Fritz!Box 7390 internationale versie: ervaringen, bugs, ...

Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

@satsurfer, het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt met "internetcalls als eerste zetten"? Uitgaande connecties gaan toch op basis van hetgeen je instelt bij het telephony device, dus in dit geval mijn fritz!fon, waar ingesteld staat dat hij outgoing internetcalls moet gebruiken en incoming moet reageren op weepee. Verder kan je inderdaad call diversion gaan doen op basis van nummers die je toch bijv via weepee wilt laten gaan (zoals voicemail bijvoorbeeld).

Dat staat dus allemaal goed ingesteld. Als ik zelf een nummer wil bellen, gaat hij ook keurig via internetcalls, maar als ik wil terugbellen adhv een gemiste oproep (via weepee dus) gaat hij ook weepee kiezen als uitgaande. Dit probleem heb ik volgens mij sinds ik mijn Siemens dect toestellen vervangen heb door fritz!fon's... Om dus het gesprek via internetcalls te laten verlopen, moet ik het nummer manueel opnieuw kiezen, en dan loopt het correct. Lijkt me niet echt logisch.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

jouw probleem heb ik hier ook gezien:
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 1188696/36
Een eigenaardigheid van de Fritz!Box is echter dat als je een nummer terugbelt vanuit de gemiste oproeplijst, deze altijd via de "Incoming provider" gaat, ook als de "Outgoing provider" voor die telefoon op bv VoipBuster is ingesteld. Als je datzelfde nummer belt vanuit het telefoonboek, dan werkt het wel via de ingestelde provider. Ik heb dit ooit bij AVM aangemeld als een probleem, waarop zij uiteindelijk aangaven dat het een product feature betreft. Wel vervelend want zo kun je dus onverwachts met telefoonkosten te maken krijgen, daarom is het handig dat je in het display van je telefoon kunt zien via welke provider je belt.
Laatst gewijzigd door satsurfer 13 mei 2012, 22:47, in totaal 1 gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

satsurfer schreef:Internetcalls staat bij mij als eerste in de fritz, dus als hij geen belregels moet volgen, neemt hij deze.....Maar ik denk dat Philippe het antwoord ongetwijfeld weet.
Het probleem dat de Fritz!Fon terugbelt via dezelfde lijn als het inkomende gesprek, doet zich waarschijnlijk alleen voor als je geen kiesregels hebt ingesteld.
Zoals de vorige poster het beschreef: hij heeft een default lijn ingesteld op zijn DECT voor uitgaande gesprekken, maar de Fritz!Fon gebruikt deze lijn niet.
Probeer dus eens met kiesregels in te stellen. De eenvoudigste kiesregel is "0" > Internetcalls.
Hiermee geef je aan dat alle gesprekken die met "0" beginnen via deze lijn gaan (in principe alle gesprekken).
Andere kiesregels worden dan een uitzondering op deze regel.
Dan zal de DECT heel waarschijnlijk wel uitbellen via de ingestelde provider, zelfs bij een call-back.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

@satsurfer: idd zo heb ik het altijd ingesteld.
@philippe: thanks, zal dit eens testen met een default kiesregel.

wordt vervolgd...
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Drielander
Plus Member
Plus Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 28 apr 2011, 16:18
Locatie: Oostbelgie
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 17 keer

Er zijn nu meer en meer AVM-alternatieven voor de BBox-2 als de FB7390, FB7360, FB7340 etc. .

Zou het niet omwille van een betere overzicht zinvol zijn om een aparte thread voor deze boxen 7360 (Fritz!Box 7360 internationale versie: ervaringen, bugs, ...,) en de 7340 (Fritz!Box 7340: ervaringen, bugs, ......) te maken en hen uit de 7390-thread te nemen?
Hardware: FRITZ!Box Fon WLAN 7360 International @ Fritz!OS 06.31 (111.06.31) / FRITZ!Box Fon WLAN 7340 International @ Fritz!OS 06.06 (99.06.06)
Provider: Proximus Internet Start (70Mbps/13Mbps)
Telefone: T-Concept CPA 710 + CM 700
DECT: 4x Speedphone 300 (T-Com aka AVM)
VoIP-Provider: Sipgate.de - sipgate plus + Euro-Flat
GSM: Samsung S2 @LineageOS 14.1 (7.1.2)
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

idd Drielander heeft wel een punt. Dit ondertussen monstertopic zou best wel eens een opkuisbeurtje krijgen om de overzichtelijkheid te bewaren;)
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik heb er geen probleem mee om dit topic te sluiten, en een nieuwe FritzBox topic te openen.
Maar 3 aparte topics starten over de FritzBox 7390, de FitzBox 7360 en de FritzBox 7340 vind ik nu wel een beetje van het goede teveel.
  1. Al deze modellen zijn VDSL2 modems, en hebben buiten enkele details (*) dezelfde mogelijkheden.
  2. Al deze modellen hebben dezelfde Firmware (OS 05.22), en hebben dus dezelfde mogelijkheden / beperkingen.
(*) De kleine verschillen zijn het aantal LAN poorten (2 of 4), Gigabit LAN, met of zonder So-bus (ISDN).
De meeste problemen, vragen en antwoorden zijn dus voor alle drie deze modellen toepasselijk.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Voor de BBOX-alternatieven is er al een topic: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... hilit=7360
Drielander
Plus Member
Plus Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 28 apr 2011, 16:18
Locatie: Oostbelgie
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 17 keer

philippe_d schreef:.....
De meeste problemen, vragen en antwoorden zijn dus voor alle drie deze modellen toepasselijk.
Conclusie: men verandert van de titel (7390, 7360, 7340, ....) - deze thread is van toepassing op diverse modellen van Fritz!BOXen, die in Belgie werken. ;)
Hardware: FRITZ!Box Fon WLAN 7360 International @ Fritz!OS 06.31 (111.06.31) / FRITZ!Box Fon WLAN 7340 International @ Fritz!OS 06.06 (99.06.06)
Provider: Proximus Internet Start (70Mbps/13Mbps)
Telefone: T-Concept CPA 710 + CM 700
DECT: 4x Speedphone 300 (T-Com aka AVM)
VoIP-Provider: Sipgate.de - sipgate plus + Euro-Flat
GSM: Samsung S2 @LineageOS 14.1 (7.1.2)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

philippe_d schreef: Probeer dus eens met kiesregels in te stellen.
Dan zal de DECT heel waarschijnlijk wel uitbellen via de ingestelde provider, zelfs bij een call-back.
Zopas getest:
  • - Inkomende oproep op de WeePee lijn (met CNIP :)).
    - Via de terugbel knop op de Fritz handset gaat het uitgaand gesprek via de Betamax lijn (PoivY).
Conclusie: voor uitgaande gesprekken worden inderdaad de kiesregels gevolgd !
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Bedankt Philippe,

mij valt op dat na het kiezen en uiteindelijk een beltoon te krijgen van de andere partij véél meer tijd tussenzit bij een Fritz! fon, dan mijn 'oude' Panasonic Dec-t. Gebruik nochtans '#' als afsluiter.

een paar keer belt hij gewoon niet.

Ik vermoed dat de fritz fon kiesregels nodig heeft? :-D

Dus heb kiesregeltje '0' ingevoerd....We blijven efkes betatesten met de oude Dec-t's in parallel gebruik. mijn vrouw moet dat nieuw ding ook nog gewoon worden, + moet alle telefoonnummers nog overzetten in de Fritz....

ander onderwerp:
google contacts importeren in fritz

http://www.mobilelifeblog.de/2012/03/08 ... -kontakte/

Heb een 7340, krijgen jullie ook de Internet keuze? Ik niet op mijn net geupdate Fritzbox (Version of the firmware currently installed: 99.05.22, Firmware: FRITZ!OS 05.22).....Nochtans recente update, of moet ik een laborfunctie nemen?

Afbeelding
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Wel dit is dus een feature die ik heb voorgesteld een hele tijd terug. In een vorige beta heb ik deze zien verschijnen, maar in de 5.22 release zit deze m.i. niet verwerkt... Bij u dus wel? Maar dat is de duitstalige versie. Op de internationale versie dus blijkbaar niet?
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Nee, komt van die link hierboven....mss zal ik eens support mailen?

[Afbeelding Post made via mobile device ]

update: gisteravond gemaild, vandaag al antwoord! :-D
Geachte heer ******,

helaas, deze feature is met de huidige firmware niet beschikbaar.
U kunt deze link oproepen, hier wordt beschreven welke functie voorhanden
zijn.

ftp://ftp.avm.de/fritz.box/fritzbox.fon ... h/info.txt
Google Mails wat u nodig heeft, is in de Duitse firmware voor de Duitse
FRITZ!Box modellen voorhanden.
Of deze met een komende firmware update voor uw FRITZ!Box model aangeboden
wordt, kan ik u niet meedelen,
echte rzal ik dit als een Enhancement doorsturen.

Met vriendelijke groet uit Berlijn,

Alex ******** (AVM Support)
Laatst gewijzigd door satsurfer 15 mei 2012, 15:57, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Ze hebben deze feature uit de laatste release gehaald, waarschijnlijk omdat het niet goed werkte of zo? Wat inside info zou interessant zijn. In elk geval is dit volgens mij een very nice to have voor elke gmail gebruiker die synct met google contacts op zijn mobile devices.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

philippe_d schreef:
philippe_d schreef: Probeer dus eens met kiesregels in te stellen.
Dan zal de DECT heel waarschijnlijk wel uitbellen via de ingestelde provider, zelfs bij een call-back.
Zopas getest:
  • - Inkomende oproep op de WeePee lijn (met CNIP :)).
    - Via de terugbel knop op de Fritz handset gaat het uitgaand gesprek via de Betamax lijn (PoivY).
Conclusie: voor uitgaande gesprekken worden inderdaad de kiesregels gevolgd !
Troubles in paradise :/

Als ik een kiesregel instel zodat uitgaande gesprekken steeds via provider x gaan zullen al mijn toestellen steeds via hetzelfde uitgaande nummer bellen. Dat is niet de bedoeling. De bedoeling is dat elk toestel zijn eigen inkomende nummer heeft en dus ook over dat specifiek nummer buitenbelt. Deze staan gespecificeerd zoals eerder gezegd in de instellingen van het specifiek toestel.

Spijtig genoeg kan je dus bij een kiesregel niet specifieren dat die enkel actief mag zijn bij een specifiek toestel, want in dat geval zou dit wel werken. Dan kan ik per toestel een specifieke kiesregel maken.

Maar ik blijf bij mijn overtuiging dat men beter de in het device ingestelde uitgaande lijn steeds zou gebruiken :(
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

dan moet je volgens mijn diverse betamax accounts aanmaken, die je dan koppelt met uw DID telefoonnummer
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

@satsurfer: sorry die snap ik even niet? Ik gebruik betamax gekoppeld met al mijn nummers via 1 account. Ik heb deze account in mijn geval 3 x geconfigureerd zodat ik voor elke inkomende lijn een uitgaande lijn heb met dat telefoonnummer geconfigureerd.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

fryelectro schreef: Spijtig genoeg kan je dus bij een kiesregel niet specifieren dat die enkel actief mag zijn bij een specifiek toestel, want in dat geval zou dit wel werken. Dan kan ik per toestel een specifieke kiesregel maken.

Maar ik blijf bij mijn overtuiging dat men beter de in het device ingestelde uitgaande lijn steeds zou gebruiken :(
Jammer genoeg werkt dat dus niet zonder kiesregels.

Ze hebben dit zo ingesteld, omdate je soms een "intern" telefoonnummer ziet als je opgebeld wordt door een andere abonnee bij dezelfde provider.
Als ik bijvoorbeeld op mijn Sipgate lijn een telefoontje krijg van een andere Sipgate gebruiker, zie ik zijn/haar Sipgate nummer in lmijn display (7771234). Dit is dus geen telefoonnumer dat ik kan opbellen via een andere provider, maar alleen via de Sipgate lijn.

Dat is, denk ik, de reden waarom AVM deze "bug" een "feature" noemt ...
fryelectro schreef:Ze hebben deze feature uit de laatste release gehaald, waarschijnlijk omdat het niet goed werkte of zo? Wat inside info zou interessant zijn. In elk geval is dit volgens mij een very nice to have voor elke gmail gebruiker die synct met google contacts op zijn mobile devices.
Een tussenoplossing voor het synchroniseren van Google contacten is het gebruik maken van het programma FritzBox monitor.
Ik ben nu niet thuis, kan het niet exact opzoeken, maar voor zover ik mij herinner kan je met dit programma je telefoonboek van de FritzBox editeren, en contacten importeren (van gmail, vanuit een csv file, enz)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

heb ik niet echt een oplossing, niet goed gelezen.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

philippe_d schreef:Een tussenoplossing voor het synchroniseren van Google contacten is het gebruik maken van het programma FritzBox monitor.
Ik ben nu niet thuis, kan het niet exact opzoeken, maar voor zover ik mij herinner kan je met dit programma je telefoonboek van de FritzBox editeren, en contacten importeren (van gmail, vanuit een csv file, enz)
Idd Philippe, maar herinner u eerder in dit topic de feature requests die we allemaal samen hebben opgesteld, die jij aan AVM zou bezorgen. Ik was blij om te zien dat deze feature het eindelijk tot een beta geschopt had, maar blijkbaar zit hij (hopelijk voorlopig) enkel in de DE versie.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

heeft er iemand ervaring met het gebruik 3g usb modems in combinatie met een fritz box als failover internet oplossing, dus als je adsl/vdsl connectie eruit vliegt, dat je over 3g bereikbaar blijft? In combinatie met de Internet overal van BGC lijkt me dit wel een leuke oplossing.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

kan met mijn fritz!fon niet bellen naar gsm nr.'s via belregel en internetcalls?! nochtans lukt dit wel probleemloos met de analoge toestellen op de FON1 en FON2 ingangen.

belregel ingesteld '04' en ook eens geprobeerd met '047', '048', '049'....zonder success. snap niet dat dit niet lukt, terwijl het wel met de 'oude' toestellen werkt.....

bel met internetcalls (niets gewijzigd).

"Precede the number dialed with these prefix digits"
'00' en '32' aangevinkt...

melding: Internet telephony with 0032486******@sip.internetcalls.com via sip.internetcalls.com failed. Cause: (408)

iemand beter inzicht?
ogy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 28 aug 2006, 20:55
Bedankt: 3 keer

mss eens met uitgevinkte "00" en "32" proberen...
bij mij werkt dat perfect!
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

ogy, thx...

werkt perfect...nog eens getest en ingelogd op internetcalls en ze worden ook via daar gerouteerd... :-D
ogy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 28 aug 2006, 20:55
Bedankt: 3 keer

nummers zijn sowieso met "0032" geregistreerd dus, nog eens aanvinken in fritzbox is overbodig denk ik...
DenialofService
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 aug 2012, 09:16
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Kort vraagje: na bijna een Duitse versie te hebben gekocht op ebay toch maar eens wat meer opzoekwerk gedaan, en de werking van een Annex B duitse Fritz 7390 is blijkbaar niet evident op een adsl2+ lijn in België. Vroeg me daarom af of het safe is een Zwitsers/oostenrijkse versie te kopen met annex A & B online, en deze dan gewoon te updaten met een internationale firmware? Voor zover ik weet zijn beide versies hardwarematig identiek, enkel taal verschilt? Verknal je de garantie als je dit doet, of valt dat wel mee?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

- Een Duitse Annex B FritzBox kan niet op een analoge ADSL2+ Annex A lijn (wel op een ADSL2+ over ISDN).
- Een Duitse Annex B FritzBox kan wel op een Belgische VDSL2 lijn (Annex B), maar niet zonder problemen (VLAN).
- Een Duitse Annex B FritzBox kan eventueel geflasht worden met een internationale FW (hardware identisch), maar ook niet zonder problemen, en met verval van de support wegens ongeoorloofde manipulatie.
- Een Ostenrijkse/Zwitsere versie (multi-Annex) kan perfect in België gebruikt worden, en hiervoor is geen enkele update nodig. Daar is reeds de internationale FW op (gewoon factory reset, dan taal + land + annex instellen en rebooten).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
fdgroote
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 04 dec 2008, 01:21
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 5 keer

