Je moet inderdaad een recente gas & watermeter hebben ..
Mijn water en gasmeter zijn nog niet zo heel lang vervangen .. waarschijnlijk had het niet gelukt met de oude meters .. ( huis van 1976 ) ..
Bestaat ook commercieel voor mijn type gas meter ...
http://www.world-of-heating.de/Kromschr ... hruestsatz
Maar daar zit gewoon ook een reed contactje in van een paar eurokes ...is gewoon van de juiste plaats zoeken en nameten met een multi meter ..
Werkt bij nu al enkele maanden prima ..
Ondertussen nog ergens een link gezien van iets anders ...
http://www.wattcher.nl/handleiding-installatie/
Uitlezen elektriciteitsmeter
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Kan er iemand eens ff posten wat je nu juist allemaal nodig hebt voor die flukso.
1. een flukso
2. een klem voor elektriciteit, dewelke ?
3. een reed contact voor gas, dewelke ?
4. een reed contact voor water, dewelke ?
Is het daarna plug en play of komt er nog wat programmeer werk aan te pas ?
Om 1 of andere reden vind ik die site zeer onduidelijk
1. een flukso
2. een klem voor elektriciteit, dewelke ?
3. een reed contact voor gas, dewelke ?
4. een reed contact voor water, dewelke ?
Is het daarna plug en play of komt er nog wat programmeer werk aan te pas ?
Om 1 of andere reden vind ik die site zeer onduidelijk
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
momenteel verkoopt flukso alleen klemmen voor electriciteit
geen reed sensors
voorlopig doet het bij mij dus electriciteits verbruik en opbrengst
je moet niets programeren...
gewoon de klem rond een elentriekkabel klikken
en het andere eind in de juiste aansluiting vijzen... naar de website surfen op je flukso en enabeln wat je net hebt aangesloten
op de flukso site kun je dan je sensor id ingeven en grafisch uitlezen
geen reed sensors
voorlopig doet het bij mij dus electriciteits verbruik en opbrengst
je moet niets programeren...
gewoon de klem rond een elentriekkabel klikken
en het andere eind in de juiste aansluiting vijzen... naar de website surfen op je flukso en enabeln wat je net hebt aangesloten
op de flukso site kun je dan je sensor id ingeven en grafisch uitlezen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Kan iemand hier eens posten welk type reed contact je moet gebruiken en eventueel waar te verkrijgen ? Die Flukso site is idd zeer onduidelijk.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 51 keer
De Flukso werkt perfect, maar is idd nogal voorzien op een iets technischer publiek. Nochtans is Bart (één van de ontwikkelaars dacht ik) vrij actief op het basic forum op de Flukso website.
Zelf heb ik met erg beperkte kennis de Flukso kunnen aansluiten en een PHP scriptje geschreven dat via de Flukso API de waardes elke 15mins uitleest en in mijn SQL gooit. Met deze gegevens kan je dan zelf grafieken scripten (heb ik bv gedaan via de Google chart API).
Again, het werkt allemaal out of the box en basic grafieken zijn beschikbaar op de Flukso website, maar het is eigenlijk toch vooral ook bedoeld voor mensen die zelf wat willen uitzoeken denk ik. Maar aangezien er toch enkele UB'ers al zoiets draaien hebben denk ik dat we er samen wel uit komen
Zelf heb ik met erg beperkte kennis de Flukso kunnen aansluiten en een PHP scriptje geschreven dat via de Flukso API de waardes elke 15mins uitleest en in mijn SQL gooit. Met deze gegevens kan je dan zelf grafieken scripten (heb ik bv gedaan via de Google chart API).
Again, het werkt allemaal out of the box en basic grafieken zijn beschikbaar op de Flukso website, maar het is eigenlijk toch vooral ook bedoeld voor mensen die zelf wat willen uitzoeken denk ik. Maar aangezien er toch enkele UB'ers al zoiets draaien hebben denk ik dat we er samen wel uit komen
-
- Elite Poster
Het kan 100% zeker zowel elektriciteit, gas & water monitoren, alleen zal het dan niet zo direct "out-of-the-box" werken... Maar welk systeem kan dit wel? Op het Flukso Forum of lika.be kan je toch verschillende personen terugvinden die met succes al hun nutsvoorzieningen monitoren? Misschien best eens proberen deze mensen te contacteren met de vraag om wat info over hun setup? Volgens mij zijn er trouwens ook heel wat verschillende gas- en watermeters in gebruik, waardoor het garanderen dat deze setup voor jou zal werken bijna onmogelijk is!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
Ik zou wel zo'n flukso willen aanschaffen , heb nu een draadloos systeem van PROFILE: PCF-607 : ampere-clamp aan te sluiten op 3f-transmitter, 1 clamp in set voor monofasige uitlezing. Draadloze receiver op baterij om amperage, vermogen en tarief af te lezen, real time met historiekfunctie, kost 69 euro.
