Sickinghe ontkent interesse in BASE

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
lucdec
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

Het Mechelse kabelbedrijf Telenet ontkent dat het naar gsm-operator BASE heeft gekeken. Een overname staat niet op de agenda, de Bel20’er focust op een (technologisch) partnerschap met een mobiele operator.

Duco Sickinghe, CEO van Telenet (foto: Belga)

'KPN overweegt verkoop BASE'

Volgens bronnen van het persagentschap Bloomberg overweegt de Nederlandse telecomgroep KPN zijn Belgische dochter BASE in de etalage te zetten(1).

Voor Telenet is BASE een mooie kans om - naast televisie, internet en vaste telefonie - ook een volwaardige speler te worden in mobiele telefonie. Voor zijn mobiele aanbod doet de Mechelse groep nu een beroep op het netwerk van Mobistar. De twee partijen onderhandelen momenteel over de verderzetting van dat partnerschap.

Telenet verkiest zo’n partnerschap boven een overname van BASE. Vincent Bruyneel, hoofd communicatie bij Telenet: ‘We focussen vooral op het afsluiten van een goed partnerschap met een bestaande mobile operator. De verkoop is blijkbaar nog een gerucht en dus nog niet aan de orde.’

Een ex-werknemer van BASE weet nochtans dat Telenet het prijskaartje voor BASE te hoog vindt (en dus naar het dossier heeft gekeken). Bruyneel: ’Geen idee waar dat gerucht vandaan komt. We hebben het nieuws (over de mogelijke verkoop van BASE) zelf pas vrijdagavond via Bloomberg vernomen'.

http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... .art?ckc=1
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Als ze het zouden overgekocht hebben hadden ze een netwerk dat ze eventueel konden uitbouwen, maar het is best een stevig prijskaartje ;)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
depeje
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

Base heeft zelf geen netwerk, dus de meerwaarde zie ik echt niet.
bluezy
Member
Member
Bedankt: 7 keer

Hoezo, Base heeft geen eigen netwerk ??? :eek:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

depeje schreef:Base heeft zelf geen netwerk, dus de meerwaarde zie ik echt niet.
Gewoon puur de licentie... en het mastenpark voor de antenne's... de rest heeft TN toch al zelf.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

In sommige artikels komt het een beetje verwarrend over, maar BASE heeft wel een eigen mobiel netwerk, namelijk een volledig 2G-netwerk, een gedeeltelijk 3G-netwerk.

Onder andere in de Standaard werd verwezen naar de zwakke positie van BASE omwille van het ontbreken van een eigen vast netwerk. Deze bewering is gedeeltelijk waar, maar moet toch genuanceerd worden. Hetzelfde geldt voor Mobistar, en Telenet heeft ook nog geen eigen mobiel netwerk.

@r2504: ik lees nu net je reactie. En dat wist ik niet? Hoelang is dat al en heb je een bron waar dat uit de doeken wordt gedaan?
depeje
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

Merde, het moet echt niet zotter worden. Ik begin nu ook alles doorheen te halen. Even ter verduidelijking: ik doel hier enkel op de mobiele handel, niet op ADSL. Voor zover ik weet heeft bedrijf KPN hier een volledig 2G en partieel 3G netwerk en is BASE een merk in handen van KPN. Wil KPN hier zijn volledige Belgische tak verkopen (en zijn alle nieuwsberichten enorm onduidelijk door foute namen), of wil KPN het merk BASE verkopen (en blijven de licenties en antennes van KPN)?
johann
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 29 keer

Wat zou het merk Base waard zijn zonder licenties en antennes? Niet veel denk ik. Of zie je een potentiële overnemer al naar Belgacom of Mobistar stappen om als virtuele operator op hun netwerk te kunnen functioneren?

Het is ook wat vreemd allemaal, want was KPN nu niet net in Duitsland begonnen om het merk Base op de kaart te zetten? Ik zag vorige week in tal van Duite stations reclame voor Base, met identiek dezelfde layout en hetzelfde logo als de Belgische tak. Als je een merk wil verkopen, lijkt het me vreemd om dat eerst nog even in een buurland te lanceren. Enfin, managementbeslissingen zijn soms ondoorgrondelijker dan de wegen van een veronderstelde God, dus tja: wait & see.
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

Ze hebben dacht ik 25% marktaandeel. Dat is toch ook leuk meegenomen. :lol: Ik vermoed dat ze het ook niet zullen verkopen. Ze hebben er niet echt veel met te winnen.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Een logischere keuze zou mobistar zijn, sinds ze er nu al mee werken en ze overal al 3G hebben. Misschien wil telenet met deze geruchten wat druk op mobistar zetten om betere voorwaarden te verkrijgen...
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

