opzegtermijn dommel
Beste heren/dames,
Ik wil dommel opzeggen.
Maar nu ben ik in september van homeconnect naar netline overgestapt.
Wil dat zeggen dat dat mijn nieuw opzegtermijn is?
Of kan ik gewoon mijn "verval datum" aan houden? (vermeldt in "paketten")
groet, tom
Ik wil dommel opzeggen.
Maar nu ben ik in september van homeconnect naar netline overgestapt.
Wil dat zeggen dat dat mijn nieuw opzegtermijn is?
Of kan ik gewoon mijn "verval datum" aan houden? (vermeldt in "paketten")
groet, tom
Toch ben ik het daar niet mee eens.
Ik ben naar netline overgestapt op hun advies, omdat homeconnect van slechte kwaliteit is.
De man aan de telefoon zei ook dat dat de reden was waarom homeconnect niet meer bestaat.
Ik ga alsnog mijn Abonnement opzeggen .... Kijken wat ik als reactie krijg.
Netline is namelijk identiek aan homeconnect dus je kan niet echt spreken van een upgrade/nieuw ABO.
Het is gewoon een nieuwe naam voor het zelfde product, je krijgt alleen een ander modem...
[
Post made via mobile device ]
Ik ben naar netline overgestapt op hun advies, omdat homeconnect van slechte kwaliteit is.
De man aan de telefoon zei ook dat dat de reden was waarom homeconnect niet meer bestaat.
Ik ga alsnog mijn Abonnement opzeggen .... Kijken wat ik als reactie krijg.
Netline is namelijk identiek aan homeconnect dus je kan niet echt spreken van een upgrade/nieuw ABO.
Het is gewoon een nieuwe naam voor het zelfde product, je krijgt alleen een ander modem...
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
-
- Elite Poster
- Berichten: 879
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
Ge hebt u laten vangen zoals ze met mij gedaan hebben.
Enige verschil tussen netline en homeconnect was de router. Als ik me niet vergis had je bij de siemens de homeconnect software nodig om je dommel instellingen naar je siemens gepushed te krijgen. En ja, ik kon nog gewoon verder doen met die siemens en de homeconnect software zonder de fritzbox te gebruiken met netline. Dus mijn conclussie: andere hardware <-> zelfde product
Enige verschil tussen netline en homeconnect was de router. Als ik me niet vergis had je bij de siemens de homeconnect software nodig om je dommel instellingen naar je siemens gepushed te krijgen. En ja, ik kon nog gewoon verder doen met die siemens en de homeconnect software zonder de fritzbox te gebruiken met netline. Dus mijn conclussie: andere hardware <-> zelfde product
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Tsja dat idee had ik ook al.
Het is dat andere providers in die tijd data limieten hadden anders was ik nooit overgestapt..
Maar goed ik ga ze toch een opzeggings briefje sturen, neens kijken wat ik terug krijg hehe
Het is dat andere providers in die tijd data limieten hadden anders was ik nooit overgestapt..
Maar goed ik ga ze toch een opzeggings briefje sturen, neens kijken wat ik terug krijg hehe
vandaag een mail gekregen naar aanleiding van mijn opzegging...
"Uw opzeg werd voor u verwerkt.
We betreuren uw beslissing om uw diensten bij ons op te zeggen. We hopen alvast dat we u binnenkort opnieuw als klant mogen verwelkomen.
Ondertussen dienen we u er op te wijzen dat eventuele, huidige en toekomstige (bvb telefoonkosten of opzegvergoedingen), openstaande proforma facturen, contractueel nog dienen voldaan te worden op ons rekeningnummer."
Toch te weinig vertrouwen gehad in Dommel...![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
"Uw opzeg werd voor u verwerkt.
We betreuren uw beslissing om uw diensten bij ons op te zeggen. We hopen alvast dat we u binnenkort opnieuw als klant mogen verwelkomen.
Ondertussen dienen we u er op te wijzen dat eventuele, huidige en toekomstige (bvb telefoonkosten of opzegvergoedingen), openstaande proforma facturen, contractueel nog dienen voldaan te worden op ons rekeningnummer."
Toch te weinig vertrouwen gehad in Dommel...
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ze praten over het factureren van openstaande proformafacturen (dat is er 1)
En ze praten over factureren van de telefoonkosten.
En over opzegvergoedingen.
Maar niet over facturen tot aan einde contract.....
[
Post made via mobile device ]
En ze praten over factureren van de telefoonkosten.
En over opzegvergoedingen.
Maar niet over facturen tot aan einde contract.....
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
-
- Elite Poster
- Berichten: 879
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
ok...... dus je bent in september 2011 overgestapt naar netline. Dit wil zeggen dat je opnieuw 12 maanden vasthangt aan dommel.
dus als je op 1 september 2011 naar netline bent overgegaan hang je vast tot 31 augustus.
Wil je toch weg? dat kan zeker. Voor zoverre ik weet dien je dan enkel de maanden abo die je niet uitdoet te betalen aan dommel en de mogelijke gesprekskosten van de lopende maand.
dus als je op 1 september 2011 naar netline bent overgegaan hang je vast tot 31 augustus.
