BASE bevrijdt mobiele klanten van contracten

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

BASE nodigt de andere operatoren uit om hun voorbeeld te volgen
Brussel 15 mei 2012 - BASE voert een radicale verandering door in het mobiele aanbod in België. Terwijl de markt momenteel wordt gekenmerkt door aanhoudende vragen over de contractuele vrijheid en een beperking van de opzegvergoeding, gaat BASE verder. Alle mobiele klanten, bestaande of nieuwe, zullen volledig vrij van tariefplan en van operator kunnen veranderen. Dus 0 maanden wachttijd en 0 euro kosten. BASE engageert zich ook om niet alleen de vrijheid te garanderen maar ook de andere rechten van de mobiele consumenten te respecteren via het Charter. BASE ondertekent dit Charter als eerste en vraagt de andere operatoren om eenzelfde engagement aan te gaan zodat de sector evolueert naar een open en transparante telecommarkt.
“BASE heeft altijd innoverende maatregelen geïnitieerd die hebben geleid tot lagere prijzen. Deze actie is een logisch gevolg van onze strijd voor meer transparantie en concurrentie in de telecomsector in België. Tien jaar geleden spraken we over Freedom of Speech, nu kiezen we voor Your mobile Freedom", zegt Jos Donvil, CEO van BASE.

De toekomst is aan de consument
Bij de Ombudsdienst voor telecom gaan de meeste klachten over het stopzetten van een telefoniecontract en dan vooral over de hoge opzeggingskost. In 2011 waren er hierover maar liefst 6000 klachten, een verdrievoudiging ten opzichte van 2010. Daarom geeft BASE het goede voorbeeld door alle klanten vrij te laten. Het afgelopen jaar heeft BASE er steeds voor geijverd om de modaliteiten van contracten te verbeteren. Bij de besprekingen rond de nieuwe telecomwet, die nog voor de zomer door het Parlement behandeld wordt, neemt BASE het voortouw om de vrijheid en de bescherming van de consumenten te verhogen. Momenteel spreekt de telecomwet over een maximale contractduur van zes maanden, maar voor BASE gaat dit niet ver genoeg. BASE gaat voor contracten van 0 maanden en 0 euro kosten. En ook het Charter speelt in op de rechten van de nieuwe, mobiele consument.

Your Mobile Freedom
Op commercieel vlak gaat BASE een engagement aan met haar eigen klanten. Door consumenten vrij te laten, engageert de telecomoperator zich om hen tevreden te houden. De druk ligt bij BASE, de keuze bij de consument. De strategie van “mobile centric” blijft behouden maar past zich aan de 21ste Eeuw aan. Een verschuiving van “mobiel bellen voor iedereen mogelijk maken” naar “mobiele vrijheid voor iedereen mogelijk maken”.
Het engagement van BASE beperkt zich niet enkel tot vrije contracten. Het Charter voor de vrije mobiele consument gaat verder en vraagt een engagement van de operatoren om te streven naar een eerlijke en duurzame Belgische telecomsector. Daarom roept BASE ook de andere operatoren op om het Charter mee te ondertekenen, zo toont de sector dat we zelf initiatief durven tonen en verandering omarmen. Als consumenten dit voorstel willen steunen, kunnen ze de petitie ondertekenen die online te vinden is via http://www.kpnbasefacts.be.

http://www.kpnbasefacts.be/wp-content/u ... tion-N.jpg
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Michael
Pro Member
Pro Member
Berichten: 348
Lid geworden op: 08 mar 2011, 23:15
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 14 keer

Ook voor Base business?
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

nope enkel particuliere klanten :( Bummer denk ik dan, want ik denk dat veel business klanten bij BASE eerder kleine firma's zijn (eenmanszaken etc) die je kan vgl'en met een particuliere klant qua volume en aard van gebruik.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

Ik hoop dat zowel Mobistar als Proximus het ook zo gaan bekijken, dat ze de huidige klanten met bepaalde duur de vrijheid gaan geven zoals BASE.

Bij Mobistar is dit nog niet direct mogelijk (antwoord via twitter):

Code: Selecteer alles

me> Hbb jullie vr klanten met abo bep duur een oplossing zoals BASE nu of knn jullie reeds toekomstige nwe telecomwet (>6md = onbep duur) toep?

mobistar> Klanten die nog een lopend contract hebben van 24 maanden, kunnen nog niet kostenloos stopzetten.


Let op de 'nog niet'... Ze weten dus van de telecomwet die er aan zal komen.
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Gebruikersavatar
pointbreak
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 20 feb 2005, 16:54
Twitter: debeuckelaer
Locatie: Schoten
Bedankt: 1 keer

Eindelijk een goede stap in de juiste richting.
Het netwerk is sedert gisteren al overbelast door de nieuwe contract wijzigingen.
Voorlopig is het nog niet mogelijk om contracten te wijzigen maar dat ze de komende dagen wel moeten verbeteren.

Volgens goede bron zijn de andere operatoren voorlopig niet geïnteresseerd om het charter te ondertekenen.
Vermoedelijk wordt de markt kortelings overspoeld met koppelverkoop contracten waardoor de klant wel voor een bepaalde tijd gebonden is aan een provider.
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

fryelectro schreef:nope enkel particuliere klanten :( Bummer denk ik dan, want ik denk dat veel business klanten bij BASE eerder kleine firma's zijn (eenmanszaken etc) die je kan vgl'en met een particuliere klant qua volume en aard van gebruik.




Waarom denk je dat het enkel voor particuliere klanten is? Op ZDnet las ik namelijk:
"Wel geldt het aanbod enkel voor consumenten en contracten tot vijf lijnen. Bedrijven met grotere contracten blijven dus wel gebonden aan hun contractduur."
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

op hun business website is het toch niet aangepast: http://www.base.be/business/en/mobile-t ... o/mobile-1
The Mobile 1 contract lasts for a minimum of 24 months.


BTW ... is het niet nieuw dat Base C nu ook in pre-paid vorm beschikbaar is?
http://www.base.be/en/mobile/base-c
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Dat was al vanaf het begin.
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

BASE Check was in pre en postpaid, maar BASE C was toch enkel in postpaid. Is mss al een tijdje zo, maar toch niet bij launch.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

BASE C is een andere formule, verkrijgbaar in prepaid of postpaid (opnieuw zonder contractduur), maar eentje die een limiet legt op hoeveel je betaalt.

http://userbase.be/nieuws/telecom/748-n ... elecomland
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Wel geldt het aanbod enkel voor consumenten en contracten tot vijf lijnen. Bedrijven met grotere contracten blijven dus wel gebonden aan hun contractduur.


Lekker vaag hoor... Ik heb met m'n zaak 2 contracten en een andere ook 2.
Wat nu... Toch maar eens bellen naar Base om na te vragen...

Want 4 x een business 7 is eigenlijk wat teveel van het goede... Vooral als je eigenlijk niet zo vaak belt op 't eerste zicht :p

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Dit is niks speciaals dit doen proximus en mobistar al jaren
enige verschil is dagge max 1 maand extra betaald
Laatst gewijzigd door proximusboyke op 21 mei 2012, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Steven7 schreef:Waarom denk je dat het enkel voor particuliere klanten is? Op ZDnet las ik namelijk:
"Wel geldt het aanbod enkel voor consumenten en contracten tot vijf lijnen. Bedrijven met grotere contracten blijven dus wel gebonden aan hun contractduur."


Omdat ik gelezen heb dat het enkel voor consumenten geldt. "contracten tot 5 lijnen" kan 2 dingen betekenen:

- kleine business klanten met max. 5 lijnen vallen dan ook onder de nieuwe regel.
- of als er al particulieren zijn met meer dan contracten, dan tellen daar de regels niet voor.

Enfin, het is toch wat vaag vind ik.

Wat je volgens mij wel kan doen is je abonnement omzetten naar particulier, en dan meteen opzeggen. Daar kunnen ze dan toch niets tegen doen ?
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 mar 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Ze zouden beter eens hun netwerk verbeteren (snelker verbeteren), ze hinken altijd achterop.
Nu beginne ze nog maar mee 3G terwijl dit jaar nog 4G zal opkomen.
Hun 3G snelheden liggen ook heel laag.
Er zitten ook nog redelijk wat gaten waar ge gewoon geen bereik hebt enz...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Ge kunt ze kussen
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik heb elders gelezen dat BASE wat betreft 4G meteen mee zal gaan met de andere spelers... maw. dezelfde dekking zal aanbieden en dus niet meer wil achterop lopen.
Michael
Pro Member
Pro Member
Berichten: 348
Lid geworden op: 08 mar 2011, 23:15
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 14 keer

Is die Base classic dan ook zonder contract? Op de site staat nog altijd 24 maand... http://www.base.be/nl/mobiele-telefonie ... se-classic
Gebruikersavatar
pointbreak
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 20 feb 2005, 16:54
Twitter: debeuckelaer
Locatie: Schoten
Bedankt: 1 keer

Ze lanceren weer iets met veel poeha en blijkt dat ze het weer niet kunnen verwerken!
Typisch België!
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik begrijp het niet hoor iets nieuws dat is het toch niet dat bestaat al jaren bij proximus en mobistar.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

Wat bestaat al jaren bij Proximus en Mobistar?
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

dat je uw contract kosteloos kunt opzeggen wanneer je wilt
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

Hoe doe je dat dan als particulier bij Proximus/Mobistar, onder contract van bepaalde duur?
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

neenee je moet appelen met appelen en peren met peren vergelijken.
De peren bij base zijn nooit promos
dus moet ge de peren van proximus en mobistar nemen en een contract aangaan zonder promo dan heb je geen bepaalde duur.
Enkel max 1 maand vooropzeg maar passen dat niet veel toe en de unlimeted is wel voor 2 jaar maar alle anderen kunnen genomen worden zonder promo en maandelijks opzegbaar
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

Nu kan je idd een abo nemen zonder contractduur en zonder promo, maar ten tijde van bvb de Mobistar Best Deal kon je - uitgezonderd de Best Deal zelf - niet op een contract van onbepaalde duur intekenen bij mijn weten. Het zou fijn zijn als die mensen ook bevrijdt zouden worden, ondanks hun contract van bepaalde duur (zoals BASE doet). Maar het zal hopen zijn op de telecomwet.
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

bij mobistar kon je dat wel alé ik ken toch iemand die bij mobistar contract aanging zonder promo en zonder contractsduur.
Toegeven heel lang geleden dus durf ik me niet uit te spreken over de laatste jaren.
Maar bij proximus ben ik 100% zeker
Laatst gewijzigd door proximusboyke op 21 mei 2012, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
pointbreak
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 20 feb 2005, 16:54
Twitter: debeuckelaer
Locatie: Schoten
Bedankt: 1 keer

Dus met andere woorden heeft Base haar klanten een loer gedraaid!
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

Het is maar hoe je het bekijkt. Je zou ook kunnen zeggen dat Mobistar en Proximus hun klanten een loer draaien door hun tarieven op 120% te zetten en dan een zogenaamde promo te geven van -20%. Kijk bvb het allerkleinste abo bij de drie: BASE C: 17ct per minuut - Mobistar Eekhoorn 5: 20ct pm - Proximus start 5 bis: 25ct pm. OK, dit is maar een voorbeeld, en er zijn nog andere interessantere (zwaardere) abo's bij de drie operatoren maar ik wil maar zeggen dat je door de promo's heen moet kijken hoe of het basisproduct goed is. Vroeger verleidden de promo's me ook erg, maar voor mij is het belangrijker om liever de vrijheid zonder contract met immer lage tarieven zonder poespas te hebben. Waarom moet je als klant je eerst binden voor 12 maanden om correcte tarieven te krijgen (-20%). Waarom kunnen ze niet gewoon standaard die -20%-tarieven hanteren als vaste tarieven zonder contractduurvereisten; zoals bij BASE? Dán pas houden ze gelijke tred met BASE, niet eerder. BASE is hier echt vooruitstrevend in, waar Mobistar en Proximus nog iets van kan leren, zij wachten af tot wetgeving hun ertoe verplicht. Denk ook maar aan de maximumtarieven van roaming. BASE hanteerde al maanden voor de wettelijke ingang 45ct pm uitgaand, terwijl de anderen het deden volgens de wettelijke maxima (+/- 52ct > 48ct > 45ct).

Het is in ieder geval een stap voorwaarts van BASE dat er geen contracten van bepaalde duur meer zijn, ongeacht het tariefplan.
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

je kan ook zeggen waarom nog base1 enz verkopen als je base c kan hebben .
De gewone abos zijn ook 20 cent
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

Een leuk opiniestukje van BASE: http://www.kpnbasefacts.be/tarieven-en- ... n/?lang=nl
Kan ik me helemaal in vinden :') bvb:
Willen deze operatoren hun klanten gedurende 24 maanden blijven vastzetten omdat ze hun promoties zelf zo weinig overtuigend vinden? Wat wil een klant echt? Een service van goede kwaliteit tegen de beste prijs, of een aanbod dat ondoorzichtig wordt gemaakt door valse promoties die niet in zijn belang spelen? Wij zijn er zo sterk van overtuigd dat tevreden klanten (in termen van prijs en klantendienst) trouwe klanten blijven, dat wij onze mobiele consumenten niet langer met contracten van bepaalde duur blokkeren.


Daarnaast geven ze ook info over de telecomwet die er aankomt (zoals ze nu op tafel ligt):
Het wetsontwerp bepaalt dat de mogelijkheid om na 6 maanden gratis op te zeggen op alle contracten van toepassing zal zijn, dus niet alleen op de nieuwe maar ook op de bestaande. Het zegt bovendien dat de bepaling pas 9 maanden na de publicatie in het Belgisch Staatsblad van kracht zal worden. De klanten zullen er dus niet voor maart/april 2013 van kunnen profiteren…
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Een promo zal er altijd zijn .
verkoop 3 paar kousen voor 7.50€ of zeg 2 paar kousen voor 7.50€ + 1 paar gratis wel da zal heel wa meer verkopen !!!
Een belg hoort gratis heel graag en gaan nooit verder kijken.
gsm kopen en terugbetalen ieder maand een stukje base levenslange korting mobistar en proximus zal ook met zoiets komen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”