Wijziging ongebruik krediet, Proximus Generation

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Beste

Via mijn factuur werd ik ook de hoogte gebracht van de volgende wijziging:

"Beste klant, graag herinneren wij u eraan dat het ongebruikte krediet van uw bundel/optie
elke maand éénmalig wordt overgedragen naar de volgende maand . Tot op heden werd eerst
het overgedragen krediet opgebruikt. Vanaf 27/06/2012 zal dit overgedragen krediet pas
worden aangesproken zodra u uw krediet van de lopende maand hebt opgebruikt.

Indien deze nieuwe regeling voor u niet voordelig mocht zijn, kunt u op elk moment gratis
overschakelen op een tariefplan dat beter aan uw behoeften beantwoordt.
U kan uw abonnement in elk geval ook kostenloos opzeggen via een aangetekende brief.
U dient deze uiterlijk te versturen op de laatste dag van de maand volgend op de eerste
factuur waarop deze wijziging van toepassing is.

Indien u van tariefplan wil veranderen of meer inlichtingen wenst in verband met deze
wijziging, kan u steeds contact opnemen met onze klantendienst op het nummer dat op uw
factuur is vermeld."

Ik wil het alvast meedelen met diegene die het gemist hebben op hun factuur.

Mvg
Everything that has a beginning has an end.
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

Dat vind ik dus wel belachelijk!

Dus vanaf nu als je één zware maand van 60min heb, heb je geen overdracht van minuten naar de volgende maand, ook al had je die maand daar nog eens voor amper gebeld. Schandalig dat ze dit doen om toch wat meer geld binnen te krijgen. Het was met oud systeem handig om elke maand enkele minuten op te sparen, om eens in een zware maand te gebruiken, nu gaat dat dus niet meer.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

tsja, spijtige zaak. lijkt me de ideale moment om op te zeggen, zeker moest je nog contractuele verplichtingen hebben...
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
LPS
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

Klantvriendelijk is het in ieder geval totaal niet... De bewuste mobiele klanten (zoals op UB) lokken ze er iig niet mee!
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Dat is in ieder geval toch wel in het nadeel van de klant . Bijvoorbeeld : generation mtv 25 : 2 uur beltijd inbegrepen per maand . Stel dat je van die 2uur nog 1 uur overhad , nam je dat mee naar de volgende maand en kon je dit eerst opbellen alvorens je nieuwe bundel te beginnen . In de toekomst gaat het dan omgekeerd zijn. Je begint eerst met je huidige belbundel van de maand , als deze op is , mag je het overgenomen volume van de vorige maand opbellen . :?
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Spijtige van mijn situatie is dat ik abo nodig heb voor Blackberry bis.
Maar nu dit er nog eens bijkomt zal ik toch naar iets anders op zoek moeten.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Nr10
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 16 keer

De factuur van mei moet nog in de bus vallen. Als ik het goed begrijp gaat het hier om een wijziging van de gebruiksvoorwaarden en mag je dus kostenloos opzegen?
Zit voor het ogenblik met een MTV generation 15 + 250mb internet optie (€9.99/maand). Heb wel gebruik gemaakt van de peterschapsactie en een gsm geschonken aan iemand.
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Je mag eventueel opzeggen . Dit staat bij mij ook duidelijk vermeld op het facuur van deze maand .
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Inderdaad je kan kosteloos opzeggen.
En dit vanaf de eerste factuur waarin deze aanpassing is doorgevoerd? Dus facturatieperiode van na 27/06 en dan voor het einde van de maand moet je aangetekende de post op zijn...

Als ik me niet vergis moet je aangetekende opzeg dus vertrokken zijn voor 31/07
duup
Starter
Starter

Ik heb mijn aangetekende brief al verstuurd maar vraag me af wanneer mijn contract dan stopt of maw wanneer ik een nummeroverdracht kan doen.
Ik vermoed dat ik moet wachten tot 27.6, right?
Kan iemand daar meer over vertellen?
LPS
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

De aangetekende brief is een gerichte vraag aan hun met instructies, dus het hangt er van af wat je gevraagd hebt dat ze doen. Als jij een specifieke datum geeft, dan zullen ze dat vanaf dan doen. Als je zegt vanaf het einde van de contractduur, dan zullen ze dat ook zo doen. Best is het laatste, dan heb je nooit een verbrekingsvergoeding.
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
xenne
Elite Poster
Elite Poster

in dit geval verwijzen naar wijziging algemene voorwaarden als reden opzeg en dan kan er van verbrekingsvergoeding nooit sprake zijn
duup
Starter
Starter

ik heb net mijn 'bye bye' sms van proximus ontvangen (nav mijn aang schrijven), dus nu weet ik het, dit gaat onmiddellijk in en je moet niet wachten tot 27.6
bedankt.
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik ben nieuwsgierig naar jouw laatste afrekening.

Volgens Eva_van_Belgacom kan je pas opzeggen om die reden na het ontvangen van je eerste factuur sinds de aanpassing.

Ik hoop dat ze voor jou geen verbrekingsvergoeding gaan in rekening brengen.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

aha.... de wijziging is blijkbaar nog niet van kracht... ? hmm ja, te vroeg opgezegd vrees ik

Code: Selecteer alles

U dient deze uiterlijk te versturen op de laatste dag van de maand volgend op de eerste factuur waarop deze wijziging van toepassing is.
duup
Starter
Starter

idd wel snel, doch de wijziging werd door proximus aangekondigd op een reeds ontvangen faktuur. Er is melding van een einddatum maar geen aanvangsdatum.
In mijn schrijven heb ik duidelijk vermeld (volledige tekst overgenomen) dat ik uit wil stappen wegens deze wijziging.
Dan zullen ze toch geen vergoeding kunnen vragen hoop ik...
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Laat ons hopen van niet, anders had men tenminste nog telefonisch contact kunnen opnemen.
Hou ons op de hoogte :-)
Kipje
Starter
Starter

Ik heb gisteren een factuur ontvangen van 176 EUR...
Waarvan 150 EUR verbrekingsvergoeding... ik was blijkbaar ook een maandje te vroeg :bang:
Nr10
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 16 keer

€150 ... dan had je nog een mooie looptijd te gaan, nutteloze kosten waarvan je eens kan kniezen. Snap de verwarring wel, ze goochelen ahw met woorden die je van de tegenwoordige tijd naar de toekomstige onvoltooide tijd brengen in één zin. Een simpel voorbeeldje met data's had in dit geval veel transparanter geweest.

''U dient deze uiterlijk te versturen op de laatste dag van de maand volgend op de eerste factuur waarop deze wijziging van toepassing is.''

Dus als ik het goed begrijp: (Wijziging voorwaarden +1) +1 = voor/vanaf laatste dag van de maand, 2 maanden na de vermelding van de wijziging, kan je de verbintenis verbreken.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

altijd opletten hiermee.....bv de wijziging huur decoder belgacom tv stond in januari reeds op factuur en werd pas in april doorgevoerd.... eigenlijk strategisch wel slim... op dat moment is het te vroeg om op te zeggen en als de verhoging dan doorgevoerd wordt denk je er niet meer aan.... enfin, met de nieuwe telecomwet is er wel beterschap op dat vlak, al zullen ze wel iets anders vinden om dat verlies te recupereren
duup
Starter
Starter

Vreemd. Ik heb gisteren ook mijn (vermoed ik) laatste faktuur ontvangen. Afrekening van enkele dagen abo, totaal 5-6 euro, verder geen kosten. Ik had nog 2 abo's lopen; eentje die zou aflopen in sept 12, en een 2de voor Jan 13.
Vreemd dat ik dat geen verbrekingskosten aangerekend krijg.

In de tekst '''U dient deze uiterlijk te versturen op de laatste dag van de maand volgend op de eerste factuur waarop deze wijziging van toepassing is.'' geeft m.i. geen enkel tijdstip aan vanaf wanneer men die brief kan sturen. Dus daarom denk ik nog steeds dat men de opzeggingsbrief mag sturen vanaf het moment dat die tekst op de faktuur stond...
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”