FON - Meerdere Fontenna op 1 AP ?
- Fatsie
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 46 keer
Ik speelde al langer met het idee om een deel van mijn bandbreedte gratis ter beschikking te stellen, ik heb zelf ook al enkele keren handig gebruik kunnen maken van open AP's om snel iets te checken, maar heb dit altijd op de lange baan geschoven. Door het uitrollen van FON door Belgacom is deze wens terug aangewakkerd.
Nu ben ik geen BGC abbonee, dus heb ik op die manier geen FON ter beschikking, maar onder het motto "Wat je zelf doet, doe je meestal beter" wil ik er nu toch mee aan de slag.
Keuze nr. 1; FON of zelf iets knutselen ?
Op zich heb ik de kennis, en vooral de apparatuur, om zelf iets op te zetten. AP's die meerdere SSID's kunnen uitzenden op verschillende VLANs, managed L2 switches, een firewall die met VLAN overweg kan en QoS kan toepassen op verkeer (WG XTM505) ... het is er allemaal. Maar waarom het wiel opnieuw uitvinden, FON lijkt me hiervoor perfect geschikt en ik krijg er zelf toegang op andere FON AP's voor terug, keuze snel gemaakt.
Ik woon niet in de buurt van een trekpleister of iets dergelijks, maar wil wel het bereik van "mijn" FON maximaliseren ... enter Fontenna. Ik vraag me nu af of je meerdere Fontenna's op 1 SIMPLE AP kan aansluiten ? Ik zou deze buiten aan de gevel willen hangen en vermits het hier toch richtantenne's zijn liefst 1 naar elke richting (rechts, rechtdoor, links) laten stralen.
Alternatief 1; Kan je met een eigen AP ook volwaardig deelnemen aan het FON netwerk ? Ergens registreren en dan een SSID met "FON - ....." de ether inknallen ?
Alternatief 2; 3 aparte SIMPLE met elks een Fontenna voorzien, iemand een idee of dit gaat werken ?
Alvast bedankt voor jullie inzichten !
Nu ben ik geen BGC abbonee, dus heb ik op die manier geen FON ter beschikking, maar onder het motto "Wat je zelf doet, doe je meestal beter" wil ik er nu toch mee aan de slag.
Keuze nr. 1; FON of zelf iets knutselen ?
Op zich heb ik de kennis, en vooral de apparatuur, om zelf iets op te zetten. AP's die meerdere SSID's kunnen uitzenden op verschillende VLANs, managed L2 switches, een firewall die met VLAN overweg kan en QoS kan toepassen op verkeer (WG XTM505) ... het is er allemaal. Maar waarom het wiel opnieuw uitvinden, FON lijkt me hiervoor perfect geschikt en ik krijg er zelf toegang op andere FON AP's voor terug, keuze snel gemaakt.
Ik woon niet in de buurt van een trekpleister of iets dergelijks, maar wil wel het bereik van "mijn" FON maximaliseren ... enter Fontenna. Ik vraag me nu af of je meerdere Fontenna's op 1 SIMPLE AP kan aansluiten ? Ik zou deze buiten aan de gevel willen hangen en vermits het hier toch richtantenne's zijn liefst 1 naar elke richting (rechts, rechtdoor, links) laten stralen.
Alternatief 1; Kan je met een eigen AP ook volwaardig deelnemen aan het FON netwerk ? Ergens registreren en dan een SSID met "FON - ....." de ether inknallen ?
Alternatief 2; 3 aparte SIMPLE met elks een Fontenna voorzien, iemand een idee of dit gaat werken ?
Alvast bedankt voor jullie inzichten !
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
- Bedankt: 248 keer
ik kan niet op alle vragen antwoorden, maar ben zeker dan skybb.... hier wel zal lezen en u verder helpen.
Op een fon simpl kan je maar 1 fontenna aansluiten. Volgens mij (zo merk ik het thuis toch) is de fontenna een richtantenne. Dus die straalt eigenlijk niet rond, maar in een bepaalde richting. Je hoeft niet persé een fontenna te nemen om groter bereik te hebben. Je hebt daar verschillende keuzes in, van soft (waaronder volgens mij de fontenna hoort) tot echt hard..... zoiets zou in principe (wacht op een reactie van skybb.... voor je koopt) ook moeten werken : http://dx.com/2-4ghz-9dbi-hi-gain-omnid ... 00mhz-9007 (is dan weer wel indoor, maar er bestaan ook wel outdoor modellen)
Je hebt keuze uit heel veel soorten antennes : http://dx.com/c/computers-networking-39 ... r-wifi-337 het enigste waar je volgens mij moet op letten is of je antenne de juiste aansluiting heeft (zodat ze op de simpl past) en of ze geschikt zijn voor outdoor als je ze buiten wil plaatsen.
Als het kan zou ik in uw geval proberen een antenne op mijn dak te krijgen (desnoods langere antenne kabel kopen) die rondstraalt. Zo heb je minder hardware, minder stroomverbruik (alhoewel de simpl wel relatief zuinig is), en ook minder last van kabels die je moet trekken of leggen.
Op een fon simpl kan je maar 1 fontenna aansluiten. Volgens mij (zo merk ik het thuis toch) is de fontenna een richtantenne. Dus die straalt eigenlijk niet rond, maar in een bepaalde richting. Je hoeft niet persé een fontenna te nemen om groter bereik te hebben. Je hebt daar verschillende keuzes in, van soft (waaronder volgens mij de fontenna hoort) tot echt hard..... zoiets zou in principe (wacht op een reactie van skybb.... voor je koopt) ook moeten werken : http://dx.com/2-4ghz-9dbi-hi-gain-omnid ... 00mhz-9007 (is dan weer wel indoor, maar er bestaan ook wel outdoor modellen)
Je hebt keuze uit heel veel soorten antennes : http://dx.com/c/computers-networking-39 ... r-wifi-337 het enigste waar je volgens mij moet op letten is of je antenne de juiste aansluiting heeft (zodat ze op de simpl past) en of ze geschikt zijn voor outdoor als je ze buiten wil plaatsen.
Als het kan zou ik in uw geval proberen een antenne op mijn dak te krijgen (desnoods langere antenne kabel kopen) die rondstraalt. Zo heb je minder hardware, minder stroomverbruik (alhoewel de simpl wel relatief zuinig is), en ook minder last van kabels die je moet trekken of leggen.
de koe zegt boe
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Een eigen SSID met FON de ether inknallen kan je volgens mij niet doen, je moet dus met de FON apparatuur werken. Dus een FON simpl aan elke kant zetten met die fontenne (directionele antenne, geen omni) zal het simpelste zijn vermoed ik.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
Er zit maar één RP-SMA connector op de Simpl, dus 3 antennes is niet mogelijk. Wat antennes betreft zou ik inderdaad voor de Fontenna gaan, toch één van de betere directionele antennes die ik al heb gebruikt.Ik woon niet in de buurt van een trekpleister of iets dergelijks, maar wil wel het bereik van "mijn" FON maximaliseren ... enter Fontenna. Ik vraag me nu af of je meerdere Fontenna's op 1 SIMPLE AP kan aansluiten ? Ik zou deze buiten aan de gevel willen hangen en vermits het hier toch richtantenne's zijn liefst 1 naar elke richting (rechts, rechtdoor, links) laten stralen.
Nee. Er is een 'heartbeat' signaal naar de FON servers nodig om je locatie op de kaart te houden.Alternatief 1; Kan je met een eigen AP ook volwaardig deelnemen aan het FON netwerk ? Ergens registreren en dan een SSID met "FON - ....." de ether inknallen ?
Volgens mij gaat dat primaAlternatief 2; 3 aparte SIMPLE met elks een Fontenna voorzien, iemand een idee of dit gaat werken ?

-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Tenzij je het protocol zou kennen dat FON gebruikt voor deze controlePetervanakelyen schreef:Nee. Er is een 'heartbeat' signaal naar de FON servers nodig om je locatie op de kaart te houden.

- krisken
- userbase crew
Is een fontenna bidirectieel? Niet directioneel?
Overigens : welk SSID heeft een gewone FON eigenlijk?
Overigens : welk SSID heeft een gewone FON eigenlijk?
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
een gewone Fon heeft standaar 2 SSID:
MyPlace en FON_FREE_INTERNET
MyPlace en FON_FREE_INTERNET
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Elite Poster
beide kan je aanpassen..... maar de fon ssid begint altijd wel met "FON_"
de koe zegt boe
- Fatsie
- Pro Member
Bedankt voor jullie inzichten.
Het FON heartbeat signaal is wel te dupliceren als ik zo even snel Google raadpleeg, maar er is wel de vereiste om je te registreren adhv serienummer van je FON AP. Dus die heartbeat reverse engineren is handig voor custom firmware, maar niet echt om eender welke AP te kunnen gebruiken.
Een rondstraler op een enkele AP schroeven is een leuk idee, ga ik zeker even verder bekijken, maar vooralsnog toch de voorkeur om met Fontenna te werken. Deze combo is ongetwijfeld goed getest en heeft zichzelf al bewezen in-the-field wat eigenlijk een veel belangrijkere benchmark is (IMHO).
3 x SIMPL lijkt tot hiertoe de winnaar. Ik neem aan dat je binnen het FON gebeuren een bepaalde snelheidscap kan opgeven voor het publieke SSID, wordt deze ook ergens in rekening gebracht ? Ik bedoel zijn er "betere" FON spots op de kaart zichtbaar omdat ze een hogere cap hebben, of is een FON een FON ongeacht of je nu 1mbps of 100mbps schenkt ?
Het FON heartbeat signaal is wel te dupliceren als ik zo even snel Google raadpleeg, maar er is wel de vereiste om je te registreren adhv serienummer van je FON AP. Dus die heartbeat reverse engineren is handig voor custom firmware, maar niet echt om eender welke AP te kunnen gebruiken.
Een rondstraler op een enkele AP schroeven is een leuk idee, ga ik zeker even verder bekijken, maar vooralsnog toch de voorkeur om met Fontenna te werken. Deze combo is ongetwijfeld goed getest en heeft zichzelf al bewezen in-the-field wat eigenlijk een veel belangrijkere benchmark is (IMHO).
3 x SIMPL lijkt tot hiertoe de winnaar. Ik neem aan dat je binnen het FON gebeuren een bepaalde snelheidscap kan opgeven voor het publieke SSID, wordt deze ook ergens in rekening gebracht ? Ik bedoel zijn er "betere" FON spots op de kaart zichtbaar omdat ze een hogere cap hebben, of is een FON een FON ongeacht of je nu 1mbps of 100mbps schenkt ?
-
- Elite Poster
http://wiki.fon.com/wiki/SettingsHere you can limit the bandwidth you share with the other Foneros. This value means the maximum bandwidth which will be available at your FON Spot for downloads. This may be utile when the traffic on the FON Spot is affecting your own Internet experience at your private network. Normally it will not be necessary to use this.
This value does only apply to the public FON Spot signal. The performance of the private 'MyPlace' signal is not affected!
For now, it is not possible to limit the bandwidth you want to share with a Fonera SIMPL.
dus bandwith beperken met de fonera simpl lukt niet (tenzij de wiki van fon outdated zou zijn). Met de fonera 2.0n wel, maar kan je dan weer geen andere antenne aanhangen.
Een fonspot is een fonspot, je ziet geen verschil (maar voelt het wel) of er een cap opzit.
de koe zegt boe
- krisken
- userbase crew
Ik merk op dat ze spreken over downstream caps, maar kan je upstream ook cappen?
Telefonie = EDPnet + OVH
- Fatsie
- Pro Member
Dank voor deze info. Normaliter moet ik hier via mijn firewall wel genoeg controle op kunnen uitoefenen.bambipower schreef:dus bandwith beperken met de fonera simpl lukt niet (tenzij de wiki van fon outdated zou zijn). Met de fonera 2.0n wel, maar kan je dan weer geen andere antenne aanhangen.
1 ding heb ik niet, dat is meerdere WAN addressen, dus ik zal wel een firewall ruleset moeten maken om mijn eigen fixed IP wat te beschermen. Ik draai immers ook mijn eigen mailserver en ik wens niet op blocklists terecht te komen, ik ga dus al zeker SMTP niet toestaan in deze VLAN ... dat is misschien een beperking op het idee van "Open Internet", het zij zo.
- krisken
- userbase crew
Je kan SMTP toch perfect zo laten? Als men bvb verbinding maakt met hun eigen mailserver?
Telefonie = EDPnet + OVH
- Fatsie
- Pro Member
Ja, dat is een scenario waar ik geen probleem mee heb.
Maar wat als een random persoon met een geinfecteerde PC verbinding maakt met mijn FON en de malware die op zijn/haar toestel staat begint en masse SPAM buiten te sturen met mijn WAN IP ... dit is het scenario dat ik wil vermijden. Natuurlijk kan ik deze SMTP connectie ook door mijn firewall jagen en afvangen in een proxy en daar weer antivirus & antispam op loslaten, maar als ik het helemaal kan voorkomen ...
Maar wat als een random persoon met een geinfecteerde PC verbinding maakt met mijn FON en de malware die op zijn/haar toestel staat begint en masse SPAM buiten te sturen met mijn WAN IP ... dit is het scenario dat ik wil vermijden. Natuurlijk kan ik deze SMTP connectie ook door mijn firewall jagen en afvangen in een proxy en daar weer antivirus & antispam op loslaten, maar als ik het helemaal kan voorkomen ...
- krisken
- userbase crew
Welke provider heb je misschien?
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Bij de meeste providers zal dit niet lukken omdat direct outbound SMTP niet toegelaten is... en je via hun relay moet passeren.Fatsie schreef:Maar wat als een random persoon met een geinfecteerde PC verbinding maakt met mijn FON en de malware die op zijn/haar toestel staat begint en masse SPAM buiten te sturen met mijn WAN IP ... dit is het scenario dat ik wil vermijden.
Het enige wat je moet doen is dus eigenlijk verhinderen dat die FON jou relay contacteerd.
Maar moet een FON geen publiek IP hebben ?
- Fatsie
- Pro Member
Ik heb een Dommel SpeedConnect+, met fixed IP en helemaal geen blokkering van poorten/protocols, dus directe SMTP wereldwijd is geen probleem en is zelf nodig voor mijn eigen mailserver (enfin, ik zou ook via de relay van ISP kunnen sturen natuurlijk ... maar dat ga ik met Dommel zeker niet doen).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 23 keer
er bestaan "antenne" splitters bij de betere wifishop... maar de "100mW" (alhoewel de wifi radiochip dacht ik max 63mW uitzend al denkt de gemiddelde overklokker er meer uit te halen door 100mW in te tikken op de console zonder foutmelding te krijgen) wordt dan door drie gedeeld...
de antennes van 3db...9db...of meer versterken die 64mW dan meestal tot 100mW
een fonera simpl+fontenna is technisch gezien meer dan 100mW... maar aangezien ze niet in 1 doos worden verkocht is dat jouw verantwoordelijkheid...
wil je het geheel "splitten" kan je dus best ook weer een "versterker" kopen... aan jouw de keuze om hem voor of na de splitter te zetten... als het erna is heb je er 2 of 3 of... nodig ?
