Telenet opgezegd > wat te doen met modem?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
Hoi,
Wij hebben het abonnement bijTelenet opgezegd. Over een maand moeten we de digibox inleveren, maar.... ze hebben niks gezegd over het modem?
We hebben er sowieso nog weinig aan, dus het lijkt me niet nuttig om hem te houden, maar ja.
Greetz,
Wij hebben het abonnement bijTelenet opgezegd. Over een maand moeten we de digibox inleveren, maar.... ze hebben niks gezegd over het modem?
We hebben er sowieso nog weinig aan, dus het lijkt me niet nuttig om hem te houden, maar ja.
Greetz,
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
De modem moet je laten hangen, switch etc is voor jou (indien gekocht).
Idee erachter is dat er na jou (verhuis, overlijden, ...) er wel iemand anders in dat huis zal komen. Bij belgacom ligt de invoer ook al overal binnen, iets waar telenet een tikkeltje jaloers op is. Vandaar dat ze vragen om de NIU en de modem overal te laten hangen (mag je wel uit stopcontact doen). Als er een nieuwe huurder/koper in de woonst komt kan hij kiezen tussen telenet en belgacom. Meer nog : als hij de NIU en de modem in de stekker steekt en hij surft via zijn laptop (verbonden via de UTP kabel, kan hij online meteen een abonnement nemen.
Idee erachter is dat er na jou (verhuis, overlijden, ...) er wel iemand anders in dat huis zal komen. Bij belgacom ligt de invoer ook al overal binnen, iets waar telenet een tikkeltje jaloers op is. Vandaar dat ze vragen om de NIU en de modem overal te laten hangen (mag je wel uit stopcontact doen). Als er een nieuwe huurder/koper in de woonst komt kan hij kiezen tussen telenet en belgacom. Meer nog : als hij de NIU en de modem in de stekker steekt en hij surft via zijn laptop (verbonden via de UTP kabel, kan hij online meteen een abonnement nemen.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
Is dat dan de wet van telenet?krisken schreef:De modem moet je laten hangen, switch etc is voor jou (indien gekocht).
Bij mij vliegt zoiets eruit.... tis lelijk, vraagt plaats, en nutteloos als je het niet gebruikt.
Dus telenet kan wel zeggen dat zoiets 'moet'.... maar in mijn huis hebben ze niets te zeggen. Het moet dus weg...
de koe zegt boe
-
- Moderator
- Contacteer:
Ik heb zelf geen telenet, dus weet het niet 100% zeker.
Echter, check eens je telenetvoorwaarden etc? Zou "naar het schijnt" daarin moeten staan...
Echter, check eens je telenetvoorwaarden etc? Zou "naar het schijnt" daarin moeten staan...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
- Bedankt: 31 keer
- Contacteer:
Ik heb rond het jaar 2000 nog een waarborg voor de modem moeten betalen. Wanneer ik vorig jaar na opzeg m'n modem terugbracht, hebben ze me die waarborg terugbetaald. Ooit zijn ze wel gestopt met waarborgen te vragen voor de modem.
-
- Elite Poster
als mijn huurders zoiets hangen.... dan moet het weg... staat in mijn voorwaarden van huurcontract (herstellen naar de toestand dat het zich bevindt bij aanvang huur). En als ze het niet doen, doe ik het op hun kosten.
En als mijn huurders dan 'iets' tekenen met telenet, is dat hun probleem. Zo een halve vierkante meter bakskes zijn nu ook niet bepaald een schoonheid in huis.
En als mijn huurders dan 'iets' tekenen met telenet, is dat hun probleem. Zo een halve vierkante meter bakskes zijn nu ook niet bepaald een schoonheid in huis.
de koe zegt boe
-
- Plus Member
Ik haal het bakje sowieso ook wel weg. Moesten we het huis ooit verkopen (of opnieuw overstappen naar Telenet) dan kan ik hem altijd nog terughangen hé.
Wil sowieso die hoek wat netter hebben, want nu ligt al die rotzooi op de grond achter een DVD-kast Telenet modem hangt wel netjes aan de muur, maar dat is het enige.
De vorige bewoner heeft er nogal een puinzooi van gemaakt.
Wil sowieso die hoek wat netter hebben, want nu ligt al die rotzooi op de grond achter een DVD-kast Telenet modem hangt wel netjes aan de muur, maar dat is het enige.
De vorige bewoner heeft er nogal een puinzooi van gemaakt.
