Begin dit jaar (activatiedatum3/1/2012) neem ik een internet Favorite abonnement omdat ik zag dat VDSL beschikbaar was gekomen.
Ik plaats de BBOX2 die ik al ontvangen had en merk onmiddelijk dat de connectie ADSL2+ was inplaats van VDSL.
Ik neem contact op met de Belgacom Klantendienst en krijg een vaag verhaal dat mijn abonnement daarvoor moet upgradede worden en dat ik daar een brief van ga krijgen.
Enkele dagen later inderdaad een brief dat mijn abo. is geupgrade naar Internet Intense. Daarmee betaal ik dan al meer dan 50€ per maand, maar nog steeds enkel ADSL2+.
Opnieuw contact met de Klantendienst waar iemand mij het eerlijke antwoord geeft dat mensen die ook Belgacom TV nemen wel VDSL krijgen maar voor enkel internet er gekozen wordt om de lijn op ADSL2+ te zetten (in de hoop dat de klant dat toch niet merkt).
Ik stel de vraag om mijn abo terug te schroeven naar Favorite en de lijn naar VDSL te brengen.
Stilte.
3 weken geleden nogmaals gehoord hoe het hiermee zit en de status is nu sinds gisteren een intense abo met een vdsl lijn maar ook een factuur voor een technische ingreep om de lijn te upgraden en ondertussen al 24 uur geen internet meer ...
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
Toch een mooi staaltje van een monopolist aan het werk. Was ik maar bij EDPNET gebleven denk ik dan.