Nokia Lumia 800

MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

r2504 schreef:
MClaeys schreef:Symbian staat op elk ander mobiel OS voor, op de marketplace na.
Wat is er fout met de Ovi store ? Zoals je zelf aangeeft zitten hier meer apps in dan in de Windows Marketplace.
Moesten ze nu ook nuttig zijn ;) er staat gewoon veel troep in :) (al is er sinds de verandering naar Nokia store veel echte rommel verdwenen merk ik net) en apps van 350kb met daarbij een melding "voor deze app zal eenmalig via wifi een download van 12Mb moeten gebeuren" wil ik gewoon niet zien. Stop die componenten in een software update als ze nodig zijn voor apps. Ook ergerlijk, mijn Software update app toont me 6 optionele updates. Dit zijn geen fixen of zelfs echt updates, nee! Dit zijn apps zoals Scribble. Als ik een tekenprogramma wil zal ik het wel downloaden in de market, zonder dat de app het moet blijven vragen ;) ze zijn niet te verbergen, dat is nog het ergste :).
Verder is Symbian top, niks op aan te merken! Stabiel, snel op oude hardware en zeer veel mogelijkheden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

MClaeys schreef:Moesten ze nu ook nuttig zijn ;) er staat gewoon veel troep in :)
Ik vrees dat dat een ziekte van alle markets is... massa's troep en de zoveelste fart app.

Of je dus 50.000 of 100.000 apps in je Eco-system hebt maakt volgens mij niets uit... het gaat over de kwaliteit.
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

FlashBlue schreef: Voornamelijk gekocht om te kunnen vergelijken met men iPhone 4S en dan beslissen welke weggaat. Tot op heden ben ik daar nog niet uit. Beiden hebben voor en nadelen.
En voor hoeveel gaat de i-phone weg ??
J_v
Starter
Starter

r2504 schreef:
iceke schreef:Bestaan er nog slechte smartphones ?
Tja... ik kan je zeggen dat WP7 verbleekt bij Symbian (enige uitzondering is de fancy GUI en zelfs dat is niet helemaal waar) !

Op dit moment betreur ik dus enigsinds m'n aankoop :-( Iemand een Nokia 800 kopen :lol:
Hoeveel vraag je?
J_v
Starter
Starter

r2504 schreef:
MClaeys schreef:Jammer van die banken apps, zelfs op Symbian zijn deze te vinden :)
Men lacht vaak met Symbian... maar ik blijf erbij... het is jaren vooruit op Windows Phone 7 (behalve de GUI). Dat men bij Nokia in staat was een goede UI neer te zetten heeft men bewezen met de N9... ik begrijp dus nog steeds niet waarom men the Microsoft way heeft genomen (en alzo een hardware boer is geworden) daar men het zeker niet moest doen voor de beschikbare apps.
MClaeys schreef:Skype ging alleszins komen, daar Skype nu van Microsoft is zou het dom zijn moest dat niet zo zijn.
Tja... Messenger heeft men ook niet voor WP... en da's ook van Microsoft !
Wat zeg jij nu? Messenger is geintegreerd in het OS! :) Ga naar je berichten en swipe naar Treads (zo heet het bij) zet je status op online en al je MSN contacten verschijnen daar, ook je facebook contacten als je deze inschakelt bij Opties - berichten - facebook chat..
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

MClaeys schreef:en apps van 350kb met daarbij een melding "voor deze app zal eenmalig via wifi een download van 12Mb moeten gebeuren" wil ik gewoon niet zien.
De melding is: "mogelijke download van 12 MB" en betreft de Qt 3.1-runtime die, indien nodig nog eerst gedownload/geïnstalleerd wordt. Indien je Nokia Anna of Belle hebt is dat in orde, bij Symbian^3 en Symbian S60v5 zal dat echter de eerste maal mee geïnstalleerd worden.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Klopt, maar dat maakt het op een toestel met slechts 75Mb geheugen niet wenselijk. Ik heb uiteindelijk via omwegen de app kunnen installeren zonder die extra download en zonder die Smart Installer. Er zat niks, maar dan ook iks in die app waar die download voor nodig was :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Zijn er al mensen die dit toestel in Belgie - nu het officieel beschikbaar is - hebben aangeschaft (en met welke provider) ?
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ik ben aan het wachten tot de goedkopere versie uitkomt.
Heb een kwartiertje aan het spelen geweest met een demo toestel(lumia 800) in de winkel en vond deze toch vrij impressionant..
Enfin, tijd genoeg nog om een windows toestel te kopen (windows8 komt uit in Q3 of Q4)
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

r2504 schreef:Zijn er al mensen die dit toestel in Belgie - nu het officieel beschikbaar is - hebben aangeschaft (en met welke provider) ?
Ik ken er in mijn vrienden/kameraden kring 3 buiten mijzelf, waarvan, als ik het goed heb, 2 met Generation Connect, en 1tje met Mobile Vikings.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Kan je eens navragen of ze Mix Radio hebben (onderdeel van Nokia Music) ?

Eventueel ook wat er onder Diagnostic (##634#) staat bij About.
FlashBlue
Erelid
Erelid

Ik zie het iig zelf niet staan. (heb een van de anderen eens een linkje nr topic gestuurd)
(heb zelf k een NL toestel, van voor launch in belgie, dno of dat iets uitmaakt)

Diag: http://img806.imageshack.us/img806/552/img11811.jpg

Wat is je punt in feite, of wat wil je te weten komen ? :-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

FlashBlue schreef:Wat is je punt in feite, of wat wil je te weten komen ? :-)
Ik heb geen Mix Radio en krijg van Nokia maar geen duidelijk antwoord waarom (ondanks dat andere Belgen met een toestel in Nederland gekocht dit wel hebben). Eerst dacht ik dus dat het misschien daardoor kwam, maar nu het toestel in Belgie ook beschikbaar is heeft Nokia nog maar weinig excuses om geen deftig antwoord te geven.

Heb trouwens identieke values... enkel de eerste is 1.9.4.0 bij mij.
FlashBlue
Erelid
Erelid

Die Mix radio heb ik ook niet... Misschien omdat ik geen muziek op toestel heb staan of whatver. Niet dat ik het mis, ik kom toe met spotify en TuneIn radio. Maar ze mogen je wel een duidelijk antwoord geven natuurlijk !
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Op hun facebook groek Nokia Belgie antwoorden ze snel, via mail niet.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

FlashBlue schreef:Die Mix radio heb ik ook niet... Misschien omdat ik geen muziek op toestel heb staan of whatver.
Mix Radio is een soort streaming dienst van Nokia zoals Spotify... je hoeft dus zelf geen muziek op het toestel te hebben.
MClaeys schreef:Op hun facebook groek Nokia Belgie antwoorden ze snel, via mail niet.
Ze antwoorden wel... maar niet met een duidelijke reden. Het probleem is ook dat ik zelf tot op heden geen constante kan vinden in waarom het bij sommige wel of niet werkt, maar Nokia zou toch mogen weten wat de factoren zijn om het al of niet te hebben op je toestel.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Tipje trouwens voor batterij problemen... de Nokia Diagnostic app deleten... daar waar ik vroeger om 20u 's avonds met een telefoon zat die bijna dood was, zit ik nu nog steeds aan 65% om 22:25 !
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Nu zoveel maand later... Nog steeds heimwee naar je 5800 of is de tevredenheid toegenomen?
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Modbreak:
Nokia Lumia 800 is geen androidphone of Applephone = Offtopic
Ik weet nie ofk nog een android zal kopen , 3 androids nu al in bezit (gehad) en allen snel batterij plat, degene die ik nu heb na soms minder dan 20 uur plat en ik heb dan nog bijna nikske mee gedaan :bang: Juice defender enz gedaan, dat heeft het toch al een beetje verbeterd want de 1ste dag kon ik er max 9 uur standby uithalen zonder er wat mee te doen.
Ik wil als 2de toestelleke mss eens ne windows phone kopen maar als ik al lees deze in hetzelfde ziekenbedje zitten? (dan maar een 2de iphone kopen).
Vriendelijk verzoek om bij de Nokia Lumia 800 te blijven!
Ge kunt ze kussen
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

meon schreef:Nu zoveel maand later... Nog steeds heimwee naar je 5800 of is de tevredenheid toegenomen?
Goh, je leert ermee leven... al storen een aantal dingen (ook in de basis functionaliteit) me nog steeds frequent.

Er is dus nog veel ruimte voor verbetering in Windows Phone (wat van mij beter versie 1.0 had gekregen).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Ondertussen is Nokia Drive 2.0 met offline navigatie trouwens uit, alsook Nokia OV (planner voor Openbaar vervoer).

Ook is er een nieuwe firmware op komst (ergens in april) die het batterij probleem eindelijk lijkt op te lossen.
FlashBlue
Erelid
Erelid

bij mij hielp die update in ieder geval totaal niet.
Was het zoooo kotsbeu datk die update al manueel installed heb, en helpen doet ze niet.

Na 3 maanden geduld hebben, dan maar eens opgestuurd voor repair, gok eens? 3 weken turnaround time, voor een toestel van €470.

Happy reading : http://www.redefined.be/2012/03/16/lumi ... e-service/
en ik ben niet alleen, zie hier, leuke blogpost over garantie op het bekende knoppenprobleem : http://pwnt.be/2012/03/21/koop-eens-een-nokia-lumia-800

Al bij al, ben ik vrij lastig over de belachelijke afhandeling van Nokia van zo een issues, voor garantie zit je dan bij Apple toch beter. En CoolBlue zal ook niet snel meer iets verkopen aan mij om eerlijk te zijn...
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Het ergste van al dit is dat er praktisch geen alternatieven zijn...
Apple is ook niet correct wat garantie betreft, je bent hier ook al verplicht van een 'care pack' te nemen wil je een beetje 'zekerheid' hebben en niet te veel miserie nadien...

Een van de redenen waarom ik een Blackberry Smartphone heb is gewoon omwille van de geslotenheid en het feit dat alle basis functies gewoon 100% werken zonder extra applicaties, etc..., 'hip' ben ik er natuurlijk allesbehalve mee :-)

Was echter wel aan het uitkijken naar een Nokia Lumia, meer bepaald de Lumia 900, maar als ik dit dan allemaal lees en de frustraties rondom basisfuncties... :?
Everything that has a beginning has an end.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

FlashBlue schreef:bij mij hielp die update in ieder geval totaal niet.
De batterij problemen blijven het toestel inderdaad achtervolgen... en vooral je leest zeer uiteenlopende dingen (sommige users claimen tot 3 a 4 dagen) terwijl ik niet geloof dat het een hardware issue is. In ieder geval, het verwijderen van de Nokia Diagnostic app en een wekelijkse herstart van het toestel zorgen er voor mij alvast voor dat ik de dag doorkom (met alle services aan... het is namelijk nogal absurd om te vragen je toestel niet te gebruiken).

Ik ga voorlopig dus nog even wachten op de officiele update... al vind ik het ook totaal onaanvaardbaar dat dit tot midden April moet duren :bang:
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Is er een verklaarbare reden waarom de Lumia 800 (en 900) hier zoveel duurder is? Zelfs bij dezelfde winkel (smartphoneshop.nl vs be). Er is een cashback actie bij Nokia, als ik hem voor 300 zou kunnen kopen zou ik wel interesse hebben in het toestel (400 euro - 100 terug dus). 400 is wat veel naar mijn zin aangezien het maar voor een korte periode is (tot WP8 er is). Voor de Lumia 900 durven ze zelfs 599 euro vragen o.O vlot werken of niet, dat is echt veel voor "oude" hardware.

Als er mensen zijn die goede prijzen weten, regio Waasland en Kortrijk, let me know :)
jorisx
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

cashback is volgens mij enkel bij een aankoop in Belgisch winkel. (bron)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

MClaeys schreef:vlot werken of niet, dat is echt veel voor "oude" hardware.
Oude hardware ? Alles wat geen dual/quad core telefoon is, is dan oud volgens jou ?

Wat mij betreft werkt het op 50 MHz ipv 1.4 GHz... als de user experience prima is laat mij dat koud.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Een BMW uit '95 kan heel goed en vlot rijden, even vlot als een nieuwe, het blijft een oude wagen en je betaald daar ook niet de volle pot voor :). De hardware is oud, de software werkt er vlot op (waar ontken ik dat dan? Ik ben geen specsslet, het moet goed werken). Feit is, dat een samsung met WP7 en dezelfde specs 200 euro minder kost. Nuja, ik blijf bij mijn vertrouwde Nokia.
Kweet dat het in Belgische winkels moet zijn, vandaar dat ik prijzen vraag in die streken :) kweet nie alle winkels zijn he.

Beter voorbeeld, een pentium 4 verkoop je ook niet voor hetzelfde bedrag als een i7, hoe vlot Windows er ook op draait :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

MClaeys schreef:Beter voorbeeld, een pentium 4 verkoop je ook niet voor hetzelfde bedrag als een i7, hoe vlot Windows er ook op draait :)
Als je het zo bekijkt... echter zo eenvoudig is het niet... bij een telefoon is hardware en software één geheel (ik kan geen Android draaien op een Nokia Lumia 800 of Windows Phone op een SII). Als morgen echter merk X met een dual/quad core komt waar Windows Phone op staat is het verhaal helemaal anders.

Ondertussen kan ik alléén maar zeggen dat wat response betreft m'n Nokia 800 sneller is (en dan maak ik ook wel de bedeking dat die vergelijking niet helemaal eerlijk is als je de UI bekijkt van Windows Phone) dan de meeste "moderne" Androids !
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Kweet dat het vlot werkt, daarom dat ik voor WP wil gaan. Verder ben ik een Nokia fanaat, wat de keuze voor Lumia eenvoudig maakt. Maar 300 a 350 euro is een faire prijs in mijn ogen. WP7 runt niet op multicores, deze ondersteuning komt er maar vanaf WP8 (toch volgens een medewerker van Microsoft die ik overlaatst sprak) :) dat hoeft ook niet aangezien het net zo vlot werkt als een multicore Android.
Je moet het inderdaad als geheel bekijken, maar ik blijf met het gevoel zitten dat de hoofdprijs betaald voor "oude" technologie :) zeker als je voor hetzelfde bij een andere fabrikant wel 200 euro minder betaald (maar ik wil gewoon niet naar die fabrikant gaan :p).

Grootste vraagteken in mijn ogen, in Nederland kan je hem vinden voor 359 euro o.O de btw is hier wel hoger, maar zo een verschil? O.o
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

r2504 schreef: Ondertussen kan ik alléén maar zeggen dat wat response betreft m'n Nokia 800 sneller is (en dan maak ik ook wel de bedeking dat die vergelijking niet helemaal eerlijk is als je de UI bekijkt van Windows Phone) dan de meeste "moderne" Androids !
Over welke "moderne" Androids heb je het dan? De Lumia 800 loopt even vlot als mijn Galaxy S2. (en die is ondertussen een jaar oud)
jorisx
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Op F-mobile.be kost hij 369 EUR, maar heb zelf geen ervaring met die winkel.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

MClaeys schreef:ik blijf met het gevoel zitten dat de hoofdprijs betaald voor "oude" technologie :) zeker als je voor hetzelfde bij een andere fabrikant wel 200 euro minder betaald (maar ik wil gewoon niet naar die fabrikant gaan :p).
Tja... de naam Nokia moet je ook betalen (net zoals de naam Apple).

Ondanks het feit dat ik steeds Nokia gebruiker ben geweest moet ik echter zeggen dat hun kwaliteit niet zo goed is als sommige soms claimen (denk maar aan gans het gedoe met de batterij nu, het feit dat er nog steeds geen thetering is, de camera ook nog steeds ondermaats blijft, ...).
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

r2504 schreef: Als je het zo bekijkt... echter zo eenvoudig is het niet... bij een telefoon is hardware en software één geheel (ik kan geen Android draaien op een Nokia Lumia 800 of Windows Phone op een SII).
En waarom zou dat niet gaan ?
Ik draai zowel win mobile 6, WP7 en android op mijn HTC HD2
Er moet gewoon iemand een rom voor maken ...
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

jorisx schreef:Op F-mobile.be kost hij 369 EUR, maar heb zelf geen ervaring met die winkel.
die doet niet mee met de cashback actie, maar zelfs dan is hij goedkoper, tnx voor de tip :)

Tuurlijk moet je de naam ook betalen, al ben ik van mening dat ze zich die positie nu niet echt kunnen veroorloven :) de kwaliteit van de Lumia is niet de oerdegelijke kwaliteit die ik van Nokia ken, zelfs hun Lumia 900 brachten ze uit met softwarefouten. Best jammer. Maar niettemin, ik geef het een kans. Een maat van mij is er erg tevreden over bijvoorbeeld. Ik ga het toestel ook gebruiken om apps te ontwikkelen (ik ben er met bezig maar ik heb geen toestel om op te testen), en als WP8 uitkomt en ze brengen een degelijk toestel met NFC en MicroSD op de markt stap ik over en krijgt mijn vriendin hem :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

duizend schreef:En waarom zou dat niet gaan ?
We spreken over de massa en gesupporteerde oplossingen (Tweakers zijn geen standaard).
MClaeys schreef:Tuurlijk moet je de naam ook betalen, al ben ik van mening dat ze zich die positie nu niet echt kunnen veroorloven :) de kwaliteit van de Lumia is niet de oerdegelijke kwaliteit die ik van Nokia ken
Inderdaad... maar toch doen ze het (en heb er zelfs nog 499 aan gegeven in November).
MClaeys schreef:ik ben er met bezig maar ik heb geen toestel om op te testen
Je hebt toch de emulator in Visual Studio ? (maar vind het ook spijtig dat je niet langer kan unlocken voor 9 dollar... maar terug moet gaan voor een volledig developer licentie aan 99 dollar, ook al is het maar puur om iets voor jezelf te ontwikkelen).
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb een gratis licentie met mijn studentenkaart. De emulator werkt wel, maar een app "in het wild" testen is toch steeds aan te raden :) + leuker/handiger + ik heb voorlopig nog niet de ambitie ze in de marketplace te brengen, het is puur voor de fun en de ervaring :)
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”