-
- Moderator
- Contacteer:
Heb je zeker een punt bij...Maar mss kan iemand die telenet heeft dit eens opzoeken/nakijken? Kan zijn dat dit inmiddels veranderd is hoor.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
je hebt gelijk krisken... telenet zegt, dat je hunne brol moet opdringen aan de volgende bewoners
Maar, telenet heeft niets te willen.... in andermans huis.
http://klantenservice.telenet.be/conten ... ik-verhuisEnkel je netwerkverdeler (NIU) en je modem laat je achter in je oude woning, Telenet bezorgt je gratis een nieuw exemplaar.
Maar, telenet heeft niets te willen.... in andermans huis.
de koe zegt boe
-
- Moderator
- Contacteer:
Toch eens bellen naar Telenet wat ze daarover te zeggen hebben... Of misschien kan Charlotte hier eens iets over zeggen?
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Plus Member
Die NIU vind ik maar een lelijk gedrocht. Als ik die verder niet meer nodig heb zal ik deze ook gewoon verwijderen van de muur. Ik bewaar hem sowieso wel, dus we kunnen hem altijd terughangen indien nodig.
Achterlaten != aangesloten laten hé. Ze kunnen je sowieso niks verplichten, want je hebt geen contract meer met hun.
Achterlaten != aangesloten laten hé. Ze kunnen je sowieso niks verplichten, want je hebt geen contract meer met hun.
Laatst gewijzigd door Dennahz 04 jun 2012, 14:34, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
bwa, telenet heeft gewoon geen wetten te bepalen. Stel u voor dat je je schotel gratis krijgt van tv-vlaanderen... en als je hem niet meer nodig hebt, dat je hem moet laten hangen. En belgacom komt ook met zoiets af, en binnen zoveel jaar nog iets voor glasvezel... tzou proper worden met al die woningen.
de koe zegt boe
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 58 keer
Wat is een NIU?
Dit begrijp ik niet ? Blijft dat internet werken?Meer nog : als hij de NIU en de modem in de stekker steekt en hij surft via zijn laptop (verbonden via de UTP kabel, kan hij online meteen een abonnement nemen.[/
-
- Plus Member
Goh, noem het intranet. Als je verbinding maakt via het modem dat je 'moet' laten hangen krijg je een pagina op hun 'intranet' met de mogelijkheid om een abonnement af te sluiten. Je houdt dus altijd wel een verbinding met het Telenet netwerk, maar kan er verder weinig mee.lucdec schreef:Wat is een NIU?
Dit begrijp ik niet ? Blijft dat internet werken?Meer nog : als hij de NIU en de modem in de stekker steekt en hij surft via zijn laptop (verbonden via de UTP kabel, kan hij online meteen een abonnement nemen.[/
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Zal eerder iets zijn van... Telenet heeft het liefst dat je die laat hangen... en zoniet ga je hem vermoedelijk terug moeten brengen of hem door hen laten verwijderen. Ze kunnen je niet verplichten deze te laten hangen als je contract ten einde is.krisken schreef:De modem moet je laten hangen
Een coax versterker, filter, splitter... hierop sluit men je modem en tot maximaal 4 TV's aan.lucdec schreef:Wat is een NIU?
Je zal dan vermoedelijk in een speciale VLAN komen die net de TN servers kan bereiken veronderstel ik... surfen ga je heus niet kunnen.lucdec schreef:Dit begrijp ik niet ? Blijft dat internet werken?
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Afbreken dien brol, ik bel juist voor een nieuw internetabbo voor een woning waar al een modem hangt... 50€ activatie+ 75€ comfort: bij de klantendienst vinden ze dit normaal, nieuwe aansluiting kan nooit een doehetzelf pakket zijn ook al hangt er een modem van de vorige bewoners... tsss
-
- Moderator
- Contacteer:
Je krijgt een intern ip adres (dus geen extern IP, je kan dus niet surfen/mailen/...), enkel activeer.telenet.be kan je bereiken...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 74 keer
- Contacteer:
Plaatsen ze dan geen filters meer bij het afsluiten van het abonnement?
In ieder geval, niemand kan jou verplichten om ook maar iets te laten hangen. Ook je Belgacom inkom kan je verwijderen. Probleem stelt zich echter wanneer je het in de toekomst terug zou willen, dan moet je betalen om dat te laten herstellen Uiteraard hebben ze liever als je alles laat hangen, dat maakt de barrière voor de volgende alleen maar kleiner. Stel je voor bij veel van de huidige nieuwbouw woningen mensen die al van het begin Telenet hebben, die hebben geen Belgacom lijn liggen, als dan ook nog eens heel de modem en santeboetiek daar al hangt en de volgende moeten bij Belgacom betalen om die aansluiting te maken is de keus voor sommigen snel gemaakt.
In ieder geval, niemand kan jou verplichten om ook maar iets te laten hangen. Ook je Belgacom inkom kan je verwijderen. Probleem stelt zich echter wanneer je het in de toekomst terug zou willen, dan moet je betalen om dat te laten herstellen Uiteraard hebben ze liever als je alles laat hangen, dat maakt de barrière voor de volgende alleen maar kleiner. Stel je voor bij veel van de huidige nieuwbouw woningen mensen die al van het begin Telenet hebben, die hebben geen Belgacom lijn liggen, als dan ook nog eens heel de modem en santeboetiek daar al hangt en de volgende moeten bij Belgacom betalen om die aansluiting te maken is de keus voor sommigen snel gemaakt.
-
- Deel van't meubilair
Misschien blijft er op die manier dan ook nog een oude modem hangen.iceke schreef:voor een woning waar al een modem hangt
Ik blijf er van walgen... moeten betalen om klant te mogen wordeniceke schreef:50€ activatie
Tja... daar laat je je toch niet aan vangen... een stekker kan je toch ook zelf in het stopcontact steken ?iceke schreef:75€ comfort
Hebben ze nooit echt gedaan... kost teveel geld om daarvoor een technieker te sturen. Ze doen het soms wel eens als men toch in de straat moet zijn, maar is eerder zelden. Ze filteren trouwens enkel het TV signaal... de signalen voor je internet blijven dus altijd werken.Mathy schreef:Plaatsen ze dan geen filters meer bij het afsluiten van het abonnement?
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Voor alle duidelijkheid-> ik vraag online een nieuw basic internet abbo aan (met doe hetzelf installatie natuurlijk) voor een bestaande woning maar nieuwe klant.
Ik krijg een aankoopbevestiging en installatiedatum, maar paar dagen erna bellen ze me op dat er problemen zijn.. soit om een het verhaal niet te rekken...
Ik betaal dus activatie 50€ + 75€ comfort omdat ik nieuwe klant ben ---- waarom zou ik die oude modem dan laten hangen, ze komen toch een nieuwe plaatsen (geen idee wat ze anders zouden kunnen komen doen)
Ik zie dus echt niet in waarom je je modem zou laten hangen... als nieuwe klant betaal je toch de volle pot.
Ik krijg een aankoopbevestiging en installatiedatum, maar paar dagen erna bellen ze me op dat er problemen zijn.. soit om een het verhaal niet te rekken...
Ik betaal dus activatie 50€ + 75€ comfort omdat ik nieuwe klant ben ---- waarom zou ik die oude modem dan laten hangen, ze komen toch een nieuwe plaatsen (geen idee wat ze anders zouden kunnen komen doen)
Ik zie dus echt niet in waarom je je modem zou laten hangen... als nieuwe klant betaal je toch de volle pot.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
- Bedankt: 69 keer
De vorige eigenaars van mijn appartement hadden ook alles laten hangen. Heb het voor schilderwerken ook allemaal mooi weggehaald. Nergens voor nodig, dus hoeft ook niet aan mijn muur te blijven hangen. Gelukkig worden tegenwoordig de modems al niet meer aan de muur bevestigd en is het alleen nog de NIU die je moet wegwerken.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
-
- Plus Member
Ik heb alles liever wel aan de muur, anders staat het weer op de grond te verstoffen.
Hoop ook van harte dat de technieker van Belgacom alles netjes aan de muur hangt. Voor die € 100,- is dat het minste... heb dan zelf de UTP al netjes gelegd
Hoop ook van harte dat de technieker van Belgacom alles netjes aan de muur hangt. Voor die € 100,- is dat het minste... heb dan zelf de UTP al netjes gelegd
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 74 keer
- Contacteer:
Ah, ik herinner mij een aantal jaren geleden in Gent dat ze eerst TV activeerden bij mij en later Internet (want dat was niet dezelfde technieker die dat mocht doen ) en dat was volgens de technieker niet meer als een andere filter steken. En bij het afsluiten van mijn abonnement was eerst internet afgesloten en daarna TV en voor de internet is er ook een technieker langs geweest om een filter te vervangen (en wilden ze me nog voor laten betalen ook!)r2504 schreef:Hebben ze nooit echt gedaan... kost teveel geld om daarvoor een technieker te sturen. Ze doen het soms wel eens als men toch in de straat moet zijn, maar is eerder zelden. Ze filteren trouwens enkel het TV signaal... de signalen voor je internet blijven dus altijd werken.
-
- Deel van't meubilair
Als je vroeger geen enkele dienst meer had dan sloot men je inderdaad echt volledig af (werd een isolator tussen de tap geplaatst), maar ook dit zal men vandaag vermoedelijk niet meer doen wegens de kosten (alles wat digitaal is kan men toch gewoon vanuit Mechelen uitschakelen, het is enkel de analoge dingen waarvoor men nog een filter moet plaatsen).
-
- ISP Official
- Twitter: Telenet
- Bedankt: 49 keer
Dennahz,
Bij de stopzetting van je abonnement moet je een gehuurde decoder binnenbrengen in een Telenet Center.
De overige materialen (versterker, modem) blijven aanwezig in je huis/appartement voor een volgende eigenaar/huurder of als je beslist opnieuw klant te worden bij Telenet.
Deze apparatuur is eigendom van Telenet en mag dus niet verwijderd worden dan door een van onze technici. Kun je mij daarom in PB je gegevens doorgeven? Dan kijk ik de mogelijkheden voor je na.
Bij de stopzetting van je abonnement moet je een gehuurde decoder binnenbrengen in een Telenet Center.
De overige materialen (versterker, modem) blijven aanwezig in je huis/appartement voor een volgende eigenaar/huurder of als je beslist opnieuw klant te worden bij Telenet.
Deze apparatuur is eigendom van Telenet en mag dus niet verwijderd worden dan door een van onze technici. Kun je mij daarom in PB je gegevens doorgeven? Dan kijk ik de mogelijkheden voor je na.
-
- Moderator
- Contacteer:
Charlotte,
Kan je enige duidelijkheid scheppen hoe het zit met het huurder/eigenaar verhaal?
Kan je enige duidelijkheid scheppen hoe het zit met het huurder/eigenaar verhaal?
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Deel van't meubilair
En wie moet daarvoor opdraaien trouwens ?Charlotte schreef:Deze apparatuur is eigendom van Telenet en mag dus niet verwijderd worden dan door een van onze technici.
En hoe zit het met een nieuwe klant... zal die evenveel betalen als er al dan niet reeds een installatie aanwezig is (of passeren jullie tweemaal langs de kassa) ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Het lijkt mij sterk dat Telenet eisen kan stellen aan een nieuwe eigenaar/huurder. Vooral als die geen contract met Telenet heeft.Charlotte schreef: De overige materialen (versterker, modem) blijven aanwezig in je huis/appartement voor een volgende eigenaar/huurder of als je beslist opnieuw klant te worden bij Telenet.
En wat als die nieuwe huurder/eigenaar geen Telenet wil?
Sturen jullien dan een gratis technicus langs om dat te verwijderen, of moet de nieuwe eigenaar dan maar technicus betalen?
-
- Plus Member
Heb een PB gestuurd. Als Telenet het niet gratis komt verwijderen haal ik het zelf wel van de muur hoor. (en bewaar ik het gewoon in een doos). Heb geen enkele verplichting meer t.o.v. Telenet nadat mijn contract verlopen is en ik heb geen zin in al die apparatuur aan de muur als ik het toch niet meer gebruik.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Mijn grootmoeder zat in een gelijkaardige situatie bij haar verhuis. Ze nam Belgacom en alle Telenet-apparatuur (NIU+modem+telefonie-apparaat) van de vorige eigenaars hing nog aan de muur van de leefruimte, in het midden van het "gezichtsveld".
Na telefonisch contact met Telenet werd er een technieker gestuurd om enkele vijzen los te draaien. Mijn grootmoeder bleef braafjes een volledige dag thuis, maar die technieker is niet komen opdagen. Een tweede keer gebeld, en juist hetzelfde verhaaltje, maar bij het derde telefoontje werd gezegd: "Oh, verwijder dat maar zelf, wij komen dat niet meer halen". En sindsdien heb ik thuis een extra NUI liggen en een modem (die ik niet kan gebruiken).
Na telefonisch contact met Telenet werd er een technieker gestuurd om enkele vijzen los te draaien. Mijn grootmoeder bleef braafjes een volledige dag thuis, maar die technieker is niet komen opdagen. Een tweede keer gebeld, en juist hetzelfde verhaaltje, maar bij het derde telefoontje werd gezegd: "Oh, verwijder dat maar zelf, wij komen dat niet meer halen". En sindsdien heb ik thuis een extra NUI liggen en een modem (die ik niet kan gebruiken).
-
- Elite Poster
dan ga ik morgen mijne fiets tegen de balie in mechelen parkeren.... ze moeten die fiets laten staan, die fiets is mijn eigendom Alleen ik mag die verwijderen.
Ik vind dat altijd wel grappig hoe telenet graag regeltjes bepaald, die gewoon absurd zijn. Het ergste is eigenlijk nog dat de meesten daar nog intrappen ook.
Dus gewoon verwijderen.... en laat je niet vangen.
Ik vind dat altijd wel grappig hoe telenet graag regeltjes bepaald, die gewoon absurd zijn. Het ergste is eigenlijk nog dat de meesten daar nog intrappen ook.
Dus gewoon verwijderen.... en laat je niet vangen.
de koe zegt boe
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Heb al een pm naar chartotte gestuurd. Hier valt ook nog een en ander op te halen.
In feite zou je het op z'n telenets moeten doen :
Binnen de 7 dagen ophalen anders 20cent stockage kosten per dag + 7€ administratiekosten. Een aanmaninsgken en daarna een inkasso.
Gelukkig zit niet heel de wereld zo in elkaar
In feite zou je het op z'n telenets moeten doen :
Binnen de 7 dagen ophalen anders 20cent stockage kosten per dag + 7€ administratiekosten. Een aanmaninsgken en daarna een inkasso.
Gelukkig zit niet heel de wereld zo in elkaar
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Plus Member
Daarom. Het is meer een geste van mijn kant naar Telenet toe. Als ze het willen moeten ze het maar komen halen, maar als ze het niet doen haal ik het gewoon van de muur en is 't mij ook wel zalig. Sowieso bepaal ik wat waar hangt in m'n eigen huis.
En betalen voor het verwijderen van dat spul ga ik sowieso niet, dat lijkt me logisch.
En betalen voor het verwijderen van dat spul ga ik sowieso niet, dat lijkt me logisch.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
- Bedankt: 31 keer
- Contacteer:
Ik zou het gewoon allemaal droppen in een telenet center. Dat lijkt mij de meest nette oplossing. Dan weten ze ook direct dat er op jouw (vorig) adres geen materiaal van hen meer hangt, als ze dat al ergens in een database zouden steken.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Eh, wat? Ik denk dat de nodige opheldering hier wel op z'n plaats is.Charlotte schreef:Deze apparatuur is eigendom van Telenet en mag dus niet verwijderd worden dan door een van onze technici.
Die eis is voor zover ik weet namelijk niet wettig. Ze mogen natuurlijk wel vragen om bij het beëindigen van het contract de modem samen met de decoder binnen te brengen bij een Telenet center. Gebruikers die echter helemaal niets (meer) met Telenet te maken hebben verplichten de apparatuur te behouden én een technieker binnen te laten om diezelfde apparatuur daarna terug mee te nemen is echter een stap te ver.
-
- Elite Poster
ik lees hier (niet verschieten hé ) :
Als huisbaas heb je natuurlijk geen affaire met voorwaarden die huurders aangaan....
http://telenet.be/business/nl/large/kla ... ns-televis5. Telenet Apparatuur
5.1. Telenet Apparatuur: de Telenet Apparatuur wordt enkel ter beschikking gesteld voor het “privé-gebruik” van de Klant op het installatieadres. Het is onder geen beding toegestaan dat de Klant de Telenet Apparatuur geheel of gedeeltelijk, met of zonder vergoeding zou verkopen, verhuren of op enige andere wijze zou overdragen aan eender welke derde partij. De Klant mag de Telenet Apparatuur niet wijzigen. Tijdens de duur van de Overeenkomst en na beëindiging ervan tot wanneer Telenet personeel de Telenet Apparatuur heeft gedesinstalleerd en weggenomen, is de Klant voor de Telenet Apparatuur verantwoordelijk en moet hij als een goed huisvader instaan voor de bewaring ervan.
Als huisbaas heb je natuurlijk geen affaire met voorwaarden die huurders aangaan....
de koe zegt boe