BASE heeft toch ook een deel DSL-netwerk toen ze Versatel destijds hebben opgeslokt? Bij mijn pa heb ik nog steeds Internet + vaste telefonie via BASE tegen de oude voorwaarden (19,9 euro voor internet + telefonie).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

johann schreef:Het is ook wat vreemd allemaal, want was KPN nu niet net in Duitsland begonnen om het merk Base op de kaart te zetten? Ik zag vorige week in tal van Duite stations reclame voor Base, met identiek dezelfde layout en hetzelfde logo als de Belgische tak. Als je een merk wil verkopen, lijkt het me vreemd om dat eerst nog even in een buurland te lanceren.
KPN heeft in Nederland slechte resultaten (tja, de concurrentie is daar wat groter) zodat het mensen heeft moeten ontslaan (je weet wel, minder WINST, mensen buiten) en dan krijg je de typische blablah dat men zich moet focussen op de core (maw. Nederland), terwijl de Belgische en Duitse poot eveneens winst maken.

Voor manager te worden moet je vandaag inderdaad gekke kronkels hebben... de meeste damagen dan ook meer dan dat ze managen :roll:
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ook in Zwitserland zie je overal basereclame, met zelfde logo en lettertype en héél de nest hoor :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Rke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

krisken schreef:Ook in Zwitserland zie je overal basereclame, met zelfde logo en lettertype en héél de nest hoor :)
BASE is toch actief in Duitsland? Niet in Zwitserland...
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Hmz je doet mij twijfelen...zal t vanavond ns opzoeken

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
tendonsie
Pro Member
Pro Member
Twitter: tendonsie
Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
Bedankt: 40 keer
Contacteer:

Als de CEO zegt nee, is het nee :P

Persoonlijk zou ik het slimmere zet vinden moesten ze,
of samenwerken met Mobistar. Gezien die beter netwerk hebben,
of eigen netwerk uitbouwen, met een technologie voor de toekomst.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

tendonsie schreef:Persoonlijk zou ik het slimmere zet vinden moesten ze, of samenwerken met Mobistar.
Dan heb je te weinig vat op de riching van het bedrijf....
tendonsie schreef:of eigen netwerk uitbouwen, met een technologie voor de toekomst.
Besef je de kost daarvan... beter een bestaande speler opkopen (maar eerste nog doen of er geen interesse is, de prijs moet nog omlaag).
tendonsie
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Wat is het nut van Telenet die altijd reclame voert van snelheid snelheid,
om dan met Base in zee te stappen die amper investeerde in snelheid van het netwerk t.o.v. Mobistar en Proximus.

Mobiel internet wordt ook altijd maar belangrijker, zeker als je hoort dat ze al testen doen in wagens, en bij stilstaand al 100 mpbs haalden ofzo met een bepaalde zendmast? Dus mag Telenet ook wel ooit gaan kijken om daar ook een stap neer te zetten, niet?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

tendonsie schreef:Dus mag Telenet ook wel ooit gaan kijken om daar ook een stap neer te zetten, niet?
Zeker, maar zou jij dat - voor een strategisch belangrijk product - doen met een externe speler waar je geen beslissingsrecht in hebt ?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

natuurlijk niet, maar als manager van het jaar zou ik wel nadenken over een nieuwe herschikking der schulden...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Avenger 2.0 schreef:Een logischere keuze zou mobistar zijn, sinds ze er nu al mee werken en ze overal al 3G hebben.
Mobistar heeft zeker nog niet overal 3G.

Even ter info: KPN Belgium Group NV (heette vroeger BASE NV, maar wel eigenaar van het merk BASE) had een vast netwerk (oude versatel netwerk) in België (1800km glasvezel) en dit hebben ze in 2009 verkocht aan Mobistar.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

volhens telecompaper is er nu toch intresse van telenet voor base.
Zou betekenen dat hij toch van plan is te doen wat hij op de laatste grote meeting zei.

http://www.telecompaper.com/nieuws/tele ... -overwegen
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
tendonsie
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

""Mocht Telenet Base gaan aankopen, dan krijgt Telenet er 4,4 miljoen mobiele klanten bij. ""

Dit zegt al genoeg, als ze die na verloop van tijd in een "pack" krijgen is het kassa kassa, en meteen ook alle zendmasten in de pokket.

