ASUS Teaser Dual-Booting Android/Windows 8 Tablet

Plaats reactie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

http://www.talkandroid.com/114240-asus- ... tex-video/
lijkt me wel héél interessant! best of both worlds! alleen prijskaartje gaat weer navenant zijn..... :-(
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Asus doet dat de laatste tijd wel meer... nietszeggende reclame filmpjes uitbrengen. :nono:
iceke
Elite Poster
Elite Poster

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

thx iceke

http://www.tabletsmagazine.nl/2012/06/a ... en-tablet/

http://www.theverge.com/2012/6/4/306228 ... os#3424239

geen specificaties nergens, maar bij tweakers wel wat interessante:
In de dock draait de Transformer AIO Windows 8, maar het paneel kan ook losgekoppeld worden. Dan dient het 18,4" grote paneel als een Android-tablet die op een Tegra 3-soc draait, maar Windows 8 kan via remote desktop benanderd worden. In het dock draait een COre i7-processor om Windows 8 aan te drijven.
http://tweakers.net/nieuws/82319/asus-i ... serie.html
zal alvast niet goedkoop zijn vermoed ik :-(
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Deze lijkt me ook wel een cool ding... http://tweakers.net/nieuws/82307/acer-t ... ermen.html

Er blijkt veel te bewegen op de Windows 8 tablet markt.

Nu persoonlijk vind ik tablets totaal overpriced (heb je een stevige laptop voor) zodat ik aan het kijken was voor een netbook (al lijkt die markt dan weer te verdwijnen, er zou zelfs geen Starter Edition komen van Windows 8).
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Het is natuurlijk nog erg vroeg, wanneer komt win8 nu weeral uit ? maar zoals tvs een stevige update(grade) krijgen bij het ek/wk/os is het op de pc markt van dattem bij het verschijnen van een nieuw OS.
Die transformer is een duidelijke denkoefening (net zoals die notebook met dubbel scherm) die waarschijnlijk nooit in die vorm gaat geproduceerd worden.
Lans de andere kant zie je dan fabrikanten (Acer) met toestellen uitkomen voor Win8 die Asus al jaren op de markt heeft ;-)

Het grote probleem met tablets was dat velen dachten dat dit een notebook was, wat het uiteindelijk nooit is geweest en nu wel gaat worden met deze win8 toestellen. Voor mijn part een grote verbetering dus...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

ik zoek eigenlijk een gewone (10") tablet evt. win8/evt. android. Maar geen docking station en 18" mastodont.

http://www.zdnet.be/news/140112/asus-ma ... iendelijk/

Asus maakt maandag bekend dat het zijn pc’s gaat uitrusten met de Android-emulator BlueStacks.

Op de Taiwanese techbeurs Computex, waar Asus een hele reeks Windows 8-toestellen presenteert, maakt het de samenwerking met BlueStacks bekend. Deze ‘appspeler’, waar we eerder dit jaar een recensie over schreven, maakt het mogelijk om Android-apps te downloaden en gebruiken in een Windows-omgeving.
Asus zal vanaf de eerste week van juni BlueStacks gaan meeleveren binnenin zijn asus@vibe entertainmentplatform, dat standaard wordt meegeleverd met al zijn verkochte pc’s en laptops. In eerste instantie dus voor Windows 7-toestellen, maar bij de lancering van Windows 8 zal BlueStacks ook een plekje krijgen op dit besturingssysteem.

Er zit wel een addertje onder het gras: Asus-klanten kunnen BlueStacks 6 maanden lang vrij gebruiken, maar moeten vanaf dan abonnementsgeld betalen. Wie dat niet wil, kan de emulator nog wel gebruiken, maar krijgt dan alleen nog toegang tot een beperkt aantal populaire Android-apps.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Waarom koop je dan geen android tablet of ipad ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

iceke schreef:Het grote probleem met tablets was dat velen dachten dat dit een notebook was, wat het uiteindelijk nooit is geweest en nu wel gaat worden met deze win8 toestellen. Voor mijn part een grote verbetering dus...
Volgens mij zal Win 8 op een tablet (louter apps uit de market) nog altijd iets anders zijn dan Win 8 op een notebook of desktop (volwaardige software).
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

satsurfer schreef:ik zoek eigenlijk een gewone (10") tablet evt. win8/evt. android. Maar geen docking station en 18" mastodont.
iPad
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

@ Trojan

bedankt voor de tip....maar
1. niet echt Apple minded....je kan geen MicroSD of USB sticks instoppen of externe HD (ja, op ebay vind je wel al producten in china die dit wel kunnen)
2. wil het als 'high-end' mediaplayer gebruiken met mijn Hiface USB to coaxial stick, helaas geen drivers voor android
http://www.m2tech.biz/hiface.html#driver
3. Wil office ook kunnen gebruiken...
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Dat is nou net wat ik bedoel met "de huidige tablets zijn geen pc", jij hebt geen tablet nodig maar een pc ;-)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

met een win8 tablet en externe 2,5" schijf kan ik alles 'high-end' (192 Khz, 24 bit FLAC's) en compact afspelen.

kan tablet gebruiken voor in de zetel om wat te surfen/e-mailen, evt. voor een word documentje (met los keyboard)....voor schermen in de auto voor de kinderen,....

en nog veel meer.... :-D

android vind ik ook leuk, dus zou handig zijn als beide erop zitten

maar hopelijk liggen ze ook rond de 400-500 €, die win8 tablets (vrees ervoor)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:Dat is nou net wat ik bedoel met "de huidige tablets zijn geen pc", jij hebt geen tablet nodig maar een pc ;-)
http://www.theverge.com/2012/6/6/306730 ... t-hands-on
ik denk dat ge uw mening gaat moeten bijstellen.... :-D
Office embedded in windows 8 RT (quad-core), met touchscreen & keyboard.....
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Ik denk dat je me verkeerd verstaan hebt...
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

satsurfer schreef:@ Trojan

bedankt voor de tip....maar
1. niet echt Apple minded....je kan geen MicroSD of USB sticks instoppen of externe HD (ja, op ebay vind je wel al producten in china die dit wel kunnen)
2. wil het als 'high-end' mediaplayer gebruiken met mijn Hiface USB to coaxial stick, helaas geen drivers voor android
http://www.m2tech.biz/hiface.html#driver
3. Wil office ook kunnen gebruiken...
1) met de apple adapter kan je wel SD of USB sticks aansluiten op je ipad.
2) daar is geen enkele tablet geschikt voor. de ingebouwde speakers zijn allemaal even slecht. En als je er een stereoinstallatie op wil aansluiten ben je beter af met een stereo die airplay ondersteunt, dan heb je tenminste nog de mobiliteit van je tablet (ipad in dit geval).
3) er zijn office applicaties van apple zelf, of je kan icm skydrive office webapps gebruiken. En via cloudon kan je op je ipad ook office 2010 gebruiken, al draait dit waarschijnlijk ergens virtueel in de cloud.
satsurfer schreef:met een win8 tablet en externe 2,5" schijf kan ik alles 'high-end' (192 Khz, 24 bit FLAC's) en compact afspelen.

kan tablet gebruiken voor in de zetel om wat te surfen/e-mailen, evt. voor een word documentje (met los keyboard)....voor schermen in de auto voor de kinderen,....

en nog veel meer.... :-D

android vind ik ook leuk, dus zou handig zijn als beide erop zitten

maar hopelijk liggen ze ook rond de 400-500 €, die win8 tablets (vrees ervoor)
Een externe harde schijf, lol, daar gaat de mobiliteit van uw tablet. En waar wil je stroom halen voor ja harde schijf?
24bit FLAC's? uw harde schijf en tablet zullen snel vol staan, en dan heb nog maar een paar cd's bij.
satsurfer schreef:
iceke schreef:Dat is nou net wat ik bedoel met "de huidige tablets zijn geen pc", jij hebt geen tablet nodig maar een pc ;-)
http://www.theverge.com/2012/6/6/306730 ... t-hands-on
ik denk dat ge uw mening gaat moeten bijstellen.... :-D
Office embedded in windows 8 RT (quad-core), met touchscreen & keyboard.....
Ik ben eens benieuwd wat dat spel gaat kosten inclusief keyboard, je zal een pak meer kwijt zijn dan een ipad.
Hopelijk verneuken ze de GPS niet zoals bij hun laatste android tablet (ik ben de naam al vergeten).

Versta me niet verkeerd, ik ben heus ook niet apple minded en ik geef ook de voorkeur aan android tov iOS. Maar is gewoonweg geen enkele tablet die nog maar in de buurt komt van een ipad qua prijs en kwaliteit. En ik heb dus een ipad gekocht ipv een asus prime ding of een samsung galaxy tab.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

@ trojan

Begrijp me niet verkeerd...
24 bit output, 192 kHz sampling ;-)

www.m2tech.biz/hiface2.html

Ge mag alle reviews nalezen....met deze stick is het alsof je cd-speler van 2000 € gebruikt.

Tablet koppel ik aan stereo (geen streaming met extra stroomverbruik en nadelig voor uw geluid)
Bedienen kan je via smartphone. Software op win8 tablet: foobar.

Een gem. Flac file is 30 mb. (geen hi-res flac natuurlijk). En vroeger ook mp3 320 kbit. Maar eens je flac luistert, klinken mp3's dof, zonder dynamiek.
Dus op 1 tb 2'5 inch schijf passen wel.wat flacs.....en kan tablet ook op stroom aansluiten :-)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Ik snap het nog altijd niet hoor, waarom zou je dat met een tablet willen doet tov een notebook/netbook/minipc ? Er kleven alleen maar nadelen aan & het gaat initieel nooit werken (foobar moet z'n programma herschrijven voor win8 + er moeten drivers zijn voor uw dac)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

ik heb een oudere laptop.....zou graag een tablet hebben, die ik ook voor office toepassingen kan gebruiken....wel met de Asus Tablet 810 (ARM CPU=iets trager maar FULLY comp. met oudere software) of de 600 (windows 8 RT met quadcore)
iceke
Elite Poster
Elite Poster

En als je nu eens in die oudere laptop een grotere schijf steekt... die aan je stereo hangt en daarna een nieuwe tablet koopt om dat te bedienen ?

Trouwens, je draait alles om, het zijn de arm chips die win8RT gaan draaien natuurlijk en niet de atom based tablets
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

bedankt voor de correctie...
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”