Hallo,
ik vroeg me af of er hier iemand reeds met osccomerce gewerkt heeft.
Ik ben momenteel aan een site bezig maar ik had graag de categories beschermd.
Dus als iemand op categorie 1 drukt moet er naar een wachtwoord gevraagd worden.
categories zijn steeds in dezelfde vorm:
voorbeeld:
http://www.oscommerce.com/osCommerce22m ... hp?cPath=2
http://www.oscommerce.com/osCommerce22m ... hp?cPath=3
.....
Nu vroeg ik me af of je dit met .htaccess kunt bereiken
Heb tot nu toe nog niet veel gevonden
oscomerce categories, .htaccess en php
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Hm, je kan met .htaccess mappen en bestanden afschermen met een wachtwoord, maar dit zijn al parameters ...
Ik denk niet dat .htaccess in staat is om die dingen te verwerken.
En als je zelf zoiets moet gaan programmeren is natuurlijk al heel wat anders ...
Nee, ik heb niet zo meteen een pasklare oplossing ...
Ik denk niet dat .htaccess in staat is om die dingen te verwerken.
En als je zelf zoiets moet gaan programmeren is natuurlijk al heel wat anders ...
Nee, ik heb niet zo meteen een pasklare oplossing ...
Dan is de enige optie de user eerst op een andere pagina laten inloggen en afhankelijk van de login hem redirecten naar een bepaalde categorie.
Ik vermoed dat er reeds zulke scripts bestaan, mag zelfs via een txt file indien mogelijk.
Of eventueel een javascript dat afhankelijk van de login u doorstuurt naar een bepaalde pagina.
Op deze pagina dient dan wel geen gebruik worden gemaakt van sessies daar op de andere pagina reeds sessies gestarte worden.
Kent er iemand een standaard redirect script, if login = test go to ....
of zal ik dit zelf moeten schrijven
alvast bedankt
Ik vermoed dat er reeds zulke scripts bestaan, mag zelfs via een txt file indien mogelijk.
Of eventueel een javascript dat afhankelijk van de login u doorstuurt naar een bepaalde pagina.
Op deze pagina dient dan wel geen gebruik worden gemaakt van sessies daar op de andere pagina reeds sessies gestarte worden.
Kent er iemand een standaard redirect script, if login = test go to ....
of zal ik dit zelf moeten schrijven
alvast bedankt
Ik heb het eens opgezocht
dit werkt wel goed maar de paswoorden zijn dan wel gewoon in de source af te lezen wat ook niet de bedoeling is.
Maar ik veronderstel dat je dit wel via een include can oproepen zodat het in een andere directory staat.
Alvast bedankt
Indien het niet lukt doe ik het wel met php en lees ik eerst het adres in een variabele in. Heb nog niet veel ervaring maar het lijkt me niet al te moeilijk.
Indien ik nog een probleempje moest hebben laat ik het nog wel weten in de hoop dat jullie me eventueel nog wat kunnen assisteren
dit werkt wel goed maar de paswoorden zijn dan wel gewoon in de source af te lezen wat ook niet de bedoeling is.
Maar ik veronderstel dat je dit wel via een include can oproepen zodat het in een andere directory staat.
Alvast bedankt
Indien het niet lukt doe ik het wel met php en lees ik eerst het adres in een variabele in. Heb nog niet veel ervaring maar het lijkt me niet al te moeilijk.
Indien ik nog een probleempje moest hebben laat ik het nog wel weten in de hoop dat jullie me eventueel nog wat kunnen assisteren