Zelf maak ik al een tijdje VCD's van m'n fotos (met Nero) zodat ik deze op m'n DVD kan afspelen en dat werkt prima, alsook op de DVD speler van m'n ouders.
Ondertussen hebben m'n ouders ook de benodigde hardware, en hebben ze net hetzelfde gedaan als wat ik doe met Nero (zij het dan met een recentere versie). Resultaat... de CD wordt herkend als VCD, maar het beeld blijft zwart. Bij mij thuis echter werkt de VCD wel ?
Wat me is opgevallen is dat mijn VCDs op mijn DVD aangeven dat het NTSC is, terwijl de VCD van m'n ouders dat niet aangeeft. Moest het nu echter net andersom zijn dan had ik het logisch gevonden, maar nu ?
Enfin, hoe los ik dit op... weet iemand hoe ik Nero kan forceren de VCD in NTSC aan te maken ?
VCD speelt niet ?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
-
- Administrator
- Contacteer:
-
- Deel van't meubilair
r2504 schreef:Zelf maak ik al een tijdje VCD's van m'n fotos (met Nero) zodat ik deze op m'n DVD kan afspelen en dat werkt prima, alsook op de DVD speler van m'n ouders.
Ja dus
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
-
- Deel van't meubilair
SIR schreef:Staat dit alles op dezelfde soorten van media??????
Yep, schrijf in beide gevallen gewoon op een CD-RW.
Misschien wat meer info... thuis Sony DSC-P92, Nero 5.5 en DVD-Writer. Bij m'n ouders, Medion camera, Nero 6 OEM en DVD-Writer.
Ik heb ondertussen ergens gevonden dat je die NTSC in Nero zou kunnen in/uitschakelen, maar heb nog geen tijd gehad om het te controleren in beide versies of het wel degelijk gevolgen heeft. Toch wel gek dat die DVD-player van m'n ouders problemen heeft met PAL (zou net andersom verwachten).
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Kijk op http://www.videohelp.com/ naar je type DVD-speler. Ze slikken niet allemaal even graag CD-R(W)'s. De mijn bvb lust enkel geperste CD's, geen gebakken. DVD-R en +R gaan wel, met skips nu en dan. RW kan ik vergeten.
-
- Deel van't meubilair
r2504 schreef:Resultaat... de CD wordt herkend als VCD, maar het beeld blijft zwart.
Het is dus geen probleem met het merk van de CD-RW... de DVD speler geeft wel degelijk aan dat het een VCD is na het inbrengen van de CD-RW... maar het scherm blijft dus zwart.
Heb zonet echter eens gekeken en in Nero (niet de Express) kan je rechts clicken op de 'MY DISC' en properties kiezen. Hier kan je de encoding resolution opgeven (PAL of NTSC) en of het een standard compliant CD moet zijn. Nu nog checken hoe deze bij m'n ouders staan...