Ken schreef:Ik krijg op de telefoon wel toon, uitbellen gaat maar zonder beltoon en zonder de andere kant te horen, vanaf m'n GSM naar de SIP lijn werkt het ook maar zonder de correspondent te horen
Dit is een heel typisch VoIP verschijnsel, ook gekend als "
one-way audio".
Heeft meestal te maken met verkeerde port-forwardings van de RTP poorten (waarover de data loopt), en dus meestal een router (NAT) probleem, en geen probleem met ATA configuraties.
Met "trail and error" kom je soms een heel eind, maar mogelijke oplossing zijn:
- UPnP activeren op router en ATA
- STUN server invoeren op ATA (helpt soms, soms kan het meer kwaad dan goed > proberen)
- RTP port forwarding (UDP/TCP) instellen op je router (tracht eens op te zoeken welke RTP poorten jouw Linksys gebruikt)
- je ATA in DMZ
- dubbele NAT vermijden (voorbeeld ATA achter een router die achter een Telenet router of BBox2 staat)
Als je hoofdrouter VoiP aan boord heeft (vb BBox2), kan je ook soms problemen krijgen. In dit geval kan het helpen om de VoIP poort (die je niet gebruikt) van je router te wijzigen naar iets anders dan 5060)
Kan je eens je opstelling beschrijven (modem, router, intern netwerk) ?