Wil je toch weg? dat kan zeker. Voor zoverre ik weet dien je dan enkel de maanden abo die je niet uitdoet te betalen aan dommel en de mogelijke gesprekskosten van de lopende maand.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
aha toch genaaid dan...
Door mij over te zetten naar exact hetzelfde abonnement met een andere naam..
Als ik hier de reacties lees lijkt het er steeds meer op dat het een oplichters organisatie is.
Ik wil eigenlijk overstappen naar Telenet, hoofdzakelijk vanwege de 100mbps download ....goeie keus?
Door mij over te zetten naar exact hetzelfde abonnement met een andere naam..
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
Als ik hier de reacties lees lijkt het er steeds meer op dat het een oplichters organisatie is.
Ik wil eigenlijk overstappen naar Telenet, hoofdzakelijk vanwege de 100mbps download ....goeie keus?
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13615
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Goeie keus? hangt af van je werkelijke behoeften. Als je absoluut 100 Mbps wil en bereid bent ervoor te betalen, dan kom je sowieso bij Telenet terecht. De vraag is natuurlijk waarvoor je denkt die 100 Mbps nodig te hebben.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken
![Afbeelding](https://userbase.be/forum/images/icons/karmabar_thanks_red.gif)
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
tja, leer plannen zou ik zeggen.. download je media 's nachts en je komt toe met een BGC start van 32.5€, het grote voordeel daarvan is dat je nooit in de problemen komt met je volume terwijl dit bij TN nog af te wachten valt, mij maakt het niet uit of m'n download 6uur of 2 uur duurt wanneer ik slaap ![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Bij telenet is het onbeperkt dus in de problemen komen met volume kan niet.
En als ik 3 films van 45GB download dan is ie meer dan een nachtje bezig ( ik weet niet hoelang jij slaap
)
En ik geef eerlijk toe, ik heb niet veel geduld... het snelste is voor mij nog niet snel genoeg.
En als ik 3 films van 45GB download dan is ie meer dan een nachtje bezig ( ik weet niet hoelang jij slaap
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
En ik geef eerlijk toe, ik heb niet veel geduld... het snelste is voor mij nog niet snel genoeg.
-
- Elite Poster
- Berichten: 879
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
Ik zou toch 2x nadenken:
Dan ben je beter af met 25, 35 of 50 Mbps met echte onbeperkte trafiek bij dsl
<bron: telenet.be>De term "Vrij downloaden" betekent dat je een zeer grote hoeveelheid gegevens via het netwerk van Telenet kan doorsturen en ontvangen. Enkel bij buitensporig volumeverbruik waarbij het comfort van andere abonnees in het gedrang kan komen, zal Telenet je vragen je verbruik aan te passen. Telenet behoudt zich het recht voor om bij buitensporig volumeverbruik, wat dynamisch bepaald wordt en afhangt van het beschikbare lokale netwerkvolume, de downloadsnelheid te verlagen naar minimaal 512 Kbps tot wanneer de volgende aanrekeningsperiode begint. "Vrij downloaden" mag enkel voor privédoeleinden gebruikt worden en in volledige overeenstemming gebeuren met de algemene voorwaarden en de gedragscode van Telenet. Dit betekent ondermeer dat de abonnee enkel legale gegevens mag verspreiden.
Dan ben je beter af met 25, 35 of 50 Mbps met echte onbeperkte trafiek bij dsl
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Wakker worden! Bij Telenet deel je de capaciteit van de coaxkabel met de hele buurt.Tomola schreef:Bij telenet is het onbeperkt dus in de problemen komen met volume kan niet.
Traffic shaping en een superstrenge F.U.P zijn de norm. P2P-verkeer kan vertraagd worden of je lijn kan dichtgeknepen worden tot 512 Kbps op drukke momenten en hoog volumeverbruik.
Laatst gewijzigd door raf1 04 mei 2012, 11:20, in totaal 1 gewijzigd.
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Maar dan zijn we off-topic bezig en gaan we weer blz. vullen met het gelul over wel/niet onbeperkt..en kunnen we de ts dus beter doorsturen naar http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=50&t=26409
even terugkomen op mijn opzegging, hieronder de communicatie tussen mij en dommel :
Ik : Ik heb onlangs een opzegging gedaan voor jullie diensten.
Hiervan heb ik jullie bevestiging gisteren mogen ontvangen.
Mijn vraag was wanneer deze dienst daadwerkelijk beëindigd wordt.
Dit ivm het aanvragen van een andere dienst.
Dommel : Geachte,
U heeft uw opzeg gedaan op 2.5.12.
Dit wil zeggen dat de opzeg periode is van 13.5.12-13.6.12.
Alvast bedankt.
Ik : Beste,
Dank u voor de snelle reactie.
In de bevestiging wordt gepraat over eventueel nog te
factureren openstaande huidige/toekomstige proforma
facturen en opzegvergoedingen.
Aan wat voor soort kosten/bedragen moet ik dan denken?
Kunt u inzichtelijk maken wat mij nog rest te betalen aan dommel.
Uiteraard exclusief telefoon omdat die nog niet bekend zijn.
bij voorbaat dank,
Tom
Dommel : Geachte,
De kosten die u nog kan verwachten zijn:
* het maandelijkse bedrag van 13.5.12-13.6.12
*telefoonkosten.
Alvast bedankt.
Je zou zeggen dat dat wel snor zit...?
Ik : Ik heb onlangs een opzegging gedaan voor jullie diensten.
Hiervan heb ik jullie bevestiging gisteren mogen ontvangen.
Mijn vraag was wanneer deze dienst daadwerkelijk beëindigd wordt.
Dit ivm het aanvragen van een andere dienst.
Dommel : Geachte,
U heeft uw opzeg gedaan op 2.5.12.
Dit wil zeggen dat de opzeg periode is van 13.5.12-13.6.12.
Alvast bedankt.
Ik : Beste,
Dank u voor de snelle reactie.
In de bevestiging wordt gepraat over eventueel nog te
factureren openstaande huidige/toekomstige proforma
facturen en opzegvergoedingen.
Aan wat voor soort kosten/bedragen moet ik dan denken?
Kunt u inzichtelijk maken wat mij nog rest te betalen aan dommel.
Uiteraard exclusief telefoon omdat die nog niet bekend zijn.
bij voorbaat dank,
Tom
Dommel : Geachte,
De kosten die u nog kan verwachten zijn:
* het maandelijkse bedrag van 13.5.12-13.6.12
*telefoonkosten.
Alvast bedankt.
Je zou zeggen dat dat wel snor zit...?
-
- Elite Poster
- Berichten: 879
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
Het zou kunnen... Wat ik me nog kan herinneren is dat ik 1 van de eerste overstappers was van homeconnect naar netline en daar een jaar aan vast geplakt zat zonder eerder te kunnen vertrekken (was ook qua datum veranderd in de crm). Mogelijk is er ergens een foutje gebeurd bij de administatie of een overstap van homeconnect naar netline wordt gewoon gezien als een swap en geen upgrade of downgrade.
Hoe dan ook.... ben blij dat het voor jou in orde komt op deze manier.
Hoe dan ook.... ben blij dat het voor jou in orde komt op deze manier.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13615
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
@Tomola, lees wat in het Telenet forum m.b.t. dat onbeperkt downloaden want ik vrees dat jij onbeperkt anders interpreteert dan Telenet.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken
![Afbeelding](https://userbase.be/forum/images/icons/karmabar_thanks_red.gif)
en bij VDSL zit ik altijd te ver van de centrale.... dus max 20mbps.raf1 schreef:Wakker worden! Bij Telenet deel je de capaciteit van de coaxkabel met de hele buurt.Tomola schreef:Bij telenet is het onbeperkt dus in de problemen komen met volume kan niet.
Traffic shaping en een superstrenge F.U.P zijn de norm. P2P-verkeer kan vertraagd worden of je lijn kan dichtgeknepen worden tot 512 Kbps op drukke momenten en hoog volumeverbruik.
Dus daar schiet ik niet veel mee op.
Het blijft raar dat ze in België met een limiet werken....
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13615
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Als je geld te veel hebt, neem je beide en plan je de niet dringende zaken op de dsl lijn. Anders ga je moeten kiezen, vrees ik. Hoeveel gieg denk je erdoor te draaien per maand?
[
Post made via mobile device ]
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
Tsja... geld te veel... dat heb ik dus niet
Ik heb geen idee hoeveel GB... nu waarschijnlijk nog geen 100GB maar dat komt omdat ik met snelheden van 450KB/s download en als ik download dan kan ik niet bellen (voip van dommel).
Ach ik verwacht max 300GB per maand...waarschijnlijk ga ik dat niet eens elke maand halen.
En wat ik over telenet lees is dat ongeveer het limiet bij "onbeperkt" downloaden....
Waarom vermelden ze niet gewoon dat er een limiet van 250 of 300GB aanvast zit.
Zoek onbeperkt op in het woordenboek en daar zal zeker niet staan onbeperkt ~beperkt![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ik heb geen idee hoeveel GB... nu waarschijnlijk nog geen 100GB maar dat komt omdat ik met snelheden van 450KB/s download en als ik download dan kan ik niet bellen (voip van dommel).
Ach ik verwacht max 300GB per maand...waarschijnlijk ga ik dat niet eens elke maand halen.
En wat ik over telenet lees is dat ongeveer het limiet bij "onbeperkt" downloaden....
Waarom vermelden ze niet gewoon dat er een limiet van 250 of 300GB aanvast zit.
Zoek onbeperkt op in het woordenboek en daar zal zeker niet staan onbeperkt ~beperkt
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13615
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ik denk dat je tot 500 GB wel goed zal zitten bij Fibernet 100, waarschijnlijk zelfs nog hoger. Als grootverbruiker kan je ook in de groene uren wel nog steeds op volle snelheid.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken
![Afbeelding](https://userbase.be/forum/images/icons/karmabar_thanks_red.gif)