Telenet gaat voor kostentransparantie naar klanten toe
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Iedereen kent ze wel, de verborgen kosten, meestal bestaande uit éénmalige overstap- of activeringskosten, bij het aanpassen van je contracten met je telecomoperator. Telenet wil haar klanten hierin vanaf heden in tegemoet komen, en maakt komaf met een aantal éénmalige kosten, en maakt overblijvende kosten transparanter voor de klant.
De aanpassingen zijn geldig voor zowel particuliere klanten als Business FiberNet-klanten van Telenet. Klanten die reeds over een “digitale dienst” beschikken zullen voortaan niet langer een éénmalige kost aangerekend worden bij het bestellen van een extra digitale dienst.
Concreet wil dit zeggen dat wanneer een klant reeds in het bezit is van digitale televisie, internet of telefonie van Telenet, voortaan géén éénmalige kost van € 50 meer zal worden aangerekend bij het nemen van een nieuwe digitale dienst. Enkel indien de klant nog geen enkele digitale dienst bezit, of enkel een mobiel tariefplan van Telenet heeft, zal éénmalig € 50 kosten als nieuwe digitale klant worden aangerekend.
Wanneer men nieuwe hardware wenst of nodig heeft na het wijzigen van een abonnement, dan zal de klant € 75 omruilkosten betalen. De klant betaalt dus voor het verkrijgen van nieuwere hardware. Het vervangen van een modem voor een nieuwe wireless modem of een decoder wisselen voor een ander model, zal dus € 75 kosten. Het vervangen van defecte hardware blijft uiteraard gratis, laat Telenet ons weten.
Bestaande klanten die een extra digitaal product bijbestellen en in dit geval een modemswap of decoder nodig hebben voor hun nieuw product, betalen geen activatie of hardwarekost.
Voor trouwe klanten zal Telenet in bepaalde gevallen het aanrekenen van de hardwarekost afwegen tegen de loyaliteit van de klant. Hiervoor bekijkt Telenet een aantal parameters (die ze niet publiceert) om uit te maken of een klant hiervoor in aanmerking komt. Wel is het duidelijk dat de looptijd van het contract tussen Telenet en de klant niet de enige bepalende factor is.
In de loop van het plaatsen van een bestelling van nieuwe producten, en/of wijzigingen aan bestaande producten, die aanleiding geven tot de hardwarekost, zal, indien geïdentificeerd, aan de klant duidelijk gemaakt worden welke eenmalige kosten al dan niet aangerekend zullen worden. Ook op het vlak van installaties veranderen er een aantal dingen. Promoties op installaties gelden nog steeds, voor nieuwe en bestaande klanten, maar de installatie door een Telenet-technieker zal in enkele gevallen voordeliger worden voor de klant.
Zo daalt de prijs van een Comfort Plus-installatie van € 125 naar € 99, en wordt een eventuele promotie op een installatietype ook doorgerekend naar andere installaties. Concreet kan dit bijvoorbeeld betekenen dat als door een promotie de Comfort Installatie gratis is, je een Comfort Plus Installatie kan bekomen voor maar € 24.
Als je echter liever zelf de nodige handelingen uitvoert, is er ook goed nieuws: alle ingrepen die een wijziging aan de installatie (nieuwe/extra decoder, ...) vereisen hebben voortaan ook de mogelijkheid voor een self-install. Als klant krijg je dus altijd de keuze tussen gratis zelf de nodige aanpassingen doen of gebruik te maken van een Telenet-technieker. De enige uitzondering hierop is een omruiling van een decoder, hiervoor is alleen de zelfinstallatie mogelijk, en geen tussenkomst van een Telenet-technieker.
Iets waar er momenteel nog geen veranderingen voor bekend zijn, zijn de verhuiskosten. Al hopen we wel dat Telenet hier op termijn ook meer transparantie in gaat voorzien, het zou een mooie aanvulling zijn op de huidige aanpassingen.
UB Frontpage
door SirWard.
De aanpassingen zijn geldig voor zowel particuliere klanten als Business FiberNet-klanten van Telenet. Klanten die reeds over een “digitale dienst” beschikken zullen voortaan niet langer een éénmalige kost aangerekend worden bij het bestellen van een extra digitale dienst.
Concreet wil dit zeggen dat wanneer een klant reeds in het bezit is van digitale televisie, internet of telefonie van Telenet, voortaan géén éénmalige kost van € 50 meer zal worden aangerekend bij het nemen van een nieuwe digitale dienst. Enkel indien de klant nog geen enkele digitale dienst bezit, of enkel een mobiel tariefplan van Telenet heeft, zal éénmalig € 50 kosten als nieuwe digitale klant worden aangerekend.
Wanneer men nieuwe hardware wenst of nodig heeft na het wijzigen van een abonnement, dan zal de klant € 75 omruilkosten betalen. De klant betaalt dus voor het verkrijgen van nieuwere hardware. Het vervangen van een modem voor een nieuwe wireless modem of een decoder wisselen voor een ander model, zal dus € 75 kosten. Het vervangen van defecte hardware blijft uiteraard gratis, laat Telenet ons weten.
Bestaande klanten die een extra digitaal product bijbestellen en in dit geval een modemswap of decoder nodig hebben voor hun nieuw product, betalen geen activatie of hardwarekost.
Voor trouwe klanten zal Telenet in bepaalde gevallen het aanrekenen van de hardwarekost afwegen tegen de loyaliteit van de klant. Hiervoor bekijkt Telenet een aantal parameters (die ze niet publiceert) om uit te maken of een klant hiervoor in aanmerking komt. Wel is het duidelijk dat de looptijd van het contract tussen Telenet en de klant niet de enige bepalende factor is.
In de loop van het plaatsen van een bestelling van nieuwe producten, en/of wijzigingen aan bestaande producten, die aanleiding geven tot de hardwarekost, zal, indien geïdentificeerd, aan de klant duidelijk gemaakt worden welke eenmalige kosten al dan niet aangerekend zullen worden. Ook op het vlak van installaties veranderen er een aantal dingen. Promoties op installaties gelden nog steeds, voor nieuwe en bestaande klanten, maar de installatie door een Telenet-technieker zal in enkele gevallen voordeliger worden voor de klant.
Zo daalt de prijs van een Comfort Plus-installatie van € 125 naar € 99, en wordt een eventuele promotie op een installatietype ook doorgerekend naar andere installaties. Concreet kan dit bijvoorbeeld betekenen dat als door een promotie de Comfort Installatie gratis is, je een Comfort Plus Installatie kan bekomen voor maar € 24.
Als je echter liever zelf de nodige handelingen uitvoert, is er ook goed nieuws: alle ingrepen die een wijziging aan de installatie (nieuwe/extra decoder, ...) vereisen hebben voortaan ook de mogelijkheid voor een self-install. Als klant krijg je dus altijd de keuze tussen gratis zelf de nodige aanpassingen doen of gebruik te maken van een Telenet-technieker. De enige uitzondering hierop is een omruiling van een decoder, hiervoor is alleen de zelfinstallatie mogelijk, en geen tussenkomst van een Telenet-technieker.
Iets waar er momenteel nog geen veranderingen voor bekend zijn, zijn de verhuiskosten. Al hopen we wel dat Telenet hier op termijn ook meer transparantie in gaat voorzien, het zou een mooie aanvulling zijn op de huidige aanpassingen.
UB Frontpage
door SirWard.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 58 keer
Raf1 heeft 100% gelijk.
Telenet verbergt de kabelkost.
Ipv elektrabel aan te pakken zouden ze beter Telenet en Belgacom eens aanpakken. De mensen worden door hen gemolken langs alle kanten. Het komt het best tot uiting als je de vgl maakt met onze buurlanden..
Telenet verbergt de kabelkost.
Ipv elektrabel aan te pakken zouden ze beter Telenet en Belgacom eens aanpakken. De mensen worden door hen gemolken langs alle kanten. Het komt het best tot uiting als je de vgl maakt met onze buurlanden..
Laatst gewijzigd door lucdec 20 apr 2012, 12:47, in totaal 1 gewijzigd.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Als je 10 alinea's nodig hebt om je klanten uit te leggen dat je in je gat genomen wordt door de extra kosten ben je niet goed bezig.
Ze zouden beter aan kosten vereenvoudiging doen, transparantie kan je dit in ieder geval niet noemen.
Mooi in therorie natuurlijk, ware het niet dat in de meeste gevallen je een nieuwe (waardeloze) modem krijgt bij abbo verandering en je dit nu dus 75€ kost ipv de gebruikelijke 50 ?
Ze zouden beter aan kosten vereenvoudiging doen, transparantie kan je dit in ieder geval niet noemen.
Mooi in therorie natuurlijk, ware het niet dat in de meeste gevallen je een nieuwe (waardeloze) modem krijgt bij abbo verandering en je dit nu dus 75€ kost ipv de gebruikelijke 50 ?
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
wat ik zo nergens terugvind verdwijnen de downgradekosten .
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
- iceke
- Elite Poster
Ze sturen gewoon een persbericht de wereld in, je hoeft dat persbericht daarvoor echt niet te geloven hoor Proximusboyke
Net zoals Electrabel vandaag een persbericht de wereld instuurt dat hun prijzen tot 16% gaan dalen, dat is gewoon voor de twijfelaars nog wat langer te laten twijfelen.
Net zoals Electrabel vandaag een persbericht de wereld instuurt dat hun prijzen tot 16% gaan dalen, dat is gewoon voor de twijfelaars nog wat langer te laten twijfelen.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
- Bedankt: 117 keer
Het blijft inderdaad te weinig transparant en je blijft, naast de kabelkost, vaak verplicht worden in de shakes om er iets duurders bij te nemen dat je meestal niet echt nodig hebt (resultaat is dat je vaak meer betaald dan eigenlijk nodig en die shakes niet altijd voordeliger zijn) ... Nu, het zelfde geldt voor Raw copper bij VDSL of ADSL... en daar wordt het er ook niet altijd duidelijk bijgezegd dat je nog een extra kost hebt voor de vaste lijn zelf.
en wbt Electrabel: Ge kunt ook zo redeneren: als ge uw prijzen ineens met 16% kunt laten zakken omdat er een leegloop gaande is bij je cliënteel, waren je prijzen voorheen gewoon veel te hoog en heb je waarschijnlijk nog meer ruimte dan dat.
Ben eens curieus hoeveel hier zich gaan aan laten vangen en nog steeds blijven twijfelen ...
en wbt Electrabel: Ge kunt ook zo redeneren: als ge uw prijzen ineens met 16% kunt laten zakken omdat er een leegloop gaande is bij je cliënteel, waren je prijzen voorheen gewoon veel te hoog en heb je waarschijnlijk nog meer ruimte dan dat.
Ben eens curieus hoeveel hier zich gaan aan laten vangen en nog steeds blijven twijfelen ...
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Deze vallen dus weg.proximusboyke schreef:wat ik zo nergens terugvind verdwijnen de downgradekosten .
Eens je "digitale klant" bent, is er geen enkele kost meer bij het bijbestellen of wijzigen van een digitale dienst.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Off topic maar dit is gewoon de mensen zand in de ogen strooien wat Electrabel doet.
1° Zit in de 10%-16% de prijsverhoging van 1 April ingecaculeerd.
2° Is de verlaging enkel van toepassingen op mensen die een contract met vaste prijs hebben. De meeste mensen hebben een contract met variabele prijs. Dus het gaat hier om wat ... 5% van hun klanten ?
3° Het gaat enkel over een korting op de energiekost, als je op de website van de Vreg vergelijkt is het telkens incl. distributiekost. Als je dan zag dat Electrabel 20, soms 30% duurder was dan anderen...
4° Het gaat over een korting op de laagspannings aansluitingen, dus niet voor industrie.
Die ganse korting is volgens mij nog geen 1% van hun omzet. Maar hiermee denken weer alle luie belgen dat het niet meer de moeite is om over te schakelen.
1° Zit in de 10%-16% de prijsverhoging van 1 April ingecaculeerd.
2° Is de verlaging enkel van toepassingen op mensen die een contract met vaste prijs hebben. De meeste mensen hebben een contract met variabele prijs. Dus het gaat hier om wat ... 5% van hun klanten ?
3° Het gaat enkel over een korting op de energiekost, als je op de website van de Vreg vergelijkt is het telkens incl. distributiekost. Als je dan zag dat Electrabel 20, soms 30% duurder was dan anderen...
4° Het gaat over een korting op de laagspannings aansluitingen, dus niet voor industrie.
Die ganse korting is volgens mij nog geen 1% van hun omzet. Maar hiermee denken weer alle luie belgen dat het niet meer de moeite is om over te schakelen.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Erelid
Dit gaat hier over Telenet he. Als je wil discussieren over Electrabel, open dan best een topic in het Energieforum.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Whoehaha... ze geloven in Mechelen toch echt niet dat ik extra ga betalen omdat ZIJ een andere technologie nodig hebbenWanneer men nieuwe hardware wenst of nodig heeft na het wijzigen van een abonnement, dan zal de klant € 75 omruilkosten betalen. De klant betaalt dus voor het verkrijgen van nieuwere hardware. Het vervangen van een modem voor een nieuwe wireless modem of een decoder wisselen voor een ander model, zal dus € 75 kosten.
En wat is het verschil met klanten die een groter product nemen... is dit transparantieBestaande klanten die een extra digitaal product bijbestellen en in dit geval een modemswap of decoder nodig hebben voor hun nieuw product, betalen geen activatie of hardwarekost.
Niets nieuws... ik heb nog nooit een activatiekost, installatiekost of hardwarekost moeten betalen bij TN... ik zal m'n mond dus wel blijven opentrekken, al hoopte ik dat er eindelijk eens komaf zou gemaakt worden met deze manier van eenvoudig geld verdienen, nee dusVoor trouwe klanten zal Telenet in bepaalde gevallen het aanrekenen van de hardwarekost afwegen tegen de loyaliteit van de klant. Hiervoor bekijkt Telenet een aantal parameters (die ze niet publiceert) om uit te maken of een klant hiervoor in aanmerking komt. Wel is het duidelijk dat de looptijd van het contract tussen Telenet en de klant niet de enige bepalende factor is.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik vermoed dat men bij loyaliteit ook kijkt naar stipte betalingen, domiciliëring, aantal klachten die men reeds heeft ingediend over hun producten diensten (bvb véél klachten waarbij de technieker het telkens heeft opgelost en waarbij de fout niet ligt bij de klant zal een aanleiding zijn om dat gratis toe te staan) etc etc etc. Maar iets fluistert mij ook in dat ze snel gaan kijken naar welke producten en diensten je bij hun afneemt. En vooral voor welk bedrag!
Ergens snap ik hun loyaliteitsysteem ook niet zo goed. Neem nu dat ik nog een docsis2 modem staan heb met daarachter een switchke voor internet en digitale tv. Eén van die goede oude lijntjes bvb (mono, duo, quattro, ik denk dat sommigen deze nog wel kennen). In die tijd was dat een vooruitstrevende modem in vergelijking met de cybersurfr! Dus ik had het nieuwste van het nieuwste in huis! Nu wil ik overschakelen naar dat 50 mbit abonnement van telenet. Ik ga dus zo-ie-zo een nieuwe modem nodig hebben! Een docsis 3.0. Of dit nu een all-in-one of een modem-only is, laat ik even in het midden. Feit blijft dat ik dan 75 euro zou moeten betalen om deze modemswap uit te voeren, terwijl ik juist al jaren klant ben, en ik bereid ben om meer producten af te nemen bij hun, en dus maandelijks meer geld te spenderen aan hun!
Dan zou ik - uit principe alleen al - mijn loyaliteit tov telenet vaarwel zeggen, en een edpnet abonnement "newer and faster" nemen wat eveneens 50mbit downstream geeft en 6mbit upstream (op voorwaarde natuurlijk dat je lijn dit aankan!). Dit abonnement kost mij 35.95 euro. Tel daarbij 10 euro per maand voor EDPnet hun VoIP oplossing (moet ik geen raw copper betalen), dan komt dit op 45.95. Daar EDPnet geen TV aanbied, ga ik deze halen bij Belgacom. Dit kost mij 20.50 euro per maand. Totaalprijs dus 66.45 euro. En dit voor TV + telefoon + internet! In een normaal huis liggen 2 telefoonlijnen, dus dit is perfect mogelijk. Alleen zullen de lassers waarschijnlijk moeten langskomen voor jouw onrechtstreeks paar ook rechtstreeks te lassen!
Een fibernet shake kost mij bij telenet 49.95 euro per maand voor 50mbit internet, met een 100GB limiet. Echter moeten we hierbij ook nog 15.20 euro bijtellen (kabelkost). Dit geeft een totaal van 65.15 euro.
Conclusie : voor maandelijks 1.30 euro meer heb ik
a. een extra dienst : telefonie via edpnet
b. onbeperkt internet van edpnet tov 100GB bij telenet
c. Geen 75 euro moeten betalen voor een firma waar ik reeds klant ben, wel 50 euro startup bij edpnet
d. een klantvriendelijke helpdesk (nuja...bij edpnet toch )
Dus mensen die puur en alleen voor het principe zouden gaan, lijken een betere deal te sluiten "op een ander"???
PS : Ben je tevreden met 30mbit internet, dan kan je dit bij Belgacom reeds nemen vanaf 59.95 euro voor de 3 genoemde diensten. Echter zal je snelheid wel naar beneden gaan als je met meerdere tv's kijkt. Het gaat voor mij zuiver om een prijsvergelijking met telenet, dat ook een 50mbit internet aanbod heeft.
Ergens snap ik hun loyaliteitsysteem ook niet zo goed. Neem nu dat ik nog een docsis2 modem staan heb met daarachter een switchke voor internet en digitale tv. Eén van die goede oude lijntjes bvb (mono, duo, quattro, ik denk dat sommigen deze nog wel kennen). In die tijd was dat een vooruitstrevende modem in vergelijking met de cybersurfr! Dus ik had het nieuwste van het nieuwste in huis! Nu wil ik overschakelen naar dat 50 mbit abonnement van telenet. Ik ga dus zo-ie-zo een nieuwe modem nodig hebben! Een docsis 3.0. Of dit nu een all-in-one of een modem-only is, laat ik even in het midden. Feit blijft dat ik dan 75 euro zou moeten betalen om deze modemswap uit te voeren, terwijl ik juist al jaren klant ben, en ik bereid ben om meer producten af te nemen bij hun, en dus maandelijks meer geld te spenderen aan hun!
Dan zou ik - uit principe alleen al - mijn loyaliteit tov telenet vaarwel zeggen, en een edpnet abonnement "newer and faster" nemen wat eveneens 50mbit downstream geeft en 6mbit upstream (op voorwaarde natuurlijk dat je lijn dit aankan!). Dit abonnement kost mij 35.95 euro. Tel daarbij 10 euro per maand voor EDPnet hun VoIP oplossing (moet ik geen raw copper betalen), dan komt dit op 45.95. Daar EDPnet geen TV aanbied, ga ik deze halen bij Belgacom. Dit kost mij 20.50 euro per maand. Totaalprijs dus 66.45 euro. En dit voor TV + telefoon + internet! In een normaal huis liggen 2 telefoonlijnen, dus dit is perfect mogelijk. Alleen zullen de lassers waarschijnlijk moeten langskomen voor jouw onrechtstreeks paar ook rechtstreeks te lassen!
Een fibernet shake kost mij bij telenet 49.95 euro per maand voor 50mbit internet, met een 100GB limiet. Echter moeten we hierbij ook nog 15.20 euro bijtellen (kabelkost). Dit geeft een totaal van 65.15 euro.
Conclusie : voor maandelijks 1.30 euro meer heb ik
a. een extra dienst : telefonie via edpnet
b. onbeperkt internet van edpnet tov 100GB bij telenet
c. Geen 75 euro moeten betalen voor een firma waar ik reeds klant ben, wel 50 euro startup bij edpnet
d. een klantvriendelijke helpdesk (nuja...bij edpnet toch )
Dus mensen die puur en alleen voor het principe zouden gaan, lijken een betere deal te sluiten "op een ander"???
PS : Ben je tevreden met 30mbit internet, dan kan je dit bij Belgacom reeds nemen vanaf 59.95 euro voor de 3 genoemde diensten. Echter zal je snelheid wel naar beneden gaan als je met meerdere tv's kijkt. Het gaat voor mij zuiver om een prijsvergelijking met telenet, dat ook een 50mbit internet aanbod heeft.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
belgacom tv kan je toch enkel maar krijgen in combinatie met een belgacom classic telefoonlijn?
http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/c ... cbu_B_D2_1deze prijs geldt voor klanten die een vaste telefoonlijn Classic hebben van € 19,65/maand.
de koe zegt boe
-
- Erelid
Krisken: staat in de tekst...
Wil je dus een extra product nemen en heb je nieuwe modem nodig voor nieuw product, dan betaal je geen kosten...Bestaande klanten die een extra digitaal product bijbestellen en in dit geval een modemswap of decoder nodig hebben voor hun nieuw product, betalen geen activatie of hardwarekost.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Daar blijk je gelijk te hebben, dan gaat mijn vergelijking inderdaad niet op.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
Wat mij vooral stoort in de tekst van telenet..... is dat er dus weer geen duidelijkheid is. En al die onduidelijkheden worden nog al eens snel in hun voordeel genomen, en niet in ons voordeel.
de koe zegt boe
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Ik snap niet waarom sommigen beginnen vergelijken tussen abonnementskosten: het gaat hier om de eenmalige kosten die wijzigen. Allé, om ontopic te blijven, hé .
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Omdat dat ook niet de opzet is van dit persbericht , dit persbericht is in heel kort samengevat om de soms ridicule kosten weg te werken (downgrade bvb waarbij niets of niemand iets meer moet doen dan een knopje klikken was vroeger 50 € , nu gratis )bombas schreef:He der staat niet vermeld dat de mensen met een gewone analoge kabel minder voor hun kabelabonnement moeten gaan betalen omdat er ± 12 van de 32 (37,5%) kanalen gaan verdwijnen.
Maar omgekeerd bvb wel ook stel je wil een nieuwer model HD digicorder dan hetgene dat je nu hebt , 75 € (je vraagt er zelf achter)
Je hebt eerder bij je Fibernet een Modem only gevraagd en wenst nu een Wireless Routermodel (all in 1) , 75 € (je hebt eerder steen en been geklaagd om een modem only , nu vraag je zelf vervanging)
Dit is veel duidelijker vind ik dan vroeger hoor !
"Loyaliteiteisen" die niet medegedeeld worden vind ik niet meer dan normaal , anders heb je daar zeker weer misbruik van
Nu bepaald Telenet het aan de hand van verscheidene criteria en zullen heeeel veel trouwe klanten , die vroeger nul nada niks kregen , promo's krijgen en/of hardwarekost weggescholden krijgen in sommige . Waar dat hiervoor ook weer enkel weggelegd was voor nieuwe klanten
Ik zie echt nergens de downsides ervan in !
The eternal and true pessimist
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
En, euh, waar vinden we dat volledig persbericht?
Edit: Welke flauwe plezante vindt het nu al nodig om duimpjes te geven bij gewone vragen?
Moet je ook 75 euro betalen indien je van Wireless Routermodel naar een Modem only gaat? Allicht wel, zeker?a3ke schreef:Je hebt eerder bij je Fibernet een Modem only gevraagd en wenst nu een Wireless Routermodel (all in 1) , 75 € (je hebt eerder steen en been geklaagd om een modem only , nu vraag je zelf vervanging)
Edit: Welke flauwe plezante vindt het nu al nodig om duimpjes te geven bij gewone vragen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Elke "beweging" die de klant zelf vraagt en niet noodzakelijk is zogezegd (dus niet zoals plaatsen van een modem voor interactiviteit Digitale TV bvb) zal inderdaad 75 € kosten
The eternal and true pessimist
-
- Moderator
Kriskenkrisken schreef: Ergens snap ik hun loyaliteitsysteem ook niet zo goed. Neem nu dat ik nog een docsis2 modem staan heb met daarachter een switchke voor internet en digitale tv. Eén van die goede oude lijntjes bvb (mono, duo, quattro, ik denk dat sommigen deze nog wel kennen). In die tijd was dat een vooruitstrevende modem in vergelijking met de cybersurfr! Dus ik had het nieuwste van het nieuwste in huis! Nu wil ik overschakelen naar dat 50 mbit abonnement van telenet. Ik ga dus zo-ie-zo een nieuwe modem nodig hebben! Een docsis 3.0. Of dit nu een all-in-one of een modem-only is, laat ik even in het midden. Feit blijft dat ik dan 75 euro zou moeten betalen om deze modemswap uit te voeren, terwijl ik juist al jaren klant ben, en ik bereid ben om meer producten af te nemen bij hun, en dus maandelijks meer geld te spenderen aan hun!
Indien je nog één van die goede oude lijntjes hebt bvb (mono, duo, quattro), dan ben je al jaaaaren trouwe klant. Dat is juist de definitie van een loyale klant zou ik aannemen, en in jouw geval zullen zeker die modemkost niet aanrekenen !!!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Kan het "spelletje" dan terug beginnen met gratis down- en upgraden tussen bv "Basic Internet" en "Fibernet" met een reset van de volumemeter bij iedere down- of upgrade?a3ke schreef: (downgrade bvb waarbij niets of niemand iets meer moet doen dan een knopje klikken was vroeger 50 € , nu gratis )
Want dat was indertijd toch de reden dat men 50 euro "downgrade kosten" was gaan aanrekenen om te voorkomen dat klanten dit trucje zouden blijven toepassen. Sommigen zelfs meermaals per maand. Heden zou dit 150GB extra volume betekenen per "round turn" (en zelfs nog meer in "nachtverbruikt").
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
Ok, schitterend, ik heb een SD digicorder gekocht, dus voor €75 kan ik hem omruilen voor een HD Digicorder.
En als ze echt voor transparantie gaan, dat ze dan hunne kabelkost ook maar in het vet zetten op hun website ipv onderaan in het lichtgrijs met een sterretje
En als ze echt voor transparantie gaan, dat ze dan hunne kabelkost ook maar in het vet zetten op hun website ipv onderaan in het lichtgrijs met een sterretje
-
- Erelid
Er is geen persbericht. Telenet heeft ons deze info gegeven.eternum schreef:En, euh, waar vinden we dat volledig persbericht?
Moet je ook 75 euro betalen indien je van Wireless Routermodel naar een Modem only gaat? Allicht wel, zeker?a3ke schreef:Je hebt eerder bij je Fibernet een Modem only gevraagd en wenst nu een Wireless Routermodel (all in 1) , 75 € (je hebt eerder steen en been geklaagd om een modem only , nu vraag je zelf vervanging)
- Goztow
- userbase crew
-
Te Koop forum
Ik denk niet dat ze er echt gaan voor reclame maken. Het is een wijziging in de achtergrond, meegedeeld aan ons 'hardcore' users.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
-
- Deel van't meubilair
Telenet schrijft nochtans iets anders...a3ke schreef:Elke "beweging" die de klant zelf vraagt en niet noodzakelijk is zogezegd (dus niet zoals plaatsen van een modem voor interactiviteit Digitale TV bvb) zal inderdaad 75 € kosten
... ik denk namelijk dat geen enkele klanten om een nieuwe modem vraagt. Telenet moet die nieuwe modem plaatsen omdat het zijn netwerk wil upgraden naar EuroDocsis 3.0 en hem gewoonweg nodig heeft om jou de product specificaties te bezorgen... het zou dan echt absurd zijn de klant hiervoor 75 euro te vragen (maar we zijn meer gewoon).Wanneer men nieuwe hardware wenst of nodig heeft na het wijzigen van een abonnement, dan zal de klant € 75 omruilkosten betalen.
- iceke
- Elite Poster
Hehehe, zééééééééér transparant allemaal niet ? Is dat nu zo moeilijk Telenet ?
Je vraagt 100€ aansluitkosten en komt die rommel installeren bij de mensen.
Wanneer je een dienst bijneemt (dus extra telefoon,internet of tv) vraag je niks
Wanneer de klant van abbo wil veranderen vraag je een kleine vergoeding (laat ons zeggen 20% van het maandabbo)
Wanneer de klant ander materiaal wil vraag je voor mijn part terug 50€ of 100€
Dat is transparant, dat is duidelijk en daar heb je ook geen 10 bladzijden leesvoer voor nodig.
Ik heb er niks op tegen dat je probeert de klanten in een zo hoog mogelijk abbo te pushen, maar zit je klanten niet op te lichten met overdreven verborgen kosten die je helemaal niet maakt.
Je vraagt 100€ aansluitkosten en komt die rommel installeren bij de mensen.
Wanneer je een dienst bijneemt (dus extra telefoon,internet of tv) vraag je niks
Wanneer de klant van abbo wil veranderen vraag je een kleine vergoeding (laat ons zeggen 20% van het maandabbo)
Wanneer de klant ander materiaal wil vraag je voor mijn part terug 50€ of 100€
Dat is transparant, dat is duidelijk en daar heb je ook geen 10 bladzijden leesvoer voor nodig.
Ik heb er niks op tegen dat je probeert de klanten in een zo hoog mogelijk abbo te pushen, maar zit je klanten niet op te lichten met overdreven verborgen kosten die je helemaal niet maakt.
- sirWard
- Erelid
- Twitter: sirWard
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Er is momenteel een (door ons ongebruikte) installatie van Telenet hier, met nog een EuroDOCSIS 2.0 modem. We hebben deze week digitale televisie van Telenet bestelt en volgende week zal men gratis een EuroDOCSIS 3.0 komen installeren. Wij hoeven de € 75 niet te betalen als nieuwe klant, behalve dan de € 50 éénmalige kost als nieuwe klant daar wij nog geen klant zijn.r2504 schreef:Telenet schrijft nochtans iets anders...a3ke schreef:Elke "beweging" die de klant zelf vraagt en niet noodzakelijk is zogezegd (dus niet zoals plaatsen van een modem voor interactiviteit Digitale TV bvb) zal inderdaad 75 € kosten
... ik denk namelijk dat geen enkele klanten om een nieuwe modem vraagt. Telenet moet die nieuwe modem plaatsen omdat het zijn netwerk wil upgraden naar EuroDocsis 3.0 en hem gewoonweg nodig heeft om jou de product specificaties te bezorgen... het zou dan echt absurd zijn de klant hiervoor 75 euro te vragen (maar we zijn meer gewoon).Wanneer men nieuwe hardware wenst of nodig heeft na het wijzigen van een abonnement, dan zal de klant € 75 omruilkosten betalen.
Telenet koos er zelf voor om ons als nieuwe klant reeds te voorzien van de EuroDOCSIS 3.0 modem. Tegen dat Telenet met een opvolger van de technologie komt, zullen we hoogstwaarschijnlijk al enkele jaren <loyale> klant zijn vermoed ik.
Als je dit doortrekt dan zullen de meeste mensen met een EuroDOCSIS 2.0 modem hoogstwaarschijnlijk al een tijd klant zijn bij Telenet, met als logisch gevolg dat de kans stijgt om als loyale klant te worden benoemd door het klantensysteem van Telenet en je dus niet de € 75 hoeft te betalen.
-
- Deel van't meubilair
Niet echt woorden die samengaan met "kostentransparantie"sirWard schreef:Als je dit ... hoogstwaarschijnlijk ... de kans stijgt
- sirWard
- Erelid
- Twitter: sirWard
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Ach wat wil je dan? Dat Telenet die korting voor loyale klanten niet doorvoert?
Telenet doet hier een geste naar haar trouwere klanten toe. Als je als klant belt en het klantennummer doorgeeft, dan kan Telenet jou exact vertellen hoeveel je zult moeten betalen. Iedereen zal die 75 euro moeten betalen, tenzij een vriendelijke medewerker laat vallen dat dat voor u als loyale klant niet op de factuur zal verschijnen omwille van een promotie, iets waar overigens enkel het klantensysteem controle over heeft. Je kan er een hele discussie over maken maar uiteindelijk is en blijft het discussiëren over een promotie, in dit geval enkel geldig voor loyale klanten, net zoals je er hebt voor internetklanten om maar iets te noemen. Ik heb eerlijk gezegd niemand zien klagen over de kostentransparantie wanneer een promotie voor nieuwe internetklanten liep hoor.
Sorry maar ik vind het klagen om toch maar te kunnen klagen.
Telenet doet hier een geste naar haar trouwere klanten toe. Als je als klant belt en het klantennummer doorgeeft, dan kan Telenet jou exact vertellen hoeveel je zult moeten betalen. Iedereen zal die 75 euro moeten betalen, tenzij een vriendelijke medewerker laat vallen dat dat voor u als loyale klant niet op de factuur zal verschijnen omwille van een promotie, iets waar overigens enkel het klantensysteem controle over heeft. Je kan er een hele discussie over maken maar uiteindelijk is en blijft het discussiëren over een promotie, in dit geval enkel geldig voor loyale klanten, net zoals je er hebt voor internetklanten om maar iets te noemen. Ik heb eerlijk gezegd niemand zien klagen over de kostentransparantie wanneer een promotie voor nieuwe internetklanten liep hoor.
Sorry maar ik vind het klagen om toch maar te kunnen klagen.
- iceke
- Elite Poster
Dat is het juist niet, kostentransparantie is niet kostenverlaging of kosten kwijtschelding of weet ik veel.sirWard schreef:Sorry maar ik vind het klagen om toch maar te kunnen klagen.
Kostentransparantie = duidelijkheid scheppen in je prijzen en dat doe je met "sommige wel, sommige niet" nu juist niet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Wat is de definitie van een "trouwe klant"? Dat is mij niet duidelijk. Zolang dat niet objectief omschreven is, is er geen sprake van "transparantie" maar eerder van "totale willekeur en onduidelijkheid". Telenet kan in het rijtje van bedrijven als Electtrabel en co gaan staan.
Wat is een "trouwe klant"?
-> 1 jaar klant of 10 jaar klant?
-> iemand die facturen heeft van boven de 80 euro? of komt iemand die een basis installatie ook in aanmerking?
-> een klant die al X aantal jaren alle producten (tel, net, internet en mobiel) afneemt? Of iemand die maar twee producten afneemt?
-> iemand die het lef heeft om te blijven zagen aan de helpdesk of iemand die gewoon zijn facturen betaald zonder te zagen aan de helpdesk?
-> iemand die in de regio X woont of iedereen in Vlaanderen?
Wat zijn dus de "objectieve" criteria die een "trouwe klant" definieert? Of is het terug een totale willekeur maatregel die in het rijtje definities als "vrij downloaden" past?
Wat is een "trouwe klant"?
-> 1 jaar klant of 10 jaar klant?
-> iemand die facturen heeft van boven de 80 euro? of komt iemand die een basis installatie ook in aanmerking?
-> een klant die al X aantal jaren alle producten (tel, net, internet en mobiel) afneemt? Of iemand die maar twee producten afneemt?
-> iemand die het lef heeft om te blijven zagen aan de helpdesk of iemand die gewoon zijn facturen betaald zonder te zagen aan de helpdesk?
-> iemand die in de regio X woont of iedereen in Vlaanderen?
Wat zijn dus de "objectieve" criteria die een "trouwe klant" definieert? Of is het terug een totale willekeur maatregel die in het rijtje definities als "vrij downloaden" past?
-
- Elite Poster
en waarom is er geen persbericht? Komt dat er nog.... of niet (hebben ze schrik?)? Zijn trouwe klanten -> userbase bezoekers?
de koe zegt boe
- Goztow
- userbase crew
-
Te Koop forum
Goztow schreef:Ik denk niet dat ze er echt gaan voor reclame maken. Het is een wijziging in de achtergrond, meegedeeld aan ons 'hardcore' users.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
dus toch userbase bezoekers.... jammer.... heb al gemerkt dat je als userbase bezoeker bij telenet wel meer gedaan krijgt. Mooi voor userbase natuurlijk, maar wel oneerlijk.
de koe zegt boe
- iceke
- Elite Poster
Goh, eerlijk, oneerlijk.
Je moet altijd beseffen dat je als klant iets heel anders verlangt van je provider dan wat je provider je werkelijk geeft.
Niet elke klant beseft dat, de userbase klant beseft dat blijkbaar iets meer
Als je maar 200gb download per maand besef je niet dat vrij downloaden beperkingen heeft.
Als je geen voip gebruikt besef je niet dat dit niet werkt op hun nieuwe modems.
Als je nooit van abonnementsformule veranderd weet je niet dat dit veel meer geld kost tov bv. Belgacom
enz. enz...
Net zoals er geen transparantie is in het vrij downloaden gaan ze ons ook nooit transparantie geven in hun verborgen kosten. Tn communiceert er wel over, maar doet dus net zoals Electrabel gisteren deed, veel woorden/weinig verandering.
Je moet altijd beseffen dat je als klant iets heel anders verlangt van je provider dan wat je provider je werkelijk geeft.
Niet elke klant beseft dat, de userbase klant beseft dat blijkbaar iets meer
Als je maar 200gb download per maand besef je niet dat vrij downloaden beperkingen heeft.
Als je geen voip gebruikt besef je niet dat dit niet werkt op hun nieuwe modems.
Als je nooit van abonnementsformule veranderd weet je niet dat dit veel meer geld kost tov bv. Belgacom
enz. enz...
Net zoals er geen transparantie is in het vrij downloaden gaan ze ons ook nooit transparantie geven in hun verborgen kosten. Tn communiceert er wel over, maar doet dus net zoals Electrabel gisteren deed, veel woorden/weinig verandering.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
Met zo een titel denk ik meteen de klant weet hoe het zit.
Dus geen verborgen kosten zoals de kabel
maar een beetje verder lees je dan afhankelijk van uwprofiel (hoelang klant enz) kunnen de kosten geannuleerd worde,n.
Dan vraag ik af wat daar transaprant aan is ?
Dus geen verborgen kosten zoals de kabel
maar een beetje verder lees je dan afhankelijk van uwprofiel (hoelang klant enz) kunnen de kosten geannuleerd worde,n.
Dan vraag ik af wat daar transaprant aan is ?
iphone 8+ : prox MUP
-
- Moderator
Akkoord, misschien is de titel wat miskozen, en had het kunnen zijn "Telenet schaft de éénmalige kosten af".
Met uitzondering van de "hardware swap" kosten, zijn de éénmalige kosten toch volledig afgeschaft, en dat verhoogt m. i. de transparantie, gezien het vroeger in véél geval onduidelijk was welke éénmalige kosten erbij kwamen (admin. kost, downgrade kost, activatiekost ...).
Wat betreft de definitie van "loyale klant", die Telenet niet uitgelegd heeft (wat ik begrijp), zal het in die zin toch transparant zijn: iedereen die een bestelling plaats, waarbij een hardware swap noodzakelijk is, zal op voorhand weten of de 75€ swap kosten aangerekend zullen worden. Dit zowel bij online bestellingen (via uw klantennummer of login), als via de klantendienst. Dan kan je beslissen of je de bestelling laat doorgaan of niet.
Hiermee wordt toch ook het ongenoegen aangepakt (dat ik hier al meermaals op Userbase heb zien passeren) dat bestaande klanten altijd in de kou blijven staan, en promo's altijd alleen voor nieuwe klanten gelden ....
Met dit artikel probeert Userbase zijn gebruikers zo correct mogelijk te informeren ....
Met uitzondering van de "hardware swap" kosten, zijn de éénmalige kosten toch volledig afgeschaft, en dat verhoogt m. i. de transparantie, gezien het vroeger in véél geval onduidelijk was welke éénmalige kosten erbij kwamen (admin. kost, downgrade kost, activatiekost ...).
Wat betreft de definitie van "loyale klant", die Telenet niet uitgelegd heeft (wat ik begrijp), zal het in die zin toch transparant zijn: iedereen die een bestelling plaats, waarbij een hardware swap noodzakelijk is, zal op voorhand weten of de 75€ swap kosten aangerekend zullen worden. Dit zowel bij online bestellingen (via uw klantennummer of login), als via de klantendienst. Dan kan je beslissen of je de bestelling laat doorgaan of niet.
Hiermee wordt toch ook het ongenoegen aangepakt (dat ik hier al meermaals op Userbase heb zien passeren) dat bestaande klanten altijd in de kou blijven staan, en promo's altijd alleen voor nieuwe klanten gelden ....
De Telenet site was al aangepast sedert vorig week-end, nog voor wij dit hier publiceerden. Het zijn dus niet alleen Userbasers die hiervan gaan profiteren, maar iedereen die sedert maandag - online of via de klantendienst - iets aangepast of heeft, of info gezocht heeft.bambipower schreef:dus toch userbase bezoekers.... jammer.... heb al gemerkt dat je als userbase bezoeker bij telenet wel meer gedaan krijgt. Mooi voor userbase natuurlijk, maar wel oneerlijk.
Met dit artikel probeert Userbase zijn gebruikers zo correct mogelijk te informeren ....