Upgrade ExpressNet XL -> FiberNet (modem only) @ CHARLOTTE

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Pihkal82
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 nov 2011, 20:54

Geachte,

vorig weekend heb ik een mail gestuurd (naar TN) ivm de upgrade van m'n huidig abonnement (ExpressNet XL,zonder al de rest...) naar FiberNet,met als vraag als ik enkel de modem kon krijgen. (@ Charlotte,het gaat hier om referentie: F_20120519_84984031,TN Login: a187600)
Vandaag krijg ik telefoon van een medewerker van TN met de mededeling dat dit geen enkel probleem is,hoewel het normaal niet aan particuliere klanten gegeven wordt,ik het toch krijg omdat ik al bijna 12 jaar klant ben.
Goed,ik gelukkig en het TN center in mijn buurt (Electro Fons,Tongeren) opgebeld,hier werd me verteld dat dit niet mogelijk is.
Ik heb opnieuw contact opgenomen met TN (ditmaal kreeg ik iemand van de technische dienst aan de lijn),opnieuw mijn verhaal gedaan en weeral kreeg ik te horen dat dit geen probleem was,sterker nog,TN ging contact opnemen met m'n TN centrum om te melden dat zij (TN) hier goedkeuring voor gaven.
Dus ik neem weeral contact op met m'n TN centrum,waar ik vakkundig werd afgeblaft alsof ik een hond was,zeer onbeschoft behandeld,regelrechte schande gewoon!
Daarna ben ik naar een TN verdeler in Tongeren gegaan (m'n favoriete computerwinkel,GT-Shop,zeer vriendelijke en eerlijke mensen) en heb ik weeral m'n verhaal gedaan,deze mensen wisten me te vertellen dat ze me niet echt konden helpen maar dat ik niet de eerste was die klachten had over het TN centrum in Tongeren.
Ze hebben mij toen doorverwezen naar het TN centrum in Zepperen,ik heb deze mensen opgebeld (ze waren heel vriendelijk),ik weeral m'n verhaal gedaan,ze gingen TN contacteren en me op de hoogte houden.
Ik kreeg telefoon van deze mensen met de medeldeling dat TN niet akkoord ging (hoewel ze tot 2 maal toe wel akkoord gingen!!!!),en heb toen WEERAL contact met TN opgenomen.
Ik kreeg toen te horen dat het niet mogelijk was om enkel een modem te krijgen tenzij ik een zakelijk abonnement nam,ik vroeg de prijs van een zakelijk abonnement maar kreeg te horen dat ze mij dit niet konden geven omdat ik geen zakelijke klant was.
Ik heb een vrij complex thuisnetwerk wat NIET kan werken met de standaard configuratie van TN,ik heb het echt nodig!
Dus,Charlotte..welke bende bedriegers en leugenaars zitten er daar in Mechelen?!
Ik ben bijna 12 jaar klant,nooit heb ik er aan gedacht om TN buiten te gooien (NOOIT! ik ben altijd zeer tevreden geweest)....tot vandaag!
Het enige wat ik vraag is een modem,is dat zoveel gevraagd?!

Graag antwoord van een TN medewerker die misschien net dat ietsje begripvoller is,dank u.

PS: De volgende mail gaat naar Duco...

(andere mensen mogen hun ervaring ook delen of tips geven uiteraard)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Jij hoeft toch niet naar een Telenet Centrum te gaan... de technieker die de nieuwe modem komt plaatsen zal wel een modem only mee hebben als dat de afspraak was met TN (en anders stuur je hem gewoon terug).
Pihkal82
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 nov 2011, 20:54

Er was mij verteld door TN tijdens het eerste telefoongesprek,dat ik de modem gewoon mocht gaan afhalen bij een centrum.
Als er een technieker zou langs komen moest ik er 75€ voor ophoesten,lijkt mij verspilling van geld mits er 1 niks moeilijk is aan het plaatsen van een modem en 2 ik zelf een technieker ben (niet van TN weliswaar).
Hoe kan het trouwens dat ze mekaar zo tegenspreken bij TN?
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

doe je een upgrade waarbij je een nieuwe modem nodig hebt, dan plaatsten ze deze gratis. Wil je een modem only, dan vraag je dit bij de bestelling en aan de technieker. Heb je echter geen nieuwe modem nodig, je hebt al docsis3, dan betaal je wel als je een ander toestel wil.
Een modem mag enkel door een erkend telenet technieker worden geinstaleerd.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Pihkal82 schreef:Dus,Charlotte..welke bende bedriegers en leugenaars zitten er daar in Mechelen?!
Als je zo over Telenet denkt, is het misschien beter een andere provider te zoeken.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

mailracer schreef: Een modem mag enkel door een erkend telenet technieker worden geinstaleerd.
Zever...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Pihkal82 schreef:Als er een technieker zou langs komen moest ik er 75€ voor ophoesten,lijkt mij verspilling van geld mits er 1 niks moeilijk is aan het plaatsen van een modem en 2 ik zelf een technieker ben (niet van TN weliswaar).
Hoe kan het trouwens dat ze mekaar zo tegenspreken bij TN?
mailracer schreef:doe je een upgrade waarbij je een nieuwe modem nodig hebt, dan plaatsten ze deze gratis. Wil je een modem only, dan vraag je dit bij de bestelling en aan de technieker. Heb je echter geen nieuwe modem nodig, je hebt al docsis3, dan betaal je wel als je een ander toestel wil.
Enkele mistverstanden ???

Een nieuw Telnet product bestellen is nu altijd gratis, dus geen activatiekosten, of installatiekosten, als je al een digitaal Telenet product hebt.

Als er hierbij nieuwe hardware aan te pas komt, kost dit 75 EUR "swap" kost. Of je dit nu afhaalt in een TN center, of laat installeren door een technieker, maakt niets uit. Die 75 EUR zijn geen installatiekosten!
Voor "trouwe klanten" valt deze 75 EUR trouwens weg. Ik neem aan dat iemand die 12 jaar internet klant is, voldoet aan de definitie van "trouwe klant".

Ik zou de TS dus aanraden om gewoon zijn FiberNet te bestellen, en te laten installeren. En bij de bestelling op te geven dat hij een modem-only wilt. En zoals r2504 al schreef: de technieker terug naar huis sturen als hij geen modem-only bij zich heeft.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

De procedure rond de modem only is dacht ik , dat de technieker ter plaatse de asessement moet maken of de klant echt die modem only nodig heeft ja of neen

Je mag nog een thuisnetwerk van je welste hebben , is het een simpele VPN dat je enkel nodig hebt zal je een routermodel geinstalleerd krijgen en moet je via de beschiklbare opties van die HGW je thuisnetwerk maar laten werken (DMZ bvb) op je huidige hardware (die dan toch altijd moet behouden worden , zeker met de modem only)

Modem only's worden normaal niet meer beleverd naar de centers , enkel HGW's

Dat je dus botvangt daar is het resultaat hiervan en niet dat je dat niet zelf zou mogen

Enkel techniekers die ter plaatse komen kunnen dus , nogmaals , beslissen dat de modem only essentieel is om de installatie van de klant correct te laten werken , zoniet krijgt je een HGW (Homegateway , routermodel)

Ik persoonlijk vind dit een correcte en juiste aanpak van de vraag naar
The eternal and true pessimist :D
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

a3ke schreef:Enkel techniekers die ter plaatse komen kunnen dus , nogmaals , beslissen dat de modem only essentieel is om de installatie van de klant correct te laten werken
Ik heb die afspraak nochtans gemaakt met Telenet tijdens het plaatsen van de bestelling... ik zie trouwens niet in hoe een technieker die soms amper in staat is een vijs in de muur te draaien gaat evalueren wat ik nodig heb (of zijn ze soms allemaal gecertificeerd voor networking ?).
Pihkal82
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 nov 2011, 20:54

Als je zo over Telenet denkt, is het misschien beter een andere provider te zoeken.
Wie ben jij om hierover te oordelen?!
Als je goed leest zie je op het einde van m'n post dat ik altijd zeer tevreden geweest ben over TN.
Ik ben bijna 12 jaar klant,nooit heb ik er aan gedacht om TN buiten te gooien (NOOIT! ik ben altijd zeer tevreden geweest)....tot vandaag!
Allesinds,ik heb vanmorgen terug contact met TN opgenomen,kreeg er een medewerker van de technische dienst aan de lijn,deze vertelde dat het geen probleem is om de modem te krijgen en af te gaan halen bij een TN centrum.
Dus ik weeral,voor de 5de keer ondertussen een TN centrum opgebeld...en ja hoor weer gezever dat het niet kan.
Mits de TN medewerker zei dat het centrum TN moest contacteren hebben ze dat gedaan,waarna TN mij opnieuw contacteerde,ik weer een andere medewerker van TN aan de lijn die weeral tegenstrijdige info gaf en dus weer zei dat het niet ging.
Uiteindelijk na lang aandringen van mijn kant heeft hij dan toch toegegeven MAAR de modem moet door TN geplaatst worden en het zal mij dus 75€ gaan kosten,ook niet logisch want het gaat om een upgrade.
Ik ben dan toch maar akkoord gegaan en de technieker komt dus 7 juni mijn modem only plaatsen!

Moraal van het verhaal: alles is mogelijk als je er maar lang genoeg voor aandringt en er dik voor betaald!
Laatst gewijzigd door Pihkal82 23 mei 2012, 12:50, in totaal 1 gewijzigd.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

Bel na ontvangst van uw faktuur met daarop de aangerekende 75 euro naar de klantendienst en vraag deze kost te crediteren, ze doen daar nie moeilijk over...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Pihkal82
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 nov 2011, 20:54

Ik denk dat ze bij de klantendienst van TN mij ondertussen beu gehoord zijn,ik ben al blij dat het eindelijk in orde gekomen is,na veel (te veel) moeite te moeten doen.
Wat ik trouwens nog steeds niet snap is dat er blijkbaar niemand van de klantendienst echt op de hoogte is van het "modem only verhaal",de ene zegt zus,de andere zo.
Ze spreken mekaar allemaal tegen,zeer vreemd.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Pihkal82 heb u een pb gestuurd
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Dat komt omdat ze voor residentiële klanten hun wifi modem/routers pushen....
Niks mis mee, voor 99% van hun klanten is dit een groot voordeel, die andere % kan altijd een andere modem vragen wanneer de technieker die langskomt.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Pihkal82 schreef: Uiteindelijk na lang aandringen van mijn kant heeft hij dan toch toegegeven MAAR de modem moet door TN geplaatst worden en het zal mij dus 75€ gaan kosten,ook niet logisch want het gaat om een upgrade.
Ik ben dan toch maar akkoord gegaan en de technieker komt dus 7 juni mijn modem only plaatsen!
Het onderscheid tussen "downgrade" of "upgrade" bestaat niet meer, beide zijn gratis. Standaard krijg je bij FiberNet de HGW (wireless modem). Zoals ik in mijn vorige post schreef: dit is een modemswap - op vraag van de klant - en kost je 75 EUR.
a3ke schreef:De procedure rond de modem only is dacht ik , dat de technieker ter plaatse de asessement moet maken of de klant echt die modem only nodig heeft ja of neen
Nee. De procedure is:
  • a) de klantendienst kan/mag niets beloven (gezien deze niet weet welke modems de technieker die langskomt in zijn camionette heeft).
    b) de technieker zal - op vraag van de klant, en indien hij die bijheeft - een modem-only installeren. Het is niet aan de installateur om hierover te beslissen of een assesement te maken.
Mijn ervaring is wel dat het helpt, als dit reeds in het dossier vermeld staat (minder discussie met de installateur).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Pihkal82
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 nov 2011, 20:54

Akkoord,maar moet het echt zo moeizaam verlopen voor die ene percent klanten wat liever een modem wil?
Sorry maar hier is TN naar mijn mening zwaar de mist in gegaan,maar ja,ik heb niet echt een alternatief,waar ik woon blijft TN nog steeds de beste (lees snelste) ISP.
Dus zal ik moeten slikken wat ze door m'n strot rammen,willen of niet.

@Philipe: Bedankt om dat te verduidelijken,wist ik helemaal niet.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

philippe_d schreef:Het onderscheid tussen "downgrade" of "upgrade" bestaat niet meer, beide zijn gratis. Standaard krijg je bij FiberNet de HGW (wireless modem). Zoals ik in mijn vorige post schreef: dit is een modemswap - op vraag van de klant - en kost je 75 EUR.
Dit is geen modemswap op vraag van de klant... TN moet zo-ie-zo een nieuwe modem plaatsen (en dat kan dus evenzeer een modem only zijn) om de FiberNet specificaties te kunnen halen.
a3ke schreef:de technieker zal - op vraag van de klant, en indien hij die bijheeft - een modem-only installeren. Het is niet aan de installateur om hierover te beslissen of een assesement te maken.
Voila... de enige die beslist ben jij dus (niet de helpdesk, niet de technieker).
a3ke schreef:Mijn ervaring is wel dat het helpt, als dit reeds in het dossier vermeld staat (minder discussie met de installateur).
Op die manier heb je ook iets om op terug te vallen als de technieker er geen bij heeft... en stuur je hem dus gewoon retour.
Pihkal82 schreef:Akkoord,maar moet het echt zo moeizaam verlopen voor die ene percent klanten wat liever een modem wil?
Dit begrijp ik ook nog steeds niet... je zou denken dat het je als bedrijf een super minimale inspanning kost om klanten gelukkig te maken dat je héél zot zou zijn om het niet te doen, echter bij TN lijkt het haast een handelsmerk te zijn; "klantje pesten".
Pihkal82 schreef:Dus zal ik moeten slikken wat ze door m'n strot rammen,willen of niet.
Nee, dat hoef je niet... en ik begrijp niet waarom je die TN centers hun deur blijft platlopen. Contacteer de helpdesk voor je abonnementswijziging, vermeld duidelijk dat je een modem-only wenst (en laat ze het noteren in je dossier), vraag wat het je gaat kosten (en als het anders is dan 0 euro dan begin je je verhaal over 12 jaar klant)... en wacht netjes tot een technieker deze komt installeren.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Is er iemand ooit al een technieker tegengekomen die die modem niet bij heeft of niet wil installeren op vraag van de klant ? bij mijn weten niet
Laatst gewijzigd door iceke 23 mei 2012, 15:48, in totaal 1 gewijzigd.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

de techniekers hebben hem bij en zoniet als de telenetshop niet te veraf is rijden ze er nog om of doe je dit zelf :)
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Pihkal82
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 nov 2011, 20:54

Kan er iemand mij vertellen als Telenet ooit met een anoniem nummer belt?
Ik kreeg namelijk een oproep van een anoniem nummer,deze persoon beweerde een telenet medewerker te zijn en heeft me dus een installatie van 75€ aangesmeerd,modem only.
Ik vermoed dat het iemand van het Telenet center was.
Ik heb trouwens een mail naar Duco gestuurd waarin ik alles haarfijn heb uitgelegd,ik ben benieuwd.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ja telenet belt veelal met privénr
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Veelal... altijd zal je bedoelen... die hebben een heilige schrik dat je hen gaat contacteren.
Telenet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 dec 2007, 11:06
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

Pihkal82,

Ik vind het spijtig te vernemen dat er enige misverstanden zijn over je aansluiting en de afspraak met de technicus.

Standaard wordt er steeds een Wireless Modem geplaatst bij een upgrade naar Fibernet. Afwijkingen hierop kunnen enkel door de technicus bekeken worden en ter plaatste worden besproken.

Meer informatie over eenmalige kosten hierbij vind je op http://telenet.be/428/nl/thuis/internet ... nstallatie
Pihkal82
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 nov 2011, 20:54

Bedankt voor het antwoord,Charlotte.

Ik was er al verder mee gegaan,even de legende van de Telenet staff uitgetest,what do you know,dat werkt dus echt.
Vandaag is er een technieker langs gekomen die m'n modem (geen home gateway hoera!) geplaatst heeft.
Ik heb geen idee van de kosten,zal wel zien.
Ik blijf het jammer vinden dat ze er zo moeilijk over deden maar ja,uiteindelijk heb ik m'n zin dan toch gekregen...
My_download
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 09 apr 2004, 11:43
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 22 keer

Eigenlijk komt het eenvoudig hier op neer: modem-only toestellen zijn nergens nog beschikbaar (zelfs niet in de Telenet Shop in Mechelen) behalve bij de techniekers. Een technieker die langs komt = 75€.

De rest kan je zelf "kiezen", zolang je maar begrijpt dat "gratis" installatie exclusief is voor de Home Gateway en nooit voor een modem only. Zelf heb ik een Docsis 2 modem met batterij (wegens alarm) en zowel het Telenet Center als de helpdesk als de shop in Mechelen zijn het er over eens dat ik alleen maar naar Fibernet kan upgraden met een nieuwe modem, maar omdat enkel de techniekers die spullen nog bij hebben moet ik dus een comfort installatie bestellen en 75€ betalen of leren leven met basicnet.

Na 24 juni wordt dat laatste al weer een stuk makkelijker ;-)

Maar zonder het duopoly zou een leverancier nooit met dit soor onzin af durven komen
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Als jij moet upgraden moet je, iirc, zoiezo niet naar de gekende modem only, maar naar het iets andere model met ingebouwde batterij; en dat model gaan ze zeker niet zomaar liggen hebben want wordt wss niet veel gebruikt.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

My_download schreef:Eigomdat enkel de techniekers die spullen nog bij hebben moet ik dus een comfort installatie bestellen en 75€ betalen of leren leven met basicnet.
Zoals al geschreven is kan je onder die 75 euro onderuit als je een trouwe klant bent... of gewoon je mond durft open doen.
My_download
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 09 apr 2004, 11:43
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 22 keer

Je kan "misschien" onder die 75€ uit... dat klopt. Maar je moet eerst een comfort installatie bestellen en er in toestemmen die 75€ te betalen en dan "zou het kunnen dat je niet moet betalen"...

Allemaal héél vaag en op een manier dat je altijd aan het kortste eind trekt, want je moet altijd eerst instemmen met de betaling in de hoop dat er iemand zo goed zal zijn om dan achteraf die betaling kwijt te schelden.

Idem wat betreft het fabeltje dat modem-only of modem-only + battery pack toestellen zeldzaam zijn. In het plaatselijke Telenet Center lieten ze duidelijk genoeg blijken dat ze helemaal niet akkoord waren met de beslissing van Telenet om enkel nog routers te willen leveren.
Zelfs in de Telenet Shop aan de hoofdzetel in Mechelen werd doodleuk verteld dat ze die modems niet langer konden bestellen en dat levering altijd via 75€ en een technieker moest gebeuren.

Complexiteit van de installatie (wat als excuus wordt ingeroepen) heeft er niks mee te maken, er zitten ocharme 3 kabels aan dat ding en elke kabel heeft een andere stekker (coax, RJ45 en RJ11). Maar er moet geld verdiend worden en routers verdeeld...

Maar ja, tegen eind van de maand kan ik mijn Gold shake laten omzetten naar een basicshake en betaal ik ipv 5€ per maan meer, 5€ per maand minder terwijl ik toch de upgrade van 50Gb naar 100Gb krijg. Je zou dan denken dat Telenet liever die 10€ per maand zou vangen dan een beetje onnozel te doen over een modem... maar blijkbaar dus niet.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

My_download schreef:Allemaal héél vaag en op een manier dat je altijd aan het kortste eind trekt
Transparantie noemt TN dat...
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

je kan nog altijd zelf een modem gaan halen in een telenetcenter.
Wel even bellen naar de klantendienst en als ze niet willen voor de keuze stellen :

ofwel geven ze u gratis een modem zoals je van al de diensten gebruik kan maken
ofwel geven ze u een maandelijkse korting omdat je geen gebruik kan maken van de snelheid en van homespot.
Zij moeten maken als ze een produkt op de markt brengen en de klanten willen het dat alles compatibele is en de klant kan er niks aan doen dat zijn modem niet compatibel is.
Laatst gewijzigd door proximusboyke 11 jun 2012, 15:18, in totaal 1 gewijzigd.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

jup, wij hebben een gratis wireless modem gekregen omdat we niet op homespot kunnenn. Geen 75 euro moeten betalen normaal gezien
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”