aan hun...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
50€ is wel zowat de laagste prijs dat je kan vinden in Belgie. Verwacht natuurlijk niet dezelfde kwaliteit als een DAB radio van 300€.
Als ik een tip mag geven: Kijk eens in de UK. Die dingen kosten daar veel minder dan hier. Ik breng ze gewoon mee van daar.
Als ik een tip mag geven: Kijk eens in de UK. Die dingen kosten daar veel minder dan hier. Ik breng ze gewoon mee van daar.
- iceke
- Elite Poster
Ik heb thuis eigenlijk een hoop systemen,elk met hun voor en nadelen.
Ten eerste heb ik een Pioneer reciever met usb/lan ipod aansluiting. Usb is handig, maar is kloten met overzetten en te klein voor mijn muziek verzameling.
Lan is niet handig, mijn muziekverzameling is te groot om makkelijk te kunnen "zappen" en ipod is dan weer heel handig omdat tegenwoordig op elk toestel wel een ipod aansluiting zit.
Ten tweede heb ik een zotac met xbmc, dit is zeer handig maar niet echt toegespitst op muziek (ge moet uwen tv altijd opzetten) Uiteindelijk is dit een doehetzelfoplossing ala rasberry pi alleen duurder en uitgebreider.
En ten derde heb ik een squeezebox en squuezebox radio, wat voor mij de beste oplossing is. Alleen moet je dan voor je muziekbibliotheek wel altijd een nas of pc hebben opstaan.
Soit, voor puur muziek gaat mijn voorkeur nog altijd uit naar een squeezebox oplossing, gevolgd door de ipod oplossing (Ik haat itunes, maar het gemak om met 1 toestel overal te kunnen spelen maakt veel goed)
Ten eerste heb ik een Pioneer reciever met usb/lan ipod aansluiting. Usb is handig, maar is kloten met overzetten en te klein voor mijn muziek verzameling.
Lan is niet handig, mijn muziekverzameling is te groot om makkelijk te kunnen "zappen" en ipod is dan weer heel handig omdat tegenwoordig op elk toestel wel een ipod aansluiting zit.
Ten tweede heb ik een zotac met xbmc, dit is zeer handig maar niet echt toegespitst op muziek (ge moet uwen tv altijd opzetten) Uiteindelijk is dit een doehetzelfoplossing ala rasberry pi alleen duurder en uitgebreider.
En ten derde heb ik een squeezebox en squuezebox radio, wat voor mij de beste oplossing is. Alleen moet je dan voor je muziekbibliotheek wel altijd een nas of pc hebben opstaan.
Soit, voor puur muziek gaat mijn voorkeur nog altijd uit naar een squeezebox oplossing, gevolgd door de ipod oplossing (Ik haat itunes, maar het gemak om met 1 toestel overal te kunnen spelen maakt veel goed)
-
- Deel van't meubilair
Je kan je XBMC bedienen met je Smartphone... geen nood voor een TV !iceke schreef:Ten tweede heb ik een zotac met xbmc, dit is zeer handig maar niet echt toegespitst op muziek (ge moet uwen tv altijd opzetten)
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
noxon A540
Sangean WFT-1 (of ander model)
en zo zijn er nog wel te vinden.
www.radiowinkel.nl heeft wel wat keuze.
J.
Sangean WFT-1 (of ander model)
en zo zijn er nog wel te vinden.
www.radiowinkel.nl heeft wel wat keuze.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 41 keer
Ik gebruik sedert eergisteren zelf mijn Raspi met Squeezeslave er op!
Heb deze aan mijn receiver gehangen en kan nu met smartphone / ipad / android tablet perfect Stubru, mnm, qmusic, ... stream openen.
Ik ben in het bezit van een Synology nas waar al mijn andere muziek opstaat en dit kan ik ook binnen de 2 seconden laten afspelen! Perfect match dus !
P.S. geen enkel scherm nodig !
Heb deze aan mijn receiver gehangen en kan nu met smartphone / ipad / android tablet perfect Stubru, mnm, qmusic, ... stream openen.
Ik ben in het bezit van een Synology nas waar al mijn andere muziek opstaat en dit kan ik ook binnen de 2 seconden laten afspelen! Perfect match dus !
P.S. geen enkel scherm nodig !