Binnenkort heb je geen Digibox meer nodig

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Als ik een aandeelhouder was van Telenet (en dat ben ik niet, overigens), dan zou ik me toch serieus zorgen maken om de uitspraken die CEO Duco Sickinghe onlangs deed tijdens de voorstelling van de kwartaalresultaten van Telenet. De Vlaamse mediabastions, met Christian Van Thillo van De Persgroep voorop, spuiden kort ervoor hun kritiek over de Digicorder, de settopbox van Telenet, en hoe dat bakje verantwoordelijk was en is voor heel wat inkomstenverlies bij de commerciële zenders.
Bron: http://www.zdnet.be/news/139169/-binnen ... er-nodig-/
Laatst gewijzigd door meon 07 mei 2012, 20:26, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Quote-tag geplaatst ter clarification
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Het enige dat je "kan" verwachten is dat opnemen, uitgesteld kijken een betalende optie word waar de media mee gesust wordt.

Ik snap die commotie niet. Vroeger kon je ook opnemen en door die reclame spoelen.
Nu zapt men nog evenveel als vroeger, ik zap nog liever dan uitgesteld kijken soms omdat ik al graag eens zap in feite.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
tendonsie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 401
Lid geworden op: 20 aug 2011, 11:52
Twitter: tendonsie
Locatie: Wervik, België
Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
Bedankt: 40 keer
Contacteer:

De media moet creatief omgaan hiermee en dit ook positief gaan benutten.

Men moet het interessanter maken om "Live" te kijken.
Neem nu bv Nederland, heb je "Wie is de mol".

Voordelen als je livé kijkt tov niet live:
-> Web app die live tijdens de uitzending dingen toont die je anders niet ziet
-> Twitter live promoten
Enz.

Geef mensen een ervaring, die er niet is, als je later kijkt en men blijft kijken.
En ondertussen kunnen ze de mensen nog eens reclame aansmeren op hun facebook of iOS app :p
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Heronic schreef:Het enige dat je "kan" verwachten is dat opnemen, uitgesteld kijken een betalende optie word waar de media mee gesust wordt.
Zoals TN aanhaalde los je daarmee het probleem niet op... mensen blijven reclame skippen.
Heronic schreef:Ik snap die commotie niet. Vroeger kon je ook opnemen en door die reclame spoelen.
Het gaat wat eenvoudiger dan vroeger... op zich is trouwens de Digicorder niet meteen de grote schuldige, wel het digitale aspect eraan en dat alles op een harde schijf kan gezet worden (en je dus geen tapes meer moet vervangen). Als ik van de TV zenders was zou ik dus vragen om de belasting op harde schijven nog wat te verhogen :bang:

Nu in dit artikel speelt men de zenders wel mooi uit tegen TN... zenders hebben door dat digitale TN net niet meer nodig (tenzij voor puur transport). De vraag is of de zenders zover zullen durven gaan... al betwijfel ik dat ten zeerste, op het einde van de rit zullen ze wel samen met de providers in je zakken zitten (elk met één hand in een zak).
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Hahaha, ik denk eerder dat de vmma zich stilaan zorgen moet gaan maken.... Overmorgen kijkt er geen kat nog tv.
Wie denk je dat dan alle rommel van woestijnvis en co gaat verkopen via vod ? je mag 2 keer raden...

edit: overmorgen is eigenlijk eergisteren : de kleintjes vallen er nu al van tussen. (exqi,vitaliteit)
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

De dag dat we moeten betalen om reclame te mogen doorspoelen is Telenet een digitale en analoge klant kwijt. Zo eenvoudig is dat. Als consument betalen we al voor de reclame op televisie doordat deze meerkost reeds is inbegrepen in de kostprijs van de producten in de winkels. De zenders ondergraven zichzelf door om de 10 - 15 minuten hun programma's te onderbreken en door voortdurend dezelfde films en series uit te zenden. Het is alsof men in Hollywood in 2005 gestopt is met maken van films en series. Het is natuurlijk eenvoudiger de consument / de kijker de schuld te geven dan in eigen boezem te kijken.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Het einde van de miserie is nog niet in zicht. Wacht tot ze hier met CI-plus beginnen :(.
In Duitsland groeit er meer en meer protest tegen de invoering van CI-plus (die nieuwe CI standard).
Kijk maar eens naar dit fragmentje op Youtube:
  • "CI-Plus - Het Trojaanse Paard in de Woonkamer"
In het kort komt het erop neer dat CI-plus geen enkele meerwaarde biedt voor de kijker, maar wel voor de content aanbieders. Samen met het TV signaal kunnen ze bijkomende info sturen, waarbij een aantal beperkingen aan de kijker opgelegd worden:
  • verbieden dat een programma kan worden opgenomen.
  • verbieden dat een opgenomen programma kan worden gekopieerd.
  • verbieden dat bij het afspelen van een opgenomen programma vooruit gespoeld wordt (hiermee wordt verhinderd dat je de reclame overslaat, maar als je een film niet tot het einde bekeken hebt, en je wil de volgende dag "doorspoelen" naar het einde lukt dit ook niet).
  • verbieden dat een opgenomen programma na een bepaalde tijd nog kan worden bekeken (vervaldatum).
  • verbieden dat je de pauzeknop gebruikt (of een max. tijd pauzeren).
  • de zenders kunnen via het TV signaal, de CI-plus module uitschakelen in "niet-goedgekeurde" hardware.
  • via het TV signaal kan de CI-plus firmware geupdated worden, waardoor er nog meer toekomstige restricties ingespeeld worden (en de klnat kan deze update niet weigeren: als er een update voorhanden is, wordt de CI-plus module geblokkeerd tot de update geïnstalleerd werd.
  • enz ...
Als deze functies in toekmomstige digicoders/digiboxen ingebouwd worden ... worden we nog meer afhankelijk van de providres :(.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

philippe_d schreef:Als deze functies in toekmomstige digicoders/digiboxen ingebouwd worden ... worden we nog meer afhankelijk van de providres :(.
Blijkbaar is het nog niet doorgedrongen tot je... maar die dingen zitten VANDAAG reeds in onze decoders... het is wachten op een vingerknip van TN om ze te activeren !
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Wij zijn beginnen zappen van zodra we een tv met afstandsbediening hadden. Er was toen nog geen sprake van telenet. Enkel de analoge tv van "de staat".
Daarvoor hadden we nog een tv zonder afstandsbediening en zoals u weet op de tros en veronica (ja er was toen nog geen vmma) was er toen ook al reclame maar omdat we niet uit de zetel kwamen keken we die gewoon.

De grote oorzaak is de afstandsbediening.
(Zijn er mensen die vaak bewust uitgesteld kijken (uitgesteld als met vertraging, niet opgenomen.)?)

@Philippe dat technologische vooruitgang expres geremd word voor plat commerciele doeleinden zou door de politiek verboden moeten worden.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Als ze zo niet zouden overdrijven met hun reclame dan zullen de mensen ook iets minder moeite doen om alles uitgesteld te bekijken. Alles wat je tegenwoordig vind (iwatch, youtube, etc) zit tegenwoordig ook vol reclame. Mensen worden dit beu... En mensen gaan dit dan willen omzeilen via uitgesteld kijken omdat die mogelijkheid bestaat, wie zou het niet doen... En nu gaan ze dit proberen te "verbieden". Bij analoog konden ze dit ook niet verbieden!

... Binnenkort kijken we allemaal digitaal
de consument plukt men kaal
Aan elke tv een decoder mee aan de muur
digitaal kijken wordt een dictatuur...
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Heronic schreef: De grote oorzaak is de afstandsbediening.
(Zijn er mensen die vaak bewust uitgesteld kijken (uitgesteld als met vertraging, niet opgenomen.)?)
Betere vraag is of er mensen zijn die NIET uitgesteld kijken.
De huidige programma's zijn niet meer te bekijken zonder fastforward.
En bijna alles kan je de dag erna downloaden met de reclame en de spoilers "straks bij ..." er vakkundig uitgeknipt.
Van mij mogen ze CI plus er opzetten.
TV abbo zal rap buitenliggen.
rpr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

Ik hoop echt dat zowel belgacom als telenet gaan stoppen met de verplichting van settops. Het is hun eigen voordeel. Ze moeten niet meer de klant behelpen bij problemen. Iedereen kan kiezen of ze veel ruimte nodig hebben of niet.

Grappige is eigelijk dat de eerste die hier mee begint enorm veel klanten zal winnen.
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

rpr schreef:
Grappige is eigelijk dat de eerste die hier mee begint enorm veel klanten zal winnen.
Keep on dreaming....
Wat ben je met klanten waarachter je weinig verdient. Nu kan men de klant uitmelken tot op het bot. denk maar niet
dat dit zal veranderen, of het zal eerst een verplichte wet moeten worden....
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

eerder de wet van vraag en aanbod! Ik heb al 6 jaar geen digibox meer, want voor 11 €/maand "streamt" TVV de vlaamse zenders naar mijn TV en computers...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
filipi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Als je dan bovendien weet dat het digitale aanbod in België express gescrambled wordt opdat je 'hun' decoder zou MOETEN gebruiken!

In het buitenland plug je een kaart van je provider in je televisie en kijk je op die manier digitale tv...maar dat brengt minder op natuurlijk!

Bovendien zijn er al, dacht ik toch, modellen met een ingebouwde harde schijf...

Binnenkort heb je (hopelijk) geen digicorder meer nodig.
rpr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

lucdec schreef:
rpr schreef:
Grappige is eigelijk dat de eerste die hier mee begint enorm veel klanten zal winnen.
Keep on dreaming....
Wat ben je met klanten waarachter je weinig verdient. Nu kan men de klant uitmelken tot op het bot. denk maar niet
dat dit zal veranderen, of het zal eerst een verplichte wet moeten worden....
Digicorder kosten zowel Belgacom & Telenet veel geld is ook de reden waarom de topman Telenet het eigelijk een slechte zet vond.
Reden is vrij eenvoudig. Het is brol en gaat veel defect en telenet/belgacom moet opdraaien voor de herstelling of een nieuw toestel leveren.

Op film on demand maken ze winst maar de meeste winst gaat naar de film industrie. En telenet zal trouwens binnenkort de broncode van zijn boxen moeten vrijgeven of ze komen in de problemen met de licentie.
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

filipi schreef:Bovendien zijn er al, dacht ik toch, modellen met een ingebouwde harde schijf...
klopt, mijn tv, intussen een 2 jaar oud, heeft een ingebouwde harde schijf.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Is ook al ondertussen 2 jaar geleden dat BGC op de proppen kwam met de 'laatste' versie van de decoder.
Een voorteken?
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Die v4 is toch nog geen 2 jaar op de markt, of vergis ik mij?

Waarvoor zou dat een voorteken moeten zijn? IPTV is nu niet echt gestandaardiseerd bij mijn weten, dus zonder zie ik nog niet snel gebeuren.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

TomG schreef:IPTV is nu niet echt gestandaardiseerd bij mijn weten
IPTV en DVB-C voldoen prima... het enige wat niet gestandardiseerd is is het extra inkomsten model (al het interactieve dat men je tracht op te dringen, net om die redenen zullen providers niet snel afstappen van de verplichte decoder). Maar wat men in dit artikel tracht duidelijk te maken is dat de zenders zelf ook een keuze hebben... zij kunnen namelijk rechtstreeks naar de consument stappen met IPTV, en op die manier is men onafhankelijk van een TN en BGC.

Feit blijft dat ze beide voordeel hebben om samen te werken... enkel zo kan je de consument maximaal in z'n zakken zitten.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

rpr schreef:Ik hoop echt dat zowel belgacom als telenet gaan stoppen met de verplichting van settops. Het is hun eigen voordeel. Ze moeten niet meer de klant behelpen bij problemen. Iedereen kan kiezen of ze veel ruimte nodig hebben of niet.

Grappige is eigelijk dat de eerste die hier mee begint enorm veel klanten zal winnen.
Voor Belgacom ligt dit denk ik moeilijker. De meeste tv's kunnen nu wel digitaal via coax ontvangen (al dan niet met CI(+)), maar er zijn er maar heel weinig die dit ook via hun UTP kunnen en klaar zijn voor iptv. Zelfs geen bij mijn weten.

Alleszins, als de zenders zaken als CI+ beperkingen beginnen te gebruiken dan is de keuze voor downloaden snel gemaakt. Hoezo ze doen het zichzelf aan? :bang:
elmariachi2920
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 aug 2011, 17:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

mijn schoonouders hebben onlangs een tv gekocht van philips die voor zover ik het zie klaar is voor IPTV
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

volgens mij heeft samsung dat toch ook : http://www.samsung.com/us/article/apps- ... or-your-tv

als ze een appje maken 'vtm' zijn we vertrokken toch..?
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Reklame voor en na een programma, dat kan ik nog begrijpen en aanzien, maar in prime time heb je om de 10 minuten reklame. Dat is er wat over en eigenlijk nefast voor de kwaliteit van de eigen tv programma's. Dat we als consument dit kunnen skippen vind ik niet meer dan logisch. Overigens betaal je 8 euro hiervoor. Eigenlijk meer dan genoeg toch ?
Dat ze een digicorder aanbieden aan leken voor dat bedrag dat kan ik begrijpen, maar degene die er verstand van heeft mag de keuze hebben vind ik. Elke nieuwe TV ondersteund de een of andere vorm van digitaal kijken. En ook telenet moet begrijpen dat zo een digicorder zijn nadelen heeft.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

elmariachi2920 schreef:mijn schoonouders hebben onlangs een tv gekocht van philips die voor zover ik het zie klaar is voor IPTV
Mijn Panasonic van begin 2011 ook, de ingebouwde hardware is echter nog beperkt in zijn kunnen. Het is meer een gimmick via apps en ik zie Belgacom nog niet meteen apps maken voor al die merken :) Terwijl dat bij digitaal over de kabel niet eens nodig zou zijn om een app te schrijven, het werkt gewoon (als er geen codering op zit). Daarom dat ik ook zeg dat het moeilijker ligt bij Belgacom :) Die "Zelfs geen bij mijn weten" had ik inderdaad beter kunnen nuanceren naar out of the box.
Niettemin zou ik het handiger vinden dan een extra box. Momenteel bekijk ik ook al volop clips op mijn tv via verschillende apps.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

pfff.....alsof de tv soft/firmware beter is dan de settopbox, ik denk dat veel mensen zeer blij mogen wezen met hun digicorder.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

niet alleen dat, een TV heeft maar één tuner. Dat is het enige dat pleit in het voordeel van een digicorder.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Die firmware is dan ook alleen maar nodig voor iptv, en inderdaad die firmwares zijn niet super. Daarom dat dvb-c zonder digibox sneller van de grond zou komen dan iptv zonder digibox.
Die meerdere tuners is ook alleen maar nodig als je programma's opneemt en ondertussen een ander bekijkt (of tegelijk opneemt). Dat doet ook niet elke gebruiker :)
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Dat bedoel ik helemaal niet, velen denken blijkbaar dat het "kaartje" in den tv een goeie oplossing is, terwijl dat in de meeste gevallen meer limitaties geeft dan op de verplichte decoders van BGC/TN.
Ik ben voor vrije hardware keuze (en kijk daarom ook dvb-s) maar zal nooit mijn ci in de tv daarvoor gebruiken.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Maar er zijn mensen genoeg die ondanks die limitaties er meer dan genoeg aan hebben. Hier thuis kijken ze enkel naar Een, Canvas en Discovery of tscheelt toch niet veel, opnemen gebeurt nog gewoon met de video en zo kijken ze ook gewoon hun programma achteraf. Waarom een digibox kopen als alles wat ze nu kunnen naar digitaal kan overgezet worden met een CI(+) kaart in de tv? (Nuja, de tv van mijn ouders heeft dat nog niet, de mijne wel, hun volgende ook). Als ze dat invoeren dan is er trouwens ook vrije hardwarekeuze mogelijk, er zijn ook boxen met een CI(+) slot :) je bent gewoon niet meer gebonden aan die brakke bakskes van Telenet.

En niet voor het een of het ander, maar ligt het aan mij dat ze bij de functie "uitgesteld kijken" telkens alleen over Telenet spreken? Belgacom heeft dit toch ook :eek: "Ook VRT lijdt onder uitgesteld kijken".
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Dat wil dan toch gewoon zeggen dat je de verkeerde provider hebt ?
Er is toch keuze genoeg,
Wil je met een cam in je ci werken.. neem je tv vlaanderen.
Wil je via internet werken neem je Belgacom.
Wil je via de kabel neem je Telenet.


Ik zie het probleem niet, het overgrote deel van de mensen gebruikt maar 5% van de digibox zijn kunnen, je betaald daarvoor 8 € per maand extra, vind je dat teveel voor wat je het gebruikt... schakel dan over op een andere provider (kan je daanar gaan klagen dat je of een schotel moet hangen of verplicht een internet lijn moet hebben)
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

komt er dus op neer, dat je voor elke provider wel een box nodig hebt :roll:
behalve dan voor analoog, waar nog amper zenders opzitten en ook niet echt 'goedkoop' is.

Al die boxen verbruiken stroom... op jaarbasis voor sommige mensen bijna evenveel dan dat hun abbo kost. Al die hardware kost geld, voor sommige mensen zelfs meer dan dat hun abbo kost. Ik zie het probleem dus wel
de koe zegt boe
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

iceke schreef:Dat wil dan toch gewoon zeggen dat je de verkeerde provider hebt ?
Er is toch keuze genoeg,
Wil je met een cam in je ci werken.. neem je tv vlaanderen.
Wil je via internet werken neem je Belgacom.
Wil je via de kabel neem je Telenet.


Ik zie het probleem niet, het overgrote deel van de mensen gebruikt maar 5% van de digibox zijn kunnen, je betaald daarvoor 8 € per maand extra, vind je dat teveel voor wat je het gebruikt... schakel dan over op een andere provider (kan je daanar gaan klagen dat je of een schotel moet hangen of verplicht een internet lijn moet hebben)
Het punt is dat er genoeg mensen zijn die helemaal niks van die extra zooi willen en dus gewoon digitaal willen kijken zoals ze dat voorheen analoog deden. Zonder extra kosten (je betaalt als analoge kijker al voor digitaal). En veranderen van provider helpt niks want ze hebben allemaal zo een stom extra bakske. Als de kabel open gesmeten zou worden zoals dat met de lijnen van Belgacom gedaan is dan zouden er concurrenten een digitaal abonnement kunnen aanbieden met puur een CI kaart of zelfs zonder. De technologie bestaat, maar omdat ze hun klanten daar niet goed genoeg een kloot me kunnen aftrekken passen ze het niet toe.
Dat jij daar het probleem niet ziet is goed voor u, dan blijf je toch gerust bij je provider? Maar dat wil niet zeggen dat andere mensen er dan maar content met moeten zijn.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ben je nu ontevreden omdat hij 8€ per maand kost of omdat hij niet in je tv past ?
In't eerste geval stap je over naar een andere provider, in't 2 de stap je over naar TVV .
Als ik een auto van 400pk wil moet ik ook niet bij Skoda gaan shoppen, je kan dan heel hard zagen, maar ze gaan die voor jou niet maken.
In een ideale wereld is er geen hardware restrictie, we leven niet in een ideale wereld... je kan daar over blijven zagen.... of je kan je aanpassen (en dat die je door van provider te veranderen)

Nogmaals, met de decoder van TN is niks mis... het is net als met hun vrij downloaden, er zitten restricties op die 90% van hun klanten nooit gaan voelen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

iceke schreef:of je kan je aanpassen (en dat die je door van provider te veranderen)
Jeps, van semi monopolist A naar B :roll:

Het leven zou nochtans veel eenvoudiger kunnen zijn (en onze politiek kan zoiets perfect bepalen)... providers stoppen gewoon met het verhuren van decoders, gebruiken open standaarden en laten de markt z'n werk doen. Op die manier kan je het toestel kopen voor jou noden, ongeacht of het nu DVB-C, DVB-S of IPTV is.

Zo is TN trouwens meteen van het gezeur van de omroepen af voor meer geld... dat de omroepen dan maar gaan zeuren bij een Sony, Panasonic, LG, ... of welke producent van AV apparatuur dan ook.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”