Internet overal mooie reclame => factuur 1300€

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
flurk007
Starter
Starter

Even een overzicht welk abonnement ik heb:

Pack internet Maxi + TV Comfort + Mobile comfort 25

Ik had van de week de reclame gehoord van internet overal, ben naar de site gegaan en kon daar zien dat ik recht heb op 1 GB download via 3G.
Impulsief en naïef dat ik ben, mijn internet op mijn gsm onmiddellijk geactiveerd. Ik hield in men achterhoofd van als dit NIET actief zou zijn krijg ik een bericht na 3 of 6 u dat ik al verbonden ben met het internet en dat mijn factuur te hoog zou worden. Heb dit 2 jaar geleden ook meegemaakt met proximus toen ik een smartphone heb gekocht.

Nu heeft het internet van 21/04 t.e.m. 24/04 actief gestaan en vanmorgen (25/04) krijg ik om 9u ‘s morgens een bericht dat ik al 3u verbonden ben. Stomverbaasd want had het juist de dag voordien uitgeschakeld omdat ik toch een beetje argwanend begon te worden over de activering. Vandaag ga ik kijken op mijn e-services, blijkt dat ik nog steeds op de fomule van verbonden tijd staat en dat ik al 1300€ moet betalen.

Nu mijn vraag is Belgacom verplicht deze sms te versturen, want dit hebben ze dus 4 dagen te laat gedaan zodat mijn factuur al absurd hoog was.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Of ze verplicht zijn is de vraag niet, zoals je zelf zegt: je bent impulsief en naief geweest, en je had jezelf beter moeten informeren.
Ik zou je aanraden om zo snel mogelijk contact te nemen met Belgacom, jouw probleem uit te leggen, en hopen op een commerciële geste. Eventueel via een PB naar Eva_van_Belgacom.

Dit zal je wellicht verder brengen dan de "schuld" op Belgacom te willen steken.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Je krijgt een sms als de activering geslaagd is. Alles daarvoor is op basis van de formule zonder IOG.
Nu, met wat aandringen (jij handelt immers ter goeder trouw) wordt dit op de uiteindelijk denk ik wel gecorrigeerd hoor. Neem eens contact op met de klantendienst (6000 bellen) en/of contacteer Eva_van_belgacom hier op het forum.
flurk007
Starter
Starter

Bedankt voor de snelle reactie, zal een PM sturen naar Eva.
Heb daarstraks 45minuten aan de lijn gehangen in wacht en ben bellen een beetje beu.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

't Is gelukkig een gratis nummer (zelfs vanuit het buitenland dacht ik!) en is 24/7 bereikbaar ;-).
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

flurk007 schreef: blijkt dat ik nog steeds op de fomule van verbonden tijd staat en dat ik al 1300€ moet betalen.
Nu mijn vraag is Belgacom verplicht deze sms te versturen, want dit hebben ze dus 4 dagen te laat gedaan zodat mijn factuur al absurd hoog was.
Mobiele operatoren zijn gekend om te stelen van hun klanten cfr. uw voorval mobiel internet, reversed billing SMS (premium sms)

Ze zijn ook gekend dat ze als je maar genoeg klaagt, praktisch het volledige bedrag crediteren.
Eeerst zullen ze wel proberen je af te schepen met 1 maand gratis abonnement, maar dat mag je niet accepteren.

Desnoods via de ombudsman als laatste redmiddel.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Het tarief per tijd zouden ze standaard niet meer mogen gebruiken vind ik. De tijd van inbelmodems is al lang gedaan :) Mensen zonder abonnement zouden ze ook gewoon best factureren op data. Als je niet oplet en je koopt een smartphone begint de rekening al te lopen op tijdsbasis per blok van 5 minuten.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Nog maar eens een reden om voor prepaid te gaan.

Enerzijds is het de TS zijn eigen schuld, maar net om zulke gevallen te voorkomen moeten consumenten beschermd worden van hun eigen stomiteiten (no offence).

Als ik mij niet vergis is er al een limiet van €60 bij dataroaming. Zoiets zou er ook moeten komen maar dan voor gewoon verkeer, vanaf je bv €50 boven de abonnementskosten zit zou je diensten stopgezet moeten worden. En een waarschuwing bij elke €10 dat je verbruikt boven het abonnement.

Dat er bij belgacom nergens een belletje gaat rinkelen bij klanten die een abnormaal hoge factuur hebben snap ik toch niet. Ze kunnen tot op de bit nauwkeurig en live zien hoeveel ge verbruikt en berekenen hoeveel alles kost, dus het kan niet moeilijk zijn om dit geautomatiseerd aan de klant te laten weten.

Zoals ik al zei, klanten moeten tegen zichzelf beschermd worden.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Proximus
ISP Official
ISP Official
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
Contacteer:

Beste flurk007,

Is het mogelijk om mij via privébericht uw klantgegevens te bezorgen(klantnr, gsmnr, naam ,adres)?

Dan kan ik uw dossier eens opvragen.

Met vriendelijke groeten,

Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
flurk007
Starter
Starter

Kosten zijn geschrapt dus alles is nog goed afgelopen, alleen heb ik vanmiddag gebeld om internet overal te activeren op mijn gsm.
Ze zeiden dat ik een bericht ging ontvangen, is niet gebeurd dus zal nog maar eens terug bellen vooralleer ik terug 1300€ moet betalen :-D
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

en hou uw verbruik in de gaten met de -uitstekende- Hello! app van Belgacom :-D
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Dat is dan héél, héél netjes opgelost door Eva_van_Belgacom! :thumbs: