In de klantenzone op de BASE-website vindt men onderstaand bericht. Wat in de praktijk een tariefverhoging betekent voor wie vaak korte telefoontjes pleegt, wordt voorgesteld als een 'technische aanpassing':
In onze specifieke voorwaarden wordt steeds vermeld dat na de eerste minuut alle minuten per seconde worden aangerekend, m.a.w. de eerste minuut wordt bij elke communicatie aangerekend. De gratis – en bundelminuten werden in het verleden omwille van technische redenen echter enkel per seconde aangerekend.
Alle hieronder vermelde tariefplannen worden voortaan wel aangerekend per seconde na de eerste minuut vanaf: • 26/03/2012 voor BASE klanten die hun factuur ontvangen hebben op 26/02/2012 • 02/04/2021 [SIC!] voor BASE klanten die hun factuur ontvangen hebben op 02/03/2012 • 10/04/2012 voor BASE klanten die hun factuur ontvangen hebben op 10/03/2012 • 18/04/2012 voor BASE klanten die hun factuur ontvangen hebben op 18/03/2012
Bovenstaande informatie is van toepassing op volgende tariefplannen:
BASE 3, BASE 3 +, BASE 3 + UMTS, BASE Business, BASE Business +, BASE C postpaid, BASE CHECK postpaid, BASE GOLD, BASE Zero, BASE zero + option super deal, B-Fleet 10, Business 1, Business 3, Business 4, Business 5 @ 35 euro, Business 5 @ 39 euro, Business SIMbox 1 LU, Business SIMbox 2 MU, Post 10 Euro 7/7, Post 20 Euro 7/7, Post 10 Euro Weekend, Post 20 Euro Weekend, Postpaid 0, Postpaid 3, postpaid 5 @ 25 euro, postpaid 5 @ 40 euro, postpaid 5 @ 80 euro,
postpaid ALL 1, postpaid ALL 2, postpaid ALL 4, postpaid BASE 1 en postpaid BASE 2.
Ga je niet akkoord met deze technische rechtzetting ? Dan bieden we je de kans om je abonnement op te zeggen, zonder extra kosten. Hoe ? Stuur ons een aangetekende brief, uiterlijk de laatste dag van de maand die volgt op de ontvangst van je eerstvolgende factuur.
BASE voert 'technische rechtzetting' door
-
- Elite Poster
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Komt neer op een prijsverhoging voor het bellen, tja de reden die ze aangeven lijkt mij wel iets raars. Hebben ze plots een it-er in dienst genomen die kan programmeren? dat het zolang geduurd heeft voordat men dit gecorrigeerd heeft? De anderen zullen volgen (Mobile Vikings, Jim, ....).
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dat is een heel serieuze vermindering van het aantal gratis – en bundelminuten.
Dit heeft dan ook niets met een technische aanpassing te maken, maar een commerciële wijziging van de voorwaarden (die natuurlijk wel technisch (= factuartie) moet aangepast worden.
Niet te geloven dat zo'n grote onderneming hun klanten zulke foefels (= leugens) wijsmaakt om een commerciële wijziging (proberen) uit te leggen.
Ze zouden opener kunnen communiceren door te zeggen:
Dit heeft dan ook niets met een technische aanpassing te maken, maar een commerciële wijziging van de voorwaarden (die natuurlijk wel technisch (= factuartie) moet aangepast worden.
Niet te geloven dat zo'n grote onderneming hun klanten zulke foefels (= leugens) wijsmaakt om een commerciële wijziging (proberen) uit te leggen.
Ze zouden opener kunnen communiceren door te zeggen:
- a) dat dit in feite al altijd in de specifieke voorwaarden vermeld stond.
b) maar dat ze dit - tot nu toe - nooit toegepast hadden voor de gratis – en bundelminuten.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
Mobile Vikings heeft hooguit een SMS en DATA bundel van 1 maand bij herlading van 12/15/25/40euro...Muziekbos schreef:Komt neer op een prijsverhoging voor het bellen, tja de reden die ze aangeven lijkt mij wel iets raars. Hebben ze plots een it-er in dienst genomen die kan programmeren? dat het zolang geduurd heeft voordat men dit gecorrigeerd heeft? De anderen zullen volgen (Mobile Vikings, Jim, ....).
Aangezien deze wijziging hooguit over "Voice" gaat heeft het dus naar alle waarschijnlijkheid geen impact?
Heb even gekeken naar mijn belhistoriek... >1minuut -> ik betaal voor 1 minuut (24cent)
ik bel <2 minuten -> ik betaal niet voor 2 minuten (geen 48 cent) ...dus ik vermoed dat het bij hun al langer zo is dat je na de eerste minuut per seconde betaalt.