Het nadeel van het profile systeem is dat de voeding naar de transmitter op batterij werkt zoadt de netspanning niet wordt uitgelezen, je kan maar 220 of 240V instellen en hebt aldus zowiezo een afwijking !
De flukso ea. werken op een voedingsadapter op 5V of usb-aansluiting.......meting kan dus niet correct zijn?
Wat is jullie ervaring?
De view op de site is nogal gewoon, niet echt grafisch, zijn er andere sites of software te gebruiken in combinatie met de Flukso?
Het nadeel van het profile systeem is dat de voeding naar de transmitter op batterij werkt zoadt de netspanning niet wordt uitgelezen, je kan maar 220 of 240V instellen en hebt aldus zowiezo een afwijking !
De flukso ea. werken op een voedingsadapter op 5V of usb-aansluiting.......meting kan dus niet correct zijn?
Wat is jullie ervaring?
De view op de site is nogal gewoon, niet echt grafisch, zijn er andere sites of software te gebruiken in combinatie met de Flukso?
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik ben nog steeds aan het wachten op m'n Raspberry Pi... ga het gewoon zelf maken (is nog goedkoper ook en doet uiteindelijk wat IK wil) op basis van een hall-sensor (is enige correcte meting). En als de RPI nog lang op zich laat wachten misschien met een Netduino.
-
- Elite Poster
Mijn ervaring met de Flukso is dat hij redelijk correct is. Waarom/hoe weet ik niet, ben niet zo thuis in elektriciteit/elektronica, maar als ik een apparaat start van 2000w zie ik in mijn grafiek en android app toch ongeveer 2000w extra verbruik. De website op zich is redelijk basic, als je meer wil zal je zelf moeten gaan knutselen. Zo heb ik bv op een serverke een cron-job die elke 15 minuten via de Flukso API de data ophaalt en in mijn SQL DB steekt. Op die manier kan je grafieken/rapporten maken van de data zoveel je wilt.
Een zelfgemaakte oplossing via Raspberry Pi zal idd nog goedkoper zijn. Maar dan moet je ook wat kennis terzake hebben. Voor mensen zoals mij die wel wat willen knutselen maar eigenlijk weinig kaas gegeten hebben van elektriciteit is de Flukso ideaal. De basic functionaliteit is er, de rest moet je er zelf rond bouwen
Een zelfgemaakte oplossing via Raspberry Pi zal idd nog goedkoper zijn. Maar dan moet je ook wat kennis terzake hebben. Voor mensen zoals mij die wel wat willen knutselen maar eigenlijk weinig kaas gegeten hebben van elektriciteit is de Flukso ideaal. De basic functionaliteit is er, de rest moet je er zelf rond bouwen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
ik laat m'n flukso uitlezen door www.pvoutput.org
deze heeft ook een "android" ea client zodat het nog mooi presenteerbaar is op je smartphone...
voorlopig meet het opbrengst (zonnepanelen) en verbruik (elentriek)
deze heeft ook een "android" ea client zodat het nog mooi presenteerbaar is op je smartphone...
voorlopig meet het opbrengst (zonnepanelen) en verbruik (elentriek)
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Heb daar al eens gekeken op pvoutput maar ik vind er enkel zaken terug over het meten van de opbrengst van zonnepanelen, niet enkel verbruik elektriciteit....Bestaat er ook een apps voor iphone?
radiometeor.be
radiometeor.be
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
pvoutput kan beiden.
Helaas ben ik teleurgesteld dat ik geen gegevens kan uploaden ouder dan 14 dagen
Helaas ben ik teleurgesteld dat ik geen gegevens kan uploaden ouder dan 14 dagen
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Iedereen hier een Gelukkig Nieuwjaar en een zuinig energieverbruik in 2014 dankzij een efficiënte energieuitlezing
Heb mij daarjuist een account aangemaakt bij PVOutput.
Kan er mij iemand vertellen hoe ik m'n Flukso gegevens daarginds kan koppelen ? vermoedelijk iets met API ...
Heb mij daarjuist een account aangemaakt bij PVOutput.
Kan er mij iemand vertellen hoe ik m'n Flukso gegevens daarginds kan koppelen ? vermoedelijk iets met API ...
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
- trikke2705
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 12 keer
Ook van mij mijn beste wensen voor iedereen!! Er is nog een nieuwkomer op de markt, nl. de smappee. Linkje naar een reeds geopend draadje http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=88&t=39571
- lacer
- Elite Poster
Ja maar ik heb al een Flukso en las hier in dit topic dat er zijn die de Flukso.net gegevens kunnen doorsturen naar de PVOutput website. Deze Australische website is normaal geschikt voor zij die zonnepanelen hebben.
Blijkbaar kan je daar dus sinds begin 2012 ook terecht met je Flukso sensors ?
Blijkbaar kan je daar dus sinds begin 2012 ook terecht met je Flukso sensors ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
- trikke2705
- Plus Member
Ik overweeg om die Smappee aan te schaffen. Mijn zonnepanelen worden uitgelezen door mijn Solarlog.
-
- Deel van't meubilair
Misschien toch maar eens eerst wat commentaren lezen... tenzij je verwachtingen niet echt hoog liggen (de makers ervan mikken alvast enorm hoog).trikke2705 schreef:Ik overweeg om die Smappee aan te schaffen.
- trikke2705
- Plus Member
Doe ik. Ik volg ze op Facebook in de veronderstelling dat iedere update daar wel gepost zal worden. Tnx voor de info.
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Ter info en aanvulling: zelf heb ik al enkele weken een systeem opgezet met o.a. een Ubiquiti Mfi mport die verbonden is met een Ubiquiti current sensor en ook de pulsen uit een bijgeplaatste kWh-teller telt (van de zonnepanelen). Aangezien de stroomsensor geen onderscheid maakt tussen + en - (of eerder de rms berekening die gemaakt wordt) is het niet super geschikt voor metingen op de hoofdleiding van installaties met zonnepanelen. Ik zal later wel eens wat meer informatie plaatsten van mijn installatie met Mfi's.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
-
- Deel van't meubilair
Lees de kritische opmerkingen eens op http://www.zonstraal.be/forum/viewtopic ... 24&t=10936trikke2705 schreef:Doe ik. Ik volg ze op Facebook in de veronderstelling dat iedere update daar wel gepost zal worden. Tnx voor de info.
Misschien zit daar wel de nodige frustratie in... maar die komt ergens vandaan.
- lacer
- Elite Poster
De reakties over de Smappee misschien best posten in het reeds lopende draadje, zo blijven ze wat samen :
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=88&t=39571
Ik ga een nieuw draadje beginnen over de Flukso...
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=88&t=39571
Ik ga een nieuw draadje beginnen over de Flukso...
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
- trikke2705
- Plus Member
Zo een Flukso is mss ook iets voor mij. Daar heb ik al meteen een vraag over maar zal die dan later in het gepast draadje posten.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Flukso werkt perfect samen met Pvoutput, grafieken zijn ook mooier en duidelijker dan via de Flukso website...
Gebruik de Smappee niet omdat deze enkel kan gebruikt worden voor de elektriciteit en zonnepanelen, op voorwaarde dan nog dat je enkel een monofasige aansluiting hebt (met zonnepanelen) of monofasig en-of direfasig zonder zonnepanelen..
Je moet ook aales aanleren aan het systeem en er zijn blijkbaar ook nog veel minpuntjes aan het Smappeesysteem...
Ik wilde het naaast diverse systemen testen maar krijg geen enkle feedback meer van de mensen van Smappee wat me doet veronderstellen dat ze het reeds horen donderen boven Keulen...
Volgens mij is de smappee meer een gadget dan een echt meetinstrument, je kan het voorlopig ook maar enkel raadplegen op een smartphone of tablet, waarbij je bij de Flukso dit ook op een pc kan, via een server..resultaten direct afprinten etc.....
Gebruik de Smappee niet omdat deze enkel kan gebruikt worden voor de elektriciteit en zonnepanelen, op voorwaarde dan nog dat je enkel een monofasige aansluiting hebt (met zonnepanelen) of monofasig en-of direfasig zonder zonnepanelen..
Je moet ook aales aanleren aan het systeem en er zijn blijkbaar ook nog veel minpuntjes aan het Smappeesysteem...
Ik wilde het naaast diverse systemen testen maar krijg geen enkle feedback meer van de mensen van Smappee wat me doet veronderstellen dat ze het reeds horen donderen boven Keulen...
Volgens mij is de smappee meer een gadget dan een echt meetinstrument, je kan het voorlopig ook maar enkel raadplegen op een smartphone of tablet, waarbij je bij de Flukso dit ook op een pc kan, via een server..resultaten direct afprinten etc.....
radiometeor.be
radiometeor.be
- lacer
- Elite Poster
Hier is het draadje over de Flukso:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 82#p526882
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 82#p526882
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi