Generation Connect: 15 eur voldoende voor bonus?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
UBremoved9108
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 29 keer

Beste,

Zit al enige maanden op Generation Connect. Steeds voor 20 eur herladen om de bonussen te kunnen krijgen. Op dit moment moet ik weer gaan herladen (nog twee dagen) want mijn bonussen lopen af.

Ik krijg zonet een sms dat ik over twee dagen weer ga moeten betalen voor mijn sms tenzij ik voor 15 eur herlaadt. je leest het goed: in de sms staat 15 eur in plaats van 20 eur.
Over data en internationale data wordt in geen enkele sms gerept (uiteraard heb ik die bonus altijd gehad en moet ik die blijven krijgen).

Zou het nu voldoende zijn om voor 15 eur te herladen om zo alle bonussen te krijgen? Heeft Proxi het herlaadbedrag verlaagt om concurrentieel te blijven met MV?

Beetje verwarrend allemaal.

iemand?
cyberbozzo.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 763 keer
Te Koop forum

Nee, je moet via de website van generationconnect.be herladen voor €20, anders krijg je de bonussen niet...
Die SMS zal dan waarschijnlijk wel een standaard SMSje zijn, en niet speciaal aangepast aan de voorwaarden van generationconnect...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

Ik kreeg vroeger altijd een SMS van 20€ (een week geleden ook)
LPS
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 37 keer

In het sms'je staat idd 15€ en dat je dan van het voordeel blijft genieten om 2000 gratis sms'en te kunnen sturen (24/7).
Ze zeggen niets over data idd, daar moet je minimaal 20€ voor herladen.

Dus:
15€ reload = free sms (in sms)
20€ reload = free sms + data (niet gemeld, maar wel geweten normaalgezien)
UBremoved9108
Elite Poster
Elite Poster

in de sms staat inderdaad da ik voor free sms voor 15 eur moet herladen. Maar er wordt inderdaad niet gesproken over data, ook niet dat deze afloopt.
Volgens jou zouden er dus nu twee systemen zijn (15 eue gratis sms en 20 eur sms en data). Dat op zich is toch ook al een nieuwigheid? Op website Generation Connect wordt ik er ook niet wijzer op...

Ik zal maar voor 20 eur herladen zekers? schrik da ik 15 eur herlaadt en daarachter nog eens voor 20 eur moet herladen.
LPS
Premium Member
Premium Member

Als je sms en data wil moet je voor 20€ herladen idd. Indien je enkel sms wil, dan is 15€ voldoende.
Ik heb die sms al vanaf mijn eerste herlading ontvangen, een dag na de lancering dus het is altijd al zo geweest (toen achter gehoord bij een Px-medewerker). Al is het niet echt duidelijk gecommuniceerd naar het grote publiek (bvb via de site).
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Je krijgt normaal 2 smsjes, 1 voor data, 1 voor sms.
Dus inderdaad voor je sms bonus is €15 afdoende, wil je oko de data, is €20 nodig. Beetje verwarrend inderdaad.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

20 euro is het en geen 15 euro.
Ge kunt ze kussen
Proximus
ISP Official
ISP Official
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer

Hallo Iedereen,

User Flash_Blue heeft me gevraagd om hier duidelijkheid te brengen in verband met de herlaadbonus van generation connect.

Wanneer je als Pay&Go Generation connect gebruiker voor minstens €20 herlaad krijg je de volgende bonus :
2000 sms’en ATAN nationaal (niet beperkt tot max. 165 sms’en/dag);
2 GB voor Internet on GSM nationaal;
10 MB voor dataverbruik in roaming in 28 Europese landen

Bijkomende informatie ;
Als generation connect gebruiker ben je niet verplicht om binnen de 31 dagen te herladen om de bonus te ontvangen.
Bij een herlading van minder dan €20 worden de bonussen niet toegekend
De nationale voordelen blijven 31 dagen geldig, zelfs aan je in tussentijd een herlading doet voor minder dan €20
Het voordeel 10Mb voor dataverbruik roaming heeft een ongelimiteerde geldigheid en kan opgespaard worden tot maxiumus 100MB. ALs de je als klant de limiet van 100Mb bereikt heeft, zal hij bij een volgende herlading geen 10Mb ontvangen.

Ik hoop dat bovenstaande informatie voor wat duidelijkheid kan zorgen, indien verder vragen mogen jullie ze gerust stellen.

Met vriendelijke groeten,
Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
LPS
Premium Member
Premium Member

@Eva, wat bedoelen jullie in de sms dan met het feit dat we van de smsbonus kunnen blijven genieten als we voor minstens 15€ herladen (dus 15€ herladen voor enkel de '2000 sms’en ATAN nationaal (niet beperkt tot max. 165 sms’en/dag)')?
Proximus
ISP Official
ISP Official
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer

@LPS indien je als Generation Connect zou herladen voor €15 dan ontvangt u enkel de bonus van de gratis sms'en.

Met vriendelijke groeten,
Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
UBremoved9108
Elite Poster
Elite Poster

Eva,

Bedankt, dit is meer dan duidelijk.

Mvg,
cyberbozzo
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Ik snap het nog niet helemaal :) sorry!!

Ik heb deze maand voor 20€ herlaad.
Stel dat ik maar 500sms'n verstuur en 1GB trafiek gebruik en voor 60 min bel.

Dan hou ik eigenlijk nog 1500sms, 1GB en 20 min belwaarde over.
Moet ik dan voor het einde van de maand herladen om verder te kunnen surfen, of kan ik gewoon die resterende 1GB de maand erna samen met de resterende sms'n en 20 min beltijd opgebruiken om daarna pas te herladen?

Wat gebeurd er als ik voor meer dan 80min bel tijdens mijn maand? Dan zal ik voor extra moeten herladen? Worden deze overgebleven minuten dan bijgeteld de volgende maand?
LPS
Premium Member
Premium Member

Na 31 dagen vervalt alles binnen je bonus.
Je kan dan direct de 32e dag herladen en krijg je terug de bonus. Maar je kan ook een weekje wachten, dus een week zonder bonus zitten, en dan herladen om de bonus te krijgen. Er is maw geen voorwaarde om binnen x-aantal dagen herladen te hebben (na de vorige herlaadbeurt) om de bonus te krijgen. Maar binnen 31 dagen vervalt wel altijd alles binnen je bonus.

Voor het bellen is er geen promo. Je krediet zal je gewoon kunnen opbellen aan 24ct pm, tot het op is (of je 6 maanden lang niet herladen hebt, dat is nl de geldigheidsduur van de belwaarde zonder herladen).
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 763 keer
Te Koop forum

Deze 2 SMSen zou je voor het einde van je periode moeten krijgen...
Bijlagen
ImageUploadedByTapatalk1338490426.713990.jpg
(139.07 KiB) Nog niet gedownload
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
LPS
Premium Member
Premium Member

Ik krijg enkel die eerste en laatste. Die tweede nog nooit gehad...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

LPS schreef:Voor het bellen is er geen promo. Je krediet zal je gewoon kunnen opbellen aan 24ct pm, tot het op is (of je 6 maanden lang niet herladen hebt, dat is nl de geldigheidsduur van de belwaarde zonder herladen).
24 ct/pm... op de website staat 25 ct/pm ?

Dat van die 6 maanden was ik ook aan het zoeken... maar heb dat nergens gevonden. Waarom kan men niet gewoon een webpagina maken waar dit duidelijk staat omschreven (zonder cryptische dingen als ATAN wat een gewone gebruiker toch niet begrijpt).
LPS
Premium Member
Premium Member

Ai, slecht bezig, ik was ff aan het focussen op MobileVikings... sorry
Het is idd 25ct per minuut en 12 maanden geldigheid vanaf een herlading van minimaal 10€.

ATAN = anytime any network

Weet iemand hoe te consulteren is hoeveel MB's je nog over hebt voor in het buitenland? Nu ik niet binnen de maand herladen heb staat dat niet meer bij #120/121/122#...
2Flip
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

Als je herlaad geeft #152# weer hoeveel mb je nog kan verbruiken; geen idee of je je misschien het aantal te verbruiken mb's krijgt wanneer je niet herladen hebt.
Anders is het aantal mb's online te consulteren en via de "Hello"-app.
Afbeelding
LPS
Premium Member
Premium Member

Ik heb geen smartphone die de Hello-app kan draaien, online staan de buitenlandMB's er ook niet bij.
Ik begin te vermoeden dat deze enkel bruikbaar zijn als je geldig herladen hebt, dus gedurende de 31 dagen na herlading (maar dat ze achterliggend wel blijvend gecumuleerd worden tot max een jaar).

Is er nog iemand met hetzelfde gedacht, of evt dezelfde vaststelling? Eva via Twitter weet er ook geen raad mee, nog geen reactie gehad.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”