Vlaamse commerciëlen op Astra 1 & 3

Alles over TV via satelliet
Plaats reactie
Hobbymachine
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 mei 2012, 20:32
Locatie: Schoten

Ik heb een paar vraagjes betreffende deze 2 mogelijkheden :
- de uitzendingen van bv. VT4 kan ik zonder problemen volgen zonder onderbrekingen.
- VT4 volgen via Astra 3 geeft na enige minuten een freeze met nadien "gecodeerd kanaal".
- mijn decoder (Homecast 9000) geeft als definitie bij VT4 op Astra 3 1080 maar als uitzendnorm SD (geen HD dus).
- ik heb een "basic" abbo, moet ik nu upgraden naar "basic +" ?

Kan iemand mij hiervoor een zinnige verklaring geven ?
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

VT4 op Astra 19.2E is in DVS-S QPSK, terwijl ze op Astra 23.5E in DVB-S2 8PSK uitzenden.
8PSK heeft een sterker signaal nodig dan QPSK, dus misschien is uw schotel niet optimaal uitgericht?

Wat met de andere zenders op deze transponder?
Hobbymachine
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 mei 2012, 20:32
Locatie: Schoten

Ik pikte er maar VT4 als voorbeeld uit maar ook 2BE, Acht, 5TV hebben er problemen mee.
Wat mij steeds wel opgevallen is dat na overschakelen van mijn oud pakket (dat niet meer bestaat) naar basic ik ook nog steeds toegang heb tot NL1 - en 3 HD die eigenlijk bij basic+ behoren.

Vermits ik de vragen niet rechtstreeks on-line kan stellen aan de klantendienst (server ligt al enige weken uit) en ik niet bel want dan heb ik een "call-girl" :lol: aan de lijn, doe ik het maar hier.

Uitrichting van de schotel is niet aan de orde ... heb een PRIMA afgestelde motor en werk al jaren met USALS.
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Dat is logisch aangezien die allemaal op dezelfde mux zitten. Op dezelfde satelliet in 8PSK zit op een andere mux Eurosport HD of History Channel HD, kan je eens kijken of die hetzelfde probleem geven? Indien ja zou ik toch de uitlijning / signaalkwaliteit eens bekijken.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Welke schotel heb je hangen ? Triplesat en co hebben hier problemen mee = te kleine schotel in slechte weersomstandigheden...
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Aangezien hij met een motor werkt vermoed ik dat hij geen Triplesat heeft ;-), maar een te kleine schotel kan ook uiteraard.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Hobbymachine
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 mei 2012, 20:32
Locatie: Schoten

Triax 88 cm staat hier al enige tijd, nooit ontvangstproblemen gehad, ik ga nog enige bijkomende testjes doen maar vergeet slechte uitlijning, ik heb ze zaterdag nog nagekeken met de satfinder. Alle zenders geven mij minimaalkwaliteit van 93%.
Wat mij wel opvalt is dat er kort na de freez een melding komt "gecodeerd signaal" maar als ik dan zap naar een andere zender en terug de zaak weer enige minuten draait tot de volgende freez. Wanneer ik bv. info opvraag over mijn smartkaart heb ik ook direkt terug beeld.
Nu is het allemaal niet zo erg want ik heb alle zenders nog via Astra 1 maar het is een probleempje dat ik wil opgelost zien !

Voor Mathy doe ik strakjes nog een test met Eurosport HD. History Channel HD zit niet in mijn pakket.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Met grotere schotels heb ik hier nog geen problemen gehad... met kleinere wel (is al een tijdje bezig sinds de nl filmzenders ook overgeschakeld zijn naar DVB-S2 8PSK) Wat toen ook hielp was zelf eens scannen naar de zenders, een heleboel kanaallijsten waren nog niet uptodate en dat gaf ook problemen.
Hobbymachine
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 mei 2012, 20:32
Locatie: Schoten

Zo, even wat testen uitgevoerd en inderdaad ... alle zenders op transponder 12129V vertonen hetzelfde probleem. Eurosport HD werkt perfect Mathy !

Zou het kunnen dat de CI-module dergelijk probleem veroorzaakt ? Ik heb ze enige jaartjes terug aangeschaft omdat ik met de oude Mediaguard problemen had toen de eerste HD-zenders eraan begonnen. Ik heb er niet veel info over : SmarDTV onder licentie van Mediaguard.
Ze doet echter wel haar werk voor de HD-zenders.
Aangezien ik voorlopig geen resultaten heb geboekt ga ik morgen eens een andere, recentere module halen en testen. Ik hou jullie op de hoogte van de situatie.
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Het kan inderdaad aan de CI-module liggen. Misschien krijgt deze die jij hebt de nodige software-updates niet meer van TV Vlaanderen? Je doet toch niet aan cardsharing hé?
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Hobbymachine
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 mei 2012, 20:32
Locatie: Schoten

Mathy, software-updates was de keyword om even te gaan rondzoeken tot ik vond :
http://www.gobin-electronics.be/CMS/ind ... &Itemid=36

Procedure uitgevoerd en >>>> alles OK

Blijkbaar doet TV-Vlaanderen de updates via BVN maar dat kanaal staat hier nooit op of is er een andere reden, de ontvanger zelf is wel een compatible (fastscan werkt) maar blijkbaar ??

Thanks mate !!! Dit bespaarde mij een nieuwe module.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Welke ontvanger gebruik je . Is het een linux ontvanger die cccam draait , zoja zou ik zeker die module eruit gooien .
Afbeelding
Hobbymachine
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 mei 2012, 20:32
Locatie: Schoten

Homecast 9000 met Nederlandstalige softwareversie. Tot heden geen problemen gehad, nu ga ik regelmatig wel eens kijken naar software upgrades.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

http://www.satellitemagazine.com/index. ... lietnieuws

op link is over die update voor die ci module info te vinden.
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat”