Ik kreeg gisteren een spam bericht in mijn mailbox, die gestuurd was naar mijn login e-mail adres van Belgacom (formaat: fc123456€skynet.be). Ik heb bij mijn weten dit e-mail adres nog nooit ergens gebruikt, noch op een website, noch in een mail.
De spammer kan dit adres dus onmogelijk ergens van af "geplukt" hebben. Hoe geraakt hij dan aan zo'n adres ?
Of stuurt hij mails naar de miljoen mogelijke combinaties van Belagcom logins ?
Toen ik hem erover aansprak kreeg ik een zeer onvriendelijk antwoord terug (in slecht Nederlands), in plaats dat hij zich verontschuldigde voor de overlast die hij mij aandeed .
Nog iemand last van deze spammer ?
afzender was: Alain Daems [[email protected]], met reklame voor zijn (Frantsalige) site http://www.e-baie.com/
Spam e-mail op provider e-mail adres
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
En Google'n op je adres geeft ook niets ?
Nu in dit geval zit er een duidelijke structuur in die [email protected] adressen... dus het zou wel eens kunnen dat iemand ooit alle nummertjes is afgegaan.
Toch zielig dat zo'n amateur prutsers nu blijkbaar ook al lijsten met E-mail adressen aankopen om mensen te spammen.
Nu in dit geval zit er een duidelijke structuur in die [email protected] adressen... dus het zou wel eens kunnen dat iemand ooit alle nummertjes is afgegaan.
Toch zielig dat zo'n amateur prutsers nu blijkbaar ook al lijsten met E-mail adressen aankopen om mensen te spammen.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Geen idee in hoeverre men die heeft aangekocht, het is immers makkelijk te "raden" helaas :s
Als je eens zo een mailtje hebt gekregen van iemand die dit wel gebruikt...ben je snel weg :s
Als je eens zo een mailtje hebt gekregen van iemand die dit wel gebruikt...ben je snel weg :s
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
gebruik je soms de skynet webruimte? daar kunnen ze ook de login uitfilteren?
bv users.skynet.be/fc123456
bv users.skynet.be/fc123456
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
precies hetzelfde meegemaakt al paar jaar geleden, maar dan met Scarlet login die ik ook nooit gebruik heb in emails of via webmail. En de login is eigenlijk gebaseerd op voorganger van Scarlet, dus combinatie gokken = uitgesloten voor mijn part.philippe_d schreef:Ik kreeg gisteren een spam bericht in mijn mailbox, die gestuurd was naar mijn login e-mail adres van
Maar ook al gezien dat spam verstuurd werd naar hele reeks van Scarlet email adressen, gesorteerd op voornaam. Volgens mij zijn dit verkochte emailadres-bestanden met gestolen/gehackte emailadressen.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik heb een abuse verstuurd, maar wilde gewoon effe weten over nog skynetters waren die hier last van hebben ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Dat vind ik wel bijzonder... Het was écht spam eh? En het meest recente mailadres? (want je hebt zo te zien al een paar keer veranderd ).johcla schreef:Gedeeltelijk off-topic, maar ik heb enkele weken geleden 3 of 4 spam-berichten gekregen op het email adres dat ik enkel gebruik voor userbase-berichten.
Mag ik er van uitgaan dat we malware op je eigen pc(s) kunnen uitsluiten?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Het was echt spam, de laatste dateert van 5 mei met als onderwerp 'Facebook award'.
Het is op mijn meest recente adres, [email protected], het adres dat ik dan voor facebook gebruik is analoog: [email protected]
Normaal gezien is mijn pc clean (betaalde versie van avast - treatfire - adblock - firewall op pc en router).
Mijn domein is via google-apps, lokaal worden er geen userbase-mails bewaard.
Ik heb ook nog nooit mails verstuurd via dat adres, ik gebruik het enkel om gemakkelijk te kunnen filteren in gmail en er een label aan te geven.
Het is op mijn meest recente adres, [email protected], het adres dat ik dan voor facebook gebruik is analoog: [email protected]
Normaal gezien is mijn pc clean (betaalde versie van avast - treatfire - adblock - firewall op pc en router).
Mijn domein is via google-apps, lokaal worden er geen userbase-mails bewaard.
Ik heb ook nog nooit mails verstuurd via dat adres, ik gebruik het enkel om gemakkelijk te kunnen filteren in gmail en er een label aan te geven.