Weet iemand of men kan overschakelen van Base Business naar de gewone Base voor particulieren?
Contract was afgesloten toen er nog een btw nummer was, dus als zelfstandige. Nu is deze een particulier aangezien ze niet meer zelfstandige is, en geen btw nummer meer heeft. Is dit reden genoeg om over te kunnen schakelen naar nieuw contract bij de particuliere site? Haar 24maanden contract bij business is nog niet afgelopen...
Base business -> Base particulier
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Als je op veilig wil spelen stel ik voor een extra tussenstap naar prepaid te maken 

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
Ik vrees ook dat U de voole 24 maand moet uit doen...stopzetting van zelfstandige aktiviteit is geen reden tot contractbreuk !
U kan uw toestel nog steeds prive blijven gebruiken, er zal altijs wel een prive-aandeel geweest zijn.....
Het enige verschil is dat je de btw niet meer kan aftrekken maar een particulier abonnement is net duurder omwille van de btw die er d'office bijkomt....
Ik denk niet dat omzetten mogelijk is, mijn dochter heeft het ook al eens zo voorgehad.
Wat wel kan is van uw Business 7 (70 euro excl btw) een Business3 maken, dan betaald U 25 euro voor onbeperkt bellen naar Base en vaste nrs, let op! U zit wel weer vast voor 2 jaar bij wijzigen van formule, maar met de nieuwe aankomende wet bent U er toch binnen 6 maand vanaf en betaald U maar 25 euromaand per direct
U kan uw toestel nog steeds prive blijven gebruiken, er zal altijs wel een prive-aandeel geweest zijn.....
Het enige verschil is dat je de btw niet meer kan aftrekken maar een particulier abonnement is net duurder omwille van de btw die er d'office bijkomt....
Ik denk niet dat omzetten mogelijk is, mijn dochter heeft het ook al eens zo voorgehad.
Wat wel kan is van uw Business 7 (70 euro excl btw) een Business3 maken, dan betaald U 25 euro voor onbeperkt bellen naar Base en vaste nrs, let op! U zit wel weer vast voor 2 jaar bij wijzigen van formule, maar met de nieuwe aankomende wet bent U er toch binnen 6 maand vanaf en betaald U maar 25 euromaand per direct

Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 14 keer
Die nieuwe wet is ook voor Business klanten in dat geval? Ik dacht dat de nieuwe wet enkel betrekking had tot Particuliere klanten?maar met de nieuwe aankomende wet bent U er toch binnen 6 maand vanaf en betaald U maar 25 euromaand per direct
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 6 keer
Ik zou eens binnenspringen in een Basewinkel.
Ik heb vorig jaar de omgekeerde stap gedaan (particulier naar business) en dat ging zonder probleem, ook al was mijn abonnement niet afgelopen. Ze doen niet moeilijk als je een nieuw abonnement van 2 jaar afsluit.
Ze hebben het ook wel uitgevoerd met een tussenstap via prepaid.
Ik vermoed dus dat business naar particulier ook moet kunnen.
Ik heb vorig jaar de omgekeerde stap gedaan (particulier naar business) en dat ging zonder probleem, ook al was mijn abonnement niet afgelopen. Ze doen niet moeilijk als je een nieuw abonnement van 2 jaar afsluit.
Ze hebben het ook wel uitgevoerd met een tussenstap via prepaid.
Ik vermoed dus dat business naar particulier ook moet kunnen.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 14 keer
Hoe ging dit precies? Hing u nog vast aan een contract?ik heb dit 2 maanden geleden ook gedaan. bus--> part
Ik had net gebeld met Base, zij zeiden dat dit mogelijk was op deze manier:
Een overdrachtsdocument invullen, dus van persoon met BTW nummer naar persoon zonder BTW (particulier dus).
Dan zou ik van die base business 7 (unlimited) kunnen overschakelen naar BASE particulieren, maar enkel naar de BASE postpaid 5, dus ook unlimited van 80EUR. En daar bovenop zouden de zelfde voorwaarden van toepassing blijven zoals in het base business contract (wat ik vrij raar vind, hoe kan je als particuliere klant toch onder de base business algemene voorwaarden vallen), dit zou betekenen dat er toch 12 maanden zou moeten blijven. Nu 12 van 24 maanden contract gedaan...
Ik vind dit vrij raar, ik vroeg dan of het mogelijk was een nieuw contract te starten bij base particulieren, maar het was enkel mogelijk Base postpaid 5.
En ik moest ook een bewijs van terminatie BTW nummer doorgeven.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
laroyj schreef:Ik vrees ook dat U de voole 24 maand moet uit doen...stopzetting van zelfstandige aktiviteit is geen reden tot contractbreuk !
die wet gaat waarschijnlijk enkel op voor consumenten (particulieren). Business klanten weten immers waar ze aan toe zijn als ze tekenen voor 24 maanden en gebruiken hun abonnement voor professionele doeleinden.
Bij mij toch ook wel een raar verhaal hoor.
Ik stap in maart over van business naar particulier (base) (zoals hierboven beschreven)
nu wil mijn werkgever mijn gsm overnemen, met een contract van proximus.
daar ik nu dus een postpaid 5 heb, lees nieuw contract, verwachtte ik een opzeg van enkele maanden...
Daarom ga ik horen bij de klantendienst van Base, antwoord : uw opzegvergoeding = 0€ (2 maal bevestigt via mail)
ik maak me langs één kant wel zorgen want ik heb toch een nieuw contract getekend in maart, dwz 24maanden?
Maar langs andere kant, heb ik op papier staan => 0€
Wat denken jullie hierover?
Ik stap in maart over van business naar particulier (base) (zoals hierboven beschreven)
nu wil mijn werkgever mijn gsm overnemen, met een contract van proximus.
daar ik nu dus een postpaid 5 heb, lees nieuw contract, verwachtte ik een opzeg van enkele maanden...
Daarom ga ik horen bij de klantendienst van Base, antwoord : uw opzegvergoeding = 0€ (2 maal bevestigt via mail)
ik maak me langs één kant wel zorgen want ik heb toch een nieuw contract getekend in maart, dwz 24maanden?
Maar langs andere kant, heb ik op papier staan => 0€
Wat denken jullie hierover?
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 363 keer
- Bedankt: 174 keer
akira02 schreef:die wet gaat waarschijnlijk enkel op voor consumenten (particulieren). Business klanten weten immers waar ze aan toe zijn als ze tekenen voor 24 maanden en gebruiken hun abonnement voor professionele doeleinden.

Is dat zo, weten Business klanten waar ze aan toe zijn? Weet die zelfstandige in bijberoep of die kleine KMO wat er hem/haar binnen een jaar te wachten staat. Ik vind het nogal klantonvriendelijk moest BASE echt deze logica hanteren.
In elk geval toen ik mijn abonnement afsloot zei men mij dat ik tijdens de contractperiode van 24 maanden ten alle tijde kon upgraden of downgraden maar dat er dan telkens terug een periode van 24 maanden aanbrak. Nu dit gelezen te hebben, heb ik spijt dat ik dat niet op papier heb laten zetten :/
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 363 keer
- Bedankt: 174 keer
idd, maar stel dat ik business 5 heb, dan zou ik onder voorwaarde van nieuwe termijn van 24 maand kunnen downgraden naar business 1?
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme