Linksys E3200 cannot setup PPPoE

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Pikes01
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Ik heb me net een nieuwe router aangeschaft en wil die nu gebruiken als primaire router, en de BBOX2 enkel als VDSL modem. Maar het lukt niet, telkens krijg ik op de Linksys de melding 'can not get an IP address from PPPoE". Op de BBOX heb ik DHCP afgezet, en WAN PPPoE disabled. IP adres van de Linksys is 192.168.2.1 (van de BBOX2 default 192.168.1.1) Firmware updates/reloads, hard resets geprobeerd, zonder succes. Iemand tips?

Alvast bedankt,
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

En hoe heb je de router ingesteld, daar heb je PPPoE toch ingesteld met de gebbruikersnaam en wachtwoord, @SKYNET in hoofdletters zonder de .be?
tendonsie
Pro Member
Pro Member
Twitter: tendonsie
Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
Bedankt: 40 keer
Contacteer:

Ik heb sinds gisteren de EA4500 en ik had ook eerst problemen.

Wat moet je doen:
A) Reset je Linksys
B) Reset je bbox-2

1) Ga met een kabel met je bbox-2 connecteren.
Doe je Internet in orde.
Daarna uit WLAN en uit DHCP en uit PPPoE.

2) Daarna koppel je je Linksys aan

3) In je Linksys gaat je connect software de naam @ SKYNET en pass vragen.
En dan lukt het.
Pikes01
Starter
Starter

@redman: inderdaad, userID en passwoord op die manier (skynet in hoofdletters, geen .be extensie, paswoord case sensitive ingevoerd).

@tendonsie, ik denk dat ik met deze manier van werken gestart ben, maar zal het nog eens helemaal doorlopen. Wat ik bijvoorbeeld gemerkt heb is dat als ik een reset van de BBOX2 doe (reset knop meer dan 30seconden ingedrukt houden), hij mijn userId en paswoord op een of andere manier toch terugvind, en dus de WAN PPPoE terug opbouwt. Anderzijds zou dat allemaal niet veel mogen uitmaken vermits je 2 PPPoE sessies kan opstarten (Internet favourite). Maar zelfs al disable ik de sessie op de BBox2, de Linksys wil er geen opbouwen.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

http://www.xtremecoders.org/wp-content/ ... E3200c.png
De kabel naar je bbox2 zit in de bbox2 op poort 1 en op poort "internet" van je E3200?
Zie je de lampjes branden op je bbox2 en je E3200?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Pikes01
Starter
Starter

Yep, kabels zitten goed.

Voorlopig de BBOX terug laten de PPPoE opbouwen, DHCP aan op LAN zijde, en de Linksys WAN connectie in DCHP config. Werkt perfect, maar is router achter router, en dat wil ik eigenlijk niet.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Pikes01 schreef:Op de BBOX heb ik DHCP afgezet, en WAN PPPoE disabled
tendonsie schreef:1) Ga met een kabel met je bbox-2 connecteren.
Doe je Internet in orde.
Daarna uit WLAN en uit DHCP en uit PPPoE.
Waarom DHCP uit op de BBox2 ? Al eens geprobeerd met DHCP aan ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
tendonsie
Pro Member
Pro Member
Twitter: tendonsie
Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
Bedankt: 40 keer
Contacteer:

Dat van DHCP stond op de Belgacom Community site, en een guide die ik vond via dit forum. (Extern gelinkte site in het Engels met technische info van de BBOXen)

En zo werkte het ook bij me. (EA4500)
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Ik had een vergelijkbaar probleem met mijn Linksys E3000. De oplossing was de dd-wrt firmware. Daarop PPPoE instellen, vervolgens de E3000 uitschakelen, de BBox uitschakelen (in mijn geval is het de Scarlet box). Dan eerst de Scarlet box inschakelen en dan de E3000 en dan was het opgelost. Verder heb ik geen instellingen aangepast op de Scarlet box. DHCP staat gewoon aan en de Scarlet box heeft ook gewoon een eigen PPPoE sessie :)
Pikes01
Starter
Starter

DD-WRT op een E3200 lijkt (nog) niet zo super te zijn (geen 5Ghz radio support, en de wireless op zich ook nog niet zo stabiel), en heb het nog nooit gebruikt. Wil nu niet een nieuwe router direkt om zeep helpen.

Morgen Belgacom eens bellen, of gaan ze me direkt wandelen sturen?
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Dan vrees ik het ergste, als je je eigen router gebruikt achter een bbox2 gaan ze direct zeggen : haal die er maar tussen uit en probeer opnieuw en anders moet je zelf het probleem maar oplossen.
Belgacom geeft geen support voor eigen routers.
philippe_d
Moderator
Moderator

Pikes01 schreef:Voorlopig de BBOX terug laten de PPPoE opbouwen, DHCP aan op LAN zijde, en de Linksys WAN connectie in DCHP config. Werkt perfect, maar is router achter router, en dat wil ik eigenlijk niet.
Router achter router (dubbele NAT) is niet ideaal, maar eigenlijk nooit een probleem tenzij je servers draait, dan wordt de portforwarding iets lastiger. Eventueel de Linksys in DMZ van de BBox zetten.
Je kan ook de DHCP van je Linksys uitschakelen, een LAN-LAN verbinding maken, en deze gebruiken als gigabit switch / WLAN access point.
Pikes01 schreef:Wat ik bijvoorbeeld gemerkt heb is dat als ik een reset van de BBOX2 doe (reset knop meer dan 30seconden ingedrukt houden), hij mijn userId en paswoord op een of andere manier toch terugvind, en dus de WAN PPPoE terug opbouwt.
Dat is normaal, dat is de ZTC (zero touch configuration), die jouw user-id en paswoord automatisch gaan ophalen bij iedere factory reset.
- Ik zou nog eens proberen zonder enige wijziging te doen op je BBox (laat die PPPoE rustig lopen, dan krijg je nog een Fonspot)
- Ben je zeker dat je het juiste paswoord gebruikt ? Dat kan je eventueel eens wijzigen in je e-services.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Pikes01
Starter
Starter

Servers draai ik niet (wel een NAS) maar wel een domotica systeem dat ik op een veilige manier wil benaderen van buitenaf (VPN)...
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ik slaag er thuis ook niet in met een Linksys WAG320N :cry:
Als ik dat probeer via computer om een sessie te starten geeft dit geen problemen, je zou eens kunnen testen of dit bij u ook hetzelfde is.

Welke firmware draai je?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Pikes01
Starter
Starter

Firmware 1.0.03. Is de meest recente... Ook BBox2 draait meest recente firmware
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

"de meest recente": 6LR10A-6LA04C?
Heb je al kunnen testen of het lukt vanop je computer?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
bluezy
Member
Member
Bedankt: 7 keer

Pikes01 schreef:Wat ik bijvoorbeeld gemerkt heb is dat als ik een reset van de BBOX2 doe (reset knop meer dan 30seconden ingedrukt houden), hij mijn userId en paswoord op een of andere manier toch terugvind, en dus de WAN PPPoE terug opbouwt.
Mag je zeker niet doen - dat is de zero touch configuration. Dat dient juist om helemaal terug te gaan naar de default configuratie als alles kapot is (de helpdesk zal dit suggereren bv) of als je het voor de eerste keer aanzet. Wat je hier moest doen was een normale reset - stroom af en stroom aan.
Pikes01
Starter
Starter

Probleem opgelost. Durf het bijna niet schrijven: blijkbaar werkte ik met een verouderd paswoord. via Belgacom e-services een nieuw paswoord ingesteld, en nu werkt het...

Thanks aan alle posters en vooral philippe_d, jullie hebben me op het juiste spoor gezet!
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

Ik zal binnenkort ook eens een nieuw paswoord proberen, zou het probleem niet mogen zijn maar we zullen wel zien.
Pikes01
Starter
Starter

ter info: BBox2 firmware is 60A05S.

Mvg,
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

Het werkt!!!

Wie problemen heeft met PPPoE (ookal lukt het via een computer), verander je wachtwoord!

Duimpjes voor de TS :wink:
philippe_d
Moderator
Moderator

... en voor degene die de oplossing voorstelde :)
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

De oplossing is niet het paswoord aanpassen om zeker te zijn dat je paswoord juist is :angel:

De oplossing is het paswoord wijzigen om op onverklaarbare reden wel te werken.

Maar goed voor de eerlijke vinder...
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”