The new Userbase

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:
Provider

Hoi luitjes!

Deze sticky is om ideeën, opmerkingen e.d. te verzamelen en ook een beetje aan statusopvolging te doen van hoe ver we zitten met de ontwikkeling van de nieuwe website.

Zoals jullie weten is er al een layout en een globaal idee van wat we met de nieuwe site gaan doen. Ik som hier even al een paar dingen op:
  • Forum wordt afgesplitst van de rest van de site
  • Nieuws wordt een volwaardig, apart onderdeel van de site
  • Er komt een soort knowledge base met een wiki-achtig systeem om termen en systemen uit te leggen
  • Er komt een persoonlijke "control panel" waar je persoonlijke statistieken van de speedtest kan raadplegen, maar je kan er ook content gaan toevoegen. Iedereen zal nu nieuws-submitter kunnen worden en de rol "newsposter" vervalt op die manier als dusdanig.
Daarnaast worden alle functies en mogelijkheden van de huidige site minstens overgenomen en waar mogelijk verbeterd.

De site wordt van scratch gebouwd, dus niet meer gebaseerd op phpBB, zoals nu. Voordeel hievan is dat alles mogelijk is. En nu komt mijn vraag naar jullie: wat zouden jullie tof vinden, of hoe zouden bepaalde dingen moeten werken, ...

Dit moeten geen grote ideeën zijn; ik geef een voorbeeld: Een veld in je profiel waar je je computerconfiguratie in kan achter laten, een favorietenlijst kan bijhouden, een instant messaging-applicatie, ... hoe gek het ook klinkt, zeg maar op.

Om even te zeggen hoe ver ik sta met de site zelf: het framework waarop de site zal draaien (user en site management) lijkt stand te houden; volgende stappen hierin is het controlpanel maken en user-registraties mogelijk te maken.
Momenteel ben ik bezig om het nieuws-gedeelte te maken, dus dat ziet er ook al goed uit ;)

Ah ja, indien iemand de site wil zien terwijl hij ontwikkeld wordt: een tijdje geleden heeft NuKeM een ballonnetje opgelaten waar hij te vinden was. De link uit het ballonnetje is ondertussen verwijderd, maar wie een beetje (heel?) goed op de hoogte is van userbase en de mensen daarrond kan zelf wel de juiste url vinden.
Maar voorlopig is alles nog lokaal onder ontwikkeling, dus tenzij jullie in m'n netwerk zitten gaan jullie voorlopig nog niets zien :P
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

Dat systeem om aan te duiden op een kaartje waar je vandaan komt, zodat je een idee kan krijgen waar de bezoekers vandaan komen had ik op IRC al voorgelegd.
Ik zeg het nog maar eens om het niet te laten vergeten :wink: .
Het PM-systeem zou ik niet zo graag zien verdwijnen :? , mag gerust blijven van mij :-) .

De oude users en posts blijven toch wel met inkomst van het volledig nieuwe systeem?

Ik kan niet wachten tot ie er is 8)
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:
Provider

Debruineogenboy schreef:De oude users en posts blijven toch wel met inkomst van het volledig nieuwe systeem?
Het forum zoals het nu bestaat wordt gewoon overgenomen. De users worden in eerste instantie gewoon geport, maw, alle gebruikers en gebruikersnamen, wachtwoorden komen gewoon over naar de nieuwe site.
Daarna zullen de gebruikers-accounts van de site en van het forum gescheiden zijn. In de praktijk echter zullen die meestal hetzelfde zijn.
Dat kaartjes-systeem is leuk, maar da's nog niet echt zo levensbedreigend, dus dat kan misschien een feature zijn om bij te maken als de site er is ;)
PM's blijven werken, want zitten in het forum.
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

een upload-service op userbase:
zodat je fotos bv over pc daar kunt op plaatsen, want met A2F heb je geen webspace wat wel voor problemen zorgt en zeg niet Lycos, want die reclamen en die pop-ups vind ik hatelijk
* IDEE:
- Upload-Service voor geregistreerde users

* GEWENST:
- Niet dat het nu zo is, maar blijf gespaard van banners enz

* GEVRAAGD:
- Meer emoticons
- Uitgebreidere geregistreerde gegevens pagina.

Misschien kan je hier wel iets mee?
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:
Provider

Snakehit schreef:- Uitgebreidere geregistreerde gegevens pagina.
Mijn vraag is dan: welke gegevens?

Ah ja, ivm banners, ik had in de het layout-voorbeeld een banner voorzien, daar heeft vreemd genoeg bijna niemand iets over gezegd. We zijn maw banners al zodanig gewoon dat we er over heen kijken. Scary eh ;)
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Provider

een linking pagina waar users zelf links kunnen aan toevoegen, onderverdeelt in categoriën zoals tutorials, webdesign resources, onzin, nieuws, zoekmachines....
iets anders wat ik wel interessant zou vinden is een pricewatch met artikels uit europa of derbuiten maar die leveren in belgië anders is het wat nutteloos

misschien op een van de paginas een search engine die zoekt op verschillende sites met tutorials e.d. in hoeverre dit mogelijk is

een quotes pagina :) waar je zowel quotes van irc of van de site kan toevoegen

wat je ook kan doen ipv verschillende layouts te maken, de kleuren gewoon veranderen, niet iedereen is fan van dezelfde kleur (van mij moet het niet echt)

wel liefst overzichtelijk houden
liever minimal dan bombastisch
geen msn kloon

da ist zowat :)
als de site klaar is piep ik wel eens in de source ;)
kan ik bijleren want deze zomer ga ik me wat meer verdiepen in webdesign :)

groeten,
G33KJ3,
als je meningen over iets nodig hebt ben ik altijd bereid :) kan ik me ook eens verdienstelijk opstellen
de pispaal <<
Sandman
Pro Member
Pro Member
Provider

I support the pricewatch idea...

Er is in België nog geen goedwerkende pricewatch...
Ik denk dat dit een goede bonus voor UB kan zijn, service naar de gebruikers toe EN meer beozkers voor UB.

Wat bedoel ik met goede pricewatch: een WERKENDE D-base koppeling moet mogelijk zijn... of een robotje die prijzen uit een txt bestandkan uitlezen.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Provider

meon schreef:Ah ja, ivm banners, ik had in de het layout-voorbeeld een banner voorzien, daar heeft vreemd genoeg bijna niemand iets over gezegd. We zijn maw banners al zodanig gewoon dat we er over heen kijken. Scary eh ;)
Ben ik dan "bijna niemand" ? :-(

:wink:
If you can't beat them, confuse them.
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

Over die pricewatch, wil je tweakers over nemen?
Dit zou ik nu niet doen
Userbase is niet echt een hardware forum, vind ik persoonlijk.
Ik vind het meer een forum over :
- Internet toestanden,
- Nieuwe technologien,
- Uitvindingen over internet
- Problemen die zich circuleren op internet
- Scripting

Volgens mij als we naar het hardwarematige aspect zullen gaan kijken als tweakers gaan we te ver, ik zou UB liever uitgebreider gaan op het vlak van internet enzo. Uitgebreidere speedtest, Meer info over allerlei providers, Score door users gegeven aan provider.
Meon schreef:Snakehit schreef:
- Uitgebreidere geregistreerde gegevens pagina.

Mijn vraag is dan: welke gegevens?
Allerlei:
- Studiegebied(wat je gestudeert hebt)
- Interresse op bepaalde gebieden
- Nieuwsbrief
- Meerdere statistieken over user.(posts at day, grafiek over zijn verloop op UB)
- PC Configuratie
- Welke Internet-verbindigen
-
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Provider

maar forum en de site(nieuws) gaan gesplitst worden
dus waarom op de site zelf geen pricewatch hoeft niet een deel te zijn van de main page, gewoon linkje op de mainpage
ale het moet niet he, ik heb voorlopig mijn winkel gevonden :)
de pispaal <<
Sandman
Pro Member
Pro Member
Provider

Snakehit schreef:Over die pricewatch, wil je tweakers over nemen?
Dit zou ik nu niet doen
Userbase is niet echt een hardware forum, vind ik persoonlijk.
Ik vind het meer een forum over :
- Internet toestanden,
- Nieuwe technologien,
- Uitvindingen over internet
- Problemen die zich circuleren op internet
- Scripting

Volgens mij als we naar het hardwarematige aspect zullen gaan kijken als tweakers gaan we te ver, ik zou UB liever uitgebreider gaan op het vlak van internet enzo. Uitgebreidere speedtest, Meer info over allerlei providers, Score door users gegeven aan provider.
-
Weet niet. Hier worden ook hardwarevragen gesteld, maar idd niet zoveel, en je kan van het forum ook niet zeggen dat het draait op HW -vragen....

Echter veel van de info die jij zegt waarin UB nu al uitblinkt, is ook te vinden op tweakers... Echter met een eigen inslag, die ik persoonmlijk meer apprecieer dan de Nederlandse. (Speedtest heeft tweakers niet neen, weet ik ook ;) )

Ik merk gewoon op dat er geen valabele Belgische Pricewatch is, en dat UB dat gat ideaal kan opvullen. Er is al een mooie gebruikersgroep, en die stijgt nog dagelijks. Natuurlijk zou een pricewatch ook zijn gevolgen hebben op de rest van de site, is dit daarom slecht? ik zeg nu niet dat je Hardwarestuff direct moet gaan voortrekken op de andere zaken he, maar waarom uitsluiten. Nuja, dit is iets voor de crew :).

EDIT nog iets waaraan gedacht kan worden:

een soort van boekenbesprekingssite, gerangschikt op onderwerp. Ik denk dat vele crewleden en seen deel van de gebruikers al wel ene deel boeken over verschillende IT onderwerpen hebben doorgenomen, en waarbij er slechte en goede zaten. Zodoende kan je je een beeld vormen welke boeken handig zijn en welke niet om je snel in een onderwerp in te werken :)
Laatst gewijzigd door Sandman 22 jun 2004, 21:10, in totaal 1 gewijzigd.
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

meon schreef: Ah ja, ivm banners, ik had in de het layout-voorbeeld een banner voorzien, daar heeft vreemd genoeg bijna niemand iets over gezegd. We zijn maw banners al zodanig gewoon dat we er over heen kijken. Scary eh ;)
NIS blokkeert die banner :P , kmoet dat eerst afzetten voor ik die banner te zien kreeg 8)
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

meon schreef: [*]Er komt een persoonlijke "control panel" waar je persoonlijke statistieken van de speedtest kan raadplegen, ...
Je kan nu toch al persoonlijke statistieken raadplegen.
Ga naar http://www.userbase.be/forum/portal.php?show=speed en klik op het puntje rechts naast "Opmerkingen kan u altijd kwijt op het forum" (de laatste zin op die pagina).
Easter eggs bij Userbase 8)
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:
Provider

Ja, maar die persoonlijke overzicht functie is nog lang niet af en zal waarschijnlijk helemaal of grotendeels herschreven worden in de vakantie :wink:
NuKeM
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Provider

terwijl de meesten op het strand liggen en hun gedachtengolven op nul zetten, gaan de nerdjes ijverig door :)
de pispaal <<
foxxy girl
Pro Member
Pro Member
Provider

Ik heb nog een paar goei idekes (volgens mij dan toch)

-meer emoticons
-minder inlogproblemen
-aan de zijkant een lijst van de personen die online zijn. dat zo gemaakt word, dat je er een prive gesprek mee kan starten (zorgt er mss ook voor dat er minder topics geopend worden)
-het forum beter uitsplitsen (voorbeeld: visual basic apart, delphi apart,...)
-als ik deze tekst typ, heb ik langs de rechterkant een hoop lege ruimte, waaarom hiervan geen gebruik maken om meer emoticons weer te geven, zodat je niet telkens op "meer emoticons" moet klikken.

groetjes tinne
xxx :banana:
groetjes foxxy
:banana: :kiss: :kiss: :kiss: :banana:
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Meer emoticons is goed zolang het maar geen plakboek wordt...

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:
Provider

tinne schreef:-aan de zijkant een lijst van de personen die online zijn. dat zo gemaakt word, dat je er een prive gesprek mee kan starten (zorgt er mss ook voor dat er minder topics geopend worden)
-het forum beter uitsplitsen (voorbeeld: visual basic apart, delphi apart,...)
-als ik deze tekst typ, heb ik langs de rechterkant een hoop lege ruimte, waaarom hiervan geen gebruik maken om meer emoticons weer te geven, zodat je niet telkens op "meer emoticons" moet klikken.
De whois online kan je vinden op de indexpage van het forum. Zou beetje zinloos zijn om die op elke page te zetten. Maar is eventueel te overwegen.

En de fora opsplitsen... In de programmeerfora wordt er weinig gepost. En als je dan voor elke taal een apart forum gaat maken, dan lijkt er echt wel weinig activiteit. Dus daarom samen gegooid.

Cheers
Afbeelding
Sandman
Pro Member
Pro Member
Provider

ja voorakl niet te snel opsplitsen... :).
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer
Provider

Userbase merchandise (Userbase shop) ! :-D

T-shirts, stickers, pennen, etc.

Zo kunnen de gebruikers UB sponseren. :)
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Provider

tinne als je een vraag hebt en je hebt liever "live hulp" kan je altijd naar ons irc kanaal komen meestal is er wel iemand!
en persoonlijke gesprekken voeren via de whois online lijst vind ik niet zo'n prettig ideee want niet iedereen heeft al de tijd om vragen te beantwoorden of wilt gestoord worden
op irc heb je meer kans dat iemand zal antwoorden, en het zou wel leuk zijn, weer een vrouw bij dan ben je met 3 :)

is er geen to do lijstje? misschien eentje maken op de mainpage
vb to add streaming functionality ::: Done
to fix minor bug caused when using mozilla :::In process

iets in diene aard :)

altijd interessant om te weten waar je op dat moment mee bezig bent

wat ik ook graag zou hebben is een optie om emoticons te disablen(niet standaardsmileys) want teveel emoticons is ook niet goed

vraagje: gaat het nieuws ook als rss feed kunnen gelezen worden?
misschien overbodige vraag:)

keep up the good work, u niet haasten:: Haast En Spoed Zijn Zelden Goed:: alhoewel ik daar ook af en toe aan zondig :)

groeten,
Geekje
de pispaal <<
Spock
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

AnD schreef:Userbase merchandise (Userbase shop) ! :-D

T-shirts, stickers, pennen, etc.

Zo kunnen de gebruikers UB sponseren. :)
Dàt is pas een idee !!!!
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:
Provider

Mr.Cide schreef:vraagje: gaat het nieuws ook als rss feed kunnen gelezen worden?
misschien overbodige vraag:)
We hebben toch al aardig wat maandjes een RSS-feed lopen:
http://www.userbase.be/forum/feed/latestnews.xml
Deze wordt elk kwartier ge-update.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:
Provider

Mja,

We kunnen altijd ne VZW opstarten hé .. voor een klein bedrag krijg je dan extra features op de nieuw site én een UB T-shirt ofzo.

Met dat geld kunnen wij da investeren in nieuw pc's, videokaarten enzo .. alles wat ons leed als moderator wat kan verminderen :p

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Spock
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

Ook newsposters hebben zo hun verzuchtingen dus hou je vast aan de takken van de bomen (het waait immers hard buiten - zomerstorm raast door Vlaanderen) :wink:

Zou het niet beter zijn dat de nieuwsartikelen worden opgedeeld in Internet, multimedi-nieuws en ander? Graag ook dat de artikelen in de nieuwsectie allemaal op de frontpagia komen. Meon, ik bedoel dat zoals dat bij mij op Voordesport.be was.

De newsartikelen een aparte RSS-feed. Zo kunnen Userbasers bvb via hun webstek het laatste nieuws van op Userbase op hun webstek importeren

Een makkelijkere upload van nieuwslogo's/beelden, liefst geïntegreerd in de newspostadmin. Tevens de mogelijkheid dat we de logo's/foto's per categorie kunnen opslaan en dus terug vinden. Misschien eens werk maken van eigen logo's en foto's?

Samenwerken met bvb SKYNET of MSN om onze Userbase-portal te integreren op hun site, zoals MSN met de Standaard doet en Voordesport.be deed
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Provider

En voor iedere geregistreerde UB gebruiker een @Userbase.be mail adres ?
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:
Provider

Welke nieuwscategorieën moet ik voorzien?
  • Userbase
  • Breedband
  • Software
  • Hardware
  • ... ?
Zeg het eens, een paar suggesties graag ;)
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:
Provider

- andere
:)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
sander

multimedia (dan trek ik die op mijn site mee ;) )
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Provider

SeNsEi Ze0n schreef:- andere
:)
SeNsEi Ze0n bedoelt waarschijnlijk "Ander nieuws". ?

