Problemen fibernet
Hallo,
Jullie denken waarschijnlijk: "Oh nee weer een post over fibernet" , maar ik begin het zo lichtjes beu te graken en als ik telenet bel is het altijd van " Hmm , alles ziet er goed uit van hier hoor meneer. We krijgen de volledige download snelheid. Nog een prettige dag verder !"
Ongeveer een maand of 2 geleden is Telenet gratis Fibernet komen installeren en vanaf die tijd heb ik al problemen met de snelheid. Het ene moment beschik ik over de volledige downloadsnelheid (ongeveer 50Mbits) en het andere moment gaat het heel traag (ong 2.0 Mbits). In mijn vrije tijd speel ik veel online spelletjes (WoW , Star Wars) en Skype ik veel. Dit is dus heel irritant als plots mijn internet volledig wegvalt en dan plots weer terugkomt. Dan te weten dat met onze vorige formule we totaal geen problemen hadden ! Mijn PC staat boven en internet krijg ik via http://www.devolo.be/consumer/82_dlan-5 ... .html?l=nl. Maar nogmaals, vroeger hadden we hier geen problemen mee , ik vermeld dit gewoon zodat jullie zouden weten hoe het hier beetje in mekaar zit.
Het probleem is als volgt: Ik start mijn computer op ik kan op internet, geen probleem, volledige snelheid. Na een tijdje vertraagt het tot het volledig wegvalt (het gekende gele driehoekje onderaan in de taakbalk) dit allemaal binnen de 5 minuten. Als ik "troubleshoot networkproblems" doe krijg ik volgende melding: "Local Area Connection" doesn't have a valid IP configuration...The default gateway is unavailable . Als ik hierna mijn PC weer heropstart krijg ik, raar maar waar, weer de volledige snelheid. Weer valt dit weg binnen de 5 minuten...
Ik ging normaal wat printscreen mee posten zodat jullie bewijs hadden van de korte tijdspanne waarin dit allemaal gebeurd maar dit is helaas onmogelijk. Ik zal nu voor de 3e keer mijn PC heropstarten om dit hier te posten. Oh wacht, ik heb terug internet en ja weer de volledige snelheid. Snel dit posten ! Mss toch 2 screens erop plakken nu het gaat.
Goeie snelheid
Slechte snelheid
Troubleshooter
Latency Online Game
lol, ik moet me haasten ik krijg weeral maar 1.6 Mbits , straks valt het weer helemaal weg !!
Nog één net genomen over de weer trage snelheid
ondertussen is het weer helemaal weggevallen...duurde ongeveer 10 minuten voor ik terug internet had (screen 2u19 - terug internet 2u29)
Ik weet niet als jullie hier iets mee aankunnen, ik hoop het wel , want dit is een heel erg irritant probleem ! Zo kan je niet deftig surfen of gebruik maken van het internet. Dat ze nog durven zeggen dat alles in orde is aan hun kant....
Bedankt bij voorbaat,
mvg Klaas
Jullie denken waarschijnlijk: "Oh nee weer een post over fibernet" , maar ik begin het zo lichtjes beu te graken en als ik telenet bel is het altijd van " Hmm , alles ziet er goed uit van hier hoor meneer. We krijgen de volledige download snelheid. Nog een prettige dag verder !"
Ongeveer een maand of 2 geleden is Telenet gratis Fibernet komen installeren en vanaf die tijd heb ik al problemen met de snelheid. Het ene moment beschik ik over de volledige downloadsnelheid (ongeveer 50Mbits) en het andere moment gaat het heel traag (ong 2.0 Mbits). In mijn vrije tijd speel ik veel online spelletjes (WoW , Star Wars) en Skype ik veel. Dit is dus heel irritant als plots mijn internet volledig wegvalt en dan plots weer terugkomt. Dan te weten dat met onze vorige formule we totaal geen problemen hadden ! Mijn PC staat boven en internet krijg ik via http://www.devolo.be/consumer/82_dlan-5 ... .html?l=nl. Maar nogmaals, vroeger hadden we hier geen problemen mee , ik vermeld dit gewoon zodat jullie zouden weten hoe het hier beetje in mekaar zit.
Het probleem is als volgt: Ik start mijn computer op ik kan op internet, geen probleem, volledige snelheid. Na een tijdje vertraagt het tot het volledig wegvalt (het gekende gele driehoekje onderaan in de taakbalk) dit allemaal binnen de 5 minuten. Als ik "troubleshoot networkproblems" doe krijg ik volgende melding: "Local Area Connection" doesn't have a valid IP configuration...The default gateway is unavailable . Als ik hierna mijn PC weer heropstart krijg ik, raar maar waar, weer de volledige snelheid. Weer valt dit weg binnen de 5 minuten...
Ik ging normaal wat printscreen mee posten zodat jullie bewijs hadden van de korte tijdspanne waarin dit allemaal gebeurd maar dit is helaas onmogelijk. Ik zal nu voor de 3e keer mijn PC heropstarten om dit hier te posten. Oh wacht, ik heb terug internet en ja weer de volledige snelheid. Snel dit posten ! Mss toch 2 screens erop plakken nu het gaat.
Goeie snelheid
Slechte snelheid
Troubleshooter
Latency Online Game
lol, ik moet me haasten ik krijg weeral maar 1.6 Mbits , straks valt het weer helemaal weg !!
Nog één net genomen over de weer trage snelheid
ondertussen is het weer helemaal weggevallen...duurde ongeveer 10 minuten voor ik terug internet had (screen 2u19 - terug internet 2u29)
Ik weet niet als jullie hier iets mee aankunnen, ik hoop het wel , want dit is een heel erg irritant probleem ! Zo kan je niet deftig surfen of gebruik maken van het internet. Dat ze nog durven zeggen dat alles in orde is aan hun kant....
Bedankt bij voorbaat,
mvg Klaas
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Probeer eerst eens met een gewone (en goede) UTP kabel om uit te sluiten dat je probleem niet binnenshuis zit.
Best ook met een tweede toestel (laptop?) om uit te sluiten dat het probleem niet toestel gebonden is.
Best ook met een tweede toestel (laptop?) om uit te sluiten dat het probleem niet toestel gebonden is.
Laatst gewijzigd door ubremoved_15739 05 mei 2012, 15:04, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
1) Leg eerst en vooral eens exact uit hoe je installatie eruit ziet. Modem only ? Nieuwe FiberNet wireless router (ook home gateway genoemd).
2) Om met zekerheid de devolo uit te sluiten: Verbind je PC eens rechtstreeks met de modem via een LAN kabel), en kijk of je dezelfde problemen hebt.
2) Om met zekerheid de devolo uit te sluiten: Verbind je PC eens rechtstreeks met de modem via een LAN kabel), en kijk of je dezelfde problemen hebt.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Bedankt voor de snelle reacties !
Om al een paar vragen te beantwoorden:
De modem is een modem die ook WIFI verstuurt, maar welke precies het is weet ik niet. Die zit goed weggestoken...
Na wat meer opzoekwerk online heb ik de indruk dat de meeste problemen er zijn door de wifi ... kan ik die op een of andere manier afzetten ? we hebben die niet echt nodig...
Nogmaals bedankt voor de snelle reacties !
Om al een paar vragen te beantwoorden:
Ik zit op het tweede verdiep met mijn pc. Krijg internet via de devolo adapter. Mijn broer zit op het eerste verdiep met zijn laptop en kan internet verkrijgen via WIFI of devolo adapter. Hij doet het via de devolo adapter. Mijn ouders computer staat op het gelijkvloers en krijgt internet via een UTP kabel.philippe_d schreef:1) Leg eerst en vooral eens exact uit hoe je installatie eruit ziet. Modem only ? Nieuwe FiberNet wireless router (ook home gateway genoemd).
2) Om met zekerheid de devolo uit te sluiten: Verbind je PC eens rechtstreeks met de modem via een LAN kabel), en kijk of je dezelfde problemen hebt.
De modem is een modem die ook WIFI verstuurt, maar welke precies het is weet ik niet. Die zit goed weggestoken...
Ik heb een gloednieuwe devolo adapter gekocht + UTP kabels met vergulde uiteinden... 2x om de laptop van mijn broer en mijn pc van internet te voorzien.eternum schreef:Probeer eerst eens met een gewone (en goede) UTP kabel om uit te sluiten dat je probleem niet binnenshuis zit.
Best ook met een tweede toestel (laptop?) om uit te sluiten dat het probleem niet toestel gebonden is.
Na wat meer opzoekwerk online heb ik de indruk dat de meeste problemen er zijn door de wifi ... kan ik die op een of andere manier afzetten ? we hebben die niet echt nodig...
Nogmaals bedankt voor de snelle reacties !
- Teebee
- Elite Poster
- Berichten: 1558
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
- Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 40 keer
Heb je deze problemen ook met een andere pc of laptop op jouw aansluiting?
@Tomola Nee, hier ook fnetXL en altijd max snelheid, dag en nacht.
@Tomola Nee, hier ook fnetXL en altijd max snelheid, dag en nacht.
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Zijn er lichtjes op je devolo's? Veranderen die van kleur als je problemen hebt?
Je zal echt eerst met ee directe kabel moeten proberen en antwoorden of al je computers er last van hebben of slechts een.
[ Post made via mobile device ]
Je zal echt eerst met ee directe kabel moeten proberen en antwoorden of al je computers er last van hebben of slechts een.
[ Post made via mobile device ]
Ja er zijn lichtjes op de devolo's, die kleuren allemaal groen. Directe kabel of via devolo, hetzelfde probleem blijft... soms gaat het een week goed en dan hop verlies ik af en toe snelheid...of heb ik plots geen IP adres meer (of wat die troubleshooter ook wil zeggen).
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Oké, voldoende informatie.
Aangezien het probleem pas begonnen is na je Fibernet-aansluiting en je thuisnetwerk goed in orde is, ligt het probleem hoogstwaarschijnlijk bij de Telenet-apparatuur of het Telenet-coaxnetwerk.
Je kan bij wijze van test inderdaad best eens de Wifi volledig uitschakelen en nagaan of het probleem zich nog voordoet.
zie http://klantenservice.telenet.be/conten ... -instellen
Als het probleem echter blijft aanslepen, zal je een interventie van Telenet moeten vragen. In het beste geval is met de vervanging van de Telenet-homegateway alles opgelost. In het slechtste geval worden de storingen veroorzaakt door een beschadigde coaxkabel in de straat en zal het probleem blijven aanslepen tot meerdere Telenet-klanten in je straat de technische dienst beginnen lastigvallen.
Aangezien het probleem pas begonnen is na je Fibernet-aansluiting en je thuisnetwerk goed in orde is, ligt het probleem hoogstwaarschijnlijk bij de Telenet-apparatuur of het Telenet-coaxnetwerk.
Je kan bij wijze van test inderdaad best eens de Wifi volledig uitschakelen en nagaan of het probleem zich nog voordoet.
zie http://klantenservice.telenet.be/conten ... -instellen
Als het probleem echter blijft aanslepen, zal je een interventie van Telenet moeten vragen. In het beste geval is met de vervanging van de Telenet-homegateway alles opgelost. In het slechtste geval worden de storingen veroorzaakt door een beschadigde coaxkabel in de straat en zal het probleem blijven aanslepen tot meerdere Telenet-klanten in je straat de technische dienst beginnen lastigvallen.
- mailracer
- Elite Poster
- Berichten: 3870
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Ik begrijp dat je vroegere modem is vervangen door het nieuwe exemplaar, en dat je abonnement is verhoogt naar fibernet met snelheid 50Mbit ?
Kijk even de nieuwe modem na op slechte verbindingen. Het is niet de eerste keer dat een RJ stekkertje niet diep genoeg insteekt en voor problemen zorgt.
Controleer ook even de led's op de modem als er iets mis zou zijn. Gewoon vergelijken met de correcte toestand. Indien er niets wijzigt, is de kans klein dat het aan de buitenbekabeling of modem zou liggen.
Kijk even de nieuwe modem na op slechte verbindingen. Het is niet de eerste keer dat een RJ stekkertje niet diep genoeg insteekt en voor problemen zorgt.
Controleer ook even de led's op de modem als er iets mis zou zijn. Gewoon vergelijken met de correcte toestand. Indien er niets wijzigt, is de kans klein dat het aan de buitenbekabeling of modem zou liggen.
@ Tomola
heb sinds vorige woensdag Fiber XL en mijn snelheid is nog nooit boven de 52 mbps geweest, ondertussen al twee keer naar de technische dienst gebeld en der moet nog ne keer een technieker langskomen "maar als het probleem in uw installatie zit meneer moet ge de verplaatsing van de technieker en zijn uren zelf betalen" Tis maar om u wat moed te geven
Mijn lijdensweg begint pas
heb sinds vorige woensdag Fiber XL en mijn snelheid is nog nooit boven de 52 mbps geweest, ondertussen al twee keer naar de technische dienst gebeld en der moet nog ne keer een technieker langskomen "maar als het probleem in uw installatie zit meneer moet ge de verplaatsing van de technieker en zijn uren zelf betalen" Tis maar om u wat moed te geven
Mijn lijdensweg begint pas
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Beschrijf eens exact hoe je dit test... zoveel mogelijk details !Peke schreef:heb sinds vorige woensdag Fiber XL en mijn snelheid is nog nooit boven de 52 mbps geweest
Wat volgt is wat ik reeds zelf uitgeprobeert heb (had hiervoor Turbonet maar vermits ons "kleinste" op haar kamer digitale tv wou ben ik maar meteen overgestapt met een shake op FibernetXL en digitale tv, kostprijs per maand 75 euro volgens Telenet ..... hoop ik !)
