Het zijn spannende tijden. Microsoft heeft voor gebruikers van Skydrive een uitbreiding van 7 naar 25 GB ! Google Drive is eindelijk beschikbaar na jaren van speculaties en biedt 5 GB aan. Tenslotte verhoogt het de opslag van de diens Gmail van 7,7 naar 10 GB.
Bronnen:
Skydrive
Google Drive en Gmail update
Onlineopslag
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
Skydrive is net van 25 GB naar 7GB gegaan
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Bedoel je niet omgekeerd?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
Nee,
De update brengt trouwens niet enkel goed nieuws met zich mee. Zo verkleint Microsoft de opslag voor nieuwe gebruikers naar 7 GB. Wie Skydrive al gebruikte kan wel gratis kiezen voor 25 gigabyte. Volgens de softwaregigant is zeven gigabyte wel genoeg voor 99 procent van de gebruikers.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Vanop mij skydrive account(aangemaakt vanuit w8 demo) :
Mooi dus !
Op mijn oud hotmail account was dit 7GB (vandaar dat ik in W8 een nieuw account aangemaakt heb) en die kan ik nu ineens ook updaten naar 25gbDe gratis opslag van SkyDrive verandert – behoud de gratis 25 GB
De limiet voor gratis opslag van SkyDrive wordt gewijzigd in 7 GB. Omdat je al een SkyDrive-gebruiker bent, kun je de huidige 25 GB houden – als je nu actie onderneemt.
Mooi dus !
Laatst gewijzigd door iceke 25 apr 2012, 14:10, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Moderator
- Contacteer:
Ow...minder goed nieuws dus!
Telefonie = EDPnet + OVH
- iceke
- Elite Poster
Het grote probleem van Skydrive was (is? vandaag geen tijd) dat je niet kan syncen (er zijn omslachtige oplossingen voor) maar wel veel opslag krijgt.
Mischien zijn ze nu gaan inzien dat het beter kan, maar daar ook een prijskaartje aan vasthangt voor de gebruiker.
Ik heb ondertussen al zowat alles geprobeerd, de goeie diensten hebben te weinig gratis opslag, de diensten met veel gratis opslag zijn niet handig in gebruik.
Mischien zijn ze nu gaan inzien dat het beter kan, maar daar ook een prijskaartje aan vasthangt voor de gebruiker.
Ik heb ondertussen al zowat alles geprobeerd, de goeie diensten hebben te weinig gratis opslag, de diensten met veel gratis opslag zijn niet handig in gebruik.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ik heb d'er verschillende geprobeerd:
Box (50 GB), SkyDrive (25 GB waarvan 5 GB Mesh), Dropbox (15 GB)...
Uiteindelijk ben ik het meest tevreden van Dropbox: geweldige application support (heel veel mobiele en niet-mobiele apps ondersteunt Dropbox), degelijke mobiele apps, folder sharing, versioning, publieke files, geen limieten op aantallen of groottes van files, LAN-sync, zorgeloos syncen, sync conflict management, 30 dagen undelete, image library support, ...
Box (50 GB), SkyDrive (25 GB waarvan 5 GB Mesh), Dropbox (15 GB)...
Uiteindelijk ben ik het meest tevreden van Dropbox: geweldige application support (heel veel mobiele en niet-mobiele apps ondersteunt Dropbox), degelijke mobiele apps, folder sharing, versioning, publieke files, geen limieten op aantallen of groottes van files, LAN-sync, zorgeloos syncen, sync conflict management, 30 dagen undelete, image library support, ...
- iceke
- Elite Poster
Ook ik vind dropbox nog altijd het interessants maar ietskes te klein (in de gratis versie) om alles naar daar te backuppen.
Heb echt geen goesting om half mijn vriendenkring rond te spammen voor wat extra ruimte.
Box was helemaal niet interessant, geen sync of backup mogelijk bij de gratis versie.
Skydrive is leuk, maar je kan geen mappen backuppen, en je zit met een limiet waardoor je sommige files moet archiveren en splitsen.
De oplossing van one.com is ook wel leuk, (ze hebben een soort Time Machine) maar ook hier te weinig ruimte.
Heb echt geen goesting om half mijn vriendenkring rond te spammen voor wat extra ruimte.
Box was helemaal niet interessant, geen sync of backup mogelijk bij de gratis versie.
Skydrive is leuk, maar je kan geen mappen backuppen, en je zit met een limiet waardoor je sommige files moet archiveren en splitsen.
De oplossing van one.com is ook wel leuk, (ze hebben een soort Time Machine) maar ook hier te weinig ruimte.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Denk ook niet dat dat de bedoeling is... het is gewoon een handige manier om dingen te sharen op verschillende plaatsen/systemen.iceke schreef:Ook ik vind dropbox nog altijd het interessants maar ietskes te klein (in de gratis versie) om alles naar daar te backuppen.
-
- Moderator
- Contacteer:
Iemand die een gratis/goedkoop opslagsysteem kent waar je met ftp/sftp mee kan connecten?
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Té goedkoop. De reviews die op het net tegenkom zijn negatief tot zeer negatief.
@eternum Wat is jou ervaring met die dienst ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Elite Poster
Lijkt me te mooi om waar te zijn.
-
- Deel van't meubilair
Lol... "we don't cap your speed like the other guys"
Ze zullen dan misschien wel niet cappen... maar hebben blijkbaar gewoon niet genoeg capaciteit.
Ze zullen dan misschien wel niet cappen... maar hebben blijkbaar gewoon niet genoeg capaciteit.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
en wuala.com had vroeger nog "traded space"...
jij deelt bijv 500gbyte van je terabyte schijf...dan kreeg jij 500gbyte op hun "cloud"
maar nu is dat niet meer precies...alle links verwijzen naar een forum waar ik geen toegang tot heb?
ik zie nog een verwijzing naar "bitcoins"... http://www.wuala.com/nl/bitcoin
blijkbaar in oktober 2011 nog veranderd toen ze van udp naar tcp gingen....spijtig...
voordeel evt dat ze file increments... "europe" data location... en AES beveiliging client side aanbieden...en je file mag tot 200gbyte groot zijn?
bij box.com was het dacht ik 50mbyte... bij Microsoft skydrive 2gigabyte...
EDIT:
https://www.symform.com/our-solutions/p ... omparison/ dit lijkt interessant? 10 terabyte voor 38,50$ per jaar?
jij deelt bijv 500gbyte van je terabyte schijf...dan kreeg jij 500gbyte op hun "cloud"
maar nu is dat niet meer precies...alle links verwijzen naar een forum waar ik geen toegang tot heb?
ik zie nog een verwijzing naar "bitcoins"... http://www.wuala.com/nl/bitcoin
blijkbaar in oktober 2011 nog veranderd toen ze van udp naar tcp gingen....spijtig...
voordeel evt dat ze file increments... "europe" data location... en AES beveiliging client side aanbieden...en je file mag tot 200gbyte groot zijn?
bij box.com was het dacht ik 50mbyte... bij Microsoft skydrive 2gigabyte...
EDIT:
https://www.symform.com/our-solutions/p ... omparison/ dit lijkt interessant? 10 terabyte voor 38,50$ per jaar?
Laatst gewijzigd door TiTanium 26 apr 2012, 17:20, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Dubbeltje samengevoegd ;)
Reden: Dubbeltje samengevoegd ;)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
eternum schreef:http://onlinestoragesolution.com/
nickvers schreef:Ik heb bovenstaande dienst bekeken, $48 voor 2 jaar lijkt mij heel goedkoop.
Heb je zelf ervaring met de dienst? want dat is eigenlijk hetgeen ik zoek
VOiD schreef:Té goedkoop. De reviews die op het net tegenkom zijn negatief tot zeer negatief.
Wel, ik heb dat indertijd eens héél grondig bekeken gehad toen ik aan (geautomatiseerde) online opslag dacht.helmuteke schreef:online storage solution = Super Traag , na 1 week refund van geld gevraagd en gekregen zonder probleem.
Anders is alles mogelijk van protocol.
De "Mobile Applications" heb ik toen wel niet getest gehad.
1) 't Is inderdaad heel goedkoop. Dat lijkt me wel erg duidelijk te zijn.
2) Verder maken ze, wat mij betreft, alles waar wat ze beschrijven in hun "Online Storage Features" pagina.
Upload.
Doch, er is zeer zeker een grote maar: "Full Speed Connections (We don't limit your throughput)".
Dit is niet correct in die zin dat zij wel zeer zeker de snelheid beperken per connectie die je maakt.
Als ik het me goed herinner was dit gemiddeld iets van rond de 120 kBps (1Mbps?).
Wat ze niet beperken is het aantal connecties. Afin, ik kan me toch niet meer herinneren dat dit voor mij een beperkende factor was geweest.
Download.
Het downloaden van de data gaat trouwens wél vlot. Hier heb ik geen opmerking over.
Mijn praktijktest.
In concreto heb ik dan ook op een tijdspanne van enkele dagen om en bij één TB (1 terabyte) op hun servers geplaatst én nadien gedownload om de integriteit van de data te verifiëren. Data uploaden is één, ze onbeschadigd terug krijgen is natuurlijk twee. Ook hier heb ik geen enkel probleem ondervonden.
Verder denk ik dat mijn activiteiten toen allicht niet onopgemerkt voorbij zijn gegaan o.a. wegens het volume/bandbreedte.
Doch ik heb geen enkele opmerking van hen hieromtrent ontvangen.
Besluit(je).
Ik kan me dan ook zeer goed voorstellen dat voor de doorsnee gebruiker de toch wel trage upload een erg frustrerende aangelegenheid kan zijn, zeker indien men beschikt over een snelle internetbreedbandverbinding. Voor mensen die goed thuis zijn in de unix wereld, denk ik dat er zich niet echt een probleem stelt om grote hoeveelheden data online te stockeren.
Voor gevoelige data is, en blijft, het essentieel dat men de 100% kan vertrouwen op de online storage partner.
Zelf vind ik dat voor ieder vorm van online opslag, waarbij derden betrokken zijn, dat dit een vertrouwen is dat niemand écht waar kan maken.
Dus: "Boer let op uw ganzen!"
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
- Bedankt: 85 keer
10GB gratis en 10GB per vriend die je aanbrengt tot max. 200GB gratis.skynetbbs schreef:en wuala.com had vroeger nog "traded space"...
EDIT:
https://www.symform.com/our-solutions/s ... 00gb-free/
EDIT
Nu weet ik waarom deze zo goedkoop is. Gebruikt geen data center maar jou data word verspreid onder andere gebruikers.
http://www.symform.com/join-the-revolut ... orm-works/
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
neen symforms 200gb actie is:
geef 200gbyte van je eigen hdd...en je krijgt 200gbyte op hun cloud;
nadien is het idd 10gbyte van elke vriend krijg jij ook 10gb erbij;
tenzij je dan 38,50$ betaald per jaar dan heb je een "user licentie" en kun je voorbij de 200gbyte limiet
op een andere pagina spreken ze wel over redundantie van 1,5... dus als je 200gbyte geeft blijft er maar 150gbyte ofzo over...
maar in die (windows/mac) client is alles naar het schijnt goed te volgen...
je kan ook van meerdere computers en internet verbindingen inloggen zodat je de upload kunt spreiden vanaf meerdere toegangspunten als ik het zo'n beetje versta... want anders tenzij je zo'n EDP net account hebt met hoge upload...kan dat aardig wat duren
Imho gebruiken ze een soort "bittorrent" protocol met encryptie?
geef 200gbyte van je eigen hdd...en je krijgt 200gbyte op hun cloud;
nadien is het idd 10gbyte van elke vriend krijg jij ook 10gb erbij;
tenzij je dan 38,50$ betaald per jaar dan heb je een "user licentie" en kun je voorbij de 200gbyte limiet
op een andere pagina spreken ze wel over redundantie van 1,5... dus als je 200gbyte geeft blijft er maar 150gbyte ofzo over...
maar in die (windows/mac) client is alles naar het schijnt goed te volgen...
je kan ook van meerdere computers en internet verbindingen inloggen zodat je de upload kunt spreiden vanaf meerdere toegangspunten als ik het zo'n beetje versta... want anders tenzij je zo'n EDP net account hebt met hoge upload...kan dat aardig wat duren
Imho gebruiken ze een soort "bittorrent" protocol met encryptie?
-
- Deel van't meubilair
Beangstigend... er zal wel redundantie opzitten... maar als er morgen x-gebruikers hun PC niet opzetten ben jij je backup kwijtAbusimbal schreef:Nu weet ik waarom deze zo goedkoop is. Gebruikt geen data center maar jou data word verspreid onder andere gebruikers.
http://www.symform.com/join-the-revolut ... orm-works/
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Als je trouwens zo een betalend account bij google had ($5 per jaar) voor 20GB, krijg je nu een google drive van 25GB
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
- Bedankt: 31 keer
- Contacteer:
Ik heb dat ook gezien, maar niet bij alle protocollen. Gewoon ftp gaat aan de max van je internetverbinding. Waarschijnlijk komt dat door de zeer hoge ping naar de VS. SMB, wat ze ook aanbieden, werkt echt van geen kante als je zo ver zit.eternum schreef:Upload.
Doch, er is zeer zeker een grote maar: "Full Speed Connections (We don't limit your throughput)".
Dit is niet correct in die zin dat zij wel zeer zeker de snelheid beperken per connectie die je maakt.
Als ik het me goed herinner was dit gemiddeld iets van rond de 120 kBps (1Mbps?).