Ik ben Scarlet klant, en heb zo'n Sagem F@st3464 modem. Ik heb geen FON-Belgacom open accesspoint (nog niet beschikbaar bij Scarlet). Ik gebruikt WPA2-AES (geen TKIP), WPS staat af.
Af en toe zie ik een onbekend MAC-address (fc:0f:e6:26:00:85) verschijnen op de status pagina. Het is zeker niet van mij afkomstig (heb maar 1 wireless device, en die stond af). Er is echter geen ipaddress uit de DHCP server uitgedeeld, en ik zie ook geen binnen en buitengaand verkeer door de firewall. Er komen wel packets binnen op de modem om de paar seconden. Als ik het access point af zet, en terug aan zet, dan begint alles terug opnieuw. Als ik mijn WPA2 paswoord wijzig, heeft het geen effect. Als ik de SSID wijzig, stopt het wel.
Is dit een teken dat er iemand een paswoord kraker tegen mijn SSID aan het lopen is ? Of is er toevallig iemand die hetzelfde SSID gebruikt, en die daardoor per ongeluk automatisch probeert in te loggen ? Het is een gewoon woord (niet mijn naam, niet het appartement-nummer zoals de meeste van mijn buren, laat staan de default naam), en het is niet onmogelijk dat iemand hetzelfde gekozen heeft.
Niet dat ik veel zorgen maak over een cracker, ik weet wel ik doe. Het paswoord was geen makkelijke om te raden (tenzij brute force, maar het was nogal lang), en ik wissel het toch maandelijks. Ik heb wel MAC-filtering aangezet om verdere problemen te voorkomen.
Onbekende wireless client
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 598 keer
als je er wat mee bent:
Prefix Address space Company
FC:0F:E6 FC:0F:E6:00:00:00 - FC:0F:E6:FF:FF:FF Sony Computer Entertainment Inc.
toevallig een ps3 in huis die wifi lekker vindt?
Prefix Address space Company
FC:0F:E6 FC:0F:E6:00:00:00 - FC:0F:E6:FF:FF:FF Sony Computer Entertainment Inc.
toevallig een ps3 in huis die wifi lekker vindt?