Ik heb een lastig probleempje waar ik vroeger geen last van had.
Sinds ik mijn E4200 heb, geeft skype echt bijna constant een slechte verbinding. Soms valt gewoon het gesprek ook weg.
Ik heb volgende connectie in mijn handtekeningn...
Hier zal het toch niet aan liggen vermoed ik.
Moet ik op de linksys iets instellen van QOS? Lijkt me raar maar kan iemand me hierin helpen indien nodig of een andere oplossing voorleggen??
Linksys en Skype
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 7 keer
Als je lijn niet verzadigd is door andere applicaties moet het gewoon werken hé. QoS mag je zeker al uitzetten want dit werkt toch niet naar behoren. De firewall zou ik persoonlijk niet uitzetten.
Je bent toch zeker dat geen enkele andere applicatie (eventueel op een andere PC) aan het uploaden is (dropbox, torrent,...)?
Je bent toch zeker dat geen enkele andere applicatie (eventueel op een andere PC) aan het uploaden is (dropbox, torrent,...)?
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
- Bedankt: 157 keer
100% zeker..
Dit zie je ook wanneer ik de speedtest uitvoer.. gewoon de max snelheid van mijn lijn.
Wanneer skype gewoon op staat, geen probleem.
Zet ik een gesprek op met video, gaat direct die balk in skype dat de kwaliteit aangeeft naar ROOD...
Surfen tijdens gesprek, pokketraag.... :/
Dit zie je ook wanneer ik de speedtest uitvoer.. gewoon de max snelheid van mijn lijn.
Wanneer skype gewoon op staat, geen probleem.
Zet ik een gesprek op met video, gaat direct die balk in skype dat de kwaliteit aangeeft naar ROOD...
Surfen tijdens gesprek, pokketraag.... :/