Is het interessant om een smartphone in Nederland of Duitsland te kopen i.v.m. met de prijs?
In deze twee landen zijn de garantie minder lang dacht ik.
Smartphone kopen in het buitenland
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Garantie is europese regelgeving, dus 24 maanden.
Tja ivm prijs, is te zien. Daar zijn heel veel telefoons via koppelverkoop, en de simlockvrije kunnen soms duurder zijn als hier en soms goedkoper.
Wie zoekt die vindt
Tja ivm prijs, is te zien. Daar zijn heel veel telefoons via koppelverkoop, en de simlockvrije kunnen soms duurder zijn als hier en soms goedkoper.
Wie zoekt die vindt
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Heel vaak is het inderdaad voordelig om in het buitenland te kopen. Maar kijk ook eens naar BE shops zoals Coolblue.
Je moet ook zien dat je europese garantie hebt, die rechstreeks via fabrikant te regelen valt. Soms moet je dat via winkel doen en in dat geval moet je het daar naartoe terugsturen met de grote meerkosten.
Je moet ook zien dat je europese garantie hebt, die rechstreeks via fabrikant te regelen valt. Soms moet je dat via winkel doen en in dat geval moet je het daar naartoe terugsturen met de grote meerkosten.
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
goedkoopste in eigen land blijft toch wel http://www.f-mobile.be/
al vind ik niet dat er grote nadelen verbonden zijn in het kopen in het buitenland...
al vind ik niet dat er grote nadelen verbonden zijn in het kopen in het buitenland...
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
- Contacteer:
Coolblue? Die zijn in mijn ogen toch (meestal) duurder dan sommige (web)shops.
Amazon.de is vaak ook duurder, en dan zit je met een "buitenlands" model.
In België is f-mobile volgens mij het goedkoopst, maar hier heb ik geen ervaring mee (gsm verkopen doet deze persoon blijkbaar niet in hoofdberoep).
Heb er bv de HTC Sensation eens uitgenomen:
http://www.pdashop.be/product/135957/ht ... =211214101 (419EUR)
(376EUR)
http://www.f-mobile.be/GSM/HTC/HTC-Sensation (345EUR)
In België is f-mobile volgens mij het goedkoopst, maar hier heb ik geen ervaring mee (gsm verkopen doet deze persoon blijkbaar niet in hoofdberoep).
(376EUR)
- regeri
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 2 keer
Kijk eens naar marktplaats.nl , daar worden met regelmaat smartphones te koop aangeboden. In nederland is het zo dat men vaak voor een kleine bijbetaling een leuke smartphone bij zijn abo krijgt. Soms 1 jarige, soms 2 jarige abo's. Zo heb ik zelf , omdat ik in Nederland werk en ouders net over de grens in Nederland werken altijd een 1 of 2 jarig abo icm T-Mobile. Deze smartphone kan ik dan ook na mn abonnementstijd doorverkopen, en in goede staat, of zelfs garantie.
Dus check ff marktplaats.nl .
Dus check ff marktplaats.nl .
Live life to the Max
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Ik heb mijn gsm bij amazon.de gekocht. Geen problemen mee gehad, en gsm bevat nederlandstalig menu. Wel geen standaard "azerty' virtueel toetsenbord, maar "there"s an app for that"
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 215 keer
2Flip schreef:Coolblue? Die zijn in mijn ogen toch (meestal) duurder dan sommige (web)shops.
(376EUR)
Je hebt ook nog gsmwijzer.be
Ge kunt ze kussen
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Veel hangt af van welke phone je koopt, 1tje met 10€ korting zou ik nooit bij een webshop kopen, 1tje met 100€ korting, tja daar wil ik de gok best voor wagen.(moest jij ooit in garantie defect gaan heb je weer heel wat slameur)
- sirWard
- Erelid
- Twitter: sirWard
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Coolblue is zeer vlot (voor 22u besteld op een werkdag, volgende werkdag met bpost geleverd (of de dag erna vanaf 11u in een postpunt of -kantoor in de buurt) en altijd correct geweest hier.
Wel heb ik al van twee mensen te horen gekregen dat hun reparatie een soep werd (hoewel 1 vooral bij Nokia voor problemen zorgde). Zelf heb ik nog niets terug moeten sturen.
Prijzen zijn er wel niet altijd de goedkoopste.
Mijn online aankopen (kledij, elektronica,.. vandaag 2 pakjes uit de USA) zijn op 1 na altijd goedgelopen. Ooit eens een SSD bij de goedkoopste webwinkel (NL) gekocht en er 4 weken op mogen wachten.
Wel heb ik al van twee mensen te horen gekregen dat hun reparatie een soep werd (hoewel 1 vooral bij Nokia voor problemen zorgde). Zelf heb ik nog niets terug moeten sturen.
Prijzen zijn er wel niet altijd de goedkoopste.
Mijn online aankopen (kledij, elektronica,.. vandaag 2 pakjes uit de USA) zijn op 1 na altijd goedgelopen. Ooit eens een SSD bij de goedkoopste webwinkel (NL) gekocht en er 4 weken op mogen wachten.
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Een collega van me die zijn vriendin heeft een smartphone (samsung) bij f-mobile gekocht,
volgens mijn collega stak die zijn appartement vol met dozen en die gaat regelmatig naar het buitenland om zijn toestellen daar in te kopen
(zei die gast tegen hem).
Zij zijn die daar gaan halen want het ligt in Zonhoven, dat ligt tegen Hasselt.
volgens mijn collega stak die zijn appartement vol met dozen en die gaat regelmatig naar het buitenland om zijn toestellen daar in te kopen
(zei die gast tegen hem).
Zij zijn die daar gaan halen want het ligt in Zonhoven, dat ligt tegen Hasselt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 40 keer
Even een ouder topic terug leven in blazen...
Wij gaan zeer binnenkort een paar dagen naar New York. Zouden de prijzen daar veel lager liggen dan hier? Ok je zit dan wel met het probleem van garantie natuurlijk, en je moet goed uitkijken dat je een unlocked toestel hebt, maar als de prijs echt veel lager is, zou het dan te riskeren zijn om daar eentje te kopen?
Wij gaan zeer binnenkort een paar dagen naar New York. Zouden de prijzen daar veel lager liggen dan hier? Ok je zit dan wel met het probleem van garantie natuurlijk, en je moet goed uitkijken dat je een unlocked toestel hebt, maar als de prijs echt veel lager is, zou het dan te riskeren zijn om daar eentje te kopen?
-
- Pro Member
- Bedankt: 9 keer
Vooral bij de Apple en Blackberry producten is het uitkijken, als deze niet aangekocht zijn in de voor de Benelux aangestelde aankooppkanalen kunnen deze zelfs niet bij de gecertifieerde reparateurs onder garantie hersteld worden.
Voor Apple kan je je dan melden tot enkele specifieke Applestores waar je mits voorlegging copy aankoopbewijs je toestel onder garantie kan laten repareren, voor Blackberry krijg je je toestel dan sowieso ongerepareerd retour.
In Nederland is het trouwens meer en meer de tendens dat voor het toestel dat je bij het abonnement kan bestellen een soort leasecontract wordt ogpesteld wat het voor buitenlanders minder gemakkelijk maakt om op die manier een goedkoop toestel te krijgen.
Voor Apple kan je je dan melden tot enkele specifieke Applestores waar je mits voorlegging copy aankoopbewijs je toestel onder garantie kan laten repareren, voor Blackberry krijg je je toestel dan sowieso ongerepareerd retour.
In Nederland is het trouwens meer en meer de tendens dat voor het toestel dat je bij het abonnement kan bestellen een soort leasecontract wordt ogpesteld wat het voor buitenlanders minder gemakkelijk maakt om op die manier een goedkoop toestel te krijgen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Ook niet vergeten om te kijken naar de frequenties. De amerikaanse iPhone5 ondersteunt bv. niet de in europa gebruikte LTE-banden(bv. Proximus op de 1800 Mhz frequentie).BMaster schreef: Wij gaan zeer binnenkort een paar dagen naar New York. Zouden de prijzen daar veel lager liggen dan hier? Ok je zit dan wel met het probleem van garantie natuurlijk, en je moet goed uitkijken dat je een unlocked toestel hebt, maar als de prijs echt veel lager is, zou het dan te riskeren zijn om daar eentje te kopen?
Bij Androids(of andere OS'en) zijn er, voor zover ik weet, ook geen universele LTE-phones.
3G-frequenties werken tegenwoordig meestal wel universeel.