FUP-vraagjes

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Bv202
Member
Member
Bedankt: 6 keer

Ik heb eigenlijk al lange tijd een simpele vraag:
Hoe bepaalt Telenet de hoeveelheid data dat gedownload/geupload mag worden?

Zoals algemeen bekend zijn die getallen verschillend (en het gaat hier dikwijls over honderden gigabytes) per klant. Zo kan een bepaalde klant bijvoobeeld 300GB tijdens de rode uren en 400GB tijdens de groene uren downloaden terwijl dit 500GB en 700GB bij een andere klant is. Waarom mag de ene klant meer downloaden dan de andere?

Woonplaats heeft volgens Telenet geen invloed:
Is mijn woonplaats bepalend voor hoeveel ik kan downloaden?

Nee, je woonplaats heeft geen invloed op vrij downloaden. Om het surfcomfort van alle internetabonnees in goede banen te leiden, bekijkt Telenet het volledige netwerk en niet de plaatselijke infrastructuur.
Spreekt bovenstaande bovendien niet de kleine lettertjes tegen?
(1) De term "Vrij downloaden" betekent dat je een zeer grote hoeveelheid gegevens via het netwerk van Telenet kan doorsturen en ontvangen. Enkel bij buitensporig volumeverbruik waarbij het comfort van andere abonnees in het gedrang kan komen, zal Telenet je vragen je verbruik aan te passen. Onder buitensporig volumeverbruik verstaan we verbruik dat minstens het dubbele bedraagt van het gemiddeld volumeverbruik van alle abonnees van je internetproduct. Telenet behoudt zich het recht voor om bij buitensporig volumeverbruik, wat dynamisch bepaald wordt en afhangt van het beschikbare lokale netwerkvolume, de downloadsnelheid te verlagen naar minimaal 512 Kbps tot wanneer de volgende aanrekeningsperiode begint. “Vrij downloaden” mag enkel voor privédoeleinden gebruikt worden en in volledige overeenstemming gebeuren met de algemene voorwaarden en de gedragscode van Telenet. Dit betekent ondermeer dat de abonnee enkel legale gegevens mag verspreiden.
Ook het feit dat je veel download in een korte periode heeft geen invloed hierop:
Is het beter om mijn downloads over meerdere dagen te spreiden?

Nee, spreiding over meerdere dagen heeft op zich geen invloed. Je kunt je downloadcapaciteit wel maximaliseren door je downloads te plannen tijdens de minder drukke (groene) periodes. Als je veel wilt downloaden op eenzelfde dag, in plaats van gespreid over meerdere dagen, dan kan dat dus perfect.
Bron: http://klantenservice.telenet.be/conten ... op-een-rij

Dus mijn vragen zijn simpel:
Waarom mag de ene klant letterlijk honderden gigabytes meer downloaden dan de andere, terwijl ze hetzelfde product hebben en dezelfde prijs betalen? Hoe bepaalt Telenet deze cijfers als deze onafhankelijk van de woonplaats zijn? Wat bedoelt Telenet dan met "lokale netwerkvolume"?
Laatst gewijzigd door Bv202 07 jun 2012, 15:32, in totaal 1 gewijzigd.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Dit deed mij direct denken aan een onderwerp van ongeveer een jaar geleden

"Gemeentes en hun volume"-onderwerp: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=50&t=30146

Ik weet niet of er tussendoor al iets veranderd is aan de "vrij downloaden"-regels.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Door het splitsen van nodes zal dit wel stilaan verbeteren... maar de coax blijft z'n beperkingen hebben (in tegenstelling tot BGC die voor iedereen z'n eigen koperpaar heeft... alhoewel dat het koperpaar op zich daar ook weer beperkingen heeft, maar die zijn niet dynamisch).

In ieder geval nu Fibernet ook onder "Vrij downloaden" valt is dit onderwerp terug wat meer actueel vrees ik... ik wil namelijk geen slachtoffer worden van dit systeem... dan heb ik liever m'n vaste beperking op 100 GB waar ik "vrij" (echt dan) mee kan doen wanneer ik dat wil.

Anders moet TN z'n capping systeem maar aanpassen... de eerste 100 GB geen beperkingen :evil:
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

De eerste 1500 GB geen beperkingen lijkt me al meer in de goede richting. 8)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”