en die hebben "voeding" nodig om te versterken...
voordeel van 3 fonera simpl's is dat je ze aan 3 verschillende emailadressen kunt hangen.... eentje voor je smartphone...eentje voor je laptop...eentje vour de laptop van je vrouw.... en dan kunnen jullie alle 3 elders in het land op een fonspot.... geen dubbelgangers toegelaten
en je kunt 3x 20% korting vragen dan...3 verschillende codes...1 code per "uniek" emailadres....
je kunt een linksys/buffalo wrt54gl op de kop tikken en van Fon-Basic 0.9.8 firmware voorzien; via alternatieve link want FON heeft zijn versie niet meer uptodate ....gelukkig hebben ze nog wel een "sourcebal" vrijgegeven die iemand anders dan kon updaten
de ddwrt "fon"spot oplossing werkt niet meer... de heartbeat van deze wordt ook niet meer gesupporteerd en een werkend serienummer om aan je fon alien account te linken is ook niet meer uit te zoeken...
voordeel van een fonera in tegenstelling tot bbox
1) je kan "bill" worden en behalve gratis op andere fon/belgacom spots.... geld innen van mensen die "telenetter" zijn of "buitenlander" zonder fon... zij kunnen met sms en visa enzo betalen...jij krijgt 50% netto
2) je kan "family&friends" instellen; in de logs zijn ze (max) alle 5 tegenwoordig "visitor" ipv de resp naam... die kunnen op JOUW fonspot dan gratis aanmelden via het FON_FREE_INTERNET...dus als ze virussen hebben..... dan zullen ze je niet besmetten
3) betere bereik dan een bbox.... van 30m gaat het al over 100m in open lucht ofzo...en 75mbps(simpl) ipv 54mbps ... de wan/lan is ook ongeveer zoveel
oja vandaag nog het teleurstellend nieuws gezien dat FON tegen 3 mei hun "wiki/phpbb" lijken te willen ontmantelen in faveure van een ZenDesk oplossing... sebiet ga ik m'n fonboard.nl terug van onder de motteballen moeten halen precies?
bref ... heb ik nog iets niet beantwoord? (ik voel me al een ibood expert
de antennes van 3db...9db...of meer versterken die 64mW dan meestal tot 100mW
een fonera simpl+fontenna is technisch gezien meer dan 100mW... maar aangezien ze niet in 1 doos worden verkocht is dat jouw verantwoordelijkheid...
wil je het geheel "splitten" kan je dus best ook weer een "versterker" kopen... aan jouw de keuze om hem voor of na de splitter te zetten... als het erna is heb je er 2 of 3 of... nodig ?

en die hebben "voeding" nodig om te versterken...
voordeel van 3 fonera simpl's is dat je ze aan 3 verschillende emailadressen kunt hangen.... eentje voor je smartphone...eentje voor je laptop...eentje vour de laptop van je vrouw.... en dan kunnen jullie alle 3 elders in het land op een fonspot.... geen dubbelgangers toegelaten

en je kunt 3x 20% korting vragen dan...3 verschillende codes...1 code per "uniek" emailadres....
je kunt een linksys/buffalo wrt54gl op de kop tikken en van Fon-Basic 0.9.8 firmware voorzien; via alternatieve link want FON heeft zijn versie niet meer uptodate ....gelukkig hebben ze nog wel een "sourcebal" vrijgegeven die iemand anders dan kon updaten
de ddwrt "fon"spot oplossing werkt niet meer... de heartbeat van deze wordt ook niet meer gesupporteerd en een werkend serienummer om aan je fon alien account te linken is ook niet meer uit te zoeken...
voordeel van een fonera in tegenstelling tot bbox
1) je kan "bill" worden en behalve gratis op andere fon/belgacom spots.... geld innen van mensen die "telenetter" zijn of "buitenlander" zonder fon... zij kunnen met sms en visa enzo betalen...jij krijgt 50% netto
2) je kan "family&friends" instellen; in de logs zijn ze (max) alle 5 tegenwoordig "visitor" ipv de resp naam... die kunnen op JOUW fonspot dan gratis aanmelden via het FON_FREE_INTERNET...dus als ze virussen hebben..... dan zullen ze je niet besmetten
3) betere bereik dan een bbox.... van 30m gaat het al over 100m in open lucht ofzo...en 75mbps(simpl) ipv 54mbps ... de wan/lan is ook ongeveer zoveel
oja vandaag nog het teleurstellend nieuws gezien dat FON tegen 3 mei hun "wiki/phpbb" lijken te willen ontmantelen in faveure van een ZenDesk oplossing... sebiet ga ik m'n fonboard.nl terug van onder de motteballen moeten halen precies?

bref ... heb ik nog iets niet beantwoord? (ik voel me al een ibood expert

- Fatsie
- Pro Member
Dank voor de uitgebreide reactie skynetbbs !
Ik heb nog 1 concrete vraag, ik zou sowieso opteren om "Linus" te worden want ik hoef er echt niet aan te verdienen, maar kan je als "Linus" ook instellen dat "Aliens" gratis mogen surfen of dienen die steeds te betalen via FON ? Want eigenlijk zou ik het echt wel gratis willen aanbieden, aan iedereen ...
Ik heb nog 1 concrete vraag, ik zou sowieso opteren om "Linus" te worden want ik hoef er echt niet aan te verdienen, maar kan je als "Linus" ook instellen dat "Aliens" gratis mogen surfen of dienen die steeds te betalen via FON ? Want eigenlijk zou ik het echt wel gratis willen aanbieden, aan iedereen ...
-
- Elite Poster
dat kan niet. Enkel belgacom klanten (die zelf ook fon aanbieden) en gewone fon aanbieders (zoals jij dan) zullen enkel maar gratis op je fon kunnen. De rest moet betalen.
Juist dat vind ik dan weer zo prima aan 'fon'. Waarom zou anders iemand nog internet nemen? En waardoor zouden dan al die fonspots dan ontstaan?
Als je gratis aan iedereen wil aanbieden kan je gewoon een open netwerk maken.
Juist dat vind ik dan weer zo prima aan 'fon'. Waarom zou anders iemand nog internet nemen? En waardoor zouden dan al die fonspots dan ontstaan?
Als je gratis aan iedereen wil aanbieden kan je gewoon een open netwerk maken.
Laatst gewijzigd door bambipower 20 apr 2012, 18:09, in totaal 1 gewijzigd.
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
als je het gratis wil aanbieden voor iedereen zet dan een onbeveiligde AP op.....
radiometeor.be
radiometeor.be
- Fatsie
- Pro Member
Een open netwerk aanbieden is natuurlijk een voor de hand liggende optie, maar FON bied toch andere voordelen waarvan het grootste natuurlijk dat ik zelf gebruik kan maken van andere FON verbindingen en "in a pinch" mij niet moet schuldig moet maken aan computervredebreuk door op een open netwerk te wippen.
Omgekeerd is hetzelfde van toepassing, als gebruikers een FON SSID zien kunnen ze zeker zijn dat het mijn bedoeling was om hun toegang te verlenen en niet dat ik een onvoorzichtige gebruiker ben die er niet aan gedacht heeft een beveiliging toe te passen. Natuurlijk zou je termen als "Free" & "Gratis" in de SSID kunnen broadcasten ... maar een theorie is het dan nog steeds computervredebreuk denk ik, natuurlijk gebeurd daar niks meer als ik geen klacht indien.
Omgekeerd is hetzelfde van toepassing, als gebruikers een FON SSID zien kunnen ze zeker zijn dat het mijn bedoeling was om hun toegang te verlenen en niet dat ik een onvoorzichtige gebruiker ben die er niet aan gedacht heeft een beveiliging toe te passen. Natuurlijk zou je termen als "Free" & "Gratis" in de SSID kunnen broadcasten ... maar een theorie is het dan nog steeds computervredebreuk denk ik, natuurlijk gebeurd daar niks meer als ik geen klacht indien.
-
- Elite Poster
je zou ook 'FON_' kunnen broadcasten.
En om dan zelf fon te kunnen gebruiken op een andere plaats, hoef je ook geen dure installatie te plaatsen. Een fon simpl volstaat dan en extra antenne(s) hoeft niet.
Ik vind natuurlijk, dat door bij te dragen aan 'fon' je hun systeem meer bekendheid geeft, en ook anderen aanzet tot aansluiten bij fon. Uiteindelijk haal jij daar dan ook weer voordeel uit, door sneller en op meer plaatsen een fon netwerk te vinden. Tis een lopend vuurtje
En om dan zelf fon te kunnen gebruiken op een andere plaats, hoef je ook geen dure installatie te plaatsen. Een fon simpl volstaat dan en extra antenne(s) hoeft niet.
Ik vind natuurlijk, dat door bij te dragen aan 'fon' je hun systeem meer bekendheid geeft, en ook anderen aanzet tot aansluiten bij fon. Uiteindelijk haal jij daar dan ook weer voordeel uit, door sneller en op meer plaatsen een fon netwerk te vinden. Tis een lopend vuurtje
de koe zegt boe
- Fatsie
- Pro Member
Dat is zonder meer waar, ik vindt FON ook gewoon een waardevol systeem met ook een maatschappelijke waarde, dus het zal zeker wel een opzet met FON worden !
Kan je het private netwerk op een SIMPL ook gewoon als open netwerk uitzenden of wordt je hier gedwongen een WEP/WPA/WPA2 op toe te passen ? Want anders kan ik het zo vrij makkelijk oplossen natuurlijk
Kan je het private netwerk op een SIMPL ook gewoon als open netwerk uitzenden of wordt je hier gedwongen een WEP/WPA/WPA2 op toe te passen ? Want anders kan ik het zo vrij makkelijk oplossen natuurlijk

- krisken
- userbase crew
Wel bambipower, ik heb net jouw idee opgevat en op alle meraki's die ik in beheer heb een SSID, beginnende met "FON_", gelanceerd. Gebruikers krijgen 5mbit downstream en 1mbit upstream, wat mij genoeg lijkt. Na de connectie met deze SSID komen ze op een splash page met het FON logo en wat uitleg over wat FON juist is. Vervolgens klikken ze op "continue", waarna ze, ongeacht wat hun startpagina is, uitkomen op www.fon.com.
De splashpagina krijgen ze elke 4 uur.
Een meraki kan tot 15 SSID's uitzenden, dus weer eentje opgevuld
De splashpagina krijgen ze elke 4 uur.
Een meraki kan tot 15 SSID's uitzenden, dus weer eentje opgevuld

Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
Ja, dat lukt wel om een open netwerk uit te zenden. Al ontgaat me het nut er een beetje van. Mensen gaan dan weer naar je open netwerk gaan, ipv van een fonera simpl aan te kopen (voor amper 40€) waarmee ze bij wijze van spreken levenslang gratis en wereldwijd op internet kunnen.Fatsie schreef:
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
Ja dmv het family&friends principe kan je op jouw fonspot tot 5 usernames en paswoorden instellen die ze op de fon free internet ssid op de captive portal in het email/paswoord veld kunnen ingeven
Zo kun in de leest te izegem inloggen met deleest/deleest
In de stadsbibliotheek van izegem met bibliotheek/bibliotheek
En in het stedelijk zwembad de sportkrekel ... Kun je al raden? Sportkrekel/sportkrekel
Ik gebruik status bill... Want ik heb paypal... En ik heb nog nooit aan 20euro geraakt... Na 6j is mn hoogste 13,7euro
Maar ik ken wel mensen die maandelijks aan 20euro komen... Doordat ze niet aan de ingang reklame maken voor family&friends
Bij linus is fon die 100% verdient.... Dat gun ik ze nu niet...
Vroeger kon je een custom tekst..of custom ssid instellen voor je captive portal... Maar nu niet meer
Des te meer moet je dus reklame maken voor je gratis internet...
Je kunt via vistaprint een zeer goedkoop reklame bord maken
[
Post made via mobile device ]
Zo kun in de leest te izegem inloggen met deleest/deleest
In de stadsbibliotheek van izegem met bibliotheek/bibliotheek
En in het stedelijk zwembad de sportkrekel ... Kun je al raden? Sportkrekel/sportkrekel
Ik gebruik status bill... Want ik heb paypal... En ik heb nog nooit aan 20euro geraakt... Na 6j is mn hoogste 13,7euro
Maar ik ken wel mensen die maandelijks aan 20euro komen... Doordat ze niet aan de ingang reklame maken voor family&friends
Bij linus is fon die 100% verdient.... Dat gun ik ze nu niet...
Vroeger kon je een custom tekst..of custom ssid instellen voor je captive portal... Maar nu niet meer
Des te meer moet je dus reklame maken voor je gratis internet...
Je kunt via vistaprint een zeer goedkoop reklame bord maken
[

-
- Elite Poster
dus met het family&friends principe kan je op jouw fonspot tot 5 usernames en paswoorden en niet op een andere FON spot ermee inloggen?
radiometeor.be
radiometeor.be
-
- Elite Poster
klopt http://wiki.fon.com/wiki/Friends_and_Family/nl
naar mijn gevoel zijn prijzen inderdaad te duur voor betalende bezoekers. Dat vind ik ook wel jammer aan fon :
http://wiki.fon.com/mediawiki/images/th ... portal.png
de helft van de prijs zou meer aanvaardbaar zijn. Misschien zou het wel een mooi idee zijn voor fon, om onze mogelijke verdiensten (als bill ) als korting te geven aan de gebruikers.
naar mijn gevoel zijn prijzen inderdaad te duur voor betalende bezoekers. Dat vind ik ook wel jammer aan fon :
http://wiki.fon.com/mediawiki/images/th ... portal.png
de helft van de prijs zou meer aanvaardbaar zijn. Misschien zou het wel een mooi idee zijn voor fon, om onze mogelijke verdiensten (als bill ) als korting te geven aan de gebruikers.
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
De uurpris lijkt duur en vele bezoekers laten zich vangen bijv buitenlandse truckchauffeurs doen een smsje en na een uur pakken ze dan een dag arrangement... Je zou anderzijds denken dat die een interessant 3g abbo hebben maar toch niet...
Veel uk truckers....blijkbaar geen btfon klant...
Kortom als je dichtbij snelwegen, carestels woont
De prijszetting lijkt eerder naar premiumspots gericht terwijl ze niet in premium places zijn opgezet....
Nu je zou eerder moeten inzitten met het feit dat er een telenet versus belgacom strijd is...geen roaming tussen die twee
Gelukkig is de buur van een telenetter vaak een belgacommer en vang je de twee signalen op....mits je een goe alpha antenne hebt
[
Post made via mobile device ]
Veel uk truckers....blijkbaar geen btfon klant...
Kortom als je dichtbij snelwegen, carestels woont
De prijszetting lijkt eerder naar premiumspots gericht terwijl ze niet in premium places zijn opgezet....
Nu je zou eerder moeten inzitten met het feit dat er een telenet versus belgacom strijd is...geen roaming tussen die twee
Gelukkig is de buur van een telenetter vaak een belgacommer en vang je de twee signalen op....mits je een goe alpha antenne hebt
[