Belgische hacker verkrijgt root-toegang op Telenet-settopbox
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
The shit hits the fan toch vroeg of laat... hoe meer decoders/klanten, hoe groter de kans is dat iemand er zich mee gaat amuseren.
Zoals Duco zelf recent vertelde in een interview... val jezelf constant aan (en dat doe je dus niet door je klanten op alle mogelijke manieren te beperken)... alléén zo blijf je in leven.
Zoals Duco zelf recent vertelde in een interview... val jezelf constant aan (en dat doe je dus niet door je klanten op alle mogelijke manieren te beperken)... alléén zo blijf je in leven.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
- Bedankt: 31 keer
- Contacteer:
Ik vraag me dan nog altijd af hoe hij overtuigd is om dat contract te ondertekenen. Want je kan daar toch niet toe verplicht worden?r2504 schreef:Typisch in dergelijke scenario's is trouwens dat de personen een document tekenen waarin ze beloven te zwijgen en verder alles ontkennen... ook van FriedKiwi zullen we vermoedelijk geen enkele uitspraak meer horen.MClaeys schreef:Ik ben erg benieuwd naar het resultaat van het gesprek
[ Post made via mobile device ]
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Als je je hack met naam en toenaam op het net zet ben je niet van plan om er geld mee te verdienen in het zwarte/grijze circuit, maar eerder aan't solliciteren voor een baan in Mechelen.
-
- Deel van't meubilair
Als er een leger advocaten tegenover je zit en een bedrijf dat tijd en geld heeft in rechtszaken dan ga je je wel eens afvragen of het dat allemaal wel waard is. Op dat moment moet je wel sterk in je schoenen staan en echt zin hebben het tot het uiterste te drijven (en we weten allemaal dat rechters niet altijd de juiste kant kiezen in dergelijke technologische twisten, trouwens je mag die decoders zelfs niet openvijzen !)depeje schreef:Ik vraag me dan nog altijd af hoe hij overtuigd is om dat contract te ondertekenen. Want je kan daar toch niet toe verplicht worden?
Als een seriele console aansluiten tegenwoordig al carte blanche is voor een job in Mechelen is men wel heel laag gevallen in m'n achting.iceke schreef:maar eerder aan't solliciteren voor een baan in Mechelen.
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Inderdaad toch blijft het bizar dat hij alles onder eigen naam uitgebracht heeft.
Er zijn voldoende sites waar hij anoniem(tor) zaken kan plaatsen die niet zomaar op verzoek content verwijderen.
Er zijn voldoende sites waar hij anoniem(tor) zaken kan plaatsen die niet zomaar op verzoek content verwijderen.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Hoe dit voor de hacker in spee afgelopen is, maakt weinig uit. Ik vermoed wel dat anderen hier verder in zullen experimenteren. Verder zal dit geen gevolgen hebben, in ieder geval nog niet voor morgen.
Wat ook aangehaald is, is de GPL notice voor de linux kernel. Zelf ben ik benieuwd hoe dat afloopt.
http://www.gnu.org/licenses/licenses.html
Wat ook aangehaald is, is de GPL notice voor de linux kernel. Zelf ben ik benieuwd hoe dat afloopt.
http://www.gnu.org/licenses/licenses.html
- Heronic
- Elite Poster
Tuurlijk gaan anderen verder experimenteren zeker nu met een gebrekkige communicatie :
Hadden ze niks verwijderd en uiteindelijk toegevoegd dat het verder een dood eind had dan hadden velen het al op voorhand opgegeven.
Nu met het het plotse verwijderen en stilzwijgen van alles blijft het "mysterie" en de aantrekkingskracht bijzonder hoog om niet te zeggen dat het zelfs toegenomen is.
Hadden ze niks verwijderd en uiteindelijk toegevoegd dat het verder een dood eind had dan hadden velen het al op voorhand opgegeven.
Nu met het het plotse verwijderen en stilzwijgen van alles blijft het "mysterie" en de aantrekkingskracht bijzonder hoog om niet te zeggen dat het zelfs toegenomen is.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Zojuist wat geëxperimenteerd met een Digibox AD110, maar daar krijg ik niet veel nuttigs uit. De INDI recorder geeft wel de nodige boot output, maar een break sturen lijkt niet veel effect te hebben. Voor de geïnteresseerden: hier staat de boot log.
-
- Deel van't meubilair
Wanneer was z'n laatste software update... al betwijfel ik of men het al gefixed heeft.Petervanakelyen schreef:Zojuist wat geëxperimenteerd met een Digibox AD110, maar daar krijg ik niet veel nuttigs uit.
Trouwens daarstraks ook nog iemand gezien die ermee aan het spelen was... en de nieuwe decoders presenteren zich inderdaad als DLNA server via uPnP... je krijgt mooi een lijstje met je opnames te zien
-
- Deel van't meubilair
Telenet niet blij met Digicorder-hacker
De man die zijn Digicorder hackte mocht zijn daden uitleggen bij Telenet. Maar daar zijn ze niet blij met zijn bevindingen. Student Yvan Janssens toonde twee weken terug in een filmpje hoe hij tekst kon laten verschijnen op de Digicorder van Telenet. De man werd intussen op het matje geroepen door Telenet maar laat aan onze redactie weten dat hij ook opnames op andere toestellen kan krijgen.
Bron: http://www.zdnet.be/news/139202/telenet ... er-hacker/
De man die zijn Digicorder hackte mocht zijn daden uitleggen bij Telenet. Maar daar zijn ze niet blij met zijn bevindingen. Student Yvan Janssens toonde twee weken terug in een filmpje hoe hij tekst kon laten verschijnen op de Digicorder van Telenet. De man werd intussen op het matje geroepen door Telenet maar laat aan onze redactie weten dat hij ook opnames op andere toestellen kan krijgen.
Bron: http://www.zdnet.be/news/139202/telenet ... er-hacker/
- Heronic
- Elite Poster
Had Duco niet gezegd dat ze zichzelf moesten aanvallen.. als ze dan al eens wat hulp krijgen is het weer niet goed. De wispelturigheid van een peuter.“Ze waren zeer dreigend naar mij toe."
-
- Deel van't meubilair
Blijkbaar was het zelfs zo dreigend dat hij meteen gans z'n boeltje opdoekte... weg filmpjes, weg Twitter, weg website...“Ze waren zeer dreigend naar mij toe. Het moest allemaal zeer snel gebeuren” zegt Janssens tegenover onze redactie. “Ze gaan me nog een brief sturen maar constructief was het zeker niet.”
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Uiteindelijk is hij maar een "kleine garnaal" tegenover "een grootmacht". Had echter van Telenet verwacht dat ze zulke mensen te vriend gingen houden om eventuele lekages in de toekomst te kunnen vinden. Het gedrag van Telenet tegenover iemand die in de toekomst nuttige kan zijn is best teleurstellend...
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Deel van't meubilair
De persoon heeft op zich niets spectaculair gedaan... TN heeft heus wel mensen in huis met dezelfde of betere kwaliteiten... al verbaast het me ten zeerste dat men zo nieuwsgierig is naar de output van de connectie op de verschillende modellen (tenzij men weet dat er op oude modellen ergens een "gat" zit dat men liever niet ontdekt ziet).
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Heronic schreef:Inderdaad toch blijft het bizar dat hij alles onder eigen naam uitgebracht heeft.
ik weet niet hij heeft eigenlijk niet veel gehackt gewoon vastgesteld, .. dus zie ik niet in wat voor illegaals hij gedaan heeft?
- Heronic
- Elite Poster
Box die eigendom is van opengemaakt. (vandalisme.. inbraak/hack) Geen idee hoe te omschrijven maar bij telenet zullen ze daar vast wel iets op gevonden hebben. Je weet zo dat van zodra je meer/minder doet dan op tijd je facturen betalen je vodden krijgt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
als je zo een digibox tweedehands hebt gekocht, is dat toch geen eigendom van telenet? En dan doe je er mee wat je wil...
de koe zegt boe
- Heronic
- Elite Poster
Het gaat over de digicorders.
De mijne gaat ook open hoor daar niet van. Ik zeg alleen maar dat je weinig verhaal hebt als je daar aan tafel zou zitten tussen enkele tn haaien.
De mijne gaat ook open hoor daar niet van. Ik zeg alleen maar dat je weinig verhaal hebt als je daar aan tafel zou zitten tussen enkele tn haaien.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Stormlord schreef:Ken,
de term hacker en cracker zijn ergens in de loop der jaren verwisselt van betekenis.
In de jaren 80 en begin jaren 90 was een cracker iemand die software beveiligingen omzeilde en vaak gekraakte software (al dan niet gratis) distribueerde. Een hacker was iemand die op iemands netwerk binnendrong en van alles uithaalde met eventuele rechten die hij had verkregen (defacement, berichten nalaten, gegevens copieren en verzamelen en eventueel elders publiceren: whatever ...) .
Intussen is een hacker iemand geworden die software ontwikkeld op een opensource platform of de "zwakke punten" probeert te achterhalen in een netwerk of een "handige harry" die (hardware/software) zaken in elkaar steekt of problemen oplost.
Iemand die effectief een netwerk omzeilt, een site defaced etc.. (én beveiligingen omzeilt en software distribueert) wordt door die mensen eerder beschouwd als een cracker blijkbaar. Een hacker is dus nu een "good guy/girl" voor de linux/freeBSD en derived community en een cracker een bad/naughty guy/girl ...
Tja - over de jaren heen willen zaken wel eens van betekenis veranderen ... Zo was bij baby's in de jaren 70 roos de kleur voor de jongens en blauw de kleur voor de meisjes, dat blijkbaar ergens is in de loop van de jaren 80 ook omgekeerd... Een Gigabyte was toen ook 1024 Megabyte (^2) net als een Kilobyte 1024 bytes was... Neen, i.p.v. de bestaande betekenis te behouden veranderen we die en geven we de oorspronkelijke betekenis een nieuwe naam (in plaats van omgekeerd...). Intussen wordt bijvoorbeeld de term DOWNLOADEN ook gebruikt voor UPLOADEN (=download into a device) etc...
Begrijpen wie begrijpen kan.
Soms voelen bepaalde mensen de nood om bestaande duidelijke definities te veranderen door een veranderlijk of onduidelijk gegeven en nodeloos verwarring te stichten. Waarom? Beats me ...
Toch nog even hierop reageren:
RFC 1392 (de IETF internet publicatie waarin oa standaarden gedefineerd worden) definieert hacker als:
"hacker
A person who delights in having an intimate understanding of the
internal workings of a system, computers and computer networks in
particular. The term is often misused in a pejorative context,
where "cracker" would be the correct term. See also: cracker."
http://tools.ietf.org/html/1392
Dit gezegd zijnde is de term nog ouder, en IIRC stamt de computer variant af van de engineering term; zoek maar ns "MIT hack" op voor leuke verhaaltjes over studenten die met vanalle apparatuur practical jokes uithalen
"The Jargon File" (de bijbel voor dit soort old-school informatie) is ook een goeie bron om meer te weten te komen. (zij definieren hack onder meer als "an appropriate application of ingenuity" en "a creative practical joke".
http://catb.org/jargon/html/meaning-of-hack.html
Gigabytes en aanverwanten waren een van de weinige uitzonderingen die zich niet hielden aan SI standaarden; normaal gaat er bij elke trap (kilo, mega, giga, tera, ...) x1000. Enkel de bytes deden deze stappen in 1024. Vandaar dat er overgestapt is op de standaard 1000 variant.
De originele 1024 trappen zijn behouden in een nieuwe benaming: de Gibibyte (afkorting Gi) en aanverwanten (waar de "bi" voor "binair" staat).
Wikipedia heeft hier een artikel over dat veel dieper gaat dan ik hierboven beschreef (hoewel bij wikipedia zoals altijd een caveat bestaat over de accuraatheid van hun informatie)
http://en.wikipedia.org/wiki/Binary_prefix
Downloaden en uploaden doen we normaal tegelijk, het hangt er gewoon van af vanuit welk standpunt je het bekijkt. Download ik een file van mijn NAS naar mijn PC, of is mijn NAS een file naar mijn PC aan het uploaden?
Het normale standaardgebruik is dat een transfer van een groot systeem naar een klein (bv cloud naar pc) een download genoemd wordt, en een transfer van een klein systeem naar een groot een upload.
In het geval van je ISP klopt dit: downloaden (je downloadlimiet en snelheid) refereren naar het binnenhalen van data van het internet naar je netwerk, en uploaden is het omgekeerde.
