Boedapest

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Vandaag mn verjaardag, en t vriendinnetje heeft mij verrast met een citytripje naar Boedapest :) Zitten in een leuk motelletje in het centrum van Boedapest waar wifi aanwezig is. Snelheid : 12/2 waarvan je via wifi toch een 8/0.7mbit krijgt naar telenet speedtest. Overal is hier free wifi te vinden, net als mobiel internet dat hier erg ingeburgerd is (vooral via Vodafone HU)! Op zowat elk reclamebord staat er een QR tag ipv een website adres etc. En jawel : hier zijn shops 24/24 open (bvb de Spar :)).

Oja : KBC bestaat hier ook, al noemt het hier K&H :)
Oja part II : een nachtwinkel is hier héél zeldzaam, als je er een vind staat er minstens een rij van 20 mensen voor je neus die netjes 2 per 2 de winkel binnen gaan. Echt grappig :)

http://www.pixbykris.be/index.php/portf ... -boedapest voor foto's :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Een happy birthday gewenst :-D ik ben net eentje weest drinken op mn bday :-)
En jawel : hier zijn shops 24/24
In veel "oostbloklanden" persoonlijk vind ik dit een super voordeel t.o.v België want ja smorgen's slapen in de middag school en dan vind ik nergens nog een winkel open.....

ps: misschien eens een Palinka gaan drinken :wink:
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
caravia_asterix
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Leek dit te lezen
Ga in augustus zelf voor de 1ste keer naar Boedapest
Benieuwd, heb er een appartementje gehuurd, eveneens met gratis wifi

[Afbeelding Post made via mobile device ]
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Waar je zeker eens moet gaan eten is in het restaurantje naast (links als je er voor staat) Cyrano restaurant (het kleine pleintje op de meir). En als je het kan betalen ga je natuurlijk gewoon voor onyx(op het grote plein niet zover daar vandaan) zelf, ze hebben hun ster niet gestolen...
Laatst gewijzigd door iceke 03 mei 2012, 09:20, in totaal 1 gewijzigd.
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Boedapest is echt wel een toffe stad. Zeker een van de thermen daar eens bezoeken, een zaligheid. En mocht het te warm worden is het Óbuda-eiland in de Donau een aanrader voor wat schaduw en rust (wordt jaarlijks het Sziget festival gehouden in de zomer). Ik weet nog dat we daar een paar jaar geleden op hotel zaten in Boeda, op de burchtheuvel, schitterend zicht op Pest van daaruit :)
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

iceke schreef:Waar je zeker eens moet gaan eten is in het restaurantje naast (links als je er voor staat) Cyrano restaurant (het kleine pleintje op de meir). En als je het kan betalen ga je natuurlijk gewoon voor onyx(op het grote plein niet zover daar vandaan) zelf, ze hebben hun ster niet gestolen...
Een echte aanrader is Menza, en ook heel goed en vriendelijk zijn ze bij Klassz op Andrassy UT.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Hehe, gelukkig was de fret goed, de stad zelf vond ik maar niks...
j0lle
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

je vond de stad niks? O_o
een van de mooiste steden imho. en zelfs in't putteke van de winter lopen ze daar nog met leggings! w00t
Afbeelding
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Nah,was mijn ding gewoon niet, 10 minuten in Hongarije en we hadden al heibel op de parking... ben nu niet de persoon om te gaan rellen op vakantie (en een mes tussen zijn ribben te krijgen)
Soit, slecht begin.. maar de stad zelf vond ik ook gene vette,blijkbaar zijn de rijken héél rijk geworden en de armen.. tja die eten uit de vuilbak.
Ongezellige stad overdag, 's nachts heeft het wel iets. 2 nachten was meer dan genoeg om daarna terug naar Oostenrijk/Italië te karren.
Laatst gewijzigd door iceke 04 mei 2012, 07:21, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

iceke schreef:Nah,was mijn ding gewoon niet, 10 minuten in Bulgarije en we hadden al heibel op de parking...
Euh... ligt Boedapest niet in Hongarije ?

Ik vreesde trouwens voor hetzelfde in Praag (is dan wel Tsjechje)... maar bleek geheel onterecht (voelde me er veiliger in het midden van de nacht dan overdag in Brussel).
caravia_asterix
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Praag stond ook op onze belang lijst, was zelfs onze 1ste keuze, maar t kwam niet goed met onze vluchten tot daar
Ik kijk er al naar uit om boedapest te bezoeken deze zomer
Appartement met airco gereserveerd voor alle veiligheid, kan er blijkbaar heet worden in de zomer maanden

[Afbeelding Post made via mobile device ]
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Praag vind ik dan weer prachtig ;-)
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Praag - Boedapest - Polen en in het najaar naar Bratislave...

Buiten Boedapest en Praag met de vrouw, heb ik de rest ook al vrijgezellen weekend gedaan.

Ik moet zeggen dat ik geen verschil kan maken tussen alle steden voor met het vrouwtje te gaan.. Ze zijn allemaal even mooi, gezellig, .. het is maar wat je er zelf van maakt! Persoonlijk staat voor "met vrouwtjes vakantie" Praag bovenaan. Boedapest is iets TEVEEL wandelen.

Maar als vrijgezellenweekend is Polen dan weer aan te raden.. Waauw, zitten daar nog echt overal knappe madammen :) En veel knapper dan de meeste hier, en ze zijn daar nog zo vriendelijk.. :) ze komen u zelfs vragen wat ge wilt drinken enz.. En neen, geen €€€ dames, maar gewone meisjes..

:)
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Boedapest hebben ze ooit mijn auto gepikt, dus niet echt mijn favoriete bestemming :nono:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Heel toevallig op #DSO momenteel: FOTOSPECIAL. Dit moet je zien in Boedapest : http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 120502_094
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

meon schreef:Heel toevallig op #DSO momenteel: FOTOSPECIAL. Dit moet je zien in Boedapest : http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 120502_094
Mijn nonkel en tante verhuren een hoop appartementen in Budapest. Ik ben er al een paar keer geweest, inclusief oud op nieuw dees jaar. Het is een geweldige stad die me telkens blijft verbazen met nieuwe toeristische plekjes en restaurants die ik nog niet ken. Kortom, ik draag Budapest een warm hart toe.
Op foto 9, achter de Opera ligt mijn favoriete appartement. :p

Gelukkig hebben ze er een spotgoedkoop en uitgebreide metro liggen, want anders zou het niet te doen zijn, Budapest is daar net iets te groot voor om alles te voet te doen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

krisken schreef:

En jawel : hier zijn shops 24/24 open (bvb de Spar :)).
Oja part II : een nachtwinkel is hier héél zeldzaam, als je er een vind staat er minstens een rij van 20 mensen voor je neus die netjes 2 per 2 de winkel binnen gaan. Echt grappig :)
Als de shops 24/24 open zijn, wie heeft dan een nachtwinkel nodig ? :roll:
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Dat vroeg ik me ook al af ;)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”