hd xl pack @ Charlotte

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
lucky999
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Dag,
ik zal dan nogmaar eens een nieuw onderwerp opstarten want het is nogal moeilijk om duidelijk een antwoord te krijgen op een smpele vraag.
Is voor nieuwe klanten wat ik misschien wordt na antwoord op mijn vraag, het HD XL pack nu inbegrepen in een fibernet XL shake of niet.

Op de pagina van shake staat nog het pack aan 10€ maar tijdens bestelling is het nergens extra te bestellen. Hier en daar wordt in forums wel gemeld dat indien gevraagd het 'soms' gratis wordt gegeven en voor anderen niet?

Als ik via astel.be kijk voor te bestellen daar staat het gratis inbegrepen en wordt na drukken nu bestellen gewoon naar telenet door geschakeld.

ook heb ik eens ergens op de telenet side gevonden dat telenet bevestig dat die extra kost enkel is als enkel digicorder wordt gehuurd?

Dus gelieve voor eens en altijd duidelijk te antworden en dan ook de webside aan te passen zodat dit duidelijk is .

oops sorry aangepast

dank u
Laatst gewijzigd door lucky999 13 apr 2012, 15:59, in totaal 1 gewijzigd.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Je bedoelt waarschijnlijk Charlotte? Charlotte is de Telenet babe, Eva is de Belgacom babe.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
SamuelDebruyn
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 38 keer
Contacteer:

In de shakes voor de upgrade naar 50 / 100 Mbps wel, in de nieuwe shakes niet meer. Bij te bestellen via het menu in de HD DigiBox / DigiCorder.
lucky999
Member
Member

du ik heb op de tik.be volgende mededeling gevonden : ( http://www.tik.be/telenet-past-abonnementen-aan )

'Tevens werd er opgemerkt dat de HD XL pakket nu tien euro kost, en niet meer gratis in de Shakes zit.
UPDATE: Telenet heeft bevestigd dat HD XL pakket enkel tien euro kost bij HD Digicorder huur, niet bij de Shake'

Wat betekend dit dan??
2Flip
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

Ik heb begrepen dat het gratis blijft voor zij die het al hadden (shake+), ook wanneer zij overstappen.
Nieuwe klanten (of oude klanten die nooit shake+ gehad hebben) moeten echter 10euro betalen.
Afbeelding
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Dus als ik het goed begrijp betekent dit dan indien een klant die vroeger altijd een shake heeft gehad en nu zou overstappen naar enkel digitale tv en extra kost van 10 euro moet betalen ? Ik heb het hd xl pack altijd al gratis bij mij fibernet shake gehad . Ik zit nu met mijn internet terug bij belgacom ( beschikbaarheid vdsl2 in onze straat) en zou mijn vaste lijn ook terug bij belgacom willen nemen .
Telenet
ISP Official
ISP Official
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

lucky999, fieldoxide,

Het HD XL is inbegrepen in de bestaande Shakes en is dus nog steeds gratis. Meer informatie vind je op http://klantenservice.telenet.be/conten ... hd-xl-pack .

Bij de nieuwe Shakes is het HD XL niet meer inbegrepen en te krijgen als extra pakket. Je kunt dit bestellen via de klantendienst op het nummer 015/66.66.66 .
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

En ga je van een oude shake naar een nieuwe heb je ook het pakket van 10 € te nemen ... ;)
The eternal and true pessimist :D
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Neen, als je van een pakket overgaat tot één van de nieuwe shakes dan blijft het voor jou gratis, ook al is het voor nieuwe klanten extra betalen...
Everything that has a beginning has an end.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Dat staat niet in het antwoord hoor Jelly ;)

Als in een Diamondshake het inbegrepen was en je gaat naar een Fibernet XL shake , waar het niet inzit , durf ik men kop erop verwedden dat je oftewel de kanalen kwijtbent of het pakket aangerekend zal worden :p
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Uit eigen ervaring.
Pakket blijft behouden.
Wordt weergegeven op factuur, maar ook correct in mindering gebracht.
Everything that has a beginning has an end.
lucky999
Member
Member

Charlotte schreef:Bij de nieuwe Shakes is het HD XL niet meer inbegrepen en te krijgen als extra pakket. Je kunt dit bestellen via de klantendienst op het nummer 015/66.66.66
Waarom is dit zo speciaal, ieder ander pakket in allerlei combinaties is via mijn telenet of via decoder menu te bestellen, waarom dan zo een moeilijke regeling voor dit pakket.

maar als er dan nog 10€ extra bij komt zullen we nog maar ons jaar uit doen bij belgacom (internet en btv met gsm) en enkel bij telenet via digibox voor het voetbal verder kijken.
Was nu de tijd om gratis op te zeggen voor pack met tv en omdat belgacom toch niet naar hogere download snelheid gaaten om over te schakelen naar shake fibernet xl .
maar zal nu nog maar eens een 1/2 jaar afwachten of er dan een leuke promo is of dat we toch tevreden zijn met begacom intense of maxi?

bedankt voor de duidelijke uitleg@Charlottte
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

lucky999 schreef:maar als er dan nog 10€ extra bij komt
Inderdaad... ronduit belachelijk voor een handje vol HD zenders met droevig aanbod.
bartvl79
Starter
Starter

En niet te vergeten als je Antivirus/Antispyware hebt en je schakelt van een Shake over naar enkel TV dan rekent men je 4euro per maand aan voor 1 pc en 5euro per maand voor 2pc's. Zo komt het dat je plots 10euro voor het HD XL pack betaald en rap 5euro voor je antivirus.(in mijn voorbeeld gebruikte ik die in de praktijk niet..waren ooit eens geactiveerd geweest)

Het is ook steeds een gezever wanneer je eens gebruik maakt van een promo om bv. Prime + sporting Telenet voor 2 maand te bekijken met het recht op opzeg..na de opzeg wordt gegarandeerd je HD XL pack aangerekend..steeds weer ruzie met de klanten dienst en uiteindelijk geeft men toch toe als je op je punten staat en krijg je het gratis.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

:roll:

Blij te lezen dat het bij enkeling(en) dan toch van een leie dakje loopt , maar bij velen zoals verwacht :?
Michael
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 14 keer

Als je overschakelt van een FibernetShake (int+tel+tv) ----> FibernetShake (int+tv) ; behoud je dan dat HD XL pack?
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Wat bedoel je met "Fibernetshake" ,er zijn er misschien al een tiental de revue gepasseerd

Maar , Ik denk het niet want ik je gaat nu naar een lager pakket (dual play) waar vroeger de HD pack nooit inbegrepen zat

En in alle nieuwe triple play shake's zit het ook inbegrepen

Dus zal je hem waarschijnlijk niet behouden

Wel beweerd Eva van Telenet dus als je naar het huidige Triple PLay Fibernetshake zou gaan dat je de gratis inbegrepen HD pack wel zou behouden , al betalen nieuwe klanten er dus zowieso de kost voor dan
Michael
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 14 keer

Vrij ingewikkeld allemaal..
Maar wat is nu het verschil met die HD start? en die HD XL?
Weet iemand de link voor de exacte zenders, want op de telenet website is het niet echt duidelijk.
SamuelDebruyn
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 38 keer
Contacteer:

@Michaelv: Enkele entertainment zenders zoals MTV N HD.
Er staat een overzicht op http://telenet.be/3369/nl/thuis/televis ... #hdzenders als je op Alfabetische lijst klikt.

EDIT: ik heb ze even opgelijst, deze zitten enkel in HD XL:
BBC HD
Discovery HD
Eurosport HD
FocLife HD
MTV Live HD

En blijkbaar zit Sundance HD zowel in basisaanbod als in HD XL.
lucky999
Member
Member

Mijn overstap naar een shake zal nog nietvoor nu zijn.
Tv (digitale tv) sinds dinsdagavond uitgevallenmet melding smartcard wordt geactiveerd......

Inmijn telenet geen abonnement meer te zien??
Woensdag gebeld naar telenet : u hebt blijkbaar opgezegd(ik weet van niets) maar geeprobleem alles wordt terug geactiveerd en binnen een 1/2 tot 1 uur kuny u terug kijken. de hele woensdag niets dus vandaag na het werk tterug gebeld en dus opnieuw u hevbt opgezegd enz maaar als zal terug geactiveerd worden en dan kunt u deze avond terug tv kijken. maar nog altijd niets.
Dus zullen morgen vrijdag nog een derde keer proberen want zou toch graag naar voetbal kijken morgenavond.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik snap iets niet :
lucky999 schreef: Is voor nieuwe klanten wat ik misschien wordt na antwoord op mijn vraag
En je hebt al een setup , die nu niet meer werkt ?

