HP Officejet 6500A E710n zonder kleuren printen

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
axel 13409
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 nov 2011, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Kan mij iemand helpen hoe ik mijn HP Officejet 6500 E710n kan instellen zodat hij alleen in zwart of in grijsschaal afdrukt zonder dat hij inkt uit de kleuren cartridges verbruikt ?

Alvast bedankt,
Axel
axel 13409
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 nov 2011, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Echt niemand die mij kan raad geven !

mvg,

Axel
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

als er niemand reageert zal er ook niemand een antwoord weten of misschien is het antwoord gewoon triviaal?

Misschien kan je meer informatie geven omtrent wat de volledige setup is? Windows of Mac? En met of zonder kleuren printen selecteer je toch gewoon in de printerinstellingen in het afdrukscherm?
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
axel 13409
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 nov 2011, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Sorry , maar moest het allemaal zo simpel zijn dan zou ik geen forum moeten raadplegen!
Het installeren dat is gewoon cd invoeren hp install laten lopen en alles wordt vlotjes en net geinstalleerd onder Windows 7 pro 64-bit.
Dus dat is allemaal eenvoudig tot je in de instellingen kiest voor "black color only" en drukt hij toch de tekst in kleur af.
Wat ik ook zou graag weten is of er ergens een truc of instellingen te doen zijn zodanig dat je in zwart/wit kunt afdrukken als bvb één van de cartridges leeg is.
Want ik stel vast dat als je bvb in plaats van only black kiest voor " grey scale" dat hij toch de kleuren cartridges gebruikt !!
Dus alle hulp is welkom.

mvg,
Axel
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ik moet den eerste (consumenten)printer nog tegenkomen die blijft drukken wanneer er geen kleuren inkt inzit :-(
Printers zijn wegwerpprullen geworden, er wordt geld verdiend met inkt te verkopen , niet met printers...
axel 13409
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 nov 2011, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

@ AnD in ieder geval bedankt voor de link, (al had ik deze ook al in mijn zoektocht tegengekomen) maar blijkbaar zal dit niet hetzelde zijn voor mijn printer die geen E709 is maar een E710 ! Nochtans doe ik dezelfde instellingen zoals op deze link aageduid staat.

@iceke dat weet ik wel maar mijn vraag is eerder of er geen trucjes bestaan oml de printer te doen geloven dat de inkcartridge nog vol is.
Want de cartridge moet op één of andere manier die info doorgeven aan de printer ?

mvg,
Axel
TomVH
Pro Member
Pro Member
Berichten: 368
Lid geworden op: 13 nov 2010, 18:30
Locatie: Zaffelare
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

Als de instellingen doet zoals aangegeven in de link moet het toch werken? Anders is het toch een softwarebug? Laatste versie downloaden van de support website van HP?

offtopic:
iceke schreef:k moet den eerste (consumenten)printer nog tegenkomen die blijft drukken wanneer er geen kleuren inkt inzit :-(
Mijn deskjet 6940 print automatisch zwart als ik de kleurpatroon verwijder. Natuurlijk print hij ook zwart als ik het instel (zoals in de link).
iceke schreef:Printers zijn wegwerpprullen geworden, er wordt geld verdiend met inkt te verkopen , niet met printers...
Ik heb dit weekend eens gezocht naar een all in one printer(printer, scanner, copy, fax, dubbelzijdig printen, goedkope hervulbare patronen). De epson BX635FWD voeldoet aan al deze eisen. Ik vind juist nergens terug hoeveel blz je zou moeten kunnen printen met dit toestel voordat dit vervangen moet worden. En het is ook spijtig dat de scanfunctie geen scannen naar netwerk (SMB) ondersteund. De printersoftware wordt meestal wel ondersteund als je in de toekomst overschakeld naar een nieuw OS, maar de scansoftware niet. Vandaar dat het handig zou zijn als er een goedkope (<250 EUR) all in one bestaat met "scan to network" mogelijkheid.
axel 13409
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 nov 2011, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

'k zal de software van HP support eens dowloaden en proberen.

mvg,
Axel
axel 13409
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 nov 2011, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik heb op de support site van HP naar recentere software gezocht en ook via de update menu via het display van de printer laten zoeken maar blijkbaar zit ik met de recentste versie.

Ook vind ik raar dat je eerst de instelling "only black inkt" en dan nog eens de instelling text in black moet aanklikken! wat is eigenlijk het verschil ?

Wel raar dat bij de instelling" gray scale" dat er dan inkt van de kleuren cartridge gebruikt wordt.

Ook geocht op internet omtrent de truc om de printer te bedotten dat hij denkt dat de kleurencartridges niet leeg zijn maar ook nog niets gevonden.

Als er ooit iemand iets op internet moest tegenkomen dat mij kan helpen, laat het mij dan weten a.u.b.

mvg,

Axel.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Ik begrijp in feite niet wat het probleem is, waarom heb je dan geen mono printer gekocht?
Afbeelding
axel 13409
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 nov 2011, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Heel eenvoudig omdat ik het grootste deel van de documenten in zwart/wit en in grijsschaal moet afdrukken en maar weinig in kleur dus waarom kleurcartridges opgebruiken voor z/w of grijs documenten af te drukken en het strafste is dat ik veel vlugger mijn cartridges moet vervangen dan de z/w cartridge !!

Ik had vroeger een epson stylus 7400 en daar was het nog veel erger die koste mij een fortuin aan kleurcartridges om in z/w af te drukken.

mvg,
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

axel 13409 schreef:Heel eenvoudig omdat ik het grootste deel van de documenten in zwart/wit en in grijsschaal moet afdrukken en maar weinig in kleur dus waarom kleurcartridges opgebruiken
Het risico is natuurlijk wel dat ze uitdrogen.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

axel 13409 schreef:Ik had vroeger een epson stylus 7400 en daar was het nog veel erger die koste mij een fortuin aan kleurcartridges om in z/w af te drukken.
Je moet gewoon instellen dat die ENKEL zwart gebruikt, standaard maakt die een mengeling. Je kleuren gaan vaak minder lang mee als het gecombineerde cartridges zijn. Deze bevatten minder per kleur als die zwarte. Hier ook een HP printer (2de printer) en zelfs al is er 1 kleur op die wilt niet meer printen. Echter zijn er trucjes met plakband om je volume te resetten dat hij denkt dat het terug vol is. Moet je even zoeken op google hiervoor. Mogelijk helpt dit?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

ok bedankt voor jullie tips ik ga nog eens googelen en zien of ik die trucjes vind om de cartridge te resetten.
Weet er eigelijk iemand hoe dat juist werkt hoe dat die cartridge zijn inf doorgeeft of ie vol of leeg is .

Bedankt voor al de tips.

edit: zelfde probleem als Axel

mvg.
axel 13409
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 nov 2011, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

@ jackho

heb je identiek dezelfde printer van HP

Axel.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Inderdaad verleden week gekocht in de Makro.
Ik heb daar de vraag gesteld of je kon verder printen als er een kleur leeg is maar ze bleven mij het antwoord schuldig.

Ik heb persoonlijk de vraag dan gesteld aan de support van HP maar geen duidelijk antwoord gekregen.

mvg.
axel 13409
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 nov 2011, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik zal in ieder geval ook nog verder zoeken of ik een trucje kan vinden, als ik iets vind laat ik het je weten.

Axel
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

ik Heb zelf een HP en hier kan je veschillende printinstellingen bewaren achter een snelkoppeling. Zo heb ik één gemaakt voor printen in draft met enkel zwarte inkt. Kwestie van deze als default in te stellen en je bent vertrokken. Alles via HP software. Maar uit ervaring weet ik dat je beter een laserprinter kunt aanschaffen voor Z/W afdrukken.
axel 13409
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 nov 2011, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Is dat dan via de software van je HP dat je die linken maakt of hoe doe je dat dan ?

Axel
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

mailracer schreef:ik Heb zelf een HP en hier kan je veschillende printinstellingen bewaren achter een snelkoppeling. Zo heb ik één gemaakt voor printen in draft met enkel zwarte inkt. Kwestie van deze als default in te stellen en je bent vertrokken. Alles via HP software. Maar uit ervaring weet ik dat je beter een laserprinter kunt aanschaffen voor Z/W afdrukken.
Of een handigere oplossing is je voegt dezelfde printer 2x toe aan jouw computer en dan moet je niet meer in die slome menu's van HP rommelen (werkt trouwens voor elke printer :wink: )
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Is dat dan via de software van je HP dat je die linken maakt of hoe doe je dat dan ?

Axel
Ik heb een photosmart printer. In principe een fotoprinter waar je de mogelijkheid hebt om verschillende papiersoorten te gebruiken. Standaard zitten deze achter de printereigenschappen. In de HP menu's kan ik kiezen uit bijv. 10 op 15 zonder rand, standaard door HP geconfigureerd. Hier heb ik ook de mogelijkheid er zelf aan te maken waarvan eentje nu is om uitsluitend zwart te gebruiken. Mogelijk heb je niet hetzelfde menu, maar eventueel de helpfunctie eens raadplegen en zoeken achter aanmaken profielen ofzo.
axel 13409
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 nov 2011, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ok 'k zal morgen eens in de menu's gaan zoeken en eens proberen of het lukt.

Axel
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Mag ik je nog even mededelen dat een "investering" in hervulbare patronen/systemen zeker de moeite loont.
Ik ben er zéér tevreden van, kwaliteit van de inkt is beter dan de originele HP cartridges.
Gedaan met zuinig zijn op vlak van inkt want dat kost 2x niks!
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
axel 13409
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 nov 2011, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Kan je mij een bepaalde online winkel aanbevelen, want je hebt er precies al wat ervaring mee.
in ieder geval bedankt voor de info,

mvg

Axel
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

ik ben zeer tevreden van coralgraph, maar zo te zien hebben zij geen systeem voor jouw printer.
Wat niet wegneemt dat zij zéér goede inkt hebben (ink-tec) voor HP Vivera inkt te vervangen, maar ook deze is elders te bestellen.
Het aankoopbedrag was ongeveer gelijk aan de aanschaf van 6 nieuwe cartridges (ik heb 5 kleuren + 1 zwarte) en met mijn huidge printgedrag is de pinter binnen het jaar terug verdiend.
Ook wel even mededelen dat je je inkt best niet ouder dan 2-3 jaar mag laten worden, dus met 100 ml kom je al een hele eind.

- ebay is ook een geweldige bron voor aankopen te doen.
- youtube is ook veel informatie te vinden.

Besluit: Kleuren printen duur??? Maar nee, goedkoper dan jij zwart-wit afdrukken maakt :angel:

edit:
9€ voor 1 liter inkt (zwart/kleur) waarvan 4 verzending.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

@honda4life: Je kan toch gewoon gaatjes borden in cartridge? Zo moest ik dit voor men oude lexmark doen een tijdje geleden. Hele tutorial voor gevolgd. Had zo'n setje gekocht en dit was er zo in beschreven, nooit problemen mee gehad en deze had zelfs een kleine sluiting en handboor ervoor meegeleverd.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Tim.Bracquez schreef:Je kan toch gewoon gaatjes borden in cartridge?
Tegenwoordig hebben cartridges een chip die het inktvolume en vervaldatum,... bewaart.
Gaatjes boren oké, maar bij cartridges met enkel spons is dat zeker geen optimale vulmethode.
(dan moet je beginnen met vacuum om die spons goed gevuld te krijgen,...)
Ik vermoed dat bij jouw het printhoofd op de cartridge zit en zijn alle problemen opgelost met een nieuwe cartridge te kopen, bij de ts en mij de cartridge enkel een reservoir is en is prutsen dus fataal.
Tim.Bracquez schreef:oude lexmark
Oude printers zijn inderdaad gemakkelijker, maar al heb ik wel ondervonden dat deze meer inkt gebruiken.
Een verbetering voor de consument zou je denken? Nee want dat weten ze dan weer te compenseren door hun cartridges minder te vullen...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
TomVH
Pro Member
Pro Member
Berichten: 368
Lid geworden op: 13 nov 2010, 18:30
Locatie: Zaffelare
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

axel 13409 schreef:Kan je mij een bepaalde online winkel aanbevelen, want je hebt er precies al wat ervaring mee.
en ik heb goede revaringen met http://www.112ink.nl/. De kwaliteit van de inkt kan ik niet beoordelen want ik heb nog niet vergeleken met de inkt geleverd door een andere firma. De prijs kan ik ook net beoordelen.
honda4life schreef:9€ voor 1 liter inkt (zwart/kleur) waarvan 4 verzending.
Kun je de link eens posten van de firma/webshop/... die de inkt kan leveren voor 9 EUR per liter? Ik vind het zo direct niet.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Sorry zie net dat ik me miskeken heb, het gaat over 100ml (afbeelding is verwarrend), een liter kost rond de 30€ :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

Heb er zelf geen ervaring mee, maar was net wat prijzen aan het vergelijken voor HP363 cartridges:
- 112ink.nl: 30€ enkel voor de inkt (50ml) + 40€ voor hervulbare cartridges (+9€ verzending)
- coralgraph.com: 25€ voor volledige set: inkt (40ml denk ik en niet de 400ml zoals vermeld) mét hervulbare cartridges (+12€ verzending)

Is wel een groot verschil...dus mss. groot verschil in kwaliteit v/d inkt & cartridges ??
En bij de 112ink staan instructies ivm. hard reset v/d printer nodig om error weg te krijgen...vraag me af of dit wel allemaal goed werkt bij chip-cartridges...
Blijft toch wel een aantrekkelijk prijsverschil met de originele cartridges!
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Ondertussen al iemand goede ervaring met huismerk cartridges die geen problemen geven voor deze HP Officejet 6500A E710n printer?
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”