probleempje online games met router

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
wezze
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 23 sep 2003, 17:34

ne maat van mij wij starcraft spele tege mij ma dat ging niet want die kon geen games joinen of geen games createn

nu zag ik dat er naast zijne naam een slotje is...........em zit namelijk me ne router

hoe kan je die router instellen zodat er geen dingen geblokkeerd worden en hij dus online rts games kan spelen nu gaat dat niet

en er staat geen firewall op zegt em

thx allot
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

zoek op dit forum eens naar "port forwarding" en u zal wijzer zijn.
wezze
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 23 sep 2003, 17:34

heb er is naar gezogd maar ik snap het nie

er staat nergens in noob taal wat dat juist is.....het is iets in de ard van poorten openen maar hoe ik eraan begin of hoe da werkt geen idee

ik ken daar absoluut niks van dus kan iemand is uitlegge stel ik heb een router hoe BEGIN ik eraan

thx
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Even in het kort uitleggen... Elke service draait op een poort. Sommige dingen zijn standaard op een bepaalde poort zoals http op 80, POP op 110, SMTP op 25, ... Ook een online spel draait op zo een poort.

Nu, ga op zoek in de handleiding van uw spel welke poorten je moet forwarden. Staat in de manual ofwel online op de site van de makers ofzo. Google is uw vriend ;)
Dan neem je er de handleiding van je router bij en ga je op zoek naar portforwarding, portmapping, virtual server, ... En volg daar alle stappen.

Het komt er op neer dat je je router wijsmaakt dat als er iemand een spel wil joinen op een bepaalde poort dat de router die persoon doorverwijst naar een PC achter de router (want de PC host het spel, niet de router zelf).

Cheers
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”