Muziekindustrie ontwikkelt nieuwe anti-kopieertechniek

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
Spock
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Platenmaatschappij BMG is in samenwerking met SunnComm een nieuwe anti-kopieertechniek aan het ontwikkelen, zo meldt CNet . Met deze techniek is het straks niet meer mogelijk om onbeperkt een aantal kopieën van cd's te maken. Ook het kopiëren van gebrande cd's wordt straks moeilijker.

BMG denkt met deze techniek de consumenten niet tegen het hoofd te stoten. "Ik denk dat er weinig mensen het een probleem vinden dat je de cd maximaal 25 keer kunt kopiëren," aldus analist Mike McGuire. "Je kunt dus gewoon nog een kopie van de cd maken voor het beluisteren in de auto."

Bron: CNet
bubbs
Pro Member
Pro Member

Gezien de manier waarop de muziekindustrie de afgelopen decenia met haar klanten is omgesprongen. lijkt 1x of 2x me helaas een realistischer getal... Persoonlijk maak ik steeds al één kopie, die ik in het doosje van de CD steek, terwijl ik de originelen in een map op een veilige plaats bewaar.

Nu goed, we zullen zien met wat ze afkomen. Alle zogenaamde "beveiligingen" uit het verleden waren niet opgewassen tegen het gecombineerde vernuft van de kopieerders :-)
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

bubbs schreef:Nu goed, we zullen zien met wat ze afkomen. Alle zogenaamde "beveiligingen" uit het verleden waren niet opgewassen tegen het gecombineerde vernuft van de kopieerders :-)

Hoeveel zijn er die de beveiliging uitvinden?
Hoeveel zijn er die proberen te kraken?
kgeloof dat er van de 2e categorie meer zijn :wink: , dus is het wel een beetje logisch.
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Beveiligingen zijn wel best leuk, da's tenminste een uitdaging! 't Zou anders nogal saai zijn zonder die te moeten ontwijken :lol:
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik vraag me toch af hoe ze zo een tellertje gaan bijhouden. Of gaan ze de gebruiker vragen om op de bovenkant van de CD zelf met alcoholstift de 'score' bij te houden en als je aan 25 zit niet meer te copiëren aub :) Ik ben nieuwd hoe lang het zal duren eer deze weer omzeild is.

Cheers
Afbeelding
Akira
Elite Poster
Elite Poster

kzou niet weten hoe ze dat doen tenzij ze ongemerkt als ge die cd in uw pc steekt files op uw hdd zetten, want op ne cd kan toch moeilijk nen teller zitten? en zonder in de brander te steken kan ie dat ook niet veranderen

I want more info :)
de pispaal <<
Slekken
Pro Member
Pro Member

Mr.Cide schreef:I want more info :)

Haha, you wish :wink:

'k Heb het al een paar keer meegemaakt dat zogezegde "kopieerbeveiligingen" totaal niet werken. In brander stoppen en in nero "cd-kopie" aanklikken heeft bij mij al altijd gewerkt.

Greetz
wem
Premium Member
Premium Member

punt is gewoon da als ge elk bitje van de cd kunt leze, en op elk plaatste van de cd kunt schrijve, ge een perfecte kopie kunt make, welke beveiliging er dan ook op zit.

Het enigste wa ze kunne doen lijkt me is om het voor de gewone consument zo goe als onmogelijk te make.
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Wil dit zeggen na een 2de kopie dat uw cd dan verknalt is?
Zoja, haha, Ik geef die methode, 1 week en dat is omzeilt met 1 of ander prog, bekijk de dvd's die zijn zo simpel te omzeilen, 1 KLIK en ie is gecrackt... CD Decrypter :)
pm
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Sub Zero schreef:Ik vraag me toch af hoe ze zo een tellertje gaan bijhouden. Of gaan ze de gebruiker vragen om op de bovenkant van de CD zelf met alcoholstift de 'score' bij te houden en als je aan 25 zit niet meer te copiëren aub :) Ik ben nieuwd hoe lang het zal duren eer deze weer omzeild is.

Cheers

Tegen dat je aan 25 zit zal die beveiliging al wel gekraakt zijn :roll: hehehe :-D
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”