Belgacom ervaring

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
scruysberghs
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 apr 2012, 08:56

Wil hier toch even mijn ervaring met Belgacom van de laatste maanden neerschrijven.

Begin dit jaar (activatiedatum3/1/2012) neem ik een internet Favorite abonnement omdat ik zag dat VDSL beschikbaar was gekomen.
Ik plaats de BBOX2 die ik al ontvangen had en merk onmiddelijk dat de connectie ADSL2+ was inplaats van VDSL.
Ik neem contact op met de Belgacom Klantendienst en krijg een vaag verhaal dat mijn abonnement daarvoor moet upgradede worden en dat ik daar een brief van ga krijgen.
Enkele dagen later inderdaad een brief dat mijn abo. is geupgrade naar Internet Intense. Daarmee betaal ik dan al meer dan 50€ per maand, maar nog steeds enkel ADSL2+.

Opnieuw contact met de Klantendienst waar iemand mij het eerlijke antwoord geeft dat mensen die ook Belgacom TV nemen wel VDSL krijgen maar voor enkel internet er gekozen wordt om de lijn op ADSL2+ te zetten (in de hoop dat de klant dat toch niet merkt).

Ik stel de vraag om mijn abo terug te schroeven naar Favorite en de lijn naar VDSL te brengen.
Stilte.


3 weken geleden nogmaals gehoord hoe het hiermee zit en de status is nu sinds gisteren een intense abo met een vdsl lijn maar ook een factuur voor een technische ingreep om de lijn te upgraden en ondertussen al 24 uur geen internet meer ... :bang:

Toch een mooi staaltje van een monopolist aan het werk. Was ik maar bij EDPNET gebleven denk ik dan.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

lijkt me een uitdaging van eva_van_belgacom, me dunkt.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Waarschijnlijk is je andere paar aangesloten nu op VDSL of zijn er settings van de BBOX2 die nu niet juist staan voor VDSL (geen ervaring met BBOX2)

Hier heb ik alvast de Annex A manueel naar Annex B moeten zetten op men fritzbox , heb hier ook uren liggen klooien eer ik connectie had :)
The eternal and true pessimist :D
Proximus
ISP Official
ISP Official
Berichten: 333
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
Contacteer:

Beste scruysberghs,

Kan u mij via privé-bericht uw gegevens (naam, telefoonnr of klantennr, contactnr) even doorsturen?

Ik kijk dit dan even na en laat u iets weten.

Met vriendelijke groeten,

Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
scruysberghs
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 apr 2012, 08:56

Beste Eva_van_Belgacom,

Heb blijkbaar nog niet genoeg gepost in dit forum voor een privé bericht maar onze klantnr. is 606891552
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Je hebt blijkbaar tot 3 keer toe de verkeerde informatie gekregen :-( :

1) Dat je abonnement moet geupraded worden naar Intense is absoluut geen waar. De abbos staan volledig los van de gebruikte technologie. De upgrade was dus volledig onterecht.

2) Dat mensen die ook Belgacom TV nemen wel VDSL krijgen maar voor enkel internet er gekozen wordt om de lijn op ADSL2+ te zetten, is absoluut geen waar. Je moet de technologie krijgen die voor jou beschikbaar is.
In uitzonderlijke gevallen, waar de VDSL capacitiet beperkt is in een bepaalde wijk, kan ik mij wel voorstellen dat ze prioriteit geven aan Belgacom TV gebruikers, maar dat ze systematisch niet-TV gebruikre sop ADSL2+ omzetten is onwaar.

3) Factuur voor technische ingreep kan ook niet, en die moet je weigeren:
    - een upgrade van abbo (Favorite naar Intense) is gratis.
    - een technologie upgrade (van ADSL2+ naar VDSL2 is (momenteel) gratis.
    - een downgrade (van Intense naar Favorite) kost je 6.20€ (maar kan pas na één jaar denk ik).
Ik zou je dus aanraden om contact te nemen met Belgacom (of PM naar Eva) en deze situatie te laten rechtzetten.

