Prepaid 3G internet Frankrijk (en Duitsland)

Plaats reactie
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Om op vakantie te gaan zoek ik een prepaid 3G (micro)sim voor Frankijk. Ik heb bij orange.fr iets dergelijk gevonden. Weet iemand of je die SIMS in *.be kan krijgen (via ebay en consoorten vind ik niks). Heeft er ook iemand een suggestie voor prepaid 3G internet in Duitsland?
Laatst gewijzigd door ubremoved_983 op 14 apr 2011, 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Een tip die ik op twitter via @dailybits heb gekregen voor dat soort info: http://paygsimwithdata.wikia.com
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

orange in frankrijk datasim
duitsland tmobile sim (ik zit nu in london en voor 5£ bem ik al heel de dag aan het surfen) + goedkoop internationaal bellen max 20p per min naar europa en dat voor prepaid je hebt het in belgie nog niet met een abbo!!

de 3g hier trekt goed opp base hier van alle operatoren up en downs niet echt stabiel....maar dat zal wel meer te maken hebben dat 50% hiier met iphone rondloopt en 40met andere smartphone valt echt op hier.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
kaas2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 nov 2008, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

http://prepaid-wireless-internet-access ... e+-+Orange

Voor diegene die de franse taal minder goed beheersen een stappenplan voor activatie "internet max" van "orange" in Frankrijk.
Zal het deze zomer eens testen....
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ow...
Ik had deze overlaatst gevonden:
http://paygsimwithdata.wikia.com/wiki/France
Kan zijn dat het ook van pas komt deze zomer.

Edit: Zo te zien toch wat verschil voor het verifiëren van je identiteit.
Ofwel staat er bij mijn link te veel, of bij jouw link te weinig.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
kaas2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 nov 2008, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Klein verslagje van mijn ervaringen met Mobicarte van Orange (zie link http://paygsimwithdata.wikia.com/wiki/France)

De beschrijving is vrij correct enkel de volgorde van de de keuze mogelijkheden in het menu is momenteel iets anders.

Er zat een Orange winkel in de straat van het hotel.
Voor 10 euro een Mobicarte aangeschaft. Je krijgt 5euro tegoed.
Netwerk direct uitzetten of beter nog voordat je het kaartje er in steekt (ik was reeds één euro kwijt in de enkele minuten).
Ze vragen een kopie paspoort of identiteitskaart en adres. Heb het adres van het Hotel opgegeven.
Vanaf nu werkt de kaart en is ze 6 maanden geldig (tenzij je herlaad)

Het activeren een van "bon plan" lukt niet totdat de identiteitscontrole volledig is (bij mij duurde dit 24 uur, van zaterdag op zondag).
Dan heb je keuze uit verschillende mogelijkheden met onbeperkt internet. De optie 9 euro voor 1 maand is een soort abbo dat maandelijks automatisch 9 euro van je tegoed afneemt. Geen krediet meer, dan stopt het vanzelf volgens de bovenstaande link. Deze heb ik eerst proberen te activeren, maar ondanks voldoende krediet lukte dit niet. Het plan internet max voor 1 week ( 7 euro ) ging wel. Na activitie zou er een SMS gestuurd worden, deze heb ik nooit ontvangen. Wederom ongeveer 24 uur moeten wachten voordat dit plan geactiveerd was. Toen de week voorbij was kreeg ik wel een SMS. Direct een nieuw internet max plan geactiveerd en nu zonder wachttijd.

Voordelen:
Bijna overal 3G dekking, behalve in de echt rurale gebieden.
Tethering mag volgens de algemene voorwaarde niet, maar gaat wel zonder probleem.
Van de app Avertinoo gebruik kunnen maken! In Frankrijk zijn er veel meer gebruikers dan in Belgie.

Nadeel:
Ga je voor enkele dagen dan is de totale activatietijd van ongeveer 48 uur vrij lang.
Voor mail via SMTP moet je apart "bon plan" afsluiten. Met een webmail is dit natuurlijk geen probleem.
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Die vodafone ziet er wel goed uit maar dat is blijkbaar te bestellen in nederland maar voor België vind ik niet onmiddellijk iets terug
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

EN ik ga ook dit weekend hoe zit het met een kaartje voor paar 100smsjes enkele belmin en data? enig idee? (10dagen)
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

bedankt voor je verhelderende uitleg.
Het is inderdaad jammer dat je 2 dagen kwijt bent aan activatie,...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
kaas2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 nov 2008, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

@ q-tec

Er waren ook "bon plans" voor bellen naar buitenland, lokaal, sms, tv etc... die heb ik niet uitgeprobeerd. Via het menu #123# kan je deze raadplegen. Bij mijn weten waren het enkel afzonderlijke plannen geen echte combinatie plannen of bundels.

Tip: herlaadkaarten bij de carrefour vanaf 15 + 5 euro gratis....

Op voorhand kan je hier evt. een Orange winkel zoeken: http://agence.orange.fr/

@honda4live

Ga mijn kaartje proberen levend te houden samen met wat vrienden die ook regelmatig eens naar France trekken, zo heb je minder last van de activatie tijd.
Gebruikersavatar
Razornord
Pro Member
Pro Member
Berichten: 284
Lid geworden op: 14 jun 2007, 11:20
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 17 keer

Sorry voor de kick van dit oude topic maar ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met het SFR-netwerk in Frankrijk. Meer specifiek met de activatie van de SIM-kaart: bij Orange duurt dat 48uur kwam ik op verschillende plaatsen te weten. Ik heb een naar mijn gevoel goed aanbod gevonden van Virgin Mobile France maar omdat we slechts voor 5 dagen naar Le Mans gaan, zou het jammer zijn, moest de activatie een week in beslag nemen. Informatie over gebruikerservaringen van het netwerk zijn ook altijd welkom.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom in het buitenland”