zappman schreef:zappman schreef:Even een vraagje want op 6000 daar zitten volgens mij een bende mongolen bijeen...
Ik heb al 15jaar een abonnement bij proximus, ik hang NIET meer vast aan opzegvergoedingen of dergelijke. Ik zou willen overschakelen naar 'generation connect' op de klantendienst 6000 was het antwoord op mijn vraag letterlijk: ' Hoe? U heeft een abonnement en u wilt overschakelen naar een pay and go? Ik: 'Ah ja, bellen doe ik niet zoveel maar die 2GB data zie ik wel zitten' operator: 'Ja dan moet u dat met een aangetekend schrijven doen''...
Ik ga subiet naar een Belgacom shop en daar eens horen maar ik vermoed dat ze het me daar ook moeilijk gaan maken en van niks gaan afweten.
Ik ga iig mijn abonnement naar een pay and go laten omzetten en binnen een paar dagen dan maar proberen dit via 6000 naar generation connect te laten omswitchen zoals ik hier op het forum lees...We'll see what happens. En als dat niet lukt dan ga ik ook maar naar Mobile vikings want dat gedoe hier slaagt nergens op
Ok ben net terug van de Belgacomshop en heb de papieren voor de overschakeling ingevuld. De vriendelijke jonge dame die mij geholpen heeft had nog nooit van generation connect gehoord. Gelukkig hebben ze daar internet en is ze even naar de site gesurft. Haar reactie: 'Amai das wel veel 2GB data maar gij bent den eerste die erachter komt vragen' Het gedoe van overschakelen abbonement naar pay and go leek haar wel logisch. Nu wachten tot ik nimeer kan bellen en dus 'pay and go' ben en dan naar 6000 bellen. Ik heb wel een vermoeden dat het daar ni zo simpel zal gaan... Maar ja, if it doesnt work, there are allways the vikings
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Om nog even feedback te geven sinds we 3 maand verder zijn nu.
Ik ben er ondertussen in geslaagd om van mijn abbonement bij proximus naar generation connect te gaan. Niet echt conventioneel maar tegen alle verwachtingen in 'vrij vlot'
Nadat ik de aanvraag voor overschakeling naar pay and go, half mei, had ingediend gebeurde er...niets. De jonge dame in de belgacomshop had me verteld dat mijn ontvangst gewoon ging wegvallen en dat ik dan naar 6000 moest bellen. Maar offcourse gebeurde er gewoon niks, nada, noppes.
Moe gestreden, ik had geen zin om wéér eens te bellen of langs de shop te gaan, heb ik dan maar besloten dat het tijd was om Viking te worden.
De efficiente viking had geen problemen om alles over te zetten en op 1 2 3 was ik mobile viking klant.
Maar helaas, donkere wolken boven vikingland... Namelijk de snelheid is overal beperkt tot 120 kb/s (indien je een H hebt tenminste). Meestal merkt je daar niet veel van tot je eens een filmpje op youtube wil zien of iets wil doen dat een hogere downloadsnelheid nodig heeft
Daarom heb ik, na 2 maanden mobile vikings, toch besloten om GC nog eens een kans te geven en heb me dan via de generation connect site, in enkele klikken terug laten overschakelen. Na 1 dag! had ik een nieuw simkaartje in de bus, op de bijgeleverde brief stond dat ik moest wachten tot de verbinding met mijn huidig operator verbroken werd en dan het simkaartje van GC erin moest steken. En wonder boven wonder, het is me gelukt! Speedtest op verschillende plaatsen varieërend van 100kb/s tot 1 Mb/s op de meeste plaatsen 3G, al moet ik zeggen dat in mijn geval de dekking van MV ook goed was.