Hoe kan je dan nieuwe klant zijn als je al klant bent ?

Nergens liggen rommelen met instellingen in je Box of op je mijn.telenet ?

Is alles interactief ? (want kan goed zijn dat je anders niet geactiverd geraakt)
lucky999
Member
Member

Neen ik heb een digibox(gekocht) en sporting telenet voor de vb sinds juli maarwas aan het overwegen van belgacom (pack intense BTV en gsm)alles naar teleet te zetten.
Want sporting is 10€ goedkopen als shake telenet tov enkel Tv.

Maar we hebben nu om een bejaarde buurman (geen familie) te helpen zijn analoge tv laten stopzetten omdat hhij sinds begin dit jaar al naar een rusthuis is en er niemand meer woont. Maar omdat we geen abo nr of zo weten hebben we geschreeven dat ze ons mogen kontakteren als ze iets moeten weten.
maar ze lezen maar de helft bij telenet en dus hebben ze bij ons alles stopgezet.

En blijkbaar zeer moeilijk om terug activeren wantis al 2 keer niet gelukt.

Edit: te snel geroepen is deze namiddag toch in orde gekomen zonder terug te moeten bellen.
kunnen dezeavond dan toch naar de voetbal kijken.
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster

IK had het kunnen denken . Sinds kort overgeschakeld van een fibernet xl shake naar enkel nog digitale tv . Het HD XL pak zat inbegrepen in mijn abonnement . Nu plots krijg ik bij mijn maandelijkse afrekening twee keer een aanrekening van 5,40 euro voor het HD XL pack . Ik dacht dat klanten die naar een lager abonnement zouden overschakelen hun HD XL pack zouden behouden .
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik dacht dat klanten die naar een lager abonnement zouden overschakelen hun HD XL pack zouden behouden
Dat is toch nergens gezegd ;)

Er is gezegd naar een nieuwe shake , maar nooit naar een lager packet of lagere shake :bang:
Telenet
ISP Official
ISP Official
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

fieldoxide,

Ik heb je in je PB meer informatie gegeven hierover.
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt voor de info Charlotte , nu wordt digitale tv kijken wel vrij duur , elke maand je kabelabonnement , de huur van je hd digicorder plus het hd xl pakket .
Totaal van : kabelabonnement : 15,20 euro , huur hd digicorder : 8 euro plus het hd xl pakket van 10,80 euro , makt een totaal van 34 euro per maand . Of een totaal van 408 euro per jaar , als er nu nog iemand durft zeggen dat tv kijken niet duur is . :cry:
hannelore
Forumtroll
Forumtroll

Aanrekening kabel vandaag in de bus gevallen.
Ik betaal kabel 13.12 euro per maand = jaarlijks 157.44 euro
huur digicoder 8 euro
HDxl pakket gratis inbegrepen in het abonement.
Samen 21.12 euro incl kabel kosten.
Bijlagen
HDtv pack.jpg
(13.34 KiB) 481 keer gedownload
Kabel TV 2012.jpg
(26.24 KiB) Nog niet gedownload
Laatst gewijzigd door hannelore 30 apr 2012, 15:33, in totaal 1 gewijzigd.
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster

De mensen die enkel en alleen maar digitale tv afnemen bij telenet (in mijn geval ) en die altijd een shake hadden betalen nu het meest . De providers verplichten je bijna een triple play bij hun af te nemen om minder te betalen .
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Zoals gedacht en eerder gezegd , enkel bij triple play etc zal je pakket gratis kunnen behouden

Als je vroeger dual play of enkel digitale TV nam kreeg je dat pack toen er ook niet bij ( en ik kan het weten als enkel ooit maar Digitale TV klant bij Telenet geweest te zijn) , anders had ik het ook zeker gewenst
lucky999
Member
Member

Nog eens in verband met het HDXL pack , alsin op de pagina van astel kijk om telenet te bestellen dan staat daar dat dit gratis is.
Als ik op bestellen druk ga ik gewoon naar de telenet webside.

Is dit dan niet juist wat daar staat of wordt dit gratis gegeven als via astel besteld .

http://nl.astel.be/providers/Telenet/Fi ... TV-Digital
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Astelsite is al jaren outdated op dat vlak

niet juist dus en ook niet als je via hen zou bestellen
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Als astel dit adverteert en hun site niet wil updaten vind ik dat zij moeten zorgen dat je die hdxl pack krijgt ;)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”