Al wacht hun wel en zware taak op overal dat netwerk te gaan ugpraden naar de volgende generatie.
Edge is prachtig bij Base, maar daar blijft het ook bij.
LPS
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

Dan ben ik benieuwd hoe ze dat gaan fixen tov Mobistar, ze hebben juist hun fullMVNO-contract tot 2017 verlengd.
Telenet kan tot eind 2017 mobiele telefonie blijven aanbieden via het netwerk van Mobistar.
...
Mobistar en Telenet verlengden hun strategisch partnerschap, via het zogeheten Full MVNO (Mobile Virtual Network Operator) contract, waarmee Telenet gebruik kan maken van het netwerk van Mobistar om mobiel spraak- en dataverkeer aan te bieden.
http://www.skynet.be/nieuws-sport/nieuw ... ew_lang=nl

@pboy, wil je aub direct zeggen wat je bedoelt ipv telkens te teasen?
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Reuters vermoed dat er weer intresse is:

http://www.reuters.com/article/2012/05/ ... 6A20120522
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

LPS gewoon wat duco op de laatste grote meeting zei en heb het al een keer gepost aleen iedereen zat te lachten.
Hij heeft tov zijn personeel verklaard wat ze komend jaar allemaal gaan doen.
bvb upgrade menu digicorder is al gedaan.
Zat daar ook in dat tegen volgend schooljaar base van hen is.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Uiteraard zal Telenet BASE kopen indien het betaalbaar blijft. Dit past perfect binnen de strategie van Telenet om de ARPU te verhogen en bijgevolg ook een volwaardig mobiel aanbod te verkrijgen. Ik zou ook ontkennen totdat mijn bod goedgekeurd is ;-)
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Pico
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 25 keer

Telenet zou (indien ze ook daadwerkelijk Base kopen) naar voorbeeld van wat Belgacom deed met Scarlet,
Base afzonderlijk kunnen behouden en als budgetmerk gaan uitbouwen.
Zo zouden ze eenmaal het kabelnetwerk opengesteld is voor derden,
de concurrentie kunnen aangaan met de altenatieve operatoren die zich op het kabelnetwerk vestigen.

Vraag is dan alleen wat er met de merknaam BASE moet gebeuren, gezien KPN in Duitsland ook actief is
met de merknaam BASE en SIMYO en het enkel de Belgische tak is die KPN zou willen verkopen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Telenet-Base: 'Nog geen formeel verkoopproces'

Geruchten over een mogelijk bod van Telenet samen met enkele private equityspelers op mobiele operator Base worden onthaald op 'no comment'.

Bron: http://datanews.knack.be/ict/nieuws/nie ... 244146.htm
LPS
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

Ik vind de vragen die ze bij Datanews stellen idd zeer terecht:
Vandaag vallen voor de buitenwereld in elk geval een aantal elementen moeilijk te rijmen. Waarom sluit Telenet een overeenkomst met Mobistar tot 2017 (!) over het gebruik van het mobiele netwerk als de kabeloperator nu ook Base zou willen overnemen? Waarom koopt Telenet zelf een 3G-licentie als het een bedrijf zou opslokken dat al een 3G-licentie heeft? En vooral: wat gebeurt er met de 3G-licentie van Telenet als het bedrijf niet tegen 2014 een eigen 3G-netwerk op poten heeft staan dat minstens 30 procent van de bevolking overspant, zoals het BIPT eist? In elk van de scenario's lijkt Telenet in meer of mindere mate overbodige centen te hebben uitgegeven...
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
vasonline
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 18 keer

En een DVB-T "licentie" (mijn excuses om het zo uit te drukken) hebben ze ook.
Maar tot nu toe doen ze daar evenmin iets mee

Je krijgt op den duur de indruk dat er een patroon in zit...
(@r2504: als bedrijfsvoering vind ik het wel goed gevonden...als consument weet ik het zo niet)

Groetjes
Laatst gewijzigd door vasonline 23 mei 2012, 14:59, in totaal 2 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

TN moest wel een 3G licentie nemen... het is eerst en vooral een drukkingsmiddel geweest om tot een akkoord te komen met BASE, en moest dit er niet gekomen zijn dan was het een reddingsmiddel. Nu men wel een akkoord heeft met BASE speelt men het kleine kind in Mechelen... nu wil men van de licentie vereisten terug af.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

betekent dit ook het einde van mobile vikings als telenet base koopt, og gaan zij mv gaan dulden?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Telenet zet stap richting overname Base

Telenet schakelt een versnelling hoger in het verkoopdossier van de KPN-dochter BASE. Volgens meerdere bronnen heeft de Mechelse kabel- en telecomgroep de zakenbanken Lazard en Goldman Sachs gemandateerd om haar te begeleiden in dat proces.

Tot nu was enkel sprake van vrijblijvende interesse van het Mechelse kabelbedrijf voor BASE. Reuters berichtte dat Telenet met private-equityspelers praatte over de mogelijkheid om een gezamenlijk bod uit te brengen op de KPN-dochter. Met het mandateren van de twee zakenbanken wapent Telenet zich echt voor de strijd. Door Lazard aan zich te binden verhindert Telenet bovendien dat een van de actiefste adviseurs in fusies en overnames in de telecomsector optreedt aan de zijde van concurrenten.
Bron: http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... .art?ckc=1
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

KPN wil blijkbaar wel meerdere dingen verkopen...
Blijkbaar dat ze 'snel' willen verkopen, hier zou Telenet wel eens geluk mee kunnen hebben.

http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 120601_027
Everything that has a beginning has an end.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”