Deze sticky is om ideeën, opmerkingen e.d. te verzamelen en ook een beetje aan statusopvolging te doen van hoe ver we zitten met de ontwikkeling van de nieuwe website.
Zoals jullie weten is er al een layout en een globaal idee van wat we met de nieuwe site gaan doen. Ik som hier even al een paar dingen op:
- Forum wordt afgesplitst van de rest van de site
- Nieuws wordt een volwaardig, apart onderdeel van de site
- Er komt een soort knowledge base met een wiki-achtig systeem om termen en systemen uit te leggen
- Er komt een persoonlijke "control panel" waar je persoonlijke statistieken van de speedtest kan raadplegen, maar je kan er ook content gaan toevoegen. Iedereen zal nu nieuws-submitter kunnen worden en de rol "newsposter" vervalt op die manier als dusdanig.
De site wordt van scratch gebouwd, dus niet meer gebaseerd op phpBB, zoals nu. Voordeel hievan is dat alles mogelijk is. En nu komt mijn vraag naar jullie: wat zouden jullie tof vinden, of hoe zouden bepaalde dingen moeten werken, ...
Dit moeten geen grote ideeën zijn; ik geef een voorbeeld: Een veld in je profiel waar je je computerconfiguratie in kan achter laten, een favorietenlijst kan bijhouden, een instant messaging-applicatie, ... hoe gek het ook klinkt, zeg maar op.
Om even te zeggen hoe ver ik sta met de site zelf: het framework waarop de site zal draaien (user en site management) lijkt stand te houden; volgende stappen hierin is het controlpanel maken en user-registraties mogelijk te maken.
Momenteel ben ik bezig om het nieuws-gedeelte te maken, dus dat ziet er ook al goed uit

Ah ja, indien iemand de site wil zien terwijl hij ontwikkeld wordt: een tijdje geleden heeft NuKeM een ballonnetje opgelaten waar hij te vinden was. De link uit het ballonnetje is ondertussen verwijderd, maar wie een beetje (heel?) goed op de hoogte is van userbase en de mensen daarrond kan zelf wel de juiste url vinden.
Maar voorlopig is alles nog lokaal onder ontwikkeling, dus tenzij jullie in m'n netwerk zitten gaan jullie voorlopig nog niets zien