En de babykleurtjes hebben zo'n varianten gezien afhankelijk van het land, dat ik er hier niet verder op inga, maar dat kan ook leuk leesvoer zijn
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Ik meen me te herinneren dat ze een tijd geleden refurbished digiboxen verkochten voor weinig geld en door het grote succes werden in sommige streken bij gebrek aan digiboxen ook digicorders meegegeven. Ik dacht toch ergens zo iets te hebben gelezenHeronic schreef:Het gaat over de digicorders.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Eigenlijk vind ik dit wel cool:
Spijtig dat noch VLC noch Windows Media Player iets af speelt
Spijtig dat noch VLC noch Windows Media Player iets af speelt
- Bijlagen
-
- Digicorder_DLNA.png
- (114.87 KiB) 25 keer gedownload
- Petervanakelyen
- Elite Poster
VLC snapt de DRM die wordt toegepast niet. Ik geloof dat PowerDVD (of iets anders van Cyberlink met DLNA support) het wel mogelijk maakt de opnames af te spelen.
-
- Deel van't meubilair
De vraag is waar het probleem zit... VLC tracht een stream te openen op poort 8080... terwijl daar volgens mij niets actief is.meon schreef:Spijtig dat noch VLC noch Windows Media Player iets af speelt
Ben wel nieuwsgierig hoe hij het op een PS3 aan de praat heeft gekregen... zou trouwens eens handig zijn als iemand een network trace kan doen bij zo'n remote view tussen twee TN decoders.
Dan zou het een codec probleem zijn... en dat betwijfel ik (XBMC op zich gaat geen DRM issues oplossen).alcatel schreef:Je kan ook eens proberen met XBMC,deze speelt ook bijna alles af.
Laatst gewijzigd door ubremoved_539 09 mei 2012, 20:41, in totaal 1 gewijzigd.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
Als ik twee Telenet decoders had...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Het is inderdaad een DRM-issue. PS3 ondesteunt 100% DRM...
En hoe? Gewoon een hub ipv een switch plaatsen & een apparaat op de hub aansluiten die moet onderscheppen...
Eens dat werkt, kun je bv. met OpenWRT een mirroring-port opstellen en dus alle data tussen de digicorders wordt ook nog richting de pc gestuurd.
En hoe? Gewoon een hub ipv een switch plaatsen & een apparaat op de hub aansluiten die moet onderscheppen...
Eens dat werkt, kun je bv. met OpenWRT een mirroring-port opstellen en dus alle data tussen de digicorders wordt ook nog richting de pc gestuurd.
- hardyscript
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
- Bedankt: 29 keer
- Contacteer:
ik heb in de tijd de eerste digicorder gekocht. dus deze nog zonder HD , kan ik daar iets mee uithalen ?
- meon
- Administrator
- Contacteer:
De andere digicorder hier heeft gisteren de geest gegeven (gefaalde firmware update?). Behalve opspinnen hdd gebeurt er helemaal niets (geen leds of zo).
Anders had ik nog wel eens kunnen proberen, heb boven nog een hub liggen...
Nu, remote view werkt hier toch niet aangezien geen enkele digicorder interactief is. Heb ook geen modem of andere telenet-infrastructuur behalve de digicorders zelf.
Anders had ik nog wel eens kunnen proberen, heb boven nog een hub liggen...
Nu, remote view werkt hier toch niet aangezien geen enkele digicorder interactief is. Heb ook geen modem of andere telenet-infrastructuur behalve de digicorders zelf.
-
- Deel van't meubilair
De vraag is of dat wel moet... misschien als je ze gewoon een IP-adres geeft met een eigen DHCP server dat ze elkaar wel vinden via een soort autodiscovery (die DLNA is volgens mij puur PnP).meon schreef:Nu, remote view werkt hier toch niet aangezien geen enkele digicorder interactief is.
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Meh. XBMC -> no go (had ik wel verwacht als VLC het ook niet lukt).
PowerDVD komt iets verder.
Alleen ben ik met het Internet verbonden, en waarschijnlijk niet op die VLAN of intranet-DRM-server die in dit geval nodig is (Nagravision zeker?)
//edit: screenshot 2 was mis gegaan, dit is beter
PowerDVD komt iets verder.
