Beste UB'ers,
vdsl is nog niet mogelijk bij mij (ten vroegste april 2014) maar nu vraag ik mij het volgende af:
Met een tablet kan ik via 3 G op 21 mbits surfen.
Voor Wifi moet ik zeker bbox2 hebben, want ik heb nog een oude Philips modem. (met een blauw kapke)
Kan ik dan ook 3 G via tablet ook aansluiten aan m'n pc, om zo een hogere snelheid te halen?
7,7 mbits tegenover 21 mbits is toch een verschil.
Voor Wifi moet ik of m'n gebuur zeker een bbox2 hebben en vdsl2?
Mvg
Boebel
vdsl connectie via 3 g op pc via tablet.
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Ben je zeker van die 21Mbit bij jou thuis? 21mbit is nogal een vrij theoretische snelheid namelijk.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
21 mbit zal w el theoretisch zijn, maar gezien het over 3 G gaat, qzal de theoretische snelheid niet veelverscchillen aan de werkelijke snelheid.
3 G gaat toch via een sim kaart via gsm mast?
Of vergis ik mij??
Dank voor de hulp.
3 G gaat toch via een sim kaart via gsm mast?
Of vergis ik mij??
Dank voor de hulp.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
- Bedankt: 780 keer
3G aan 21 Mbps is inderdaad theoretisch: niet enkel de ontvangstkwaliteit maakt daar uit, maar ook de beschikbare bandbreedte naar de GSM-mast waar je naar verbindt. Om 21 Mbps te halen moet deze ook via glasvezel aangesloten zijn en hopen dat er geen andere gebruikers zijn die hun 21 Mbps opeisen.
VDSL en WiFi hoort inderdaad samen, maar "VDSL-connectie via 3G" is onmogelijk.
Het volume dat je kan verplaatsen over 3G is overigens vééél minder (en zeker niet onbeperkt) zoals bij VDSL.
Indien jouw tablet tethering ondersteunt kan je je pc inderdaad via Wifi naar 3G verbinden. Let wel: batterijvreter, tablet wordt heet en je data vliegt er doorheen.
VDSL en WiFi hoort inderdaad samen, maar "VDSL-connectie via 3G" is onmogelijk.
Het volume dat je kan verplaatsen over 3G is overigens vééél minder (en zeker niet onbeperkt) zoals bij VDSL.
Indien jouw tablet tethering ondersteunt kan je je pc inderdaad via Wifi naar 3G verbinden. Let wel: batterijvreter, tablet wordt heet en je data vliegt er doorheen.
- sirWard
- Erelid
- Twitter: sirWard
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Voor werkelijke snelheden via 3G moet je eerder rekenen op ongeveer zo'n 5 mbps. En dat is dan eerder in de omgeving met een goede ontvangst.
Ook zul je rekening moeten houden met de de datalimieten, e-mails met enkele bijlagen, surfen, enkele YouTube filmpjes, computerupdates,..
Ik vrees dat de ADSL lijn meer stabiliteit en gebruiksgemak zal bieden dan een 3G verbinding. Maar met eerst even een weekje uitproberen doe je natuurlijk niet veel kwaad.
Ook zul je rekening moeten houden met de de datalimieten, e-mails met enkele bijlagen, surfen, enkele YouTube filmpjes, computerupdates,..
Ik vrees dat de ADSL lijn meer stabiliteit en gebruiksgemak zal bieden dan een 3G verbinding. Maar met eerst even een weekje uitproberen doe je natuurlijk niet veel kwaad.

Als ik dan via Wifi wil surfen moet ik toch eerst een bbox2 hebben?
Op de site van bgc heb ik gelezen dat een bbox2 ook over adsl2 gaat, niet?
Moet ik dan eerst mijn Philips modem vervangen door een bbox2 voor Wifi te gebruiken?
Kan ik mijn oude Philips modem dan omruilen voor eenk bbox2?
Alvast bedankt voor de info.
Op de site van bgc heb ik gelezen dat een bbox2 ook over adsl2 gaat, niet?
Moet ik dan eerst mijn Philips modem vervangen door een bbox2 voor Wifi te gebruiken?
Kan ik mijn oude Philips modem dan omruilen voor eenk bbox2?
Alvast bedankt voor de info.
Hoi UBboebel schreef:Beste UB'ers,
vdsl is nog niet mogelijk bij mij (ten vroegste april 2014) maar nu vraag ik mij het volgende af:
Met een tablet kan ik via 3 G op 21 mbits surfen.
Voor Wifi moet ik zeker bbox2 hebben, want ik heb nog een oude Philips modem. (met een blauw kapke)
Kan ik dan ook 3 G via tablet ook aansluiten aan m'n pc, om zo een hogere snelheid te halen?
7,7 mbits tegenover 21 mbits is toch een verschil.
Voor Wifi moet ik of m'n gebuur zeker een bbox2 hebben en vdsl2?
Mvg
Boebel
Ik heb nu een bbox2 omdat er iets dcheelde met mijn philipske.
Ik heb nu ook een tablet gekocht, en kan zo ook online vie Fon of 3G.
Beide getest toen ik buiten fietste.
Je moet wel een fon connectie hebben op een kleine afstand van een huis.
Bedankt voor alle hulp.

Mvg