IP range digicorders

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
StarWing
Premium Member
Premium Member
Berichten: 723
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 65 keer

Ik heb vandaag de oude 1st gen DC vervangen door een nieuw toestel, maar blijkbaar is er iets mis: ik krijg hem niet interactief via de self starter.
Eerst was er nog het probleem dat ik enkel de openbare omroepen kon ontvangen, maar dat heeft de helpdesk reeds remote opgelost.

Ik vermoed dat er een probleem is met de provisioning. Volgens TN "ging dit wel in orde komen binnen de 48u".
Nu zie ik dat de box een IP heeft in de 78 range, weet er iemand of dit de correcte range is ? Of is dit een gewone publieke range ? Ik kan de oude box natuurlijk ook even aankoppelen, maar dan moet ik alle kabels weer versteken.

De melding die ik krijg is dat er geen services kunnen geactiveerd worden.
Bij het invullen van een verkeerde login krijg ik de melding dat er een verkeerde login is opgegeven. Dus er is wel degelijk connectie met de TN servers.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dat is zeker NIET de correcte range, dit moet de 10.0.0.0/8 zijn!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
StarWing
Premium Member
Premium Member
Berichten: 723
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 65 keer

Zou de verkregen range dan verkeerd zijn omdat ik de self starter niet gedaan heb, of kan ik de self starter niet doen omdat ik in de verkeerde range zit ?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

De selfstarter kan je niet doen omdat je in de verkeerde range zit.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Telenet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 dec 2007, 11:06
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

StarWing,

Kun je me een PB sturen met je klantengegevens? Dan kijk ik het graag na voor je.
StarWing
Premium Member
Premium Member
Berichten: 723
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 65 keer

Tis ondertussen in orde gekomen.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

en de oorzaak en oplossing was dan ?
The eternal and true pessimist :D
StarWing
Premium Member
Premium Member
Berichten: 723
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 65 keer

Activering van de nieuwe box was "blijven hangen in het systeem" en moet door de achterliggen diensten in orde gebracht worden. In het weekend gaat dit niet.
Ging maximaal 5 werkdagen duren, doch op een aantal uur in orde gebracht.

De selfstarter heb ik uiteindelijk niet moeten doen, instellingen (qua email dan) werden mooi overgenomen van de oude box.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”