Hey,
van de week mijn sim kaart aangekregen en geactiveerd (staat ook in e-services)
Vandaag mijn 3G stickje aangekregen en software geïnstalleerd (XP SP3).
Vodafone Mobile Broadband start traag op, maar zelfs na 10 minuten nog steeds geen mobiel netwerk gevonden.
Ondertussen heeft mijn GSM op dezelfde plaats wel alle blokjes op 3.5G (ook Proximus).
Dus wat is er mis?
Als ik Wifi aanzet, ziet VMB wel deze connectie en alle verzonden data, dus dat programma lijkt wel te werken.
Zijn er andere programma's die hetzelfde doen, maar wat sneller opstarten?
Ik merk ook dat het programma mijn telefoonnummer niet toont.
Is dat bij anderen ook zo?
Internet Overal: 3G stick vind geen netwerk
- sirWard
- Erelid
- Berichten: 928
- Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
- Twitter: sirWard
- Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Krijg je de melding om je PIN in te geven? Zit de SIM-kaart er goed in, die dingen misplaats je immers al eens snel. Sluit je de USB-stick aan op een USB-poort met voeding (dus niet aan een hub zonder eigen voeding, een toetsenbord,..). Indien dat het geval is kan het zijn dat de modem (niet genoeg?) elektriciteit krijgt. Versteek hem eens. Ik denk niet dat XP het probleem is.
Eventueel de SIM eens testen in jouw gsm om te sluiten dat het daar aan ligt?
Eventueel de SIM eens testen in jouw gsm om te sluiten dat het daar aan ligt?
- sirWard
- Erelid
- Berichten: 928
- Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
- Twitter: sirWard
- Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Normaal zou je met de data-only sim ook data op jouw gsm/smartphone kunnen gebruiken.
Het is al een tijdje geleden dat ik nog met die software heb zitten prutsen, maar eventueel in het menu al eens gekeken of je nergens "verbinden" ziet staan? Al gok ik niet dat dat het probleem zal zijn. Ik vermoed dat je de 3G-stick ontvangen hebt van Belgacom zelf (ik denk eventueel aan een SIM-lock of incompatibele/gelockte software)?
Het is al een tijdje geleden dat ik nog met die software heb zitten prutsen, maar eventueel in het menu al eens gekeken of je nergens "verbinden" ziet staan? Al gok ik niet dat dat het probleem zal zijn. Ik vermoed dat je de 3G-stick ontvangen hebt van Belgacom zelf (ik denk eventueel aan een SIM-lock of incompatibele/gelockte software)?
-
- Pro Member
- Berichten: 264
- Lid geworden op: 14 maa 2006, 10:40
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 7 keer
SIMs verwisseld:
GSM in stickje: PIN code gevraagd, daarna zei programma "Proximus UMTS" met enkele balkjes sterkte, SMSjes kon ik ook zien.
Dus ligt niet aan stickje denk ik.
SIM in GSM: PIN code gevraagd en correct ingegeven, maar kon daarna niet registreren op netwerk. Ligt dat er nu aan dat het een data only SIM is of niet, dat weet ik niet.
Zal dus eens naar Belgacom moeten gaan om die SIM na te laten kijken. Activering misschien nog niet voltooid?
GSM in stickje: PIN code gevraagd, daarna zei programma "Proximus UMTS" met enkele balkjes sterkte, SMSjes kon ik ook zien.
Dus ligt niet aan stickje denk ik.
SIM in GSM: PIN code gevraagd en correct ingegeven, maar kon daarna niet registreren op netwerk. Ligt dat er nu aan dat het een data only SIM is of niet, dat weet ik niet.
Zal dus eens naar Belgacom moeten gaan om die SIM na te laten kijken. Activering misschien nog niet voltooid?
- sirWard
- Erelid
- Berichten: 928
- Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
- Twitter: sirWard
- Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Ik gok dat de SIM nog niet geactiveerd is of iets dergelijks en ik geloof dat hier al eens gelezen te hebben dat dat wel eens durft voorvallen bij online bestelde SIM's. Je belt best even naar de helpdesk om te melden dat jouw SIM zich niet kan registreren op het netwerk. Ze zullen daar (alhoewel 't is weekend... :-/) dan de SIM-kaart opnieuw moet activeren.
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 72 keer
Zelfde probleem gehad en ben naar Belgacomshop geweest.
Hebben daar simkaart verwijdert uit systeem en mijn een nieuwe bezorgt en direkt geactiveerd.
Blijkbaar zitten er bugs in automatisch activerings systeem.
Hebben daar simkaart verwijdert uit systeem en mijn een nieuwe bezorgt en direkt geactiveerd.
Blijkbaar zitten er bugs in automatisch activerings systeem.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
had hetzelfde probleem met zo'n simkaartje. na een telefoontje of 10 de juiste man aan de lijn gekregen die zag wat er fout was en 5 min later online
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
- Bedankt: 146 keer
Wat ik eens zou proberen is; steek de simkaart in een gsm en ga naar de beveiligingsinstellingen. Kies daar om de pincode niet te vragen ij het opstarten. Dan zit er geen pincodeconrole meer op en kan het zeker op dat punt niet meer fout lopen.
Ik heb net hetzelfde probleem. De stick kan geen netwerk vinden.
Heb al gebeld naar de helpdesk, daar wisten ze me te melden dat de sim nog niet geactiveerd is (problemen met automatische activering), maar de sim zou nu binnen de 48u geactiveerd worden. Als dit niet zou lukken zouden ze mij terug opbellen. We zijn nu 7 dagen verder, werkt nog altijd niet en ze hebben niet terug gebeld.
Heb al gebeld naar de helpdesk, daar wisten ze me te melden dat de sim nog niet geactiveerd is (problemen met automatische activering), maar de sim zou nu binnen de 48u geactiveerd worden. Als dit niet zou lukken zouden ze mij terug opbellen. We zijn nu 7 dagen verder, werkt nog altijd niet en ze hebben niet terug gebeld.

-
- Pro Member
- Berichten: 264
- Lid geworden op: 14 maa 2006, 10:40
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 7 keer
Het probleem ligt nog wat moeilijker hoor ik nu.
Op 26/4 heb ik mijn Internet Favorite omgezet naar een pack Comfort Internet + TV.
Helpdeskmedewerker ziet nu nog steeds enkel Favorite staan, geen pack.
Ik zou volgens het systeem geen SIM kaart gekregen hebben (heb er nu eigenlijk 2 liggen: eentje in de winkel gekregen en eentje via de Post), geen 3G stick en geen decoder (draait al enkele weken vlot).
Die systemen van Belgacom lijken dus nog niet zo goed te werken
Op 26/4 heb ik mijn Internet Favorite omgezet naar een pack Comfort Internet + TV.
Helpdeskmedewerker ziet nu nog steeds enkel Favorite staan, geen pack.
Ik zou volgens het systeem geen SIM kaart gekregen hebben (heb er nu eigenlijk 2 liggen: eentje in de winkel gekregen en eentje via de Post), geen 3G stick en geen decoder (draait al enkele weken vlot).
Die systemen van Belgacom lijken dus nog niet zo goed te werken

-
- Pro Member
- Berichten: 264
- Lid geworden op: 14 maa 2006, 10:40
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 7 keer
Tjonge, jonge, wat een problemen bij Belgacom!
Na 2 weken nog steeds niets gekregen, nog maar eens gebeld en men kan het nog niet oplossen.
Gaat naar een speciaal team dat zich hiermee bezig houdt, maar kan nog wel 2 weken duren!
En die helpdesk daar krijg ik ook iets van.
Belt u voor dit nummer? -> nee, dat is mijn GSM nummer, als ik zeg ja, kom ik direct bij de Proximus helpdesk uit, maar die kunnen/willen mij niet helpen.
Moet ik telkens weer ander nummer ingeven, en dan steeds hetzelfde liedjes dat veel te luid staat en telkens dezelfde boodschap: "onze wachttijden duren langer dan normaal". Maar als ik dat iedere keer hoor, betekent dat dan niet dat dit de normale wachttijd is?!
Na 2 weken nog steeds niets gekregen, nog maar eens gebeld en men kan het nog niet oplossen.
Gaat naar een speciaal team dat zich hiermee bezig houdt, maar kan nog wel 2 weken duren!

En die helpdesk daar krijg ik ook iets van.
Belt u voor dit nummer? -> nee, dat is mijn GSM nummer, als ik zeg ja, kom ik direct bij de Proximus helpdesk uit, maar die kunnen/willen mij niet helpen.
Moet ik telkens weer ander nummer ingeven, en dan steeds hetzelfde liedjes dat veel te luid staat en telkens dezelfde boodschap: "onze wachttijden duren langer dan normaal". Maar als ik dat iedere keer hoor, betekent dat dan niet dat dit de normale wachttijd is?!
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1862
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 363 keer
- Bedankt: 174 keer
heb hetzelfde voor... morgen eens bellen, maar wat ik hier lees boezemt al niet te veel vertrouwen in :/
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1862
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 363 keer
- Bedankt: 174 keer
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1862
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 363 keer
- Bedankt: 174 keer
iemand enig idee ivm het volgende:
- kan je over de ingestelde download limiet gaan?
- aan welk tarief?
- kan je dit laten blokkeren?
tx
- kan je over de ingestelde download limiet gaan?
- aan welk tarief?
- kan je dit laten blokkeren?
tx
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
ja, je kan de limiet overschrijden, ik denk dat aan €0,1/MB is
denk niet dat het mogelijk is dit te blokkeren
ook smsjes sturen word gefactureerd (bv ook als je whatsapp je nummer laat verifiëren
meer info http://www.belgacom.be/assets/content/p ... net_nl.pdf
denk niet dat het mogelijk is dit te blokkeren
ook smsjes sturen word gefactureerd (bv ook als je whatsapp je nummer laat verifiëren
meer info http://www.belgacom.be/assets/content/p ... net_nl.pdf
Laatst gewijzigd door xenne 21 jun 2012, 15:50, in totaal 1 gewijzigd.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1862
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 363 keer
- Bedankt: 174 keer
thx voor de info xenne
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
-
- Pro Member
- Berichten: 264
- Lid geworden op: 14 maa 2006, 10:40
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik denk dat het er nooit meer van zal komen, Belgacom laat niets van zich weten.
Dat speciaal team is waarschijnlijk al op vakantie.
26/4 aangevraagd, 21/6 nog geen enkele reactie gekregen.
Dat speciaal team is waarschijnlijk al op vakantie.
26/4 aangevraagd, 21/6 nog geen enkele reactie gekregen.

Laatst gewijzigd door Chris_147 21 jun 2012, 11:27, in totaal 1 gewijzigd.
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1862
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 363 keer
- Bedankt: 174 keer
Misschien kan Eva hier nog even wat extra druk uitoefenen ?
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
bij overschrijding van het volume wordt het aangerekend aan €0,1/MBfryelectro schreef:iemand enig idee ivm het volgende:
- kan je over de ingestelde download limiet gaan?
- aan welk tarief?
dit is verschil met oa free weekend waar overschrijding aangerekend wordt aan €0,03/MB voor verbruik boven 500MB tijdens weekends en feestdagen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect