WEBVISIE/A2F vs OMBUDSDIENST

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
Plaats reactie
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

De meeste zullen mij al kennen van de problemen die ik nu al een hele maand ervaar, maar naast het gewone "gezaag" heb ik ook steeds gezocht naar oplossingen (zoals die MTU waarden). Na 20 dagen vrijwel geen internet te hebben zonder enig officiële communicatie van Webvisie uit, is de symphatie ver te zoeken (zoals bij vele mensen hier).

De Ombudsdienst voor telecommunicatie gaat daarom drastischere stappen nemen tov van deze provider aangezien zij nu ook al een tijd geen antwoord ontvangen op de immiddels vele klachten die zij ontvangen hebben. Daarom verzamelen zij nu op DIT ogenblik alle klachten tov Net4all en gaan zij deze ISP vragen om zich te verantwoorden in hun kantoren. Dit gesprek zal ook opgenomen worden in hun jaarverslag, welke doorgestuurd zal worden naar de PERS! (voor degene die vrezen dat de ombudsdienst geen enkel drukkingsmiddel heeft, dit zal wel helpen...)

Welke mensen komen nu zeker in aanmerking voor een klacht bij de ombudsdienst?? In mindere mate degene die 'slechts' 100KB/s halen. Ik heb het specifiek over degene die vrijwel geen internet verbinding hebben (zie no upload topic) of personen die zéér slechte verbindingssnelheden ervaren!

Degene die nog steeds problemen ervaren en geen klacht hebben neergelegd kunnen dit nog snel doen bij:

Ombudsdienst voor Telecommunicatie
Barricadenplein 1
1000 Brussel
Tel. +32 2 223 09 09
Fax. +32 2 219 86 59
Email: [email protected]
Website: www.ombudsmantelecom.be
OBiWaN

Wel, ik volg om hierbij ook een klacht neer te leggen.

Ik heb trouwen identiek dezelfde problemen als spacekiek
maar gelukkig nog niet zo lang... maar op verbetering hoop ik
ondertussen ook al niet meer aangezien er totaal geen feedback
komt van A2F ga ik ervan uit dat het hun weinig kan schelen :s
the hard way dan maar hé
Shag
Plus Member
Plus Member

Ik heb ook juist hetzelfde voorgehad. Vanaf 8 juni begon het bij mij en is vandaag verbeterd 21 juni, nadat ik een mail gestuurd had dat ik Test Aankoop verwittigd had. Dit heb ik ook gedaan.
Ik heb bijna elke dag een speedtest gedaan(van wanneer de probs zijn begonnen) bij speedtest.nl. Dus dit zijn al een soort van bewijzen. Mss kan ik hiermee helpen.
Als ik morgen of één van dees terug op de crappy speed zit doe ik zeker mee en zal ik ook klacht indienen. Ik heb ook al men disconnects opgeschreven en al de mails dat ik gestuurd en ontvangen heb van A2F.

Groetjes
Shag
Gast

IK heb omdat ze mijn internet afsloten en me ervoor nog niet voor waarschuwenden een dikke rekening van 23 euro omdat hun lijnen constant bezet was.En telkens als iemand opneemt is het dezelfde persoon.Dus kom ik tot de conclusie dat er maar 1 helpdeksmedewerjker is op de 0903 nummer.Ik wil graag mijn abo opzeggen.Zal het gaan want heb maar pas sinds februarie A2F internet.En ze hebben me verplicht niuwe voorwaarden te tekenen want ze sluittten mijn internet af en deden die pas open als ik die ondertekend had.

Ze hadden ook kunnen doen ofwel nieuwe voorwaarden ofwel abo geschrapt.Maarja...
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

Gast... waarom was je afgesloten ?? Want 1 ding weten we ondertussen al .. ze sluiten u NIET zonder reden af. En deze klacht gaat enkel voor de mensen die een zeeeeeer slechte lijn hebben ...

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
websurfer

Sasuke schreef:Gast... waarom was je afgesloten ?? Want 1 ding weten we ondertussen al .. ze sluiten u NIET zonder reden af. En deze klacht gaat enkel voor de mensen die een zeeeeeer slechte lijn hebben ...

Grtz,

Sasuke
Zal ik u wel effe moeten tegenspreken, mij hebben ze ook afgesloten, wegens onbetaalde facturen, maar wat bleek als ik hier is in mijn "boekhouding" keek, de facturen waren al meer dan 2 weken betaald en ja,... was dus een weekend voor niks afgesloten. :twisted:
Gast

was wegens "virusverspreiding".Stond er wel in de voorwaarden iets in over virusverspreiding.En stond er iets in van dat je nieuwe voorwaarden kreeg als je iets "mispeuterde"??
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

algemene voorwaarden schreef:• bij elke schending van intellectuele rechten, waaronder het auteursrecht toebehorend aan een derde;
indien een bericht van de gebruikers van het Internet ons in kennis stelt dat de abonnee de gedragsregels
op het Internet niet naleeft of het Internet gebruikt op een manier die schadelijk kan zijn voor derden of in
tegenspraak met de goede zeden of de openbare orde en na onderzoek door WebVisie bvba;
hier staat het

die nieuwe voorwaarden: volgens die dat jij getekend hebt, mogen ze je gewoon afsluiten, dus het is 'eigelijk' een "geste" dat zij doen, ze sluiten je terug aan, wel met nieuwe voorwaarden

[edit] even mislezen, thx sas om er nog eens op te wijzen dat het virus was, ik had (uit gewoonte bijna :p ) illegal content gelezen
Laatst gewijzigd door Sensei Zeon 22 jun 2004, 09:32, in totaal 1 gewijzigd.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Anonymous schreef:was wegens "virusverspreiding".Stond er wel in de voorwaarden iets in over virusverspreiding.En stond er iets in van dat je nieuwe voorwaarden kreeg als je iets "mispeuterde"??
Voor "virusverspreiding mogen ze u NIET dwingen de nieuwe voorwaarden te ondertekenen. Dit is al eerder voorgekomen en ook toen is de klant in zijn gelijk gesteld. Als ik u was zou ik direct contact opnemen met hen. Zij mogen u afsluiten omdat u virussen verspreid, maar NIET dwingen de nieuwe voorwaarden te tekenen.

Spijtig genoeg heb jij ze blijkbaar al getekend, dus ben je "gejost".

@Websurfer,

Facturen niet betalen is ook een reden hé. In uw geval was het onterecht, maar "zomaar" afsluiten doen ze niet.

Grtz,

Sasuke
Afbeelding
[Nob]

Sas, zoals die gast zei waren de facturen reeds betaald... en toch sluiten ze je af, da's dus A2F hun fout, dus ik vind dit ook onterecht afsluiten. Ik vind zelfs dat ze je daarvoor een schadevergoeding moeten geven.

greetz,

Nob
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Nob,

Ik wou ook niet bedoelen dat het terecht was ofzo. En ik vind ook dat als ze iemand onterecht afsluiten dat ze daar een of andere minnelijke schikking voor moeten treffen. Vooral met die facturen want dat is puur hun fout. Ik wou enkel aantonen dat er altijd wel één of andere reden zit achter die afsluitingen. Of die nu terecht of onterecht zijn laat ik in het midden.

Anyway .. als die "gast" echt maar afgesloten was omdat hij een virus had verspreid en ze hem dan NOG altijd die voorwaarden opdringen nadat hier reeds 2x toe was bewezen dat dit niet kan/mag dan zijn ze daar op den Oudaan echt wel een beetje verkeerd bezig zene.

Grtz,

sasuke
Afbeelding
Davy_117
Plus Member
Plus Member

En mijn probleem?
Ik haalde soms 100kb maar ok heel dikwijls maar 300 of 400 kbits.
Maar als ik 100kb haalde,was ik nog altijd niks met men internet omdat ik men internet alleen gebruikte om online te game,en dit niet mogelijk was door de vele packets lost en onstabiele lijn...
Ik ben al terug bij skynet maar ik zie het ni echt zitte om de rest van het contract nog te betale aangezien ik geen waar voor men geld kreeg...
BC

@Sasuke
Ik ben 'gewoon' afgesloten geweest.

Had een ticket verzonden met de vraag of ze de mogelijkheid overwogen om mijn account vroeger af te sluiten als ik hier om ZOU VRAGEN. Dit met de bedoeling om een andere provider te kunnen zoeken, daar een aanvraag te doen en dan om afsluiting te kunnen vragen.

Mijn 'fout' was dat ik een paar dagen eerder een klacht bij de ombudsdienst had geplaatst. Resultaat: volgende dag geen internet meer. Ik rij langs A2F en krijg te horen dat ik 'nu niet meer moet afkomen, eerst gaan klagen en dan komen zagen om terug aangesloten te worden'.

Heb toen gevraagd om een aangetekend schrijven van A2F met bewijs dat ik om afsluiting gevraagd heb want dat ik anders schadevergoeding zou eisen. Niets meer van gehoord.

Tot vandaag van de ombudsdienst het antwoord van A2F. Dat ik om afsluiting gevraagd heb en dat ze geen reden meer zien om in te gaan op mijn klacht. :-o

Hier blijft het echt niet bij.

Ik heb 3 weken met inbelinternet gezeten door A2F aangezien de verbinding gebruikt werd voor professionele doeleinden, verplicht opnieuw setupkosten moeten betalen bij een andere provider (Skynet), enz...
Bossie
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ja Lap, we (=kotstudenten in Gent) zitten hier op smallband tot de rest van deze maand. Donderdag zijn we afgesloten geweest dr A2F, en het was dan ook onze fout nog niet.

Onze kotbaas heeft namelijk 2 huizen met kamers die hij verhuurd. En in het ander huis heeft daar één of andere pipo nen domme film zitten uploaden met Bittorent, maar aangezien de fakturen op één en dezelfde persoon staan, zijn wij ook afgesloten :evil: We hebben dus ook die faktuur met die domme limiet moeten van 40Gb moeten ondertekenen. Feitelijk is da toch niet fair dat ze ons ook afsluiten, hoewel wij er niets aan konden doen. Denk dat ze zo een excuus hadden om nog een "redelijke" :wink: grootverbruiker kwijt te geraken.

Het feit dat je dan terug aangesloten bent, maar dan op smalband staat, gaat er bij mij niet in. Als je een contract tekent met nieuwe voorwaarden, moet je dus beginnen op 0 Gb en niet op je oude limiet van voor het nieuwe contract. Grrrrrrrrr A2F! :evil:
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”