Belgacom TV krijgt nieuwe functies

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Belgacom TV krijgt nieuwe functies

Sneller zappen

Belgacom vernieuwt een aantal functies van zijn tv-aanbod. Het menu krijgt onder meer een 16/9 weergave in hoge definitie.

Het nieuwe menu moet er voor zorgen dat je sneller kan zappen en door de menu’s gaat. Ook kan je in de filmcatalogus navigeren via afbeeldingen. Al die dingen moet volgens Belgacom meer gebruiksvriendelijkheid geven.

“We hebben de breuk niet te groot gemaakt om het herkenbaar te houden. Maar eens je begint te scrollen merk je dat er meer functies mogelijk zijn.” Zegt woordvoerder Jan Margot.

In de on-demand functie kan je voortaan op trefwoorden of categorie zoeken. Ook kan je tegelijk zowel door het tv-aanbod als de op-aanvraag catalogus zoeken.

Persoonlijk aanbod
Leuk is dat elk gezinslid voortaan een profiel kan aanmaken via deze site. Je vult een vragenlijst in en nadien vergelijkt de decoder dat met wat je bekijkt. Zo krijg je op termijn programma’s en films op maat aangeboden.

Vanaf 19 juni
De update wordt vanaf 19 juni per regio uitgerold. Gebruikers worden vier dagen op voorhand geïnformeerd via hun televisiescherm maar hoeven verder niets te doen.

Nieuwe decoders komen eerst aan bod, de rest volgt in de komende maanden. De update is ook van toepassing op Scarlet-klanten met Belgacom Tv. Maar zij komen pas vanaf september aan bod, wanneer ook de oudere decoders hun update krijgen.

Bron: ZDNet
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
lirec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 524
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 82 keer

Goed nieuws.....hopelijk word de gigantische achterstand tov telenet een beetje dichtgereden.

De trage werking, vervelende remote, onoverzichtelijke interface van belgacom tv (en het jarenlange status quo van scarlet) zorgde er zelf voor dat ik begin te kijken om scarlet op te zeggen en edpnet internet (50/6) te nemen+telenet tv. Nadeel is wel: bijna 10 euro duurder en geen vaste tel meer dan maar wel t'beste internet en de beste tv dan :-)

Scarlet word weeral achtergesteld bij de update => Hoog tijd om de opgestoken middelvinger naar belgacom op te steken door opnieuw de "rescue reboot" truc boven te halen vanaf 19 juni en te hopen dat die nog steeds werkt.

OPGELET: onderstaande is niet zonder enig risico op het herleiden van de decoder tot een nutteloze baksteen!
Voor wie een V3 decoder heeft:

Haal de stekker van het toestel uit het stopcontact,
Wacht 10 seconden en steek de stekker terug in het stopcontact,
Druk tegelijk op de drie knoppen van de decoder "ON/OFF" + "MENU" + "OK",
Houd de drie knoppen ingedrukt tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt (dit kan enkele seconden in beslag nemen),
Wanneer de boodschap verschijnt laat je de drie knoppen los.

Voor wie een V4 decoder heeft:

Haal de stekker van het toestel uit het stopcontact,
Wacht 10 seconden en steek de stekker terug in het stopcontact,
Druk tegelijk op de drie knoppen van de decoder "MENU" + "BACK" + "OK",
Houd de drie knoppen ingedrukt tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt (dit kan enkele seconden in beslag nemen),
Wanneer de boodschap verschijnt laat je de drie knoppen los.

Daarna lang lang lang wachten en hopen dat de update er al is en geinstalleerd werd
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Er zijn naar het schijnt mensen die de update nu al binnen getrokken hebben na FR
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Jammer dat ze niet eerst laten keuren door een UB pannel ;).

[Afbeelding Post made via mobile device ]
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Na Factory reset van dec V4 nog geen nieuwe software kunnen binnen trekken.
Weet iemand al wat de nieuwe SW versie is ? de huidige is --39.

mvg
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

lirec schreef:Goed nieuws.....hopelijk word de gigantische achterstand tov telenet een beetje dichtgereden.
Grappig dat een aantal van de nieuwe features ook in de laatste update van TN zaten (HD menu's, afbeeldingen in catalogus, ...)
lirec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 524
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 82 keer

xenne schreef:Er zijn naar het schijnt mensen die de update nu al binnen getrokken hebben na FR
Dat zou snel zijn..... screenshots aub? Dan kunnen we de update al wat beginnen ophemelen/afkraken :-)

Mijn verlanglijstje in volgorde van belangrijkheid :
-sneller reagerende menu's
-meer zenders op 1 scherm in de tv gids + grotere tijdspanne per zender op 1 scherm
-eindelijk een duidelijke aanduiding hoe laat het nu is in tv gids (de verticale lijn bij telenet)
-deftig werkend opname systeem (serieopnamen ook op npvr zodat je niet constant conflicten of niet opgenomen programmas hebt)
-opnamen in blokken van 10 minuten ineens kunnen doorspoelen
-sneller opstartende digicorder (enkel tv kijken duurt nog steeds veel te lang + beschikbaarheid tv gids/opnamen is geen haar verbeterd de vorige keer)

Allemaal wishfull thinking waarschijnlijk :-) K'zal vermoedelijk verder telenet-tv blijven overwegen, als die nu eens "vrij downloaden" duidelijker zouden definieren he....met mijn 200+ gieg per maand word ik daar allicht maandelijks op smallband gezwierd.
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik blijf het een zéér rare fontkeuze vinden :?
Joneszy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 08 jan 2010, 13:10
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 4 keer

ze zouden ook eens de serieopname functie moeten verbeteren, bij telenet werkt dit perfect, bij belgacom werkt dit maar met enkele programma's , echt belachelijk. Mijn vriendin klaagt hierover, je moet dan één per één selecteren en opnemen ... wat een monnikenwerk
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

De nieuwe software versie is : rel7.reno.myrioi--60

Edit: De software versie voor de nieuwe functies is niet veranderd en is voor
Dec(V4) SW: rel5.reno.myrioi--39 UI: T14.rel5_11_bgc *
Dec(V3) SW: rel7.reno.myrioi--60 UI: T15.rel7_9_bgc *

* De UI versie zou moeten verandert zijn met de nieuwe funties
mvg.
Laatst gewijzigd door jackho 13 jun 2012, 19:05, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

lirec schreef:
xenne schreef:Er zijn naar het schijnt mensen die de update nu al binnen getrokken hebben na FR
Dat zou snel zijn..... screenshots aub? Dan kunnen we de update al wat beginnen ophemelen/afkraken :-)
ik heb ook een FR gedaan maar ik heb de software niet binnen gekregen op die manier (afhankelijk van locatie?), deze screenshots kan ik dus niet verschaffen, maar ik zie dat iemand anders dit al gedaan heeft, waarvoor dank.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Laatste firmware voor de V3 is rel7.reno.myrioi--60, voor de V4 rel5.reno.myrioi--39.
Laatst gewijzigd door Petervanakelyen 13 jun 2012, 18:12, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

btw, de SW versie is hier ook rel7.reno.myrioi--60 op V3 maar nog steeds de oude interface
UI-versie T15.rel7-9_bgc
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
lirec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 524
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 82 keer

Na 3 resets heb ik toch eindelijk de nieuwe versie verkregen, zelfs al scarlet klant....

Er is echter bitter bitter weinig veranderd/verbeterd moet ik spijtig genoeg melden.
Tijd om scarlet buiten te kicken vrees ik => edpnet 50/6 + telenet tv ga ik bestellen.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

zijt ge wel zeker dat het de nieuwe versie is? die firmware die update is volgens mij niet de "update", volgens mij moet de UI versie veranderen.... uitrol zou trouwens maar beginnen op 19/06 en in eerste instantie voor V4 decoders

Televisie kijken op maat bij Belgacom TV

13-06-2012

belgacom tv new interface - Belgacom Groep


Nog vlotter zappen, menu’s duidelijker en persoonlijke aanbevelingen
Vanaf 19 juni kunnen klanten van Belgacom tv een aantal nieuwigheden ontdekken: menu’s duidelijker en beter leesbaar, een efficiënter zoeksysteem en persoonlijke aanbevelingen voor tv-programma's en films voor elk gezinslid.

Vanaf 19 juni biedt Belgacom TV de klant een nieuwe manier van tv-kijken met nog meer kijkplezier dankzij nieuwe functies. Belgacom onderzoekt regelmatig de klantentevredenheid. Dat onderzoek blijft dan niet zonder resultaat: met deze nieuwigheden speelt Belgacom in op de wensen en verwachtingen van de klant. De hele software van de decoder van Belgacom TV werd herbekeken zonder de decoder zelf te veranderen.
Verbeterd menu

Een 16/9-weergave in hoge definitie verbetert de leesbaarheid van het menu. Sneller zappen en handiger navigeren via afbeeldingen bieden meer gebruiksvriendelijkheid.
Sneller en uitgebreider zoeken

In de op-aanvraag-catalogus kan men dankzij het nieuwe zoeksysteem via trefwoord of categorie sneller een film of serie terugvinden. Bovendien kan men voortaan zoeken in de volledige inhoud (lineaire televisie of op- aanvraag-catalogus) en krijgt men toegang tot een lijst gelijkaardige programma's, films of series.
Aanbevolen voor mij

Elk gezinslid kan ervoor kiezen om persoonlijke aanbevelingen te krijgen. Men krijgt die dan op basis van zijn kijkgedrag alsook op basis van zijn smaak. Elk gezinslid kan hiertoe op de www.belgacomtv.be/gebruikertoevoegenoptv zijn profiel creëren aan de hand van een vragenlijst. De activering van deze dienst is eenvoudig en gratis. Op elk ogenblik kan de klant die uitschakelen of opnieuw activeren.