Een Duitse Annex B FritzBox kan wel op een Belgische VDSL2 lijn (Annex B), maar niet zonder problemen (VLAN)
Na een update van de firmware naar versie 84.05.22 van m'n Duitse Fritzbox 7390 diende ik manueel in de GUI (expert modus) de volgende instellingen te wijzigen:

VLAN-ID op 10
VPI op 8
VCI op 32

Ik heb enkel internet en VoIP op m'n Fritzbox, geen Belgacom TV.
Haal meer uit uw geld met http://www.spaargids.be
Afbeelding
DenialofService
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 aug 2012, 09:16
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

philippe_d schreef:- Een Duitse Annex B FritzBox kan niet op een analoge ADSL2+ Annex A lijn (wel op een ADSL2+ over ISDN).
- Een Duitse Annex B FritzBox kan wel op een Belgische VDSL2 lijn (Annex B), maar niet zonder problemen (VLAN).
- Een Duitse Annex B FritzBox kan eventueel geflasht worden met een internationale FW (hardware identisch), maar ook niet zonder problemen, en met verval van de support wegens ongeoorloofde manipulatie.
- Een Ostenrijkse/Zwitsere versie (multi-Annex) kan perfect in België gebruikt worden, en hiervoor is geen enkele update nodig. Daar is reeds de internationale FW op (gewoon factory reset, dan taal + land + annex instellen en rebooten).
Philippe, dank je voor de info. Vermoedde al zoiets. Ben nu op zoek naar een multiannex fritzbox online, maar blijkt echter bijzonder moeilijk te krijgen voor minder dan de volle pot van 240-250 euro. Op ebay verkoopt een italiaan een zgn multiannex met part no. 20002535, dit vind ik vreemd genoeg nergens anders terug... Enkel de Duitse (20002448), internationale (20002484) en de localised versies (2002527). Kan iemand de verschillende part numbers wat verhelderen? Dat ik zeker ben dat Fritz ook zn werk kan doen bij me thuis...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

DenialofService schreef:Ben nu op zoek naar een multiannex fritzbox online, maar blijkt echter bijzonder moeilijk te krijgen voor minder dan de volle pot van 240-250 euro
Dan kan je beter een nieuwe kopen (vb bij Fritzshop.nl 239€ geleverd dacht ik).
Ofwel op e-bay een goedkope 2de-handse Duitse, en middels deze how-to zelf omflashen naar een internationale.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Ik heb een Fritz!Box 7390 (internationaal).

Welke firmware hebben jullie daarop draaien ?
Ik heb momenteel versie: 84.05.05 staan.
Maar kan deze upgraden naar versie: 84.05.22

Goed idee. Of niet ?

Normaal gezien is 'hoger' altijd beter (bugs eruit, bv die ghostcalls, etc.
Maar ik check het liever hier nog even, voor ik die update start.

Groetjes,
Gent32m
Laatst gewijzigd door Gent32m 31 aug 2012, 15:45, in totaal 3 gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

DenialofService...kan je 'sukkelen' voor 7390 INT. voor 189 € (free shipping als ik goe lees!), je hoeft niet te patchen, garantie verliezen,...
ben zeker dat je ebay gene gaat vinden, en meestal is het garantie tot aan de voordeur.

http://www.momilc.com/en/
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Er zijn 2 problemen met deze verkoper:
  • Hij zit al maanden zonder stock, geen idee of hij nu terug voorraad heeft. Als je bestelt duurt het weken, en als je geduld op is, krijg je je geld terug :-( .
  • De prijs op de site is een prijs zonder BTW. Hij factureert alleen BTW bij verzenden naar Frankrijk, voor "export" rekent hij geen BTW aan. Dit is niet normaal binnen Europa. In principe moet hij (de Franse) BTW aanrekenen.
    Als klant kan je natuurlijk zeggen "niet mijn probleem...". Ik wil alleen uitleggen van waar het grote prijsverschil komt.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

ach zo :-D
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 834
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 102 keer

Mijn fb7390 kan ik niet meer gebruiken , instellen of wat dan ook lukt niet.
Heb geprobeerd zowel met rukernel als recovery te herstellen naar fabrieksinstellingen maar dat lukt ook niet.
Met rukernel kan die geen adam2-ip zetten en recovery blijft gewoon wachten in het scherm van "please connect fb to power mains".
Recovery geeft als melding de fb niet te kunnen vinden.
Iemand een idee hoe ik deze toch terug naar fabrieksinstellingen krijg ?
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
tt9304
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 apr 2013, 14:54
Bedankt: 15 keer

Sylvester schreef:wat is er dan zo geweldig aan een fritzbox?
Er zijn genoeg routers die even (en meer) gebruiksvriendelijk zijn.
wat de voordelen van een fritzbox 7390 is:

je kan de modem functie uitschakelen, zodat je later evt alsnog kunt overstappen naar xDSL als je wil, zonder de modem router van die provider MOETEN gebruiken.
buiten de door mij hierboven vermelde voordelen.

vaste VPN verbinding tussen 2 Fritsboxen zodat je een pc op een andere lokatie kunt gebruiken alsof die in je eigen network zit.
geen VPN client noodzakelijk.

wil je met eigen laptop verbinding maken met je Eigen lan network kan dat met een VPN client.
verder voor telefonie 6 dect toestellen 2 vaste telefoon aansluiting + 1 isdn aansluiting max 8 isdn toestellen
telefoonbook in fritzbox, centrale, wekkerfunctie inkomende vaste lijnen pstn of isdn. webradio via dect. antwoordapparaat, VoIP ingebouwd.
DDNS, NAS via USB, zonder speciale software te gebruiken. FTP server, media streamer (zonder pc) direct via USB-HDD naar TV oid
psc printer via usb. hsdpa via usb modem.
LAN1 poort kan als WAN poort ingesteld worden.
cloud synchro. Heel handig als je ook een tablad/smartphone hebt.

Men hoeft dus geen pc 24h/24 aan te laten staan.
WakeOnLan via webpagina van de fritzbox te activeren, mocht je de PC op afstand alsnog willen bedienen.

2.4GHz band raakt stilaan overvol dus heb je de mogelijkheid buiten 2.4GHz ook 5GHz te kunnen gebruiken.

een alles in een modem/router, zodat als je wil veranderen of uitbreiden, niet weer andere hardware (lees router) moet aanschaffen.

Greetz

[Mod Edit] verplaatst uit de Fibernet modem/only discussie: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 60#p486374
tt9304
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 apr 2013, 14:54
Bedankt: 15 keer

Ik heb hier ook een een gebrickte FB7390 gehad, spaanse klant heeft verkeerde firmware willen flashen.

Maar het is mij wel gelukt te unbricken.

Bij opstart na fabrieksinstellingen kun je kiezen tussen annex a of b dit bij zowel 7270 als de 7390.

In spanje word annex A en B gebruikt door de verscillende ISPs, Telefonica gebruikt a en b ligt eraan in welke provincie je de modem wil gebruiken.

Greetz
freakske_b
Pro Member
Pro Member
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2011, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 3 keer

Ter info: download van nieuwste FRITZ!OS 5.51 beschikbaar voor de 7390 internationale versie!
voip en modem via Fritzbox 7360 OS 6.31: OVH inkomend, uitgaand vaste lijnen - freevoipdeal naar GSM
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
snakeboots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
Locatie: Vottem
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

freakske_b schreef:Ter info: download van nieuwste FRITZ!OS 5.51 beschikbaar voor de 7390 internationale versie!
New Features

Answering machine with timer and memos
MyFRITZ! now available as an app – and needing just one password
FRITZ!OS – fit for Smart Home
New features for a true star: the FRITZ!Fon
Multimedia and music, whenever and wherever
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”