De NIU (nieuw model geplaats door technieker) staat beneden waar de kabel binnenkomt van de straatkant, mijn modem (nieuwe 6181E) boven bij mij en is aangesloten via een dubbel afgeschermde coaxkabel van ongeveer 20 m, kort stukje UTP naar de router (in gebruik voor toepassing van remote zendapparatuur) en vanuit de router een UTP (2 m) naar een switch waar alle pc's aangesloten zijn (een viertal op verschillende plaatsen waaronder 1 via een Devolo 200 mbps powerline adapter).
Dus via deze opstelling krijg ik via de speedtest van Telenet amper 52 mbps (ping is steeds tussen 4 en 7 en de upload altijd rond de 4.80 mbps) en deze varieert nogal redelijk (soms amper 20 dan weer eens 54 maar het merendeel is dat rond de 44) en dit is dan nog eens verschillend op al de andere pc's maar dat zal dan wel weer aan de modellen liggen denk ik dan.
Met de elke pc afzonderlijk geprobeert rechtstreeks op de modem gaf dit wel een verschil maar niet spectaculair (max 58) en zeker geen XL snelheid dus op naar de volgende test.
Modem met een kort stuk dubbel afgeschermde coaxkabel (2 m) rechtstreeks op de NIU beneden aangesloten en vanuit de modem geprobeert met de twee verschillende laptops (UTP kabel van een drietal meter) met als resultaat max 68 mbps dus zeker niet de theoretische 100 mbps van Fiber XL en dit door bijna met al mijn prullen op de straat te zitten en zonder al mijnen brol ertussen !
Vind dat toch nog wel wat traag maar goed de technieker zal het wel oplossen zeker (zonder dat ik daar ga voor betalen )
De NIU (nieuw model geplaats door technieker) staat beneden waar de kabel binnenkomt van de straatkant, mijn modem (nieuwe 6181E) boven bij mij en is aangesloten via een dubbel afgeschermde coaxkabel van ongeveer 20 m, kort stukje UTP naar de router (in gebruik voor toepassing van remote zendapparatuur) en vanuit de router een UTP (2 m) naar een switch waar alle pc's aangesloten zijn (een viertal op verschillende plaatsen waaronder 1 via een Devolo 200 mbps powerline adapter).
Dus via deze opstelling krijg ik via de speedtest van Telenet amper 52 mbps (ping is steeds tussen 4 en 7 en de upload altijd rond de 4.80 mbps) en deze varieert nogal redelijk (soms amper 20 dan weer eens 54 maar het merendeel is dat rond de 44) en dit is dan nog eens verschillend op al de andere pc's maar dat zal dan wel weer aan de modellen liggen denk ik dan.
Met de elke pc afzonderlijk geprobeert rechtstreeks op de modem gaf dit wel een verschil maar niet spectaculair (max 58) en zeker geen XL snelheid dus op naar de volgende test.
Modem met een kort stuk dubbel afgeschermde coaxkabel (2 m) rechtstreeks op de NIU beneden aangesloten en vanuit de modem geprobeert met de twee verschillende laptops (UTP kabel van een drietal meter) met als resultaat max 68 mbps dus zeker niet de theoretische 100 mbps van Fiber XL en dit door bijna met al mijn prullen op de straat te zitten en zonder al mijnen brol ertussen !
Vind dat toch nog wel wat traag maar goed de technieker zal het wel oplossen zeker (zonder dat ik daar ga voor betalen )
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
- Locatie: TIELT
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
ik heb ook fibernet XL en heb gemiddeld rond de 85-90 Mb soms wel 130 en soms ook maar 60Mb.
Upload 4,6 Mb.
Hangt af van het moment en ook wel van de gebruikte pc....
Omdat ik ook de indruk had dat de snelheid de laatste week achteruitging en ik toch een aantal apparaten extra had aangesloten en een Fon rechtstreeks op de switch (10/100), dacht ik er goed aan te doen een Gigabitswitch te gebruiken ipv de gewone 10/100.
Ik heb een modem only CV6181E.
DIT WERKT DUS NIET MET EEN GIGABIT SWITCH !!!!!!!!!
Maar gemiddeld 16Mb en max 28Mb download, De upload is ook niet constand 4,6 Mb meer, loopt van 2-4 Mb.
Ipv van een stap veruit moet ik bekomen van een kale douche !!!!!
Kan iemand uitleggen hoe dit komt?
Ik zie wel dat het groene lampje -vv- naast het telefoonlampje bij het aansluiten van een gigabitswitch blauw wordt....
Het tweede lampje echter MOET blauw zijn bij Fibernet, dwz dat er meerdere kanalen worden gebruikt om aan de hoge snelheid te geraken.... het is precies of met een Gigabitswitch de snelheid wordt gedeeld door 4 ???
Upload 4,6 Mb.
Hangt af van het moment en ook wel van de gebruikte pc....
Omdat ik ook de indruk had dat de snelheid de laatste week achteruitging en ik toch een aantal apparaten extra had aangesloten en een Fon rechtstreeks op de switch (10/100), dacht ik er goed aan te doen een Gigabitswitch te gebruiken ipv de gewone 10/100.
Ik heb een modem only CV6181E.
DIT WERKT DUS NIET MET EEN GIGABIT SWITCH !!!!!!!!!
Maar gemiddeld 16Mb en max 28Mb download, De upload is ook niet constand 4,6 Mb meer, loopt van 2-4 Mb.
Ipv van een stap veruit moet ik bekomen van een kale douche !!!!!
Kan iemand uitleggen hoe dit komt?
Ik zie wel dat het groene lampje -vv- naast het telefoonlampje bij het aansluiten van een gigabitswitch blauw wordt....
Het tweede lampje echter MOET blauw zijn bij Fibernet, dwz dat er meerdere kanalen worden gebruikt om aan de hoge snelheid te geraken.... het is precies of met een Gigabitswitch de snelheid wordt gedeeld door 4 ???
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Kan amper tot niet geloven dat je gigabit switch er iets mee te maken heeft.
Echter kan ik je niet zeggen waar het wel mee te maken zou hebben...
Echter kan ik je niet zeggen waar het wel mee te maken zou hebben...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
- Locatie: TIELT
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
switch is nagelnieuw uit de verpakking, een Dlink 1008D green energy ....heb nog een TP-link 16 poorts in bestelling die volgende week binnenkomt, ga die dan testen.
Het kan , maar zou me sterk verwonderen dat de switch stuk is, ik zie op de modem only 8161e het ethernetlampje blauw worden ipv groen?
Op de D-link gigabit switch brandt ook het groene ledje van de 1000M verbinding een erachter aangesloten router of pc Lan connectie brand oranje(100M).
Bij Telenet zegt de enene operator van de Technische dienst internet dat het wel eens zou kunnnen zijn dat de modemns niet compatible zijn, en de andere zegt dat het moet werken.....weet het ook niet meer !
Het kan , maar zou me sterk verwonderen dat de switch stuk is, ik zie op de modem only 8161e het ethernetlampje blauw worden ipv groen?
Op de D-link gigabit switch brandt ook het groene ledje van de 1000M verbinding een erachter aangesloten router of pc Lan connectie brand oranje(100M).
Bij Telenet zegt de enene operator van de Technische dienst internet dat het wel eens zou kunnnen zijn dat de modemns niet compatible zijn, en de andere zegt dat het moet werken.....weet het ook niet meer !
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Heb je een computer met gigabit? Anders eens rechtstreeks aan de modem hangen?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Da's de enige correcte test... maar inderdaad het voldoet nog steeds niet aan de specificaties (geen idee of je PC snel genoeg is).Peke schreef:Met de elke pc afzonderlijk geprobeert rechtstreeks op de modem gaf dit wel een verschil maar niet spectaculair (max 58) en zeker geen XL snelheid dus op naar de volgende test.
Aangezien je trouwens betere resultaten krijgt dan met je router heb je daar mogelijks ook al een probleem (geen idee welke router je gebruikt, maar oudere modellen konden vaak geen hogere routing snelheden aan).
Da's normaal... het geeft aan dat die poort inderdaad GB is.laroyj schreef:Ik zie wel dat het groene lampje -vv- naast het telefoonlampje bij het aansluiten van een gigabitswitch blauw wordt....
- mailracer
- Elite Poster
- Berichten: 3870
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Raf,
Het systeem moet met windows goed werken. Ik zie het nut er dus niet van in om een live CD van ubuntu te gebruiken. Mogelijk kan de TS er niet mee overweg en zijn er eenvoudige manieren om het probleem te achterhalen.
Zelf heb ik ervaren dat wanneer je router opstart er een test word gedaan. Deze test is bepalend voor de snelheid van je Wan kant. Bij mijn installatie jaren geleden heb ik na vervangen van een router ook een lage snelheid mogen vaststellen. Een gelijktijdige reset van router en modem heeft dit verholpen.
Het systeem moet met windows goed werken. Ik zie het nut er dus niet van in om een live CD van ubuntu te gebruiken. Mogelijk kan de TS er niet mee overweg en zijn er eenvoudige manieren om het probleem te achterhalen.
Zelf heb ik ervaren dat wanneer je router opstart er een test word gedaan. Deze test is bepalend voor de snelheid van je Wan kant. Bij mijn installatie jaren geleden heb ik na vervangen van een router ook een lage snelheid mogen vaststellen. Een gelijktijdige reset van router en modem heeft dit verholpen.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Regel 1 bij troubleshooting... elimineer alles wat niet nodig is. Doe dus steeds een test rechtstreeks van je PC via UTP naar de TN modem (geen switches, hubs, routers, powerlines, WIFI, ... of wat dan ook). Ook Windows (en z'n driver model) kan je elimineren indien het bovenstaande nog steeds geen gewenste resultaten geeft.mailracer schreef:Het systeem moet met windows goed werken. Ik zie het nut er dus niet van in om een live CD van ubuntu te gebruiken.
Hoog tijd om je OSI model eens te bestuderen denk ik... en zeker geen "rariteiten" te veralgemenen.mailracer schreef:Zelf heb ik ervaren dat wanneer je router opstart er een test word gedaan. Deze test is bepalend voor de snelheid van je Wan kant.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Volledig eens met r2504!
+1
+1
Ik weet niet of deze een probleem is of niet, maar ik heb ook dergelijke switch gehad (een witte, en het power-LED'je was een boompje) van dlink en na een week of 5/6 was de maximale doorvoersnelheid tussen 2 pc's nog geen halve mbit. Heb toen ook van alles geprobeerd. uiteindelijk product in garantie teruggestuurd. Met een andere gigabit switch (linksys) werkte wel alles.laroyj schreef:een Dlink 1008D green energy
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
- Locatie: TIELT
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
Is inderdaad zo'n witte switch met boompje, heb ook al eens een nieuwe dir100 d-link router gehad die het niet deed.....
Wat ik wel merk met de dir100 routers dat deze na verloop van tijd niet meer bereikbaar zijn op hun ip-adres, je moet dan de stekkr uittrekken en je kan verder, poorten scannen lukt ook niet meer dan, hoe zou dit komen??
Functioneel werkt hij nog maar je kan hem gewoon nie meer bereiken.....
Wat ik wel merk met de dir100 routers dat deze na verloop van tijd niet meer bereikbaar zijn op hun ip-adres, je moet dan de stekkr uittrekken en je kan verder, poorten scannen lukt ook niet meer dan, hoe zou dit komen??
Functioneel werkt hij nog maar je kan hem gewoon nie meer bereiken.....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Gewoon een crash van de software. Gebeurd idd vaak bij goedkopere routers (al is dit ook niet bij allemaal). Ook gehad thuis, vandaar dat ik ben overgestapt naar een ander platform. Echter voor huis/tuin/keukengebruik zijn die routertjes perfect.
Wat ook veel gebeurd bij goedkopere routers is de processor de load niet aan kan. Dus je krijgt vertraagde snelheden etc.
Wat ook veel gebeurd bij goedkopere routers is de processor de load niet aan kan. Dus je krijgt vertraagde snelheden etc.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Je hebt het dan over de IP managementsinterface... deze laatste heb je ook niet nodig voor de correcte werking van de switch/router op zich, dus vermoedelijk crashed die na een tijdje (is dus duidelijk een bug... best eens kijken of er geen recentere firmware voor is).laroyj schreef:Wat ik wel merk met de dir100 routers dat deze na verloop van tijd niet meer bereikbaar zijn op hun ip-adres, je moet dan de stekkr uittrekken en je kan verder, poorten scannen lukt ook niet meer dan, hoe zou dit komen??
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
- Locatie: TIELT
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
de IP managementsinterface.......akkoord maar waarom werkt een portscan dan ook niet meer ?
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Omdat er buiten die managementsinterface vermoedelijk ook geen enkele andere IP service actief is.
Een router kan je niet port-scannen... da's een andere OSI layer.
