2de digicorder aanschaffen ( telenet )

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
Drieske
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 mei 2012, 23:47

Ik heb zaterdag op de site een 2de digicorder besteld bij mijn abonnement, vandaag kreeg ik een mailtje met onder andere dit in :

Op 26-05-2012 bestelde u:
- Eenmalige bijdrage nieuwe HD Digicorder voor € 75,00 incl. btw (eenmalig)
- Huur HD Digicorder, inclusief HD Start en FlexView voor € 8,00 incl. btw per maand
- Self Starter-installatie digitale tv voor € 0 incl. btw (eenmalig)

Uw voordelen:
- Gratis per Digibox/Digicorder: eenmalige bijdrag

Ik snap het niet zo goed, op de website zeiden ze niets van die 75 € eenmalige bijdragen, en uw voordelen: eenmalige bijdragen, betekent dit dat ik de eenmalige bijdrage inderdaad niet moet betalen ( wat ik natuurlijk wel verwacht ). Beetje onduidelijk hoe ze het vermelden.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Je bent al een tijd klant , telenet beloond nu op eindelijk trouwe klanten met hardwarekosten weg te schelden in sommige gevallen

iets wat je dus anders had moeten betalen (die 75 € dus)

dat stond wel in de kleine letters hoor (heb je gemist waarschijnlijk)

wees dus blij dat men, bij jou hiervoor heeft beslist om u dat voordeel te geven :)
The eternal and true pessimist :D
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

http://telenet.be/395/nl/thuis/televisi ... nstallatie : Aangezien het niet om een inwisseling gaat van je digicorder, denk ik dat je dit normaal niet dient te betalen.
Waarom trouwens niet gewoon een HD-Digibox kopen (eenmalig 99EUR) [of een recycled model: 50EUR]? Ik dacht toch dat je nu ook opnames kon delen?
Dan zit je maar met 1x8EUR ipv 2x8EUR per maand.
Afbeelding
Drieske
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 mei 2012, 23:47

Ik had gelezen dat de levensduur van die toestellen niet 100% optimaal is. Daarom gekozen om te huren, bij enig defect kan je hem gratis omwisselen.
Ook met het oog op verhuizen, wanneer ik nu een digibox zou nemen en alleen ga wonen kan ik in mijn nieuwe plek niet opnemen. En vermits je geen HD digicorder kan kopen is dit toch wel lastig.
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 22 mar 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer

2Flip schreef:Waarom trouwens niet gewoon een HD-Digibox kopen (eenmalig 99EUR) [of een recycled model: 50EUR]?


Even ter verduidelijking: De recycled Digibox aan €50 is enkel een aanbod voor nieuwe klanten van Telenet digital TV, die van analoog overstappen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

a3ke schreef:iets wat je dus anders had moeten betalen (die 75 € dus)


Nu is men toch echt ZOT geworden bij TN... ipv een zeer dubieuze activatiekost krijg je nu 75 euro kost voor het huren van een toestel :bang:

Het kot zou hier wat mij betreft toch echt wel te klein zijn... zelfs al moest ik amper 1 dag klant zijn !
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Nee , voor de installatie hiervan , niet voor het huren van het toestel :p

Selfstarter en al een interactieve setup aanwezig wil zeggen niets aangerekend meer word in de TS zijn geval

De 75 € hardwarekost is er wel puur als je je huurtoestel wil omwisselen naar een recenter huurtoestel ...
The eternal and true pessimist :D
Telenet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 dec 2007, 11:06
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

Drieske,

Kun je mij je klantgegevens doorgeven in een PB? Ik zoek dit graag verder voor je uit.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

r2504 schreef:
a3ke schreef:iets wat je dus anders had moeten betalen (die 75 € dus)

Nu is men toch echt ZOT geworden bij TN... ipv een zeer dubieuze activatiekost krijg je nu 75 euro kost voor het huren van een toestel :bang:

Dit is gewoon een boekhoudkundig akkefietje.
Ze rekenen 75€ aan die ze in de volgende lijn terug aftrekken.

Zoals Belgacom ook een hele tijd 9.99€ pm aanrekende voor mijn extra 100GB volume, en het op de volgende lijn weer aftrok (gezien ik recht had op 100GB extra volume op mijn Internet Generation)

Drieske schreef:Ik snap het niet zo goed, op de website zeiden ze niets van die 75 € eenmalige bijdragen, en uw voordelen: eenmalige bijdragen, betekent dit dat ik de eenmalige bijdrage inderdaad niet moet betalen ( wat ik natuurlijk wel verwacht ).

Inderdaad.
Niets om je druk over te maken dus :).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Drieske
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 mei 2012, 23:47

Charlotte schreef:Drieske,

Kun je mij je klantgegevens doorgeven in een PB? Ik zoek dit graag verder voor je uit.


Beste Charlotte,

Ik heb ondertussen al met een telenet medewerker telefonisch contact gehad en zij kon mij inderdaad met zekerheid zeggen dat de € 75 niet wordt aangerekend. Indien je zelf nog eens wilt nakijken, ik heb je mijn klantennummer via PB gestuurd.

UPDATE : Tevergeefs Charlotte, ik kan blijkbaar nog geen PB's versturen ( te weinig posts ), kan je mij eventueel een emailadres geven waarop ik je kan bereiken?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

philippe_d schreef:Dit is gewoon een boekhoudkundig akkefietje.
Ze rekenen 75€ aan die ze in de volgende lijn terug aftrekken.


Dat ze dergelijke akkefietjes voor zichzelf houden en klanten er niet mee lastig vallen !
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

Ze willen natuurlijk in de kijker zetten dat je een korting krijgt, en om iets te kunnen van de prijs aftrekken moeten ze het er eerst bijtellen zeker? :-)
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Telenet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 dec 2007, 11:06
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

Drieske,

Ik ben blij dat je via onze klantendienst intussen de juiste informatie hebt gekregen.

Ik wilde je diezelfde informatie geven en het is dus niet noodzakelijk dat je mij nog een klantennummer doorgeeft via een PB.

Mocht je toch nog vragen hebben, kun je deze ook steeds stellen via www.telenet.be/contact .
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”