Waarom je nu geen Internet hebt is een andere zaak.
    - Misschien zoals a3ke zegt, zit je VDSL2 signaal op de andere lijn.
    - Het heeft niets te maken met de BBox2 (die detecteert automatisch of je ADSLL2+ of VDSL2 hebt).
    - Waarschijnlijk moet een technieker voorbij komen om je op de ROP aan te sluiten.
Je moet dus onmiddellijk contact nemen met de helpdesk.
Je hebt ook recht op een gratis USB stick + sim kaart voor mobiel internet indien je zonder vast internet valt.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
scruysberghs
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 apr 2012, 08:56

Puntje 1 en 2 weet ik maar zie ook deze quote uit een reactie van Belgacom support van 9-1-2012 :

U had dus een adsl favorite gevraagd en die werd aangesloten op een adsl lijn met een maximum snelheid van 9MB.
Dus dat betekent effectief max download snelheid van 9020kbps en up van 512 kpbs
Waarom men u aansloot op adsl en niet op vdsl2?? Daarop kan ik niet antwoorden eerlijk gezegd . Ik denk omdat er geen tv abonnement bij is.
maar het is wel de reden van de maximum snellheden haalbaar;

Zoals u kunt lezen in de voorwaarden:
http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/p ... genco.page?
1 Maximale snelheden: de aangekondigde snelheden hangen onder meer af van de afstand tussen het aansluitpunt en de centrale, de informatica-installatie en de binnenbekabeling.Om de maximale down- en uploadsnelheden te bereiken moet de klant beschikken over een VDSL-aansluiting

Dus of u nu een favorite 25Mbps of een intense 30Mbps abonnement hebt,
u blijft het probleem hebben dat de lijn ( adsl) zelf maximum 9Mbps kan halen, dus nooit die 25 of 30 kan halen.
Dus die upgrade van uw abonnement was ook totaal naast de kwestie.

Dus wat moet er in feite gebeuren.
- een upgrade van adsl naar vdsl2 ( andere technologie) .
Na check hier: mogelijk. vdsl2 30 MB
- terug een downgrade van uw intense naar een favorite als u na vergelijking abonnement
http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/p ... es_go.page?
vindt dat voor u voldoende aan uw eisen voldoet.

Mijn excuses hiervoor,
Ik kan het jammer genoeg niet rechttrekken daar ik van de repairdienst ben/ aftersales


Wat 3 betreft heb ik gisterenavond de Helpdesk aan de lijn gehad. Op de bbox stond dat het vdsl signaal actief was maar de verbinding werd niet gemaakt. Advies was om als het deze middag niet in orde is eens terug te bellen omdat het mogelijk om een algemene storing ging.
scruysberghs
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 apr 2012, 08:56

internet nog steeds down hier. Volgens de klantendienst een algemene vdsl storing die vanavond opgelost wordt.
Tijfel een beetje aan de "algemeen" want ben nu verbonden met de Belgacom_Fon wifi van de buren die Belgacom TV hebben :-D
scruysberghs
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 apr 2012, 08:56

Dag 3 zonder werkende internetverbinding hier.
kan iemand met een bbox2 en vdsl eens kijken naar deze screenshots om uit te sluiten dat er iets mis zit op de modem https://picasaweb.google.com/1031923144 ... directlink
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

U modem synced is trained op de VDSL , dus de verbinding tussen Modem en Belgacom is tot stand en in orde

Kan dus enkel nog aan instellingen liegen op je PC of incorrecte paswoord/login
The eternal and true pessimist :D
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Doe eens Advanced Settings --> Maintenance --> Restore to factory default configuration

Wacht een half uur en geef bij Quick Start je correcte login en paswoord in! Dubbelchecken!
scruysberghs
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 apr 2012, 08:56

Nog een sessie gehad met de helpdesk vanmorgen en die kwamen er niet uit. Conclusie was dat er een technieker gaat langskomen op maandag.

Dan maar zelf daarnet een factory reset gedaan en nu is alles weer ok.
Heb ook de "hotspot" optie bijgekregen in de advanced settings. Die stond er voorheen nog niet.


Bedankt allen voor de suggesties en tips.
Nu is het nog wachten op een reactie van Belgacom wat betreft de onnodige upgrade naar Intense en factuur voor de VDSL lijn upgrade.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Volgens mij ligt de fout toch wel bij u hoor.
Ge hebt een abonnement upgrade gedaan omdat ge "dacht" dat ge dan op vdsl2 zou overgeschakeld worden, wat niet zo is.

Wat de tijd zonder internet betreft, dit is wellicht door de omschakeling naar VDSL2
Normaal krijgt ge een brief van belgacom met instructies en datum voor de omzetting èn belt de technieker die de omzetting doet u op, voor de omzetting en erna om te zien of het werkt. (zo ging het bij mij, 2min zonder internet.)

De bbox detecteerd automatisch het signaal adsl-vdsl2 maar dan nog is volgens mij een herstart van de modem nodig of zelf een reset.
stefferke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 dec 2011, 21:48
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

philippe_d schreef:2) Dat mensen die ook Belgacom TV nemen wel VDSL krijgen maar voor enkel internet er gekozen wordt om de lijn op ADSL2+ te zetten, is absoluut geen waar. Je moet de technologie krijgen die voor jou beschikbaar is.
In uitzonderlijke gevallen, waar de VDSL capacitiet beperkt is in een bepaalde wijk, kan ik mij wel voorstellen dat ze prioriteit geven aan Belgacom TV gebruikers, maar dat ze systematisch niet-TV gebruikre sop ADSL2+ omzetten is onwaar.

Ow ja deze is wel waar.
zeker voor de mensen die nog op 4.6mbps zitten
Hier wil belgacom mijn lijn niet op 9mbps zetten
Mijn geburen die wel bgc tv hebben hebben wel 9mbps
en belgacom maar zagen dat het niet mogenlijk is(maar ze zeggen wel dat ik tot 2 tv kan gebruiken op mijn lijn)
en bij mijn weten gebruikt 1 tv op bgc tv 3mbps hoe moed ik er dan 2 gaan gebruiken op een lijn van 4.6mbps?
scruysberghs
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 apr 2012, 08:56

Gray schreef:Volgens mij ligt de fout toch wel bij u hoor.
Ge hebt een abonnement upgrade gedaan omdat ge "dacht" dat ge dan op vdsl2 zou overgeschakeld worden, wat niet zo is.

Wat de tijd zonder internet betreft, dit is wellicht door de omschakeling naar VDSL2
Normaal krijgt ge een brief van belgacom met instructies en datum voor de omzetting èn belt de technieker die de omzetting doet u op, voor de omzetting en erna om te zien of het werkt. (zo ging het bij mij, 2min zonder internet.)

De bbox detecteerd automatisch het signaal adsl-vdsl2 maar dan nog is volgens mij een herstart van de modem nodig of zelf een reset.


Ik heb een upgrade gedaan van edpnet ADSL2+ naar Belgacom vdsl internet favorite. Toen ik na activatie vroeg om de lijn naar vdsl te zetten hebben ze abo naar intense gezet en lijn op ADSL laten staan. Wat jij denkt dat ik dacht klopt dus niet.

Wat de onderbreking betreft.
Donderdagmiddag krijg ik telefoon van de technieker dat mijn lijn is omgezet. Volgens hem moet ik niets doen met de modem. Alles zou automatisch gaan.
Donderavond, geen internet. Modem herstart, nog geen internet. Klantendienst gebeld en melding gekregen dat er een algemene storing is en dat ik maar moet terugbellen als het vrijdagmiddag niet in orde is.
Vrijdagavond nog geen internet, klantendienst zegt dat er vrijdagavond iemand naar de centrale gaat voor een interventie.
Zaterdagmorgen geen internet, klantendienst geeft me een nieuwe usernaam maar nog steeds niets. En regelt een technieker om langs te komen (morgen)

Geen van de 4 belgacom personen hebben me gezegd een factory reset te doen.

Als jij zegt dat dit mijn fout is ben je ofwel belgacom personeelslid ofwel al zolang klant dat er sprake is van het stockholmsyndroom :-)
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Er is maar 4 ding dat ik niet meer kan blijven benadruken

Je modem synced correct en al op VDSL , dus is de verbinding tussen Belgacom en je modem tot stand gebracht en in orde
The eternal and true pessimist :D
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”