Een router kan je niet port-scannen... da's een andere OSI layer.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
- Locatie: TIELT
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
...er hangen nogtans 20 netwerktoestellen achter, van cameraserver over ip-radio's , ip telefoons, AP's , satelietontvangers, blueray spelers...waarvan er een aantal continue online zijn en een dhcp ip adres hebben, de meeste zijn wel statische ip-adressen....
de dyndns loopt toch ook over de router....
de dyndns loopt toch ook over de router....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
firewall die portscan blockt?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
@ r2504
ben er mij van bewust dat mijn "oude" router (Linksys WRT54GL met dd-wrt soft) de boel zal vertragen (info over een gelijkaardige, modernere snellere versie welkom) maar zonder deze ertussen is het nog niet zeer snel, de switch die ik gebruik is een D-Link DES 1008D (oud model - 10/100)
Als ik rechtstreeks een kort stukje coaxkabel van de NIU tot aan de modem aansluit en vanaf de modem een UTP van twee meter aan de pc/laptop aansluit (geprobeert met al de pc's/laptop die hier aanwezig zijn waaronder twee redelijk nieuwe wel allemaal Windows based) dan haal ik nog "maar" 58 tot 60 dus voor mij te weinig want theoretisch moet dat 100 zijn !
Met een ubuntu versie vanaf cd heb ik nog niet geprobeert maar dat zal ik in de loop van dit weekend eens nakijken, al bij al denk ik dat er toch iets fout zit aan de straatkant.
Bij de laatste technische "interventie" aan de telefoon ging de juffrouw of madameke samen met mij een speedtest doen "wel meneer ge gaat naar .......euh madameke dat zit ik hier al een hele week te doen" vervolgens "ahja, kijk dan eens even naar uw snelheid nu ...... wel das op de kop 38.68 precies wat weinig ........
jamaar meneer ge moet naar de download kijken ..... euh dat is de download madameke de upload is max. 5 en ik zit rond de 4.80" na wat over en weer gel..... werd het er niet beter op en heb ik maar wijselijk besloten om er niet verder op in te gaan want ze werd een beetje "ambetant" en rustiger werd ik er ook niet van
Zal wel even afwachten wat de tweede technieker hier gaat verkondigen, mijn internet werkt zonder problemen enkel de snelheid is nu echt niet Fiber XL en met momenten nog geen eens Fiber !
ben er mij van bewust dat mijn "oude" router (Linksys WRT54GL met dd-wrt soft) de boel zal vertragen (info over een gelijkaardige, modernere snellere versie welkom) maar zonder deze ertussen is het nog niet zeer snel, de switch die ik gebruik is een D-Link DES 1008D (oud model - 10/100)
Als ik rechtstreeks een kort stukje coaxkabel van de NIU tot aan de modem aansluit en vanaf de modem een UTP van twee meter aan de pc/laptop aansluit (geprobeert met al de pc's/laptop die hier aanwezig zijn waaronder twee redelijk nieuwe wel allemaal Windows based) dan haal ik nog "maar" 58 tot 60 dus voor mij te weinig want theoretisch moet dat 100 zijn !
Met een ubuntu versie vanaf cd heb ik nog niet geprobeert maar dat zal ik in de loop van dit weekend eens nakijken, al bij al denk ik dat er toch iets fout zit aan de straatkant.
Bij de laatste technische "interventie" aan de telefoon ging de juffrouw of madameke samen met mij een speedtest doen "wel meneer ge gaat naar .......euh madameke dat zit ik hier al een hele week te doen" vervolgens "ahja, kijk dan eens even naar uw snelheid nu ...... wel das op de kop 38.68 precies wat weinig ........
jamaar meneer ge moet naar de download kijken ..... euh dat is de download madameke de upload is max. 5 en ik zit rond de 4.80" na wat over en weer gel..... werd het er niet beter op en heb ik maar wijselijk besloten om er niet verder op in te gaan want ze werd een beetje "ambetant" en rustiger werd ik er ook niet van
Zal wel even afwachten wat de tweede technieker hier gaat verkondigen, mijn internet werkt zonder problemen enkel de snelheid is nu echt niet Fiber XL en met momenten nog geen eens Fiber !
- mailracer
- Elite Poster
- Berichten: 3870
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Bij een upgrade van turbonet naar fibernet XL deden we ook een speedtest om het zaakje te testen, toen samen met de technieker van TN. Maar om de een of andere reden ging deze niet sneller dan de toen gemeten snelheid van mijn router. Wat overeen kwam met de vorige gemeten turbonet snelheid. Het zal inderdaad niet algemeen zijn, maar een reset van beide apparaten zorgde wel voor de gewenste snelheid. Mijn router betreft een D-link dir 855.r2504 schreef:Hoog tijd om je OSI model eens te bestuderen denk ik... en zeker geen "rariteiten" te veralgemenen.mailracer schreef:Zelf heb ik ervaren dat wanneer je router opstart er een test word gedaan. Deze test is bepalend voor de snelheid van je Wan kant.
Update Fibernet XL probleem
Afgelopen vrijdag is er een tweede technieker langsgeweest om naar de snelheid te komen kijken en eventueel op te lossen
Van de technieker geen slecht woord, die gast heeft alles geprobeert om dit probleem op te lossen en niets was teveel gevraagd dus die krijgt van mij al zeker een dikke pluim maar goed mijn probleem is nog steeds niet van de baan
Controle van de NIU, een nieuwe modem geplaatst, een kabel rechtstreeks van de aansluitdoos op straat naar de modem, niks hielp en de snelheden bleven zoals ik ze al bijna 3 weken heb dus het probleem zit zeker niet aan mijn zijde, hij heeft een paar keer gebelt met, naar ik vermoed Integan voor de kastjes op straat, en
daar kwamen ze tot het besluit dat er niks mis was op hun netwerk dus hij heeft een verslag doorgezonden om al de bevindingen mee te delen.
Volgens de uitleg die ik krijg moet het "ergens" een intern probleem bij Telenet zelf zijn (DSR - DFR centrale ???) en nu blijkt dat ook twee buren een probleem hebben met hun snelheid en die zijn door de technische dienst al een keer of twee met een kluitje in het riet gestuurt dat het wel "aan hun pc zal liggen want hier is alles in orde !"
Hij heeft dit ook in zijn verslag gezet en dat er wel degelijk een probleem langs hun zijde is maar goed ondertussen ga ik binnenkort een eerste factuur krijgen voor het Fiber XL produkt dat ik eigenlijk nog steeds niet ten volle kan gebruiken !
Ben eens benieuwd wanner ik een bericht ga krijgen van Telenet ivm dit probleem
Dus momenteel doen we het voorlopig op de tragere snelheid en ik heb zo een vermoeden dat de oplossing nog even op zich zal laten wachten.
Peter
Afgelopen vrijdag is er een tweede technieker langsgeweest om naar de snelheid te komen kijken en eventueel op te lossen
Van de technieker geen slecht woord, die gast heeft alles geprobeert om dit probleem op te lossen en niets was teveel gevraagd dus die krijgt van mij al zeker een dikke pluim maar goed mijn probleem is nog steeds niet van de baan
Controle van de NIU, een nieuwe modem geplaatst, een kabel rechtstreeks van de aansluitdoos op straat naar de modem, niks hielp en de snelheden bleven zoals ik ze al bijna 3 weken heb dus het probleem zit zeker niet aan mijn zijde, hij heeft een paar keer gebelt met, naar ik vermoed Integan voor de kastjes op straat, en
daar kwamen ze tot het besluit dat er niks mis was op hun netwerk dus hij heeft een verslag doorgezonden om al de bevindingen mee te delen.
Volgens de uitleg die ik krijg moet het "ergens" een intern probleem bij Telenet zelf zijn (DSR - DFR centrale ???) en nu blijkt dat ook twee buren een probleem hebben met hun snelheid en die zijn door de technische dienst al een keer of twee met een kluitje in het riet gestuurt dat het wel "aan hun pc zal liggen want hier is alles in orde !"
Hij heeft dit ook in zijn verslag gezet en dat er wel degelijk een probleem langs hun zijde is maar goed ondertussen ga ik binnenkort een eerste factuur krijgen voor het Fiber XL produkt dat ik eigenlijk nog steeds niet ten volle kan gebruiken !
Ben eens benieuwd wanner ik een bericht ga krijgen van Telenet ivm dit probleem
Dus momenteel doen we het voorlopig op de tragere snelheid en ik heb zo een vermoeden dat de oplossing nog even op zich zal laten wachten.
Peter
- sirWard
- Erelid
- Berichten: 928
- Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
- Twitter: sirWard
- Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Peke, ik denk dat het interessant kan zijn om wanneer de problemen opgelost zijn even Telenet te contacteren voor een compensatie. Je hebt tenslotte door technische problemen aan hun kant niet ten volle van je diensten kunnen genieten. Voor zover mijn ervaringen is Telenet wel vrij correct in het geven van compensaties wanneer je contact opneemt.