Bron: De Tijd, 12/6/12
Mobistar en de kleinere telecomoperatoren Billi en EDPNet hebben interesse om via het Belgacom- netwerk digitale televisie aan te bieden. Ze wachten wel nog op een groothandelsprijs voor ze een beslissing nemen. Net zoals de Belgische kabeloperatoren binnenkort hun netwerk moeten openen voor concurrenten, wordt ook Belgacom verplicht zijn tv-platform open te stellen vanaf 2013. Mobistar lijkt de kandidaat bij uitstek. Het heeft nu al Mobistar TV via de satelliet, maar dat product is een flop. 'We kijken constant naar mogelijkheden om onze diensten uit te breiden', klinkt het. 'Maar we weten nog niet tegen welke voorwaarden de kabel zal worden geopend.'
Drie operatoren geïnteresseerd in Belgacom TV
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Dat lijkt me dan ook het einde van Scarlet te betekenen, alweer een mooie kans voor EDPNet
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Zou een leuke vooruitgang zijn!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
50/6 & iptv wat kan een mens zich nog meer wensen?
Als dat er komt ben ik weg bij scarlet (tenzij ze bv. TV overal zouden aanbieden).
Overigens denk ik dat dit in de eerste plaats negatief zal zijn voor Telent( vele mensen willeb immers een pack, telenet heeft nog niks ervaring ivm. het huren van hun netwerksysteem(als ze nu al moeten traffic shapen en limiteren).
Edit: ook voor het weliswaar nog niet gelanceerde weepeeTV zou dit wel een slecht nieuws kunnen zijn.
Als dat er komt ben ik weg bij scarlet (tenzij ze bv. TV overal zouden aanbieden).
Overigens denk ik dat dit in de eerste plaats negatief zal zijn voor Telent( vele mensen willeb immers een pack, telenet heeft nog niks ervaring ivm. het huren van hun netwerksysteem(als ze nu al moeten traffic shapen en limiteren).
Edit: ook voor het weliswaar nog niet gelanceerde weepeeTV zou dit wel een slecht nieuws kunnen zijn.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Daar heb je een goed punt, tv overal voor Scarlet zodra er concurrentie is
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
als edpnet tv aanbied dan zal je zeker geen 50/6 hebben icm tv
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Zou het niet meer dan eerlijk zijn als Telenet ook zijn netwerk open zou moeten gooien?
Heb er niks op tegen dat Belgacom tv (of andere tv-aanbieders) bij andere providers op vdsl komt (graag zelfs, des te meer keuze voor mij), maar ik zou het op de kabel ook wel graag zien gebeuren.
Heb er niks op tegen dat Belgacom tv (of andere tv-aanbieders) bij andere providers op vdsl komt (graag zelfs, des te meer keuze voor mij), maar ik zou het op de kabel ook wel graag zien gebeuren.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Dat betwijfel ik ten zeerste... de massa zit ofwel bij TN zelf, ofwel bij BGC welke reeds TV heeft. Het is dus enkel de categorie van Tweakers die vandaag nog bij een alternatieve provider zit (al is voor hen het BGC aanbod zelfs al redelijk goed te noemen), en misschien nog noodgedwongen z'n TV bij Telenet neemt... maar procentueel stelt dit niets voor.Stroper schreef:Overigens denk ik dat dit in de eerste plaats negatief zal zijn voor Telent.
Voor zover ik weet is dit enkel het analoge aanbod (en dus waardeloos).lithion schreef:Als je het bericht leest, dan staat duidelijk dat de kabeloperatoren hun netwerk ook moeten openstellen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Ik zou niet weten waarom niet.proximusboyke schreef:als edpnet tv aanbied dan zal je zeker geen 50/6 hebben icm tv
Toen 30/3.5 het hoogste profiel kon je bij Belgacom dat ook krijgen in combinatie met TV.
Uiteraard zal, als je TV kijkt, een deel van die 50 Mb gebruikt worden voor IPTV, maar daar heb ik geen probleem mee.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
stroper het is dat wat ik bedoel.
belgacom bied ook 50/6
Maar ik heb hier de indruk dat er mensen zijn die denken als edpnet belgacom tv aanbied dat ze nog altijd gaan kunnen surfen aan 50/6 terwijl ze tv kijken
belgacom bied ook 50/6
Maar ik heb hier de indruk dat er mensen zijn die denken als edpnet belgacom tv aanbied dat ze nog altijd gaan kunnen surfen aan 50/6 terwijl ze tv kijken
iphone 8+ : prox MUP
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Enkel analoog, ik had het over internet en digitale tv. Heb het bericht heus wel gelezen.lithion schreef:Als je het bericht leest, dan staat duidelijk dat de kabeloperatoren hun netwerk ook moeten openstellen.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 82 keer
De ietswat geinformeerde mens weet dat je internetsnelheid dan inderdaad lichtjes lager zal liggen bij het tv kijken....zei hebben geen uitleg nodig.proximusboyke schreef:stroper het is dat wat ik bedoel.
belgacom bied ook 50/6
Zei die dit niet weten zijn bijna consistent degenen die wel "kicken" op snelheid op zich, niet beseffende dat ze voor hun huis-tuin-keuken-http download& torrent-gebruik hoogst uitzonderlijk en dan vaak maar enkele seconden in de buurt komen van die snelheden. Zelden tot nooit gebruiken deze mensen diensten die aanhoudend deze snelheden kunnen voorzien.
Mijn punt: tot 20mbit profiel kan je met reden wat lopen zeuren over trager internet bij tv kijken, alles daarboven: who cares, marginaal klein effect. Telenet blijft, met succes, maar adverteren dat ze de snelsten zijn.....en de (dommere) consument blijft er maar intrappen.
Je kan je niet voorstellen hoeveel mensen er bvb fibernet xl nemen en vervolgens enkel google,gmail gebruiken en nog geen gieg per maand verbruiken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Volgens het bericht destijds moet Telenet zowel analoog als digitaal opstellen voor andere spelers. Er is daar één uitzondering op en dit is Belgacom die enkel analoge tv van Telenet mag herverkopen.MClaeys schreef:Enkel analoog, ik had het over internet en digitale tv. Heb het bericht heus wel gelezen.lithion schreef:Als je het bericht leest, dan staat duidelijk dat de kabeloperatoren hun netwerk ook moeten openstellen.