Alleen ben ik met het Internet verbonden, en waarschijnlijk niet op die VLAN of intranet-DRM-server die in dit geval nodig is (Nagravision zeker?)
//edit: screenshot 2 was mis gegaan, dit is beter
- Bijlagen
-
- Digicorder_PowerDVD2.png
- (13.71 KiB) 1522 keer gedownload
-
- Digicorder_PowerDVD1.png
- (12.93 KiB) 1550 keer gedownload
-
- Deel van't meubilair
Je hebt inderdaad geen internet nodig... wel die VLAN met de decoders erin... daar zal de betreffende DRM server staan.meon schreef:Alleen ben ik met het Internet verbonden, en waarschijnlijk niet op die VLAN of intranet-DRM-server die in dit geval nodig is (Nagravision zeker?)
DTCP-IP .... http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Tr ... Protection
In plaats van het commerciele PowerDVD zou dit ook moeten lukken denk ik... https://membership.cyberlink.com/prog/e ... /index.jsp
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
We zijn nu weer een tijdje verder. TN heeft nog steeds geen publiek antwoord gegeven op hun GPL violation.
http://blog.telenet.be/2012/04/mededeli ... n-digibox/
"Met betrekking tot de GPL (General Public License) onderzoekt Telenet welke stappen hier eventueel dienen ondernomen te worden."
en dit dateert van 27/4/2012 ... duidelijk geen prioriteit en niemand die hen voor de rechtbank daagt.
Hoe gaan ze zich uit een GPL violation praten ? Van zodra je open source gebruikt en je verkoopt een toestel, moet je o.a. de GPL vermelden en een written offer vermelden. Hier zijn ze al in overtreding, zie:
http://www.gnu.org/licenses/gpl-violation.html
http://blog.telenet.be/2012/04/mededeli ... n-digibox/
"Met betrekking tot de GPL (General Public License) onderzoekt Telenet welke stappen hier eventueel dienen ondernomen te worden."
en dit dateert van 27/4/2012 ... duidelijk geen prioriteit en niemand die hen voor de rechtbank daagt.
Hoe gaan ze zich uit een GPL violation praten ? Van zodra je open source gebruikt en je verkoopt een toestel, moet je o.a. de GPL vermelden en een written offer vermelden. Hier zijn ze al in overtreding, zie:
http://www.gnu.org/licenses/gpl-violation.html
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Heb je al daar al een melding van gemaakt op de door u opgegeven site?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Heb je al eens een formele vraag gestuurd om de source te bemachtigen? Daar zouden ze verplicht moeten op ingaan.
PS: Hi, me from 2 years ago
PS: Hi, me from 2 years ago
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Ik heb zelf geen digibox, mijn wederhelft heeft zo'n HD digicorder, maar op huurbasis.
Ik denk dat ze zo de GPL omzeilen: je huurt een managed solution, dan kunnen ze die in principe wel dichttimmeren, en gezien jij geen eigenaar van die box bent kan je naar de source fluiten. Op 2dehands.be zie ik diverse niet-HD corders voor 40 euro al staan, je zou er eens eentje moeten overnemen en dan telenet achter de source vragen, want dan is die omzeiling via huren niet meer van toepassing.
Ik denk dat ze zo de GPL omzeilen: je huurt een managed solution, dan kunnen ze die in principe wel dichttimmeren, en gezien jij geen eigenaar van die box bent kan je naar de source fluiten. Op 2dehands.be zie ik diverse niet-HD corders voor 40 euro al staan, je zou er eens eentje moeten overnemen en dan telenet achter de source vragen, want dan is die omzeiling via huren niet meer van toepassing.
-
- Deel van't meubilair
TN verkoopt de HD Digiboxen... daar kan men het dus moeilijk omzeilen.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 1 keer
op gpl-violations.org staan regelmatig inbreuken vermeld van DVR's, set-top boxes en gelijkaardig, dus misschien daar dan eens posten en meer bepaald op http://lists.gpl-violations.org/pipermail/legal/
het zou interessant zijn telenet te kunnen dwingen op zijn minst een standpunt hierover in te nemen.
het zou interessant zijn telenet te kunnen dwingen op zijn minst een standpunt hierover in te nemen.
Laatst gewijzigd door _ketter_ 21 jan 2014, 17:58, in totaal 1 gewijzigd.
so, a chicken is not a sparrow