Downsnelheid lager na overgang 30->50

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Mee
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Ik heb net gemerkt dat mijn modem synced op het 50/6 profiel: hoera!
Dit was voordien 30/6, waarbij ik effectieve snelheden haalde van zo'n 27/5,3. Met deze overzetting naar 50/6 doe ik nog eens een paar speedtesten, maar nu haal ik nog "maar" 24 mbps downloadsnelheid:

Afbeelding

Ik heb meteen mijn modem eens gereset, maar dat verbeterde niets. Voor zover ik hier op Userbase al heb gelezen is het Belgacom die je automatisch op dat 50 mbps hoger profiel zet. Kan het zijn dat EDPnet nog bij hun ook iets moet wijzigen voor die 50/6 of zoiets? En als het hier bij blijft, kan ik dan nog vragen om terug naar 30/6 te gaan (want toch 3mbps meer) of is dat ook Belgacom die dat beslist?
Ik heb geen idee wanneer die van 30/6 naar 50/6 is overgegaan. Dit moet ongeveer in de voorbije week geweest zijn, maar dat kan even goed een half uur geleden zijn gebeurd.

Ten slotte nog even mijn lijnwaarden:

Code: Selecteer alles

* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
                        download          upload
Line:                  50192 kbps        6048 kbps
Modem max:             120716 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        99114 kbps         20766 kbps Estimated!
Profile:               17a
Line length:           174 m Estimated!
Training margin:       25.9 dB
Attenuation:           2.4 dB
(die training margin is trouwens van 31 naar 25.9 gegaan)

Ik kom nu misschien over als iemand die nooit tevreden is met goede snelheden, maar ik heb graag dat alles op zijn maximum werkt ;).
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Je kan 2 dingen doen:
  • - ofwel nog enkele dagen geduld hebben. Het overzetten van 30/9 naar 50/6 kan tot één week duren. Tijdens deze week wordt je lijn getest, eventueel verlaagd (naar 40/6). Als de testen successvolzijn, heb je definitief het 50/6 profile, en zal je sbelheid waarschijnlijk automatisch in orde komen. Aan d emodemwaarden te zien, zou dit voor jouw lijn geen probleem mogen zijn.
    - ofwel stuur je een PB met je klantengegevens naar EDPNet, die het voor jou kunnen nakijken. Soms gebeurt niet alles automatisch, en moet er nog iets manueel ingesteld worden.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Mee
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Ok, nog een weekje wachten dus en als het dan niet in orde is contact opnemen met EDPnet.
Bedankt!
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”