Om de adviezen nog te verfijnen, kan elke kijker een aantekening toevoegen aan films of series die voor hem werden geselecteerd.
Gratis automatische update

De nieuwe functies worden vanaf 19 juni gratis automatisch ingevoerd per geografische zone. Op het tv-scherm verschijnt vier dagen vóór deze update een bericht om de Belgacom TV-klant te verwittigen. De klant hoeft niets te doen, modem en decoder moeten wel aan blijven staan. Na de installatie verschijnt een bevestigingsbericht op het scherm.

Belgacom begint de update met de nieuwste decoders, die vooraan de naam van de zender weergeven. In de komende maanden volgen dan geleidelijk alle andere decoders.

bron: belgacom.com
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Afgelopen donderdag zijn ze mijn v3 komen vervangen door een v4. Sindsdien is mijn menu wel in hogere resolutie en de tv-gids veeeel sneller. Maar of dat die update is? Dat betwijfel ik.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Alleen kalmte kan u redden !
Zoveel moet je er nu ook weer niet van verwachten.
Ik doe uit nieuwsgierigheid dagelijks de FacR/Start Dra maar nog altijd geen nieuwe UI te bespeuren.
BGC heeft mij nog niet op de uitrolbeurt gezet.
mvg
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Bij mij is het nu:

SW: rel5.reno.myrioi--39
UI-versie: T14.rel5-11_bgc

Heb ik dan de nieuwe of de 'oude' software?
Ik heb een v4 zoals in gezegd in mijn vorig bericht.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Dat is nog altijd de ouwde.

Dec(V4) SW: rel5.reno.myrioi--39 UI: T14.rel5_11_bgc *
Dec(V3) SW: rel7.reno.myrioi--60 UI: T15.rel7_9_bgc *
mvg
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Nieuwe SW/UI versie voor de V4 decoder : Charles1_2.7.2.190

mvg
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

jackho schreef:Nieuwe SW/UI versie voor de V4 decoder : Charles1_2.7.2.190
Dat is correct. Is wel alleen voor de V4 decoder. Deze UI is heel erg verbeterd en sneller geworden. Weg met dat lelijk font dat bovendien veel te groot was met "..." op het einde omdat het niet meer op het scherm geraakte !
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

afgaande op de eerste indrukken ben ik minder positief, vuurvos...

de hd interface, mooi... maar vrees dat tekst op kleinere schermen onleesbaar gaat zijn

pvr overzicht... men ziet op het zicht niet meer of het in pvr of npvr opgenomen is....
ik vind het toch vrij essentieel dat men ziet hoelang een netwerkopname nog beschikbaar blijft, dit ziet met maar na selecteren van de betreffende opname. dat er figuurtje bijstaat zat ik niet op te wachten... wat ik liever gezien had was een indicatie of de betreffende opname wel of niet bekeken is
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Ik heb ondertussen een nieuwe versie: Charles1_2.7.2.204. Nog iemand ?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

En wat zijn uw bevindingen want op het bgc forum waren ze precies omtrent charles niet zo enthousiast !
Bij mij nog geen Charles te bespeuren.

mvg.
Stefken01
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 sep 2009, 00:49
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

Zenders beginnen in mijn tv gids 951 955 999 dan pas 1 2 3 etc...

On De mand werkt al helemaal niet (zie enkel een witte bant) misschien beter zo ^^. Al 4 keer ge reset

Lettertype is te klein in tv gids.

Naar boven scrollen om dan onderaan te belanden in uw afleveringen gaat niet meer (heb nu 60 opnames van komen eten moet dus nu 60 maal klikken voor laatste aflevering, vroeger 1 x boven klikken en je zat onder)

Beeld is naar men mening beter, toch iets.
Afbeelding
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Ondertussen zitten ze al aan versie 220 van charles

mvg
beejee
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 okt 2010, 07:37

Ik heb sinds gisteren het nieuwe interface, via de F Reset.
Ben eigenlijk erg tevreden met het resultaat.
Het interface gaat veel sneller vooral de tv-gids.
Zelfs doorspoelen en terug afspelen werkt eindelijk zoals het moet.
Vroeger moest je steeds een stuk terug omdat de tv te traag reageerde.

En eindelijk is het scherm met al de opnames gebruiksvriendelijk en aangenaam van design.
Ik had wel graag een datum gehad naast de programma groep.
Bijvoorbeeld al je opnames van programma X staan nu in 1 groep.
Het zou handig zijn moest je bij de groep de datum zien van de eerst vervallende opname.
Als je de groep dan in detail bekijkt zou dit ook per opname zichtbaar moeten zijn.

Als laatste is de tekst, ondanks dat deze nu kleiner is veel duidelijker. De achtergrond van de balken is minder transparant denk ik.
Mijn lief dat een beetje slechtziend is kan de tekst nu ook veel duidelijker lezen wat natuurlijk ook een voordeel is.
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Ik heb wat problemen met opnemen, beeldscherm en teletekst.

Bij het opnemen is het zo dat een programma gewoon 5 minuten te laat opneemt, wat zeer vreemd is aangezien het bij de instellingen op -5 staat.
Dan neemt hij gewoon op tot het midden, en stopt hij. Dan moet ik de volgende opname starten om verder te kijken naar het 2e deel van diezelfde aflevering.
Dit is mij al meerdere keren voorgevallen en zeer vervelend, geen idee aan wat dat ligt.

Het beeldscherm is wat aangepast, we hebben hier een oude CRT, en die past zich nu automatisch aan aan het scherm, dus als ik 16:9 pak met horizontale balken, dan zoomt hij vanzelf in, wat vroeger niet het geval was. Dus heb ik de balken maar weggelaten, en volledig scherm gevuld. Maar bij sommige oudere programma's zijn er wel links & rechts verticale banden.

Heb ook al meerdere keren gehad dat Teletekst onderaan gewoon blijft hangen op het scherm als je die afsluit.

TV Gids dat begint met de 999,.. en pas op plaats 4 begint met kanaal 1 (één), is toch ook wel belachelijk.
Gisteren was het opeens wel goed, toen begon het met 1,2,3,4 - maar sinds vandaag begint het weer onlogisch.

Hopelijk komen er nog kleinere updates..
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Het opnemen zit te veel vast aan de programmagids en de beperkte offset mogelijkheden. Als het startuur teveel afwijkt of de programmagids een fout bevat, dan kost een manuele planning instellen gewoon te veel tijd. Het zou een optie moeten zijn bij automatische planning om snel een afwijkend startuur + opnameduur in te stellen.

Zelfs als je manueel op de record knop drukt, kan je niet instellen voor hoelang de opname moet duren aangezien de programmagrenzen uit de gids worden overgenomen als eindtijd. Eventueel met een optie om andere opnames voorrang te verlenen tijdens de manuele opname indien er een overlapping is.

Bij meerdere exacte opnames na elkaar (zaterdagnamiddag serie-marathons op Discovery Channel) heb ik al hetzelfde gehad als shahab: programmagrenzen die arbitrair lijken -- alsof de grenzen toch een 5 of 20 minuten offset bevatten dus misschien is dat een bug bij opeenvolgende exacte opnames?

(nog geen nieuwe versie van de menus hier)
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Stond nog iemand zijn decoder in het frans na de update?
Als dat vaak gebeurd zal het leuk worden bij de helpdesk :twisted:
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ik heb het nog al gehoord , maar is het dan niet meer mogelijk de taal te wijzigen via onderstaande procedure?

http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... v-wijzigen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Ja, dat was het probleem niet :-) , maar vond het opvallend & heb al medelijden met de helpdesk als dat meer gebeurt. :lol:
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Ja nu het probleem met de resolutie opgelost is na een FacR, zijn er nu problemen met de menu's in Francais !!

Dus ze zullen maar even veel bellen naar BGC, maar nu voor de taal v/d menu's :-D

mvg
Joneszy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 08 jan 2010, 13:10
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 4 keer

gewoon de taal veranderen naar nederlands , dit heb ik ook moeten doen na update , wrm bellen nr Belgacom? :-D
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

om klacht in te dienen, een vlaming in het frans bedienen kan nu eenmaal niet...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Het is nochtans één van de officiële landstalen. Nu, gewoon een kwestie van te veranderen naar het Nederlands, dus.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Laat ons nog wat positief blijven en het bezien als één van de vele bugs die er nog moeten uitgehaald worden.
Een ommelet bakken gaat niet zonder eieren te breken :wink:

hier heb ik ook nog wat bevindingen gevonden nieuwe aanpassingen decoder V4 omtrent SW:Charles.

mvg
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Joneszy schreef:gewoon de taal veranderen naar nederlands , dit heb ik ook moeten doen na update , wrm bellen nr Belgacom? :-D
De gemiddelde vlaamse klant spreekt niet zo bijzonder goed frans en panikeerd snel :P

Ik heb ondertussen wel gemerkt dat on demand niet meer werkt, blijft hangen op "Bedankt, uw programma zal direct beginnen"
Nog iemand dit probleem?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”