Grtz,
Afbeelding
Spock
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

Breedband België
Nieuws over Skynet die plat ligt of het surfrecord van A2F, de regering die beslist dat Breedband een recht is en gratis wordt... dat kan je hier terug vinden.

Breedband Wereld
Misschien moeten we eens aan een andere indeling denken want al te vaak krijgen wij nieuwsposters commentaar dat het niet over België gaat. Toch kunnen dingen die bvb in Engeland gebeuren interessant zijn om aan te tonen wat de internationale trends zijn die ook later bij ons hoogtij zullen vieren.

Sitespot
Nieuws over interessante sites

Allemaal Beestjes
Met up-to-date virusnieuws

Software
De nieuwste weetwaardigheden over Windows XP of over OpenOffice, ed kan je hier terug vinden

Hardware
De nieuwste 40 inch-scherm van Sony komt uit en HP is failliet en moet noodgedwongen alle hardware verkopen tegen een prikje of wat dacht je van A2F die plots beslist ook hardware te gaan verkopen in samenwerking met Philips,.. als dàt gebeurt brengt één van de Userbase Nieuwsposters je het laatste nieuws hier.

Speaker's Corner
Hoekje met opiniestukjes over breedband en aanhorigheden: iedere vrijdag post een van de nieuwsposters (in een rota-systeem) een nieuw stukje. We hadden t er vroeger al eens over. En toen bleken jullie dat een goed idee te vinden.

Userbase News
Meon heeft Userbase naar de vaantjes geholpen omdat het af is met zijn lief en Sub Zero heeft dit recht moeten trekken. Dàt is nu nieuws dat ons allemaal wel interesseert maar dàt is eerder iets voor de Story. Wat je hier kan lezen is nieuws over nieuwe tools en items op Userbase. Nieuwe regels kunnen hier uitgelegd worden.

Andere Nieuws
Sja al het andere, zolang t maar Userbase-related is, zeker? Bijvoorbeeld nieuws over GSM's...

Userbase, omdat U alleen het beste verdient!
foxxy girl
Pro Member
Pro Member
Provider

kheb juist iets ontdekt wat wel handig kan zijn, en mss staat het al ergens maar zie ik dat weeral niet.

een knop die bovenaan blijft staan. die naar die pagina gaat waar er staat in welke topic er nieuwe berichten zijn geplaatst.
groetjes foxxy
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Een soort frame bedoel je dat om de zoveel seconden vernieuwd?
foxxy girl
Pro Member
Pro Member
Provider

nee, als je op de "Userbase Forum Index" staat, staat er rechtsvanboven

Nieuwe berichten
Bekijk je berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk recente onderwerpen

als je dan op het eerste klikt, ga je naar een pagina, waar altijd staat waar er een nieuw bericht is geplaatst,

die link zou altijd bovenaan ergens moeten staan, zodat ge dien altijd kunt gebruiken.
want nu moet ik altijd eerst naar die "Userbase Forum Index" gaan. of ligt het weer aan mij?
groetjes foxxy
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:
Provider

Nee hoor, het ligt niet aan jou. Maar de meeste mensen gebruiken de back-button van hun browser. En dan kom je meestal terug op die page. Maar het is geen slecht idee.

Cheers
Afbeelding
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Zooooooo, maar dat van ik zou ik ook nog goed vinden. :P
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Provider

°MaRtO°° schreef:Zooooooo, maar dat van ik zou ik ook nog goed vinden. :P
Wat een taalgebruik :?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:
Provider

Marto, ik denk niet dat meon er mee akkoord zal zijn. Frames are an evil thing ;)
Afbeelding
foxxy girl
Pro Member
Pro Member
Provider

ja, je kan inderdaad terug gaan met de vorige knoppen,

maar dit heeft als nadeel, dat er niet veranderd wordt dat je die topic al hebt bekeken of niet, en dan word het weeral iets ingewikkelder
groetjes foxxy
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:
Provider

Goed idee ja, ik zal